• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Golf eHybrid: bijna net zo veel range als e-Golf!

Auteur: machielvdd, gepost 18 maart 2024 om 18:47 – 11 Reacties

De vernieuwde Golf eHybrid moet EV’s overbodig maken.

Vergeet de ID.3, koop een hybride Golf. Dat is de boodschap van Volkswagen. Ze zeggen het natuurlijk niet letterlijk, maar de vernieuwde Golf eHybrid wordt wel aangeprezen als een “perfect alternatief voor elektrisch”. Oftewel: deze Golf moet de ID.3 overbodig maken.

De vernieuwde Golf 8.5 werd in januari al gepresenteerd (inclusief de eHybrid), dus je denkt misschien: wat is het nieuws? Nou, in januari hadden we nog niet alle details van de Golf eHybrid. Inmiddels heeft Volkswagen de cijfers wel paraat.

vernieuwde Golf eHybrid
vernieuwde Golf eHybrid
vernieuwde Golf eHybrid
vernieuwde Golf eHybrid

Die vallen niet tegen: Volkswagen beloofde in januari een elektrische actieradius van 100 km voor de eHybrid, maar dat is nu ruim 120 km geworden (WLTP). De eerste inschatting was dus aan de conservatieve kant. Iets met ‘underpromise, overdeliver’.

120 km is sowieso een hele nette waarde, want er zijn maar weinig PHEV’s met een grotere elektrische actieradius. En de auto’s die hieraan kunnen tippen (een Mercedes C 300e bijvoorbeeld) zijn allemaal een stuk duurder.

Ook leuk: de Golf eHybrid komt nu qua range aardig in de buurt van de eerste e-Golf, die dus volledig elektrisch was. Die auto had namelijk een actieradius van 190 km, volgens de optimistische NEDC-methode. In de praktijk kom je met de nieuwe eHybrid ongeveer net zo ver, gokken we. En vervolgens kun je met de eHybrid nog een paar honderd kilometer doorrijden op de verbrandingsmotor…

vernieuwde Golf eHybrid
vernieuwde Golf eHybrid
vernieuwde Golf eHybrid
vernieuwde Golf eHybrid

Qua laden is de vernieuwde eHybrid sowieso de e-Golf de baas. Die kon namelijk nooit met meer dan 40 kW laden, terwijl de eHybrid nu met 50 kW kan snelladen. Qua vermogen heb je trouwens nog steeds 204 pk in de eHybrid, net als voor de facelift. Vind je dat te min? Dan is er altijd nog de GTE, die nu 272 pk heeft.

Dan ontbreekt er nu nog één belangrijk stukje informatie over de vernieuwde Golf eHybrid en dat is de prijs. De zal ergens tussen nu en juli bekend gemaakt worden, wanneer de nieuwe Golf eHyrid in de showrooms staat.

Ook interessant!

  • Nieuwe VW Golf: hybride GTI en handbak eruit
  • Volkswagen Golf krijgt een lichtgevend logo
  • Er komt nóóit meer een nieuwe Golf met verbrandingsmotor
  • Volkswagen Golf R
    Volkswagen Golf R bleek razend populair in 2023

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

ehybrid, golf, Hybride, Volkswagen

Vorig bericht: « Naaistreek: autofabrikanten spelen data door aan verzekeraars
Volgend bericht: Audi Q6 e-tron moet Audi weer voorsprong geven… – video »

Lees Interacties

Reacties

  1. barchettadriver zegt

    18 maart 2024 om 20:24

    Die 120 KM klinkt leuk, maar de echte vraag is natuurlijk hoeveel watt-uur per km hij verbruikt. De meeste hybrides zijn namelijk gewoon beroerde EV’s met een ontzettend hoog stroomverbruik per km.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      18 maart 2024 om 20:42

      @barchettadriver: Ja dat klopt maar dat is ook omdat het vaak grote SUVs zijn. Al waren de cijfers van de oudere GTE niet heel erg best geloof ik.

      Login om te reageren
  2. Flutterbear zegt

    18 maart 2024 om 21:16

    Wij heb de eGolf met 35 kWh batterij met in de praktijk 180 km bereik. Enorm fijne auto en mis het continu stekkeren van de Passat GTE zeker niet! Volledig elektrisch is zoveel prettiger.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 maart 2024 om 07:43

      Precies. Met een echte EV hoef je minder vaak te laden dan met een PHEV. En die PHEV heeft vaak ook nog een kleine tank dus moet je die ook nog heel vaak tanken. Ultieme compromisauto om een gunstig WLTP verbruik te halen maar in de praktijk niet echt handig.

      Login om te reageren
      • weereentankleeg zegt

        19 maart 2024 om 10:20

        Mijn V60 Recharge haalt 90km en heeft daarnaast een 60l tank. Is voldoende voor de dagelijkse ritten en als ik een wat langere afstand rij is er benzine te over. Kan geen EV aan tippen, daarmee mag je in je handjes klappen als je 500km haalt :)

        Heel vaak tanken doe ik niet, 1000km is ruim genoeg. Met een EV heb je juist vaak te laden vergeleken met een ICE ;)

        PHEV is juist ideaal in veel gevallen, waar EV vervelende beperking heeft een het gros van de mensen (geen oprit, bezette publieke palen, korte range, etc etc).

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          19 maart 2024 om 11:52

          PHEV heeft als grootste nadeel: er komt nog steeds troep uit de uitlaat en de efficiëntie is nog steeds om te huilen, dat is juist we waar vanaf willen. De benzine motor in een PHEV is als McDonalds of de Spoedeisende Hulp, alles voor noodgevallen.

          Login om te reageren
          • Jasp3r zegt

            19 maart 2024 om 15:18

            Per auto is de efficiëntie misschien slechter, maar met het materiaal om 1 EV te maken, maak je 6 PHEVs of 90 mild hybrids, dit is de 1:6:90 regel van Toyota.

            Liever 6 PHEVs dan 1 EV

            Login om te reageren
  3. dawwg zegt

    18 maart 2024 om 21:17

    Dat scherm fatsoenlijk integreren was blijkbaar te duur voor een facelift ?
    Kun je ze ook zonder scherm, maar met alleen tablet-houder klem bestellen ?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 maart 2024 om 07:44

      Zo’n vrijstaand scherm geeft een ruimtelijk gevoel. Televisie kasten vind je ook alleen nog maar bij de kringloop.

      Login om te reageren
  4. audirs3 zegt

    19 maart 2024 om 09:16

    Slechts 50kw ‘snel’ laden is gewoon een lachertje. En die 120km WLTP is waarschijnlijk een realistische 60km op de snelweg in de winter. Dus te weinig voor de gemiddelde Nederlandse forens die bijna 80km per dag rijdt. Dus je staat tenminste 1 of 2 keer per dag te stekkeren. Gaat, zoals met elke PHEV, helemaal niemand doen.
    Ik snap niet waarom Autoblog opeens zo lyrisch is over de PHEV…

    Login om te reageren
    • 1000bochten zegt

      19 maart 2024 om 09:43

      Gemiddelde NL forens rijdt 15-30 km enkele reis naar zijn of haar werk. Dus 30-60km per dag. Dus dit bereik is juist precies goed voor gemiddeld gebruik.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North