Als er één merk weinig aan PR hoeft te doen is het Bugatti met de nieuwe Chiron. De supercar is al een hype van zichzelf. Om toch nog te laten zien dat er wel degelijk een marketingafdeling bestaat bij Bugatti, werd er onlangs een kerstkaart de deur uit gedaan. Een hype hoeft overigens geen garantie te zijn voor goede verkopen. Dat hebben we wel gezien bij de Veyron.
Via het Tjechische ProDriver Magazine is er nieuwe informatie opgedoken. Bronnen, die betrokken waren bij een geheime presentatie van de Chiron, vertellen dat de Bug in 2.2 seconden naar de 100 km/u zou kunnen sprinten. De topsnelheid moet een verbluffende 467 km/u bedragen. Krijgen we opnieuw te maken met de snelste productieauto ooit?
Verder wordt er bevestigd dat de hypercar 1500 pk en 1500 Nm aan koppel zal gaan krijgen. De info komt overeen met eerdere specs die opdoken op het internet. De hypercar moet twee miljoen euro gaan kosten en Bugatti gaat volgens de bronnen 100 Chirons per jaar bouwen. Meer dan 130 klanten zouden inmiddels het koopcontract hebben getekend. Over drie maanden weten we het dan eindelijk, wanneer de auto zal worden onthuld op de Autosalon van Genève.
64 reacties
Is juist hun specialiteit…
Iets klopt hier niet.
Zo’n dingetje ontwikkelen is nou eenmaal niet goedkoop.
Ging erom dat met de Veyron nooit een euro verdiend is en dit met de Chiron zeer hoogstwaarschijnlijk ook t geval zal zijn
http://jalopnik.com/volkswagen-loses-a-staggering-6-25-million-on-each-bug-1426504241
http://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-million-per-veyron-2013-10?IR=T
Elk Bugatti artikel komen ‘ze’ weer met dezelfde opmerkingen…
Van materialen tot luchtstromen, een hele hoop technieken die ze gebruiken om sneller te gaan kan je ook toepassen om een auto zuiniger of betrouwbaarder (ok, VAG niet) te maken. Of lichter, of makkelijker te bouwen, of, of, of.
Maar effe serieus, wat een onwaarschijnlijk lelijke ding zeg. Nu zullen er wel andere achterlichten ingefrot worden, maar dan nog is het zum kotzen.
En je mag met een vrachtwagen rijden zonder aanhanger dan moet je wel 90 rijden.
Maar ik denk dat je de grap die @Norge probeerde te maken miste
;)
Wat een heerlijke specs ik kijk nu al uit naar de eerste rijtesten, zal weer een geweldig apparaat worden.