‘Nieuwe Corvette ZR1 krijgt 700 pk’

Auteur: , 44 Reacties

Zevenhonderd pk? Dat is Ferrari F12berlinetta-territorium, maar dan voor minder geld.

Het duurt wellicht even voordat je bent gewend aan het ietwat hoekige uiterlijk van de nieuwe Corvette. Toch vragen we jaar haast te maken, want de volgende edities staan alweer op stapel. Natuurlijk krijgen we eerst de cabrioversie te zien, volgende maand, maar daarna is het tijd voor vermogensupgrades. (Yeah, alsof je met 450 pk uit de standaard Stingray iets tekort komt.)

Corvette (C7) Z06
Voordat we naar het neusje van de zalm gaan passeren we eerst de Z06-variant. Met een 7.0-liter V8 en 512 pk, allemaal atmosferisch tot stand gebracht, is het huidige model een supercar die bij Amerikanofielen dikwijls voor kwijl in de mondhoeken zorgt. En nu schijnt het dat de nieuwe Corvette (C7) de achtcilinder met zeven liter inhoud behoudt, maar wel met een vermogensbumpje, waarmee we op ongeveer 600 pk zouden uitkomen. Alle loodgieters nog aan toe…

Corvette (C7) ZR1
Het kan heftiger, en het gáát heftiger. MotorTrend claimt details te hebben over de nieuwe Corvette ZR1. Onder de kap wordt een evolutie van het LT-1 blok uit de standaard Corvette Stingray (450 pk) verwacht, waarvan het vermogen omhoog wordt gebracht naar 700 pk. Uiteraard komt hier drukvulling in de vorm van een supercharger om de hoek kijken – wat denk je dat er onder die motorkapbult zit – en wordt de stopkracht weer verzorgd door een set keramische remmen. De huidige doet het trouwens met 647 pk, voor de belachelijke prijs van 200.000 euro. Daar kun je 0,6 Ferrari’s van kopen!

Wanneer dit op de markt komen? Nou, verwacht de Z06 niet eerder dan 2014. De ZR1 zal daarmee nog iets langer op zich laten wachten.

Impressie via SpinnerBG



44 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Liever als een ferrari
@1audi1: liever dan… Maar desalniettemin, geef je wel gelijk! Brute Amerikaanse kracht! Vind de achterlichten wel op die van de Camaro lijken…
-edit: check!
OT: zeer gave bak maar heeft voor mij nou niet echt een wow-factor
Toch vragen we een jaar haast te hebben. -> 3e zin. OT: 700 peekaa’s? Hot damn da’s veul!
Wennen? Das niet nodig! Vind het echt een gaaf apparaat, staat goed tussen de ietwat ingetogen europeanen..
Het blok etc: helemaal geweldig. Maar die looks, daar kan ik toch niet aan wennen
Sta gister nog naast een huidig model Corvette, klein eigenlijk, en ja….. het is een corvette. Bruut vermogen in een curverbox.
Ai, wou net bij Wiesman gaan shoppen,…dan nemen we de ZR1 ook maar.
Hoewel ik eraan begin te wennen, heb ik nog steeds een lichte voorkeur voor de C6.
Zal hem eerst live moeten zien denk ik. Op foto’s komen ze sowieso groter over dan ze zijn.
Qua bang for buck kan er weinig tegenop.
@jrk68: impressies kan ik niet zo veel mee idd. Maar met die crash foto van laatst heb ik al een aardige indruk. Best vet, maar dat is de C6 ook.
Die voorbumper lijkt op die van de mercedes cls 63 amg
@rutger96: Lijkt t wel op, kzat ook zo te kijken van: hé, dat lijkt veel op AMG, die bumper.
@rutger96: Goed gezien, man. Ze zijn allebei van plastic en hebben een gat in het midden.

Scherpe ogen, 20/20.
Ik zag dat de Z06 mogelijk 2014 al verwacht kan worden.
Voor wanneer staat dan de cabrio op de planning? Ik wil namelijk in 2014 een bezoekje brengen aan de Corvette fabriek (en museum) in Bowling Green en dan zou het wel leuk zijn om deze versies ook te kunnen zien.
@bullgod76:
Volgens de tekst wordt de cabrio volgende maand geïtroduceerd. Dan zou je ervan uit mogen gaan dat hij tegen die tijd daar wel tezien zal zijn.
Koop je een Corvette, word je door een E63 AMG S eruit getrokken, knap lullig!
@mercs:
Lekker belangrijk, al zal dat met een ZR1 nog wel los lopen.
Specs zeggen nu eenmaal weinig over rijplezier….
@mercs: mwah…557 pk en 1840 kilo ( Merc) tegen 700 pk en pakweg 1550 (Corvette)kilo. Dit wedstrijdje wil ik wel met je aangaan. Verder denk ik dat de Corvetterijder sowieso wel gaat lachen, die houdt nl flink geld over bij aanschaf. Ik vind de E63 AMG S ook grandioos mooi en een zeer snel.
@rufctr01: herstel mijn opmerking over de prijs: 2 ton is wel heel veel geld voor een Corvette;-)
@rufctr01:

