Nieuwe Audi A1 is best een lekker ding

Auteur: , 41 Reacties

Een vlot karretje voor moeders?

Audi heeft de nieuwe A1 flink strakgetrokken. Dat was broodnodig ook, want het ontbrak het vorige model aan de nodige rauwe randjes. Overigens is het alleen uiterlijk vertoon. Met een klein torretje onder de kap is de stoerdoenerij gauw voorbij.

Je zal er ongetwijfeld de knip voor moeten trekken, maar de nieuwe A1 is geinig samen te stellen. Zo is dit model in Parijs rood van kleur, met een zwart dak en witte velgen. Of je na zes maanden rijden nog steeds blij bent met een dergelijke kleurkeuze is een tweede.

Op de achterkant prijkt de badge ’30 TFSI’. Dit betekent deze A1 een 3.0 V6 TFSI met 333 pk heeft. Dat staat voor een 1.0 driecilinder met 116 pk. Dit is voorlopig ook de enige motor die met de nieuwe A1 komt. Later zal het lijstje met benzinemotoren verder uitgebreid worden. Een diesel staat niet op de agenda.

Vanaf november staat de nieuwe Audi A1 bij de dealer. Prijzen beginnen bij 25.995 euro.



41 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Dit moet wel een nieuw record zijn qua aantal designfrutsels per vierkante meter.
@harrie: vraag me ook af wat je voor dit exemplaar betaald zoals ie op de beurs staat
@harrie: dat record is nog steeds in handen van Toyota met de nieuwe Prius en op nummer 2 de C-HR.
@henk_he: ook de Alfa Mito had bijzonder veel design per vierkante centimeter.
@harrie: Vergeleken met een Civic, C-HR of Eclipse-Cross is dit een retestrak ontwerp…
Audi, kom op, alsjeblieft, kunnen we weer over gaan op normale namen voor modellen? dat een E220 geen 2.2 is, en een 328i geen 2.8 is jammer, maar laten jullie nu gewoon het goede voorbeeld geven!
@dutchdriftking: Het probleem met dit namen systeem is dat steeds meer automerken gewoon dezelfde motoren (met een paar aanpassingen) als opties aanbieden, maar dan met verschillende vermogens. Volvo bijvoorbeeld heeft als D2, D3, D4 en D5 één en dezelfde viercilinder met 1969cc. Andere merken beginnen dit dus ook te doen en dan kan je niet meer de inhoud van de motor gebruiken als type aanduiding.
@autowilly: Op zich is dat dan nog niet zo vreemd. Maar dat ze aan de motor in deze A1 dan 30 hangen, doet vermoeden dat het toch wel wat meer is dan een 1 liter met 116pk. Doe dan 15 of 20 ofzo. Ter vergelijking is de A6 40 TDI een 204pk sterke diesel. Dan doet die 30 toch wel vermoeden dat deze A1 meer potentie heeft.
Bedrijven slaan echt telkens verder door met marketing en marketingtermen. Maar blijkbaar werkt het wel, anders zouden ze het niet doen.
@quincy: aan de andere kant ben ik het beu dat men zo gefocust is op pk, en dat de kilogrammen vaak niet eens genoemd worden. Als die cijfers staan voor de pk/gewicht, dan klopt de verhouding redelijk goed. En zo een A1 met 115pk is best een vlot en leuk autootje vermoed ik zo. Waarschijnlijk zal ik die liever sturen dan de A6…
Lijkt net een bmw van achter
@bensson033: Het is alsof ze het helemaal kwijt zijn. BMW monteert Lexus achterlichten op hun nieuwe 3-serie, Audi monteert BMW achterlichten op de nieuwe A1, waar is die originaliteit gebleven?
@edge: Ze zijn wel al premium gegaan bij BMW, van Polo achterlampen op de 1 serie, naar Lexus lampen op de nieuwe 3.
@Edge: er is een wedloop gaande tussen de Duitse merken wie er het meeste op het Aziatische origineel kan lijken.
@edge: bmw is helemaal de weg kwijt oerlelijk nwe 3 serie
@bensson033: kunnen we niet over klagen natuurlijk!
beetje over de top dit,
Polo ziet er beter uit, ook beter voor je portemonnee
Leuke wagen!
Geen gezicht
Het was al niet veel moois, ziet er nu helemaal niet meer uit. Echt Duitse wansmaak.
Warm broodje!
Vraag me af of dames dit eigenlijk wel mooi vinden lijkt me toch de doelgroep voor een A1.
@thomasthomas: Ik vindt de “oude” veel liever.
Die nieuwe is nu echt voor de macho man, spijtig.
@wimof: ja dat bedoel ik … maar is dat dan goed voor Audi lijkt mij niet.
@thomasthomas: Ik heb het vorige model gehad en ik vond het een heerlijke auto! Voor ons thuis (we zijn met z’n tweetjes) in principe genoeg ruimte maar wel alle luxe. Ik rij nu een 1-serie omdat die nét ff wat meer ruimte achterin geeft (voor de snowboards wel prettig) maar ik zit serieus te kijken naar deze nieuwe A1. Alleen jammer dat ze er niet goedkoper op geworden zijn.

