• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Audi A1 is best een lekker ding

Auteur: RubenPriest, gepost 2 oktober 2018 om 12:50 – 41 Reacties

Audi
Een vlot karretje voor moeders?

Audi heeft de nieuwe A1 flink strakgetrokken. Dat was broodnodig ook, want het ontbrak het vorige model aan de nodige rauwe randjes. Overigens is het alleen uiterlijk vertoon. Met een klein torretje onder de kap is de stoerdoenerij gauw voorbij.

Je zal er ongetwijfeld de knip voor moeten trekken, maar de nieuwe A1 is geinig samen te stellen. Zo is dit model in Parijs rood van kleur, met een zwart dak en witte velgen. Of je na zes maanden rijden nog steeds blij bent met een dergelijke kleurkeuze is een tweede.

Op de achterkant prijkt de badge ’30 TFSI’. Dit betekent deze A1 een 3.0 V6 TFSI met 333 pk heeft. Dat staat voor een 1.0 driecilinder met 116 pk. Dit is voorlopig ook de enige motor die met de nieuwe A1 komt. Later zal het lijstje met benzinemotoren verder uitgebreid worden. Een diesel staat niet op de agenda.

Vanaf november staat de nieuwe Audi A1 bij de dealer. Prijzen beginnen bij 25.995 euro.

Ook interessant!

  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Gespot - De nieuwe Audi RS3 is een en al grille

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, Autoshows, parijs, parijs-2018, rood, sportback

Vorig bericht: « Drie keer raden wat WLTP met de verkopen heeft gedaan
Volgend bericht: DS 3 Crossback bevestigt achterlicht-trend »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    2 oktober 2018 om 12:53

    Dit moet wel een nieuw record zijn qua aantal designfrutsels per vierkante meter.

    Login om te reageren
    • rvdw zegt

      2 oktober 2018 om 14:31

      @harrie: vraag me ook af wat je voor dit exemplaar betaald zoals ie op de beurs staat

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      2 oktober 2018 om 15:16

      @harrie: dat record is nog steeds in handen van Toyota met de nieuwe Prius en op nummer 2 de C-HR.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 oktober 2018 om 16:06

        @henk_he: ook de Alfa Mito had bijzonder veel design per vierkante centimeter.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 oktober 2018 om 19:08

      @harrie: Vergeleken met een Civic, C-HR of Eclipse-Cross is dit een retestrak ontwerp…

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    2 oktober 2018 om 12:59

    Audi, kom op, alsjeblieft, kunnen we weer over gaan op normale namen voor modellen? dat een E220 geen 2.2 is, en een 328i geen 2.8 is jammer, maar laten jullie nu gewoon het goede voorbeeld geven!

    Login om te reageren
    • autowilly zegt

      2 oktober 2018 om 13:15

      @dutchdriftking: Het probleem met dit namen systeem is dat steeds meer automerken gewoon dezelfde motoren (met een paar aanpassingen) als opties aanbieden, maar dan met verschillende vermogens. Volvo bijvoorbeeld heeft als D2, D3, D4 en D5 één en dezelfde viercilinder met 1969cc. Andere merken beginnen dit dus ook te doen en dan kan je niet meer de inhoud van de motor gebruiken als type aanduiding.

      Login om te reageren
      • quincy zegt

        2 oktober 2018 om 14:56

        @autowilly: Op zich is dat dan nog niet zo vreemd. Maar dat ze aan de motor in deze A1 dan 30 hangen, doet vermoeden dat het toch wel wat meer is dan een 1 liter met 116pk. Doe dan 15 of 20 ofzo. Ter vergelijking is de A6 40 TDI een 204pk sterke diesel. Dan doet die 30 toch wel vermoeden dat deze A1 meer potentie heeft.
        Bedrijven slaan echt telkens verder door met marketing en marketingtermen. Maar blijkbaar werkt het wel, anders zouden ze het niet doen.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          2 oktober 2018 om 15:06

          @quincy: aan de andere kant ben ik het beu dat men zo gefocust is op pk, en dat de kilogrammen vaak niet eens genoemd worden. Als die cijfers staan voor de pk/gewicht, dan klopt de verhouding redelijk goed. En zo een A1 met 115pk is best een vlot en leuk autootje vermoed ik zo. Waarschijnlijk zal ik die liever sturen dan de A6…

          Login om te reageren
  3. bensson033 zegt

    2 oktober 2018 om 13:00

    Lijkt net een bmw van achter

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      2 oktober 2018 om 13:14

      @bensson033: Het is alsof ze het helemaal kwijt zijn. BMW monteert Lexus achterlichten op hun nieuwe 3-serie, Audi monteert BMW achterlichten op de nieuwe A1, waar is die originaliteit gebleven?

      Login om te reageren
      • schaap zegt

        2 oktober 2018 om 14:17

        @edge: Ze zijn wel al premium gegaan bij BMW, van Polo achterlampen op de 1 serie, naar Lexus lampen op de nieuwe 3.

        Login om te reageren
      • jippie zegt

        2 oktober 2018 om 14:26

        @Edge: er is een wedloop gaande tussen de Duitse merken wie er het meeste op het Aziatische origineel kan lijken.

        Login om te reageren
      • pablo007 zegt

        3 oktober 2018 om 09:43

        @edge: bmw is helemaal de weg kwijt oerlelijk nwe 3 serie

        Login om te reageren
    • janoskivic zegt

      2 oktober 2018 om 13:20

      @bensson033: kunnen we niet over klagen natuurlijk!

      Login om te reageren
  4. gove zegt

    2 oktober 2018 om 13:00

    beetje over de top dit,

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    2 oktober 2018 om 13:06

    Polo ziet er beter uit, ook beter voor je portemonnee

    Login om te reageren
  6. g60gti zegt

    2 oktober 2018 om 13:09

    Leuke wagen!

