• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Mazda2 lekt aan alle kanten uit

Auteur: ricardo, gepost 16 juli 2014 om 19:51 – 25 Reacties

Afbeelding Nieuwe Mazda2 lekt aan alle kanten uitAfbeelding Nieuwe Mazda2 lekt aan alle kanten uitAfbeelding Nieuwe Mazda2 lekt aan alle kanten uitAfbeelding Nieuwe Mazda2 lekt aan alle kanten uitAfbeelding Nieuwe Mazda2 lekt aan alle kanten uit

Mazda2
Na een vers uiterlijk voor de Mazda6 en de Mazda3, wordt dit jaar het kleinere broertje uit de familie in het nieuw gestoken. We hebben alvast de eerste foto’s en informatie van de nieuwe Mazda2.

Carscoops heeft de eerste serie foto’s van de nieuwe Mazda 2 te pakken, die vermoedelijk dit najaar op de autosalon van Parijs wordt gepresenteerd. Te zien is dat de grove lijnen van de eerder dit jaar gepresenteerde Hazumi Concept zijn gebleven. Wich is nice, want Mazda ruilt het blije lachebekje van de huidige Mazda2 in voor een stoerder ogend front, dat qua design meer in lijn ligt met de rest van de Mazda-familie. In de flanken van de nieuwe Mazda2 en bij de heupen bespeuren we zelfs een vleugje Kodo-design.

Op de foto van het interieur is duidelijk te zien dat Mazda een grote verandering doorvoert. Zeeën van knoppen maken plaats voor een kaal en strak dashboard, met bovenop een (afneembaar?) scherm van 7 inch, dat sterk op het display uit de Mazda3 lijkt. Daaronder zijn drie draaiknoppen geplaatst, aangevuld met een centrale draaiknop in de middenconsole. De two-tone kleurstelling doet vermoeden dat Mazda de nodige personalisatieopties zal gaan aanbieden. Zoals iedere autofabrikant anno 2014 doet.

Nieuwe Mazda2 lekt aan alle kanten uit

Op de Autosalon van Genève werd de Hazumi met een 1.5 SkyActiv-D gepresenteerd. Deze zelfstoker met 105 pk en 250 Nm komt ook in de nieuwe Mazda2 te liggen. Benzinetankers moeten we bij de introductie rekenen op een 1.5 SkyActiv-G viercilinder met 100 pk. Daarnaast pompt Mazda het volledige gamma aan SKYACTIV technologieën door, waaronder de SKYACTIV-Drive zestraps automaat en de SKYACTIV-MT handgeschakelde zesversnellingsbak. Ook zal het brandstofbesparende i-stop start-stop-systeem en het regeneratieve remsysteem
 i-ELOOP beschikbaar zijn op Mazda’s nieuwste telg.

Eerst de Mazda6 en Mazda3 met fraaie Kodo-invloeden, nu weer deze verbetering aan het Mazda2-front. Het zijn in mijn ogen tekenen dat Mazda de designgame in Japan heel hard aan het winnen is. Een goed vooruitzicht voor de nieuwe MX-5.

UPDATE: inmiddels zijn er officiële foto’s vrijgegeven, CHECK!

Ook interessant!

  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor
  • Nieuwe Mazda Carol
    Nieuwe Mazda Carol is superschattig (met vierwielaandrijving!)
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, mazda2, parijs-2014

Vorig bericht: « Gespot: deze Mercedes G63 AMG is een groentje [updated]
Volgend bericht: Nieuwe Smart ForTwo en Forfour – alle specificaties & info »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    16 juli 2014 om 20:03

    Ziet er best mooi uit! Net als de rest van de nieuwere Mazdas Hopelijk zitten er een paar bijtellingsvriendelijke modellenb tussen

    Login om te reageren
  2. stgp zegt

    16 juli 2014 om 20:05

    Beetje Audi-Bmw-Mercedes “probleempje” aan het creëren want dit ziet er toch allemaal hetzelfde uit en is gewoon mini 3.

    Login om te reageren
  3. johanw zegt

    16 juli 2014 om 20:05

    voor europa lijkt het dat ze de design game aan het winnen zijn maar in japan houdt men van ander design dan hier…

    neem nu de Jazz van Honda, die werd in 1 maand 60 duizend keer verkocht…waar wij zitten te miepen van Jazz is een auto voor oudjes etc. wat nergens opslaat maar goed.

    volgens mij doet Honda NL daar tien jaar over met alle modellen bijelkaar…dus ja wat is belangrijk, een auto maken die in NL goed valt of een auto maken die wereldwijd aantallen scoort.

    ik vind dit een zeer leuke auto, mogelijk wel de mooiste in zijn segment en mazda is gewoon oerbetrouwbaar zoals elk japans merk.