Ik denk dat het de ZO6 ook nog wel zal lukken met de 600pk.
@mercs: Dank je wel voor deze volstrekt nutteloze informatie, meneer de vergelijkingsmongool.
@SimonMc: Beetje overdreven reactie lijkt me.
Ik vind op die foto, dat die “mogelijke” ZR1 teveel afwijkt van de standaard. Bij de C6 zag je de naturel-versie er nog in, maar bij deze is dat niet het geval, vind ik.
eindelijk weer eens een beetje minder afzichtelijke Corvette ..
zal best wel nog een stukkie beter zijn dan de C6 ..
in de Amerikaanse testen kwam die al beter uit de bus dan de Viper ..
wat dan weer de dichtsbijzijnde concurrent is ..
Of je doet het gewoon als @E34M5touring of broerlief.
Is geen Corvette maar toch, komt in de buurt en kost uiteindelijk misschien de helft van een nieuwe M5.
…. En een glimlach van hier naar (…).
Ontopic: Zullen we hier nooit zien helaas. Daar gaat zoveel belasting overheen dat het niet eens uitmaakt of ie uberhaupt nog goedkoper is dan een… Ferrari met evenveel peekaas.
Mocht er iemand wel die beslissing maken hier in NL.. Alvast een dikke pluim.
@kaasboerin: Yup, ook mooi. En beter in burnouts :) Ik ga toch wel ff kijken hoor straks. Moet wel een bloedmooi ding geworden zijn. Ben echt benieuwd. Die ZO6 zou ik eerder nemen dan de ZR-1. 7.0l, omdat dat dan gewoon kan.
@kaasboerin:
In het wilde Westland ga je ze heus zien. Ik ken wel iemand die al met zijn chequeboekje staat te wapperen…. Daar zijn ze dol op yanken.
Hopelijk slaagt de C7 erin om het P.I.M.P. -gehalte van de Corvette in Europa te doorbreken, want hij heeft er zelden zo lekker uitgezien!
Alsof de gewone Corvette Stingray nog niet lekker genoeg is, komt daar de ZR-1 ^^ was vorige generatie de heerlijkheid zelve dus can’t wait!
de huidige ZR1 is echt geweldig.
ben benieuwd maar de nieuwe!
Alweer een nieuwe ?
Nee bedankt geef mij maar een ferrari, Corvette met altijd die belachelijk grote blokken.
Ligt er weer een prehistorische V8 in? zonder dubbele bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder? Zal wel weer… Het heeft dan gelukkig wel als goede punt, dat het blok geen hele grote interne weerstand heeft, maar kom op jongens moderniseer die blokken nou eens, jullie maken al 50 jaar dezelfde motoren! Alleen het vermogen stijgt gelukkig wel de laatste tijd :)
@Thomasio: ZO6 levert 600pk net zoveel als een 1st series Mclaren MP12-C en meer dan een: SLS, Gallardo, 458Italia etc. etc. Zonder turbo meuk. Dus wat nou prehistorisch?
@E34M5Touring: Voor het vermogen dat ze leveren schijnen ze ook nog wel vrij zuinig te zijn (op de snelweg dan). 1 op 11/12 moet haalbaar zijn. Ga je met een Gallardo of Ferrari niet redden.
@300e: En je kan in de 5e versnelling wegrijden. Koppel zat. Bovendien zijn het motoren die nagenoeg nooit kapot gaan. Zelfs niet na flink wat abuse.
@Thomasio:

Voordeel van een onderliggende nokkenas is een lagere motor en dito zwaartepunt.

Daarbij stijgt het vermogen van Ami’s alweer sinds begin jaren ’90…
Iets met stenen en daaronder leven enzo.
Jongens houden we ff in de gaten dat dit een photoshop is, en een van de slechtere.

Meer @ facebook.com/autemo
Blij dat Chevrolet voet bij stuk houdt wat betreft grote motoren.
Altijd liever een atmosferische 7L V8 dan zon nieuwerwets eco-muesli turbogevalletje.
@carmasterr: grote blokken veel liters, ja het heeft z’n charme maar toch..simpel voorbeeld wat zo een fohn voor je ‘kleinere’ blok kan betekenen c’monn…

http://www.youtube.com/watch?v=YwGlVBnbWL0
@roadrage:

Dat is een Civic.
I rest my case.
Erg jammer dat ook de Corvette is voorzien van allerlei overbodige lijnen en vouwen. Beetje erg druk. Hebben ze soms een Ferrari-ontwerper in dienst genomen?
Heerlijk zo’n bak en dat met een Amerikaans prijsje

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).