
In vol ornaat kun je nu al kennis maken met de nieuwe BMW M3 en M4.
Deze week is de onthulling van de nieuwe BMW M3 en M4. Toch altijd weer een spannend momentje als er een nieuw icoon gepresenteerd gaat worden. Met deze nieuwe generatie is het verrassingseffect al teniet gedaan. Iedereen weet immers wat we van die grille kunnen verwachten. Ook heeft BMW M in het verleden al het één en ander bekendgemaakt over de techniek.
Zo vlak voor de onthulling zijn de nieuwe BMW M3 en M4 toch vervroegd naar buiten gekomen. Via het Instagram-profel CarsWithoutLimits zijn foto’s verschenen. Vervolgens zijn deze gedeeld via onder andere Bimmerpost en Carscoops. Tja, als het vuurtje eenmaal loopt is het moeilijk blussen.

De foto’s tonen een nieuwe BMW M3 en M4 in kleuren die we nog niet eerder hebben gezien. Ook komen verschillende specs naar voren. Zo heeft de M4 bijvoorbeeld zwarte velgen, terwijl de velgen op de M3 wel kleur bekennen.
Het gaan twee kanonnen van auto’s worden. BMW M bedient met deze generatie een groter publiek dan ooit tevoren. Handbak of automaat. Achterwielaandrijving of vierwielaandrijving. Het is maar net wat je wensen zijn, of de nieuwe BMW M3 en M4 hebben het wel te bieden. Een slimme strategie van de Duitse autofabrikant om mogelijk ook nieuwe kopers naar zich toe te trekken.

95% van de auto is fantastisch gaaf!
@Loek: hoe heb je berekend dat 5% van de auto grill is?
die grill is zo afschuwelijk groot, dit kan nooit 5% zijn!
@jantje_555: Slecht de helft van de grille is afschuwelijk. 5% dus…
@sportevo: schatting. Maar inderdaad, misschien iets te behoudend geweest.
@loek
90% dan :p
Die M3 is verder wel een dikke waguh!!
Ik zou zelf die M4 laten staan, als ik de keuze had.
Niet zo mijn ding….
De grille is niet alleen het probleem van de M4, maar de algehele belijning. Niet sportief, maar gewoon lomp en meer een Audi/Lexus dan een BMW.
yeah veels te groot geworden de M3. Vroeger was alles beter!
Gelukkig is er in dat geval de M2 nog.
@sonnybonds: dus terug naar de t- Ford!
Mooi groen !
Lijkt me dat de M3 iets minder dik is dan zijn voorganger en dat is een goede zaak. Vond de vorige M3 iets te patserig (Johnny bak hier in Belgie). Moet nog steeds een normale sedan zijn met super prestaties. Enkel een autoliefhebber mag zien dat het iets speciaal is.
@boriske: niet mee eens. Moet ook kracht uitstrqlen. Zo is de m3 tenslotte 33 / 34 jr geleden ook in de wereld gekomen.
Super tof! Tenminste een auto die tussen de andere Duitsers er tussen uit springt. Ik zag op Bimmerpost een foto van de honingraat velgen en dat zijn de gaafste velgen die ik sinds tijdens heb gezien. Geel is daarentegen alleen bedoeld voor ambulances maar Isle of Men groen staat hem goed.
Heb je een link/afbeelding van die velgen?
De foto die bij de kop van het artikel hoort geeft een goed beeld van de velgen:
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1759793
Ah oke! Ja dat zijn prima velgen, al dacht ik bij honingraatvelgen zelf in eerste instantie aan iets in de trant van de velgen van de Aston Martin DBS OHMSS en Aston Martin Victor.
Misschien een impopulaire mening, maar aan die grill ben ik ondertussen wel gewend. Zeker die “green over tan” sedan is gewoon goed gelukt. Ik ben zeer benieuwd naar de touring.