    Login om te reageren
    • Lohran zegt

      16 juli 2014 om 20:09

      @johanw: Vergeet niet dat Japan een stuk meer inwiners heeft (130 miljoen) en daar houden ze nou eenmaal van de wat hogere wagentjes.

      Login om te reageren
      • johanw zegt

        16 juli 2014 om 21:02

        @lohran:

        niet alleen de jazz verkoopt daar gigantisch hoor maar als je het in verhouding trekt naar de 16 miljoen inwoners dan kom je er never nooit in de buurt…60.000 in 1 maand he…daar doet honda 10 jaar over met alle modellen bijelkaar.

        maar niet alleen japan hoor….de accord is de best verkochte sedan wereldwijd.

        en mazda, gewoon top techniek en veel te ondergewaardeerd hier. Afwerking is gewoon dik in orde, blijft altijd heel en design vind ik beter te porren dan een VW.

        Login om te reageren
        • Lohran zegt

          16 juli 2014 om 21:39

          @johanw: Ja Honda is hier nooit echt populair geweest. Heb de CR-V gereden en dat is echt een hele goede wagen. De Mazda 3 is ook echt een hele goede auto, heb de diesel gereden en was echt verbaasd hoe goed dat ding is! En mooi :)

          Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      16 juli 2014 om 20:36

      @johanw: sja… K vind de Jazz ook gewoon een mooie leuke bak. Niks geen gezeur over bejaarden. Maar de eu markt denkt er denk ik anders over.

      Wereldwijde verkopen zijn belangerijker. Neem bijvoorbeeld de Indonesische markt. Modellen als de Jazz doen het daar erg goed. De Jazz is daar zo populair dat ze lokaal worden gebouwd voor de kleinere gezinnen.

      Login om te reageren
      • johanw zegt

        16 juli 2014 om 21:04

        @toyotafortuner:

        klopt maar je struikelt daar ook over andere Honda modellen…helaas ook modellen die hier niet geleverd worden. In de VS rijden gewoon accords met rond de 300pk, de coupe’s rijden dan ook vrolijk rond en hier is er geen een meer te krijgen.

        ik vind de Jazz echt een super leuk karretje en nu ik dichter bij werk zit en ik nauwelijks meer auto rijdt, denk ik er over op mijn Lexus GS de deur uit te doen en dan is zo een Jazz super handig, veel ruimte en betrouwbaar. Neem zo een witte sport edition met zwart dakje en leuke velgjes, niets mis mee.

        Maarja moet alleen nog wel een keer per jaar wat meetrekken op vakantie en dan is zo een GS wel handig ;-)

        Login om te reageren
    • awesome zegt

      16 juli 2014 om 23:11

      @johanw: ‘neem nu de Jazz van Honda, die werd in 1 maand 60 duizend keer verkocht…’

      127 miljoen inwoners. Dat is maar iets meer dan de 16,7 in Nederland… Tel daar bij op dat dergelijke auto’s in Japan gepromoot worden (KEI).

      Your argument is invalid.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        16 juli 2014 om 23:15

        @awesome: en tel daar de economische vooruitgang bij op. Steeds meer mensen zijn financieel in staat om een auto te kopen. Ook dat helpt aardig mee, in tegenstelling tot NL.

        Login om te reageren
      • johanw zegt

        16 juli 2014 om 23:20

        @awesome:

        lezen is ook een vak he….honda doet hier tien jaar over….trek dat eens in verhouding….

        verhouding staat NL dan op 1/8e dus NL zou dan op 7500 aantal zitten.

        dat is een aantal dat HOnda in een jaar draait met alle modellen!!! zie je het verschil….

        als Honda 7500 stuks in 1 maand verkoopt van 1 model dan gaan de vlaggen uit.

        en btw de Jazz is volgens mij geen KEI auto, wel de Honda Beat en NBOX…maar buiten dat maakt dat toch niets uit, hier worden ook Hybrids en spaardiesels zodanig gunstig gemaakt zodat het verkopen oplevert.

        sinds wanneer verkopen autos zonder te promoten, beetje dom argument van je.

        zodra men een grammetje erboven zit, dan klappen de verkopen als een kaartenhuis omver…

        dus jouw argument is INVALID….