Overigens heb ik er totaal geen moeite mee om in een klein autootje te rijden, ik geloof niet in mannenauto’s of vrouwenauto’s. Ik rij met net zoveel plezier in de Mini One van mijn lief als in mijn ‘grote’ BMW. Heb altijd een beetje medelijden met mensen die zich daardoor laten beperken en wellicht iets heel leuks mislopen.
Prima bakkie hoor. Smoelt goed.
Nog steeds 2 deuren teveel!
Ik snap dat al die scherpe hoeken en vouwen productietechnisch heel knap is maar in 9 van de 10 gevallen is het gewoon niet mooi. Dit is daar weer een bewijs van daarvan.
Ziet er echt niet uit dit
Ik vind het een erg gaaf ding, leuk voor mn vriendin voor erbij
@allesmetturbo: maar mag die duurder zijn dan de gezins Skoda Superb?
@mashell: haha nee dat is totaal uit verhouding. Zou deze nooit nieuw kopen voor dat geld
@allesmetturbo: Heb jij een vriendin voor erbij? Zou ik ook wel willen.
Oogt best goed.
Leuke auto. De 95pk versie zal wel weer de best verkopende worden. Is ook prima voor zo’n auto
Vandaag na uitnodiging van Audi per mail dit gebakje eens geconfigureerd, kwam zelf ook op bovenstaande kleurencombinatie uit. Oogt erg leuk, maar wat kost ’t met een paar opties? 43,000! Ze zijn zo knots als een kneutje bij Audi.. En dat voor een torretje met 116pk! Ze zijn denk ik vergeten dat ’t een b-segmenter is. Voor 10k minder heb je een VW Polo GTI van hetzelfde formaat en met 90% van de opties die ik bij deze heb aangevinkt. Gaat nergens meer over. Ze zullen met een heel dik afgeprijsd Business pakket moeten komen wil dit wat gaan worden. De vorige had al hetzelfde probleem trouwens. Dat ding schrijft af als een idioot, eigen schuld voor de sukkels die het een goed idee vonden Audi te sponsoren voor dergelijke bedragen met particuliere aankoop.
@maarten_zoutendijk: Voor dat geld haal je een 1-Serie. Dan zit je een segment hoger.

Maar laten we niet vergeten dat Audi de eerste A1 ook veel te duur in de markt heeft gezet, om deze vervolgens na een jaar flink af te prijzen.

Hallo afschrijving.
@karhengst: Het probleem als je in die configurator zit is dat je een veelvoud van speeltjes kunt aanduiden, vooral in de techno sfeer.
Een adaptieve ophanging is niet een zo alledaagse optie.
En ja ze weten de teller wel de hoogte in te jagen.
Hij heeft BMW achterlichten mwhahaha
Nog steeds zelfde design !!
Toekomst kun je auto bestellen in losse onderdelen ..
Achterlichten van een Lexus , koplampen van een BMW .. zijpaneel van een VW interieur van Mercedes alles is mogelijk ..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).