@RVDW: ik vind de nieren ook minder dominant ‘aanwezig’ dan op de reguliere 5- en 7 Series en op de nieuwe X modellen.
Recent zag ik een nieuwe 5 serie rijden waar men ook de chroomlijst rondom de nieren in de carrosseriekleur had gespoten om deze zo optisch te ‘verkleinen’. Zo’n beetje wat hierboven als standaard is doorgevoerd. Tuning done right, als je het mij vraagt.
@RVDW: helemaal mee eens!
Oei… wat een patser kisten zeg!
In welk land hebben ze de grootste nummerplaten? Ff daar heen verhuizen zodat je die neus niet teveel ziet… :(
#BMneeeeeeeee
En tóch zullen er heel veel overstag gaan voor de grille. Nieuwe designrichting trekt ook vaak nieuwe klanten aan, niet alleen de merktrouwe klanten.
@breakingpoint: Dit ja. Je ziet in elk geval direct dat dit de nieuwe generatie is. En zeker Duitse-auto-kopers (die kopen hem toch voor de buren, niet voor zichzelf…) is dat belangrijk.
Tot als je er gaat inzitten, dan is het terug 2014
Een moderne auto dus… tenminste als je kijkt naar een bmw uit 2014. Sindsdien in de hele automarkt niks meer veranderd, hooguit achteruit gegaan (als sommige merken geen idrive meer hebben)…
Die groene M3 graag…..
nu nog wachten op een aftermarket acceptabele voor en achterbumper
@vacano: aftermarket en acceptabel in 1 zin noemen getuigt sowieso al niet van smaak.
De M3 in deze kleurstelling met velgen, WAUW
Angry beavers!
We hebben al jaren kritiek dat we de BMW’s in de binnenspiegel bijna niet uit elkaar kunnen houden en nu doet BMW er eindelijk iets aan i.p.v. centimetertje extra hier en daar. Ik begin er al aardig aan te wennen, vind het wel een verfrissend design en het is historisch te rechtvaardigen als je een 328 uit de jaren 30 bekijkt. Zeker bij deze dikkere sportieve modellen past het wonderwel.
Wat is die Alpina B3 toch mooi….
Op de een of andere manier vind ik de 4 serie neus niet op de M3 passen.
Wel een fraaie spec maar die neus verpest het wel een beetje.
Ben nog wel benieuwd hoe het op de Touring staat.
@antoonniels: zou mij niet verbazen als de M3 touring weer de gewone neus krijgt…..
@mark997gt3: Dat zal er van af hangen. Als de M3 sedan en M4 coupé/cabrio met deze neus goed verkopen kan je er bom op zeggen, dat de Touring deze neus ook krijgt. Zo niet zou je wel eens gelijk kunnen krijgen.
Interieur is cool, maar daar houd het op…
Ik denk dat dit een kwestie is van ‘dit moet je in het echt zien’. Voor de 7-serie gelde precies hetzelfde.
@flatsix010: die ziet er ook niet uit
Gelukkig zie je de neus niet als je aan het rijden bent, achterkant is gewoon hoe die hoort te zijn. Jammer dat ze nog steeds het zelfde design aanhouden.
Wat me mss nog meest stoort is dat de nier-“tjes” niet de juiste vorm hebben. Het lijken een soort 6-hoeken. Is dit nu mislukte poging om Audi’s “single frame” na te doen?
Ik snap dat je elke generatie iets anders wil doen & dat de aziatische markt vreemde complexen heeft met grootte, maar dit ..
M3 lijkt beter mee te vallen dan M4 – maar dat is misschien de kleur.
Ik vind het too much, ten eerste de neus, maar ook de diffuser met te dikke uitlaten, te drukke lijnen overal.
De M4 neus past ook echt niet bij de M3 koets, lijkt er wel aftermarket opgeplakt.
