• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Mercedes-AMG GT Coupé met 4 zitplaatsen is hier

Auteur: RubenPriest, gepost 19 augustus 2023 om 08:35 – 24 Reacties

Nieuwe Mercedes-AMG GT Coupé met 4 zitplaatsen is hier

De nieuwe Mercedes-AMG GT Coupé is hoe een AMG hoort te zijn.

Na de C63 AMG met een viercilinder en een stekker zou je bijna denken dat ze het kwijt zijn daar in Affalterbach. Niets is minder waar. Met de nieuwe Mercedes-AMG GT Coupé laten de Duitsers zien de fijne kneepjes van het vak nog in handen te hebben.

Als je goed kijkt naar de nieuwe zie je veel overeenkomsten met de oude, maar er zijn echt wel belangrijke dingen anders. Zo is de nieuwe AMG GT Coupé tegelijkertijd ontwikkeld met de Mercedes-AMG.

2+2

Waar de oude nog een strikte tweezitter was, is de nieuwe GT optioneel een 2+2. Kleine kinderen en volwassenen zonder benen kunnen achterin zitten. Zonder dollen: Mercedes-AMG zegt dat het best oké zitten is voor een sportauto. Maar net als bij een Porsche 911 ga je niet voor je lol achterin zitten als volwassen vent of dame.

V8 biturbo

Geen viercilinders, zelfs geen zescilinders voor de AMG GT Coupe. Daar kan in een later stadium nog verandering in komen. Voorlopig blijft het bij de 4.0 liter biturbo V8. Als AMG 55 goed voor 476 pk en 700 Nm. Het topmodel is de AMG 63 met 575 pk en 800 Nm koppel.

De Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ heeft zoals de naam al weggeef vierwielaandrijving. Ook dat is nieuw voor dit model. Dankzij die extra grip sprint de AMG in slechts 3,2 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 315 km/u. De AMG 55 4MATIC+ is met 3,9 naar de 100 en een top van 295 iets langzamer. Maar nog steeds el rapido.

Interieur

Standaard op de nieuwe Mercedes-AMG GT Coupé is actieve aerodynamica, achterwielbesturing en een vaste spoiler achterop voor de dikste uitvoering. Het interieur is herkenbaar uit de Mercedes-AMG SL. Met een groot display in het midden en ook een digitaal scherm voor de bestuurder achter het stuurwiel.

2024

De marktlancering van de tweede generatie GT is in de eerste helft van 2024. Nederlandse prijzen en meer details worden in aanloop naar de introductie bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes-AMG GT getest op de Nürburgring
  • Mercedes-AMG GT 4-Door
    Goedkopere Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé lijkt nu op de duurdere
  • Nieuwe AMG GT Coupé gespot in natuurlijke habitat
  • nieuwe Mercedes-AMG GT
    BREEK!!! Nieuwe Mercedes-AMG GT gelekt

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg-gt, Coupe, iaa-2023, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Autoblog Garage: we kopen een nieuwe dieselbeuker!
Volgend bericht: Lamborghini Lanzador is de eerste elektrische Lambo »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    19 augustus 2023 om 08:42

    Hij is zeker niet lelijk en heeft een lekker druk interieur, zoals dat hoort bij een sportwagen. Maar wel erg jammer dat het zo weinig origineel is, om een 911 concurrent te zijn hoeft het er echt niet uit te zien als een 911 met de motor voorin.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 augustus 2023 om 10:02

      Eens. Ze hadden wat mij betreft beter de neus en het kontje van de SL kunnen behouden.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        19 augustus 2023 om 11:33

        Ben niet zo’n fan van die hoekige sl verlichting. Of überhaupt bij welke Mercedes dan ook.

        Login om te reageren
  2. tortuga zegt

    19 augustus 2023 om 09:16

    Titel had ook kunnen zijn: zie hier de nieuwe droomauto van tortuga

    Wat een waardige opvolger. Ze hadden wel een kleurtje kunnen kiezen voor de persfoto’s. Of een nieuw uniek kleurtje.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      19 augustus 2023 om 13:06

      @tortuga: eens! AMG Solarbeam was eigenlijk perfect voor de C190. En Green Hell Magno voor de GT R was ook iconisch voor die auto.