        Login om te reageren
      • johanw zegt

        16 juli 2014 om 23:29

        @awesome:

        leg mij toch eens uit waarom zulke autos als de jazz gepromoot worden als KEI autos…naar mijn weten is dat max 660cc en de jazz wordt in japan in twee motoren geleverd, vanaf 1.3 liter en hoger.

        ben toch wel heel benieuwd hiernaar want ik zie blijkbaar iets over het hoofd wat jij wel ziet.

        Login om te reageren
  4. johanw zegt

    16 juli 2014 om 20:06

    en die 60 duizdend aantallen was enkel in japan….dan begrijp je een beetje het verschil hoe onbelangrijk onze markt is.

    Login om te reageren
  5. gop1 zegt

    16 juli 2014 om 20:09

    Al iets bekend over het gewicht van de auto?

    Login om te reageren
  6. gearhead zegt

    16 juli 2014 om 20:14

    De eenvoud van het dashboard exact Audi!

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      16 juli 2014 om 20:33

      @gearhead: Wilde zeggen… pfff… heb je er weer zo eentje! Maar even een foto van een A1 erbij gepakt, en je hebt gelijk. Erg veel gelijkenissen!
      Maar ik vind deze eerlijk gezegd mooier! En het model ook, al zijn de scherpe randje van het concept wel aan de vriendelijke kant geworden!

      Login om te reageren
  7. motoragent zegt

    16 juli 2014 om 20:18

    Ik had al een zwak voor de Mazda 2, maar met dit neusje is hij helemaal af. Stiekem wel een stoer dingetje, strak interieur ook!

    Login om te reageren
  8. freezzr zegt

    16 juli 2014 om 21:05

    Gril-doorlopende koplampen wel wat 3-serie rip off…

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    16 juli 2014 om 21:08

    Samen met de Ford Fiësta één van de leukere auto’s in dit segment, even de duurdere compacte speeltjes buiten beschouwing gelaten.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      16 juli 2014 om 23:14

      @moveyourmind: ik vind de Fiesta na de facelift erg afhankelijk van de kleur.
      Wit staat hem prachtig, maar een donkere tint weer totaal niet.
      De pre-facelift was echt een mooie auto. Staat hoog op mijn lijstje, samen met de 2 en Kia Rio.

      Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    16 juli 2014 om 21:12

    Inderdaad wel een kek wagentje. Qua auto kan deze waarschijnlijk goed mee met de toppers uit het B segment, alleen qua verkoopcijfers waarschijnlijk niet want daar zal die 1.5 teveel bijtelling voor hebben.

    Login om te reageren
  11. mierenneuker zegt

    16 juli 2014 om 21:34

    Hoe tof ik Mazda ook vind, ze doen een Auditje met al hun modellen nu…
    Straks zie je het verschil niet meer tussen de modellen van voor

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 juli 2014 om 23:08

      @mierenneuker: het verschil met Audi is dan wel dat het over 15 jaar nog steeds een leuke en oerdegelijk autootje is…. Dan heeft die Audi inmiddels net zoveel gekost aan onderdelen en reparaties als de nieuwprijs en Tuft zo’n Mazda nog met 90% originele onderdelen rond (als je de auto normaal gebruikt)

      Login om te reageren
  12. str8six zegt

    16 juli 2014 om 23:02

    Leuke bak! Maar wat ik niet begrijp van Mazda is dat ze die foeilelijke kentekenplaat midden in de grille douwen. De vorm van die grille is hartstikke mooi, zeker als die spijlen gewoon naar beneden lopen en het geeft echt een eigen look tov de andere Japanse concurrentie, doe dan zoiets als op de Alfa 147 ofzo. Zonde.

    Login om te reageren
  13. mellie zegt

    20 juli 2014 om 09:46

    Ziet er leuk uit.
    De modellenlijn lijkt inderdaad allemaal wel op elkaar maar dat is de trend tegenwoordig.
    Mazda kan dit counteren door een nieuwe mx3/6 en een opvolger van een rx8te presenteren met een andere lijn.
    De mx3/6 zou dan een wat krachtigere versie van de 3/6 kunnen zijn. ook tevens een andere lijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North