• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013

Auteur: RubenBaeten, gepost 8 oktober 2008 om 12:07 – 26 Reacties

Afbeelding Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013Afbeelding Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013Afbeelding Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013Afbeelding Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013Afbeelding Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013Afbeelding Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013Afbeelding Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013Afbeelding Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013

Corvette C7 rendering
De Chevy Corvette heeft de afgelopen jaren grote sprongen vooruit gemaakt. De C5 (1997-2004) was nauwelijks te herkennen als opvolger van de lompe C4, en de C6 maakt de afgelopen jaren furore als sportauto van wereldformaat. De volgende generatie moet daar uiteraard weer een schepje bovenop doen, maar geplaagd door nieuwe emissie-eisen die in 2011 van kracht worden heeft GM besloten nog wat extra tijd te nemen voor de ontwikkeling van de C7.

Een tijdlang was er sprake van een mogelijke middenmotor voor de nieuwe Vette. Dit klinkt niet alleen erg stoer, maar zou ook de installatie van een motor met cilinderdeactivatie makkelijker maken. In de huidige FR-setup zou een extra koppeling nodig zijn om de aandrijfstang uit te kunnen schakelen.

Gezien de ontwikkelingskosten (en het extra gewicht van een MR-setup dat enige brandstofbesparing weer teniet zou kunnen doen) ziet GM hier echter vanaf. Volgens MotorTrend zou het kunnen dat de 3.6 V6, die we al kennen uit talloze andere GM-producten als de Camaro en diverse Cadillacs, gewoon voorin de auto gelepeld wordt. De C7 zou hiermee de eerste Corvette sinds 1954 zijn met minder dan acht cilinders.

Wat mij betreft een waardeloos idee, vooral als je bedenkt dat de huidige Corvette samen met de Porsche 911 de enige sportauto is die in de VS buiten de gas guzzler tax valt. We hebben zelf ook al ondervonden dat een Corvette bijzonder zuinig uit de hoek kan komen, dus daar valt vast nog wel iets aan te tweaken zonder dat we de achtcilinderbrul vaarwel hoeven te zeggen.

Rendering via eGMcartech.

Ook interessant!

  • Monteur scheurt met Corvette, klant krijgt nieuwe Corvette
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, GM

Vorig bericht: « Video: Koenigsegg CCX vs Ferrari 430 Scuderia
Volgend bericht: Nederland krijgt 15 Alfa 8C Spiders »

Lees Interacties

Reacties

  1. corvettez06 zegt

    8 oktober 2008 om 12:11

    wat een brute verschijning , super bak , maar aub gm geen 6 cillinder , zou heel erg pijnlijk zijn , maar dit beestje zal de moeite waard zijn zo te zien .

    Login om te reageren
  2. testdrives.nl zegt

    8 oktober 2008 om 12:13

    Downgrading van motoren gaan we helaas in de toekomst wel wat meer zien.

    Maar o,o wat ziet de Corvette er toch schitterend uit!!

    Login om te reageren
  3. Een betere ontwerper zegt

    8 oktober 2008 om 12:27

    Maar hopen dat het niet zoals die fotoflop wordt, das echt een lelijk ding.

    Hope dat ie 8 cilinders blijft hebben. Hoe zou de amerikaan erover denken?

    Login om te reageren
  4. tt zegt

    8 oktober 2008 om 12:57

    8 kleinere cilindertjes mss?

    Login om te reageren
  5. Zoepie zegt

    8 oktober 2008 om 13:02

    En als ze nu hybride maken waardoor de V8 alleen maar gebruikt moet worden als het echt nodig is en voor de rest elektrisch gereden kan worden en er 4 cilinders blijven draaien om de accu’s op te laden :p

    Login om te reageren
  6. jorden zegt

    8 oktober 2008 om 13:26

    6 cilinders betekend minder gewicht in de neus… is wel een + puntje. (over de toyota 4-cilinder uit lotus elise en extige hor je ook niemand klagen toch?)
    uit de 3.6 V6 moet zeker 350/400 pk uit te halen zijn met de hedendaagse technologie. Gebruik dan een V8 voor de top-uitvoeringen.

    Login om te reageren
  7. Maurice zegt

    8 oktober 2008 om 13:31

    Was vroeger ook geen fan van Corvette, maar sinds ik zelf aan de Z06 heb mogen werken en erin heb mogen rijden ben ik stiekem toch een beetje fan geworden. Echt een waar rijgenot!

    Video: http://nl.youtube.com/watch?v=XeDA-m8vP0I

    Login om te reageren
  8. luc zegt

    8 oktober 2008 om 13:55

    in 2012 is dat ding al te gedateerd.

    Login om te reageren
  9. Bertus zegt

    8 oktober 2008 om 13:55

    Ze kunnen toch gewoon die zescilinder naast een achtcilinder gebruiken. Uit 6 potten is een mooi geluid en veel vermogen ook mogelijk, zie Porsche en vele anderen. Die V8 fixatie is echt iets voor specgekken, net of je met minder dan 500 PK en 8 cilinders geen leuk rijdende auto kunt maken.