      Login om te reageren
    • wjeurs zegt

      21 augustus 2023 om 03:51

      Persfoto’s in een neutrale kleur is een hele bewuste keuze. De lijnen en verhoudingen van de carrosserie komen dan beter uit en een neutrale (saaie imo) kleur maakt de presentatie minder smaak afhankelijk. Als je er 1 bestelt, kies dan a.u.b. voor een kleurtje want daar ben ik fan van :D

      Login om te reageren
  3. cdlop01 zegt

    19 augustus 2023 om 09:26

    Zeer fraai model, matig, plastic fantastic interieur. Wat dat aangaat slaat Mercedes de plank wel weer mis helaas.

    Login om te reageren
    • doncorleone zegt

      19 augustus 2023 om 10:00

      Welk plastic? Ik zie alleen veel leer en schermen.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        19 augustus 2023 om 10:33

        Schermen uit plastic, met plastic oplegstripje voor wat additionele “knoppen”. Plastic stoelbediening in de deur. Plastic touch elementen op het stuur. Plastic middenconsole.

        Hopelijk is het degelijker afgewerkt dan we inmiddels gewend zijn van Mercedes, want ze hebben de reputatie dat het reeds kraakt in de folder omdat overal net iets teveel speling op is.

        Overigens ook wel jammer dat het interieur vrijwel 1 op 1 C-Klasse is. De voorganger had een design uniek voor dat model.

        Desondanks mag hij zo voor deur. Kan er wel mee leven.

        Login om te reageren
        • cdlop01 zegt

          19 augustus 2023 om 12:30

          Idd met de sublieme bouwkwaliteit van weleer heeft het niets meer te maken helaas. Erg jmmr, was groot fan van Mercedes. Vorig jaar nog hekeken naar sublieme w126 560 sec…in Duitsland. Slecht 10k op teller, donkerblauw, 100.000 euro…. . Spijt van!!!! Wat een wagen, wat een kwaliteit.

          Login om te reageren
    • Elise zegt

      19 augustus 2023 om 13:14

      Op zich is het wel winst dat ze wat meer gedaan hebben dan alleen zo’n digitaal plankje op het dashboard plaatsen.

      Login om te reageren
  4. z4rickss zegt

    19 augustus 2023 om 09:32

    Erg mooie wagen geworden!!! Vooral die achterkant.

    Login om te reageren
  5. Willy500E zegt

    19 augustus 2023 om 09:59

    Mooie lijnen, aantrekkelijke auto aan de buitenkant maar met vorig commentaar eens; het interieur is niet premium waardig. Waarom Mercedes-Benz?? En nog steeds dat touch stuur waarvan Mercedes al een tijd geleden heeft aangegeven dat dit niet werkt en het zouden aanpassen. Ook deze auto is helaas een voorbeeld dat er wordt bezuinigd om zo de marges te verhogen en de aandeelhouders happy te houden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 augustus 2023 om 11:33

      Als iemand die ooit eens zo’n stuur voor Mercedes gemaakt heeft: dat kost een paar jaar met een handvol mensen om te ontwikkelen.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        19 augustus 2023 om 13:10

        Ze hadden ook gewoon het vorige stuur weer kunnen monteren. Biedt exact dezelfde functionaliteit maar voelt, oogt en bediende een stuk meer premium.

        Login om te reageren
      • verplicht zegt

        19 augustus 2023 om 15:04

        @willeme neemt hopelijk contact met je op zodat dit een volwaardig artikel kan worden. Wat komt er kijken bij het ontwikkelen van een stuur voor een auto. Lijkt mij veel leuker om te lezen dan de zoveelste autoblog boulevard episode over Max en z’n liefdesleven …

        Login om te reageren
  6. Edge zegt

    19 augustus 2023 om 10:02

    Ik vind die achterlichten zó lelijk. Alsof ze de auto ontworpen hebben met normale, fraaie achterlichten maar gaandeweg de ontwikkeling geen geld meer hadden voor de homologatie en daarom de gaten in de carrosserie hebben opgevuld met wat zwart kunststof en wat off-the-shelf led-stripjes. Dit is nog erger dan dat zwarte plastic bij de achterlichten de BMW X3 en 2-serie.

    Login om te reageren
  7. MaartenD zegt

    19 augustus 2023 om 10:13

    Toen ik de cover foto zag zo van achter dacht ik oprecht dat het een 911 was…

    Login om te reageren
  8. xj220 zegt

    19 augustus 2023 om 10:15

    Die spoiler mag wel achterwege blijven, wordt ie veel strakker van

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      19 augustus 2023 om 13:52

      Dat vind ik ook! Prachtige wagen maar zonde van die taartschep. Zou die ook zonder kunnen?