    Login om te reageren
  7. tbimmerman zegt

    2 oktober 2018 om 13:13

    Geen gezicht

    Login om te reageren
  8. frankvantpietje zegt

    2 oktober 2018 om 13:15

    Het was al niet veel moois, ziet er nu helemaal niet meer uit. Echt Duitse wansmaak.

    Login om te reageren
  9. eklasse zegt

    2 oktober 2018 om 13:37

    Warm broodje!

    Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    2 oktober 2018 om 14:01

    Vraag me af of dames dit eigenlijk wel mooi vinden lijkt me toch de doelgroep voor een A1.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 oktober 2018 om 22:35

      @thomasthomas: Ik vindt de “oude” veel liever.
      Die nieuwe is nu echt voor de macho man, spijtig.

      Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        3 oktober 2018 om 11:46

        @wimof: ja dat bedoel ik … maar is dat dan goed voor Audi lijkt mij niet.

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      4 oktober 2018 om 10:11

      @thomasthomas: Ik heb het vorige model gehad en ik vond het een heerlijke auto! Voor ons thuis (we zijn met z’n tweetjes) in principe genoeg ruimte maar wel alle luxe. Ik rij nu een 1-serie omdat die nét ff wat meer ruimte achterin geeft (voor de snowboards wel prettig) maar ik zit serieus te kijken naar deze nieuwe A1. Alleen jammer dat ze er niet goedkoper op geworden zijn.

      Overigens heb ik er totaal geen moeite mee om in een klein autootje te rijden, ik geloof niet in mannenauto’s of vrouwenauto’s. Ik rij met net zoveel plezier in de Mini One van mijn lief als in mijn ‘grote’ BMW. Heb altijd een beetje medelijden met mensen die zich daardoor laten beperken en wellicht iets heel leuks mislopen.

      Login om te reageren
  11. michaelb zegt

    2 oktober 2018 om 14:13

    Prima bakkie hoor. Smoelt goed.

    Login om te reageren
  12. kennone zegt

    2 oktober 2018 om 14:15

    Nog steeds 2 deuren teveel!

    Login om te reageren
  13. jippie zegt

    2 oktober 2018 om 14:22

    Ik snap dat al die scherpe hoeken en vouwen productietechnisch heel knap is maar in 9 van de 10 gevallen is het gewoon niet mooi. Dit is daar weer een bewijs van daarvan.

    Login om te reageren
  14. goodolddays zegt

    2 oktober 2018 om 15:52

    Ziet er echt niet uit dit

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    2 oktober 2018 om 15:55

    Ik vind het een erg gaaf ding, leuk voor mn vriendin voor erbij

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 oktober 2018 om 16:07

      @allesmetturbo: maar mag die duurder zijn dan de gezins Skoda Superb?

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        2 oktober 2018 om 17:13

        @mashell: haha nee dat is totaal uit verhouding. Zou deze nooit nieuw kopen voor dat geld

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 oktober 2018 om 17:29

      @allesmetturbo: Heb jij een vriendin voor erbij? Zou ik ook wel willen.

      Login om te reageren
  16. ikleesookoverautos zegt

    2 oktober 2018 om 16:09

    Oogt best goed.

    Login om te reageren
  17. nautique206 zegt

    2 oktober 2018 om 20:36

    Leuke auto. De 95pk versie zal wel weer de best verkopende worden. Is ook prima voor zo’n auto

    Login om te reageren
  18. mpc007 zegt

    2 oktober 2018 om 20:39

    Vandaag na uitnodiging van Audi per mail dit gebakje eens geconfigureerd, kwam zelf ook op bovenstaande kleurencombinatie uit. Oogt erg leuk, maar wat kost ’t met een paar opties? 43,000! Ze zijn zo knots als een kneutje bij Audi.. En dat voor een torretje met 116pk! Ze zijn denk ik vergeten dat ’t een b-segmenter is. Voor 10k minder heb je een VW Polo GTI van hetzelfde formaat en met 90% van de opties die ik bij deze heb aangevinkt. Gaat nergens meer over. Ze zullen met een heel dik afgeprijsd Business pakket moeten komen wil dit wat gaan worden. De vorige had al hetzelfde probleem trouwens. Dat ding schrijft af als een idioot, eigen schuld voor de sukkels die het een goed idee vonden Audi te sponsoren voor dergelijke bedragen met particuliere aankoop.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      2 oktober 2018 om 21:56

      @maarten_zoutendijk: Voor dat geld haal je een 1-Serie. Dan zit je een segment hoger.

      Maar laten we niet vergeten dat Audi de eerste A1 ook veel te duur in de markt heeft gezet, om deze vervolgens na een jaar flink af te prijzen.

      Hallo afschrijving.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        2 oktober 2018 om 22:41

        @karhengst: Het probleem als je in die configurator zit is dat je een veelvoud van speeltjes kunt aanduiden, vooral in de techno sfeer.
        Een adaptieve ophanging is niet een zo alledaagse optie.
        En ja ze weten de teller wel de hoogte in te jagen.

        Login om te reageren
  19. pikes83 zegt

    2 oktober 2018 om 20:43

    Hij heeft BMW achterlichten mwhahaha

    Login om te reageren
  20. pablo007 zegt

    3 oktober 2018 om 09:40

    Nog steeds zelfde design !!

    Login om te reageren
  21. pablo007 zegt

    3 oktober 2018 om 09:53

    Toekomst kun je auto bestellen in losse onderdelen ..
    Achterlichten van een Lexus , koplampen van een BMW .. zijpaneel van een VW interieur van Mercedes alles is mogelijk ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North