• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe DS 9 uitvoeringen met onder andere 360 pk en 4×4

Auteur: RubenPriest, gepost 3 september 2021 om 14:58 – 32 Reacties

Nieuwe DS 9 uitvoeringen met onder andere 360 pk en 4x4
Post-production : Astuce Productions

De wat? De DS 9. Want die was er ook nog! Nieuwe DS 9 uitvoeringen moeten het model opnieuw op de kaart zetten.

Alweer een poos geleden, december 2020 om precies te zijn, werden de prijzen van de DS 9 E-Tense aangekondigd. De eerste luxe limousine van het Franse automerk. Tot op heden zijn er welgeteld drie verkocht dit jaar. Op z’n zachtst gezegd is het geen hardloper.

De DS 3 en DS 7 zijn ook geen verkooptoppers, maar de DS 9 mag je tot op heden gerust een dieptepunt noemen als het gaat om de Nederlandse verkoopcijfers. Je hebt wel iets exclusiefs, dat dan weer wel. Misschien dat dit nieuws voor een verkooppuls kan zorgen. DS kondigt namelijk nieuwe uitvoeringen aan voor de 9.

DS 9 E-Tense 4×4 360

Het nieuws brengt best wel wat veranderingen met zich mee. Ten eerste vervalt de E-Tense 225. Deze blijft voorlopig nog wel uit voorraad leverbaar. Daarnaast is er een nieuwe topuitvoering. Van alle DS 9 uitvoeringen is dit de dikste. We hebben het over de E-Tense 4×4 360. Een plug-in hybride met 360 pk en vierwielaandrijving. Volgens de Fransen moet je er 40 kilometer mee volledig elektrisch kunnen rijden dankzij het 11,9 kWh grote accupakket. Deze uitvoering is uitgerust met een 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 113 pk elektromotor op de achteras. En dan is er ook nog een PureTech 200 benzinemotor. Je mag het vermogen niet zo klikklak bij elkaar optellen, maar het systeemvermogen komt dus uit op 360 paarden.

  • DS 9 uitvoeringen
  • DS 9 uitvoeringen
  • DS 9 uitvoeringen

E-Tense 250

Ook nieuw en een vervanger van de 225 is de E-Tense 250. Deze combineert de PureTech 200 met een 110 pk elektromotor op de vooras. Voorwielaandrijving in dit geval en een systeemvermogen van 250 pk. Je kunt er 60 kilometer volledig elektrisch mee rijden. De batterij is met 15,6 kWh iets groter.

Prijzen

Met een vernieuwing van het gamma horen ook nieuwe prijzen. De DS 9 begint nu bij € 59.890. De prijzen lopen uiteindelijk op tot € 69.890 voor de DS 9 E-Tense 4×4 360 met het Performance Line+ pakket. Nog altijd flink aan de prijs en dit is de vermoedelijk reden dat de Fransoos het vermoedelijk moeilijk gaat blijven doen qua verkopen.

Ook interessant!

  • nieuwe DS 4
    De nieuwe DS 4 is veel duurder dan een VW Golf
  • Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken
    Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken
  • DS 3 Crossback vernieuwd: meer range voor je geld
  • DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch
    DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

ds-automobiles, ds9, geld, Hybride, plug-in

Vorig bericht: « In 48 uur per Ferrari van Rome naar de Noordkaap
Volgend bericht: VT2 Zandvoort: Leclerc de snelste, Hamilton valt uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    3 september 2021 om 15:05

    De 508 GT in een smoking.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      3 september 2021 om 18:59

      @cossiekiller tenzij je met fluwele voet in elektrische modus rijdt… dan is het een 508 GT met een no-smoking :)

      Login om te reageren
  2. lecomte zegt

    3 september 2021 om 15:44

    Ik ben nog steeds benieuwd wanneer ik er eentje in Nederland in het wild ga tegenkomen, die niet een demowagen is van de dealer.