Denk aan weemoed terug aan de dagen dat een M model subtiel dik was.. Gelukkig is er nog Alpina
@pyrat: en toch zitten hier veel minder designfoefjes en lijnentierenlatijn op dan voorheen. Bmw gaat juist weer wat terug naar schone zijkanten en minder drukke bumpers zoals oudsher.
@hiacelove: nou ik zie toch echt veel meer designfoefjes en tirelantijnen: motorkap, voorbumper, diffuser achter.
Lijkt wel een soort origami met al die vouwen.
Ik vermoed dat dit ‘performance’ onderdelen zijn (of een competition uitvoering of c.s. o.i.d.). Die carbon diffusor, sideskirts, front lip en ik vermoed ook dat die stoeltjes (met treklint) niet standaard zijn.
Die grill…… ??
Doe mij maar een Alpina B3
Normaal denk ik bij het zien van een nieuwe spyshot van een auto: “Dit went wel, de designers zullen het uiteindelijk wel beter weten.” Maar die ziet er nog steeds apart uit
ik ga wel 95 rijden…zie dan maar heel kort die afgrijselijke neus in mijn spiegel en kan ik naar de achterzijde kijken die wel te pruimen is…
Wat is de C63 amg toch een beauty tegenover deze BMW. En ook nog een mooier geluid hoogstwaarschijnlijk.
Al kan dat bij de volgende generatie wel serieus tegenvallen. Als de geruchten een beetje kloppen wordt dat huilen
Looks zijn niet alles, zo heb ik geleerd. Door de looks van de CLA 35 AMG dacht ik erover om van merk over te stappen. Tot ik er voor 3 dagen een mee naar huis kreeg. Na eerst een week met een BMW M235i GC gereden te hebben, leek die CLA AMG wel een vliegende dweil, en die M235i een chirurgisch mes. Ik ben er dus van overtuigd dat, als je van messcherp sturen houdt, die M3 met zijn barbecueset als ‘nieren’ toch beter zal rijden dan die ‘beauty’ van een C63.
Ik vind het er goed uitzien! (laat die comments maar komen :) ).
Al begrijp ik niet waarom je zoveel geld wilt uitgeven aan een auto dat over 3 jaar weer een oud model is. Kan ook liggen aan het feit dat ik het niet kan betalen. :-)
Doe de wereld een plezier en rij die voorkant direct tegen een muur. Mijn god wat een wanstaltige vertoning vind ik dit. Verschrikkelijk lelijke neus!
Je zou bijna zeggen dat dat al is gebeurd ;)
Het zullen ongetwijfeld fantastische auto’s zijn. Maar wat hebben ze de plank kwa design toch verschrikkelijk mis geslagen.
Voorheen klaagden we bij de M3 over de moeilijke voorbumper en de knullige spiegels met twee pootjes waarvan er maar 1 vastzit. BMW heeft de aandacht daarvan toch aardig af weten te leiden.
Met een kentekenplaat en die leuke deukjes in de motorkap vind het ik eventjes wennen maar eigenlijk wel ok.
Net als de Civic Type R: gewoon in het zwart bestellen. Ben je van alles af.
Had jij niet laatst een artikel geschreven over een all black 4 serie?
Ik had het wel gaaf gevonden als ze voor de M3 (sedan) de 3 serie neus hadden gehouden en voor de 4 serie dus deze neus. Dan had je echt wat te kiezen.
Dat klinkt zo ontzettend logisch… Je zou denken dat men met een afgelast Oktoberfest in München wel zo nuchter zou zijn zelf ook op dat idee te komen.
Van mij had die grille niet gehoeven. Een normale grille had ik mooier gevonden. Maar eerlijk is eerlijk: ze hebben wel lef bij BMW en het staat ergens ook best wel bruut. Vooral de M4 is echt wel een gaaf ding geworden.
BREEK! Alfa Romeo heeft vandaag ook een facelift van de Giulia Quadrifoglio aangekondigd!
https://i.imgur.com/X0Yy19V.jpg
Bellissimo!