    Login om te reageren
  10. tt zegt

    8 oktober 2008 om 14:04

    Een V6 in een corvette is zoals een voorwiel aangedreven ferrari met de motor voorin.. tuurlijk kan het, en in sommige gevallen is dat mss zelfs terecht een goed idee, maar het past niet bij het imago…

    Login om te reageren
  11. M Freak zegt

    8 oktober 2008 om 15:36

    Die fotosoep is lelijk!

    Login om te reageren
  12. thom zegt

    8 oktober 2008 om 17:40

    Ach wat zielig voor GM kunnen ze geen V8 in de vette meer stoppen,
    waren ze nou maar eerder begonnen met zuinige auto’s. Maar wat is een Vette zonder V8 ?

    Zonder:

    http://nl.youtube.com/watch?v=vRaEKAdNjBI

    http://nl.youtube.com/watch?v=8RG0meSRGZU&feature=related

    Login om te reageren
  13. hans zegt

    8 oktober 2008 om 17:54

    Als ze eens hun V8 wat kleiner maken en zuiniger en nog steeds veel pk dan is alles toch in orde?

    kijk naar de M3 V8 , 4.0 liter en 420 pk
    de Z06 : V8 , 7.0 liter en 512pk.

    uit 7 liter moet je toch meer kunnen halen dan een schamel 512 pk?
    De amerikanen zouden eens op vakantie moeten gaan bij BMW, dan zouden ze miss iets bijleren.

    Login om te reageren
  14. RubenBaeten zegt

    8 oktober 2008 om 18:07

    @hans: Ooit gehoord van koppel?

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    8 oktober 2008 om 18:31

    een Corvette met een 6 cillinder ??

    historisch correcter kan niet ..

    Login om te reageren
  16. phantom zegt

    8 oktober 2008 om 19:39

    BMW: 6 cilinder
    Corvette: 8 cilinder

    Moge mijn standpunt duidelijk zijn…

    Login om te reageren
  17. phantom zegt

    8 oktober 2008 om 19:40

    En doe alstjeblieft die rare fotosoep weg, tis net een gesmolten vissenbek

    Login om te reageren
  18. jorden zegt

    8 oktober 2008 om 21:48

    Iedereen heeft het over de historie en traditie.
    Maar de historie en traditie is dat de corvette een te amerikaanse auto was die niet eens in de buurt kwam van de europese concurrentie. Pas de laatste generatie is een geweldige auto. Dus ja… verandering is bij corvette ook verbetering blijkbaar.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    8 oktober 2008 om 22:43

    De lompe C4? Gaat dat dan over het uiterlijk of over de handling? Qua uiterlijk vind ik namelijk de C4, na de C5, de mooiste ‘Vette, vreemd genoeg.

    @ lincoln; Historisch correct? Ben je niet ‘in-‘ vergeten? Hoezo is dit correct?!

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    8 oktober 2008 om 22:57

    citrofiel .. nope ..
    gewenning-gewijs zou je inderdaad V8 willen brullen ..
    maar de waarheid bellet dat ..

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    8 oktober 2008 om 23:00

    @ lincoln; Dus je zou ook liever een V8 willen, maar gezien de hedendaagse ontwikkelingen lijkt het je de juiste beslissing een zescilinder te gaan gebruiken… Tsja… Bij mij zit het toch wat in de weg dat een Amerikaanse auto een V8 hoort te hebben.

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    8 oktober 2008 om 23:03

    @Citrofiel .. wederom nope ..
    de eerste lichting Corvette was niet eens te bestellen MET een V8 ..

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    8 oktober 2008 om 23:06

    @ lincoln; Oepsie… :oops: Je bent getuige van mijn gebrekkige kennis van de Amerikaanse autoindustrie. Dus op díe manier historisch correct! Dus toch…

    Login om te reageren
  24. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 23:10

    …alleen werd de corvette destijds met de V6 niet zo’n succes, omdat Ford de Thunderbird aanbood met V8; deze was daardoor populairder (en omdat die geen plastic carrosserie had).

    Login om te reageren
  25. RubenBaeten zegt

    9 oktober 2008 om 00:18

    @Citrofiel: Ik ben het met je eens, de C4 is de auto waar ik als kind gek op was. Go Face!

    Ik bedoel de handling, de C4 had een relatief korte wielbasis wat hem in combinatie met de harde onderstelsetup nogal listig maakte (zie de link onder ‘lomp’). Of zoals Clarkson er ooit over zei: you can park a Corvette outside a store, walk inside, and when you come back out it will be facing the other way.

    @Emile_Benz: De allereerste Corvettes hadden zes-in-lijnmotoren, een V6 is er nooit geweest.

    Login om te reageren
  26. Mercedes zegt

    9 oktober 2008 om 07:53

    Ik hoop niet dat de nieuwe corvette wordt zoals op de gefotoshopte afbeelding.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North