
De auto voor het komende seizoen is door Red Bull Racing gepresenteerd. Maak kennis met de RB16.
Kort en zakelijk. Zo valt de omschrijving van de presentatie van Red Bull Racing het beste samen te vatten. De renstal zegt back to business te zijn met deze RB16. Aan het uiterlijk is, zoals je eigenlijk al kon verwachten, weinig veranderend. De livery lijkt sterk op het uiterlijk van de RB15.

Red Bull wil met zijn F1-auto’s een herkenbare merkuitstraling hebben. Een revolutionaire livery verandering hoef je dus niet te verwachten. Overigens hebben teams als Mercedes en Ferrari een vergelijkbare tactiek. De RB16 heeft ook dit jaar weer een matte lak. Er is slechts één foto door Red Bull Racing vrijgegeven van de auto. Hierdoor kan de bolide nog vanuit elke elke hoek geanalyseerd worden. De presentatie van de auto volgt een dag nadat Max Verstappen zijn helm voor het komende seizoen liet zien.
Vandaag komt de RB16 voor het eerst echt in actie. De team gaat filmopnames maken op Silverstone in Engeland met Max Verstappen achter het stuur. Teamgenoot Alexander Albon mag volgende week zijn eerste meters maken met de nieuwe auto. Dan gaat namelijk de testweek in Barcelona, Spanje van start.





En dan nu het weer: “bewolkt, 12 graden… bla bla gaaaap
Als ik die auto’s zo bekijk, kijk ik nu al een stuk meer uit naar volgend jaar als de verschillen vele malen groter zullen zijn. Qua ontwikkeling en verandering is dit toch een beetje een tussenjaartje. Voor mij persoonlijk des te beter, want ik zie LH44 graag op 7 wereldtitels uitkomen dit jaar. :)
@metalfalcon: Nee alsjeblieft niet zeg. Toch gun ik het Vettel ook nog een wereldtitel, in de Ferrari.
@metalfalcon: Ik hoop het niet, want voor mij moet er maar 1 man voor eeuwig de grootste blijven… Schumimeister!
@metalfalcon: Ik hoop op Max. Maar waar ik het meeste op hoop is dat het gewoon het hele seizoen spannend is wie kampioen gaat worden.
@nico111: Daar ben ik het mee eens. Als Hamilton dan toch die 7de titel pakt dan moet die wel zwaar bevochten zijn en niet zo easy met 2 vingers in de neus als bij die andere titels. En Max zie ik het WK record van Schumi helaas niet verbreken.
Opvallend, dat Aston Martin nog steeds prominent op de achtervleugel staat.
@amghans: De verbintenis tussen Red Bull en Aston Martin komt aan het eind van dit seizoen pas ten einde. De technische samenwerking tussen RB en AM voor wat betreft de auto’s stopt vervolgens pas wanneer de Valkyries geleverd zijn. Met ingang van 2021 voegt Aston Martin zich sowieso bij Racing Point. Er zal dus wel enige overlap zijn, maar niet in de Formule 1.
Wat is daar opvallend aan amghans? Ze pompen in 2020 nog gewoon geld in het team hè.
Is niet opvallend, zijn nog altijd titelsponsor voor 2020.
Had verwacht, dat Stroll het sponsorgeld wel elders aangewend zou hebben. Maar kennelijk is er een nog lopende overeenkomst met RB. My bad.
Het was te verwachten dat RBR aan de livery vast zou houden die ze al jaren voeren.
Opvallend vind ik dat de auto’s in het eerste? seizoen meet de kleurstellingen hadden zoals op bv de blokjes en dat dit steeds minder herkenbaar is.
Er werd gespeculeerd / gefluisterd dat Ferrari zou komen met een livery die een soort hommage zou zijn aan de periode met Gilles Villenueve, dat haal ik hier niet uit. Bij Mercedes is het op een paar details na nog hetzelfde.
Renault schijnt terug te vallen op de jaren 80 livery waarvan ik benieuwd ben hoe dat uitpakt op de auto voor dit jaar.
Ik ben benieuwd naar de livery van Alpha Tauri omdat die wel eens heel anders zou kunnen zijn dan de rest van de auto’s.
Maar ik verwacht dat de resterende teams een soortgelijke livery zullen voeren als de afgelopen seizoenen.
Met uitzondering van Haas wat terug is gegaan naar de livery van voor Rich Energy.
@milan0: Er gaan geruchten dat Alfa Romeo-Sauber wel een flink gewijzigde livery krijgt, met meer groen erbij
@milan0: ik verwacht bij Williams wat meer Rokit-rood in de livery nu Orlen weg is.
Gewoon een opgepoetste RB15 dus, maar de werkelijke grote verandering zien we niet… de motor!
@venividivici: Ik denk dat het body work meer veranderingen heeft dan de motor. Voor vleugel, neus, bargeboards, enz
@laptom: We gaan het zien. De komende dagen zullen vast een hoop artikelen komen die (diep) inzoomen op de details.
@venividivici: motorsport.com heeft al verschillende artikelen erover
@benja01: Ja, maar dat is niet autoblog.nl hè ;-)
Hopen dat ons op de baan leuker nieuws te wachten staat…
Een paar opvallende verschillen. Er zitten 2 vleugeltjes op de neus ter hoogte van de voorwielen. En uiteraard de punt van de neus zelf is veel complexer. Verder zie ik persoonlijk geen gekke verschillen. De bargeboards lijken kleiner. Maar ik vind dat moeilijk te zeggen
@kilum: nieuwe velgen.
Niets spannends maar dat was te verwachten.
De team… echt?!
@imarinos: Wollah!
@edge; ja dat zou mooi zijn, ook een soort terug naar het verleden mt bv groot het groene klavertje vier op de auto.
Psst Max. Je bent je botsmuts vergeten. ;-)
Ik denk dat als ze de auto qua livery (dus niet qua vorm!) meer op een blikje redbull laten lijken het echt memorabel zou worden, zoals de gulf of martini livery.
@F40racer een beetje zoals Torro Rosso was dus.
– Opvallend neusje, is op autosport al met de Alientong vergeleken en lijkt op de Mclaren van vorig jaar geïnspireerd
– Cape concept onder de neus is overgenomen van Ferrari en Mercedes voor een betere luchtstroom geleiding
– achtervelgen lijken geventileerd, ook a la Mercedes
– Sidepods zijn 1 op 1 kopie van Mercedes, terwijl Ferrari juist RBR’s sidepods van vorig jaar overnam
– jammer alleen dat er zoveel uitstekende flapjes opzitten. Alles om nog één jaar inhalen moeilijker te maken dmv vuile lucht.
Een paar wijzigingen op het oog. De echte technische verschillen zullen we nooit kennen. Maakt ook niet uit. Dit seizoen gaat het laatste worden voor er wat gehusseld kan worden in de opstellingen.
Enige waar ik op hoop is dat het vanaf Melbourne nog geen gelopen race is en er drie (het liefste vier) teams zijn die echt vechten voor podia en voor de twee titels.
Voor de rest: fijn dat we die foto’s nu hebben, het propaganda-apparaat van de F1-teams doet goed hun werk, ik begin namelijk weer enorm zin te krijgen in het nieuwe seizoen; al is het maar omdat vanaf de eerste GP alleen maar warmer gaat worden!
Iemand de video op Silverstone gezien/gehoord. Lijkt of de Honda wat minder hol klinkt.
Voor mensen met kennis van reglementen. Is de vorm van onderdelen in het F1 blok (cilinders/zuigers/kop/kleppen etc.) vastgelegd?
Maar wij, hoe hard gaat ie?