Kreeg even het gevoel dat ik teveel gedronken had….
Neus van de huidige 3 met zijn rare koplampen spreekt mij totaal niet aan. De 4 was ff wennen, maar ik ben helemaal om. Het wordt dus geen 3, maar gewoon ff wachten op de 4 gran coupe! Dat ze deze neus nu voor de M3 gebruiken is begrijpelijk, maar is ook wel weer een aantasting van het unieke van de 4 serie.
Iedereen zegt: “je went er wel aan”. Toen de E65 zij men precies hetzelfde. Ik vind dat nog steeds een bizar lelijke BMW. Dat geldt waarschijnlijk ook voor deze M3 en M4. Kleuren en de voorlampen zijn wel heerlijk!
Ze hadden het nog een beetje kunnen redden door de M3 gewoon de sedan neus te geven, maar die heeft ook die varkensneus gekregen.
Proest… Willen ze geen auto’s meer verkopen bij BMW?
Opsluiten die ontwerpers en een week lang 635ci’s en e46 M3’s laten natekenen.
Zo’n groene M3 sedan is echt wijs! Alleen jammer dat er in de bumpers honingraat zit, en dan in de nieren een horizontale grille, dat zit er dan net niet uit. Doe dan in de nieren ook honingraat, of in de nieren verticale grille zoals het hoort bij een M-model. Verder erg geslaagd.
Laat de 4 maar zitten, wat een slagschip uitstraling! Ga dan meteen voor de 8 serie, die ziet er niet alleen groot uit maar is het tenminste ook.
En de 3? Weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Lexus IS-F achterlichten van ruim 10 jaar terug, grille die in het echt minder erg is maar nog steeds geen beauty. Wel een minder lompe look dan de als M4. Die ziet het er moeilijk lomp groot uit, bijna 8 serie formaat qua looks. Wel wat cleanere lijnen verder op beide modellen. Misschien went het nog verder, maar voor nu niet meteen enthousiast over de looks.
Ik dacht dat ik het verschrikkelijk zou gaan vinden. Ik heb verkeerd gedacht. Ben er nog niet helemaal over uit maar zo op het eerste gezicht (no pun intended) vind ik het er niet slecht uitzien. Die grill is niet echt storend.
Ik zou denk ik wel voor de M3 gaan… Klopt het plaatje wat meer.
De M3 lijkt het best in verhouding te zijn. Over de grille oordeel ik pas nadat ik hem in het echt zag.
Inspiratie voor de grill is duidelijk opgedaan bij Disney, lijkt sprekend op de grill van Mater uit Cars.
Ik vind die grille eigenlijk gewoon mooi. (de nieren van een 328 uit de jaren dertig zijn ook niet klein) De vormgeving had wat mij betreft wat soberder mogen zijn, zitten teveel vouwen in.
Achterkant van de nieuwe 3 is goed geslaagd en er zitten hele mooie achterlichten in. Blijf toch mijmeren over de eerste generatie M3, die hebben ze nooit meer overtroffen.
Nummerplaat net als bij Alfa aan de linkerzijde van de bumper plaatsen, ik vind die grill best te pruimen, lekker agressief, bij Audi viel men een paar jaar geleden over de immens grote grill, hoor je ook niemand meer over.
@toniominestrone: dat je niemand er over hoort wil niet zeggen dat men het niet meer lelijk vind. Sommige mensen doen een concessie en accepteren het omdat ze Audi willen rijden, anderen gaan maar de concurrent
Knor knor.
Ik vind de die M3 echt geslaagd. Vind de grille er ook prima bij passen. Die kleur groen is mij wel een beetje too much.
Echt benieuwd naar de 0-100 en 0-200 tijden
Groink groink… Echt BMW, waar heeft het toch ooit ZO fout kunnen gaan??
Voor het eerst dat ik de m4 er beter uit vind zien dan de m3, van achteren dan, van voren is het allebei geen porem.