    Login om te reageren
  3. nofxke zegt

    3 september 2021 om 15:49

    Hier in België rijden er toch enorm veel DS7’s rond hoor…

    Login om te reageren
    • Bella Macchina zegt

      3 september 2021 om 16:23

      We hebben het hier over de DS9 en daarvan heb ik er welgeteld één gezien, met handelaarsplaten welteverstaan. Ik had er veel meer verwacht want de prijs is zeker niet slecht in vergelijk met de Duitse concurrenten terwijl uitrusting en afwerking daar op het zicht zeker niet voor onder doen.

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        3 september 2021 om 17:50

        @Bella Macchina: dat Ben ik niet echt met je eens. Peugeot is vaak wel snel met technologie toepassen maar kiest dan niet voor een adoptie van nieuwe technieken. Je kon je Nokia of BlackBerry prima koppelen met de BT in de eerste 508en, maar een iPhone kon hij niet mee overweg. Dat maakt dat je gewoon niet up to standard bent met de Duitsers. De E9x kon dat al jaren. En dan overtuig je dus niet om over te stappen.

        Login om te reageren
        • nofxke zegt

          3 september 2021 om 17:51

          @bischero: nu spreek je wel over 10 jaar geleden, dat komt nu niet meer voor hoor..

          Login om te reageren
          • bischero zegt

            3 september 2021 om 17:55

            @nofxke: staat genoteerd!

            Login om te reageren
      • nofxke zegt

        3 september 2021 om 17:50

        @Bella Macchina: bij ons is er ook nog maar 1 binnengekomen id garage en nog geen uitgeleverd, vermoed dat de leveringen nog op gang moeten komen…

        Login om te reageren
    • mp014 zegt

      3 september 2021 om 16:51

      @nofxke: ze zijn hier ook een stuk beter koop en vergeet ook niet dat de Franse merken hier veel geliefder zijn dan bij onze noorderburen! Zo kocht ik zelf vorige maand een een Volvo V90 CC, een merk dat in elk dorp in NL wel rond rijd maar ik zie ze hier in BE, zeker de CC, eigenlijk bijna niet. Anyway, die DS7 is wel een aparte wagen en de stoelen zitten werkelijk fenomenaal.

      Login om te reageren
      • mp014 zegt

        3 september 2021 om 16:52

        @mp014: DS9 bedoel ik

        Login om te reageren
  4. Charles Taycan 4S zegt

    3 september 2021 om 16:04

    Kansloos een Franse grote Berline, al decennia… next!

    Login om te reageren
    • Bella Macchina zegt

      3 september 2021 om 16:35

      Als iemand zou kunnen verklaren waarom want puur objectief gesproken is daar geen enkele reden voor.
      NB, vooroordelen worden niet gekwalificeerd als objectief.

      Login om te reageren
      • nofxke zegt

        3 september 2021 om 19:09

        @Bella Macchina: inderdaad begrijp dit ook niet. Omdat iemand 30 jaar geleden is een probleem heeft gehad met een Franse auto zijn per definitie alle Franse auto’s voor altijd slecht…
        Vind het echt raar dat al die paleizen van Duitse merken kunnen openblijven aangezien daar nooit problemen mee zijn.
        Maar iemand die Duits rijdt hoor je ook nooit toegeven dat zijn wagen in panne staat. Terwijl in de moderne auto’s van alle merken alles toch bij iedereen van Bosch, Siemens, Delphi, Magnetti Marelli,… komt

        Login om te reageren
    • mp014 zegt

      3 september 2021 om 16:54

      @Charles Taycan 4S: inderdaad, behalve in België en Frankrijk uiteraard. “Wij” Nederlanders rijden zelfs nog liever Koreaans, Japans of zelf Chinees. Zolang het maar niet Frans is…

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        3 september 2021 om 17:41

        @mp014: jullie Nederlanders reden destijds vooral picantos en ander klein goedkoop aziatisch grut omdat het vooral goedkoop was. Er wordt bij jullie door velen (niet iedereen) enkel maar naar de prijs gekeken.

        Login om te reageren
        • mp014 zegt

          3 september 2021 om 18:00

          @saxoke: zo is dat, en naar de bijtelling natuurlijk! Gelukkig woon in ondertussen al 25 jaar in het zonnige zuiden (België 😹) en hier kan je al wat gekker doen dan in NL

          Login om te reageren
          • saxoke zegt

            3 september 2021 om 18:29

            @mp014: k begrijp wel dat auto rijden in NL veel duurder is dan hier (hoewel statistieken aantonen van niet) maar zelf zou k dan voor de prijs van zo een boodschappenwagentje liever iets groter, leuker tweedehands zoeken

            Login om te reageren
            • mp014 zegt

              3 september 2021 om 18:38

              @saxoke: ik ook hoor! Heb een maand geleden een tweedehands Volvo V90 Cross Country gekocht. Prachtig, volledig compleet, degelijk, top 👍🏻

              Login om te reageren
              • saxoke zegt

                3 september 2021 om 19:11

                @mp014: prachtige auto. Zelf ook voor gekeken maar dan de gewone niet Cc versie.

      • Charles Taycan 4S zegt

        3 september 2021 om 20:45

        @mp014, ook hier in Frankrijk kiest men in het hogere prijssegment steeds vaker en al jaren Duits….😉

        Login om te reageren
    • bischero zegt

      3 september 2021 om 17:47

      @Charles Taycan 4S: ooit in een hagel nieuwe Renault 25 gezeten. Leek wel een lampjes test na 25km. Werd in het eerste jaar als GTX/GTL nog wel verkocht, daarna niks. Idem XM.
      Je moet er wel erg van houden om hiervoor te kiezen.

      Login om te reageren
      • nofxke zegt

        3 september 2021 om 18:45

        @bischero: en omdat iets 30 jaar geleden slecht was is dit nog steeds zo?
        Sommige dingen worden wel beter, maar blijkbaar blijven veel mensen graag in stereotypen denken

        Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        3 september 2021 om 20:50

        @bischero , klopt idd ! Mijn vader ooit een Renault 25 V6 gehad…. pffff wat een perenkist met 3- traps(!) automaat… 😜

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        3 september 2021 om 22:03

        @bischero: en wel in de zoveelste Mercedes Audi of BMW stappen. Deze merken hebben ook zeeeeeer slechte auto’s op de weg gezet. Maar daar lullen we niet over.

        Login om te reageren
    • Pallas zegt

      3 september 2021 om 18:52

      @Charles Taycan 4S: Jammer toch?

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        3 september 2021 om 20:53

        @pallas, tja ieder zijn ding natuurlijk maar niet voor mij , een DS of CX zeker in Pallas uitvoering kan ik wel waarderen.😉

        Login om te reageren
  5. bernoulli zegt

    3 september 2021 om 16:15

    Ik wacht nog even op de Dacia-versie.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    3 september 2021 om 16:37

    Een hele dikke chique Franse limousine. Dat zie je zo weinig. Ik kan hem erg goed waarderen. Fijne leaseauto moet dit toch zijn.

    Login om te reageren
  7. alfaholic zegt

    3 september 2021 om 19:55

    Audi A5 sportback much?

    Login om te reageren
  8. christian85 zegt

    3 september 2021 om 22:08

    Valt mij eigenlijk op dat je voor tien ruggen meer in de meest luxe versie kan rijden in vergelijking tot de basis versie. Ik ben geen fan van Fransen maar dit kan ik echt wel waarderen. In mijn ogen mooier en chiquer dan een Duitser. Duitsers hebben tegenwoordig te veel opplak meuk, hoekjes en kiertjes

    Login om te reageren
  9. karhengst zegt

    5 september 2021 om 01:18

    Zolang er nog heilig geloofd wordt in de Duitse degelijkheid zal het een zeldzame auto blijven. Dit segment moet het toch al van de lease hebben en als er iets leidend is buiten de bijtelling om, dan is het wel de restwaarde.

    En laat die nu net al 30 jaar de put in zijn gepraat door dronken ooms op verjaardagen omdat hun buurman ooit een tweede generatie Laguna had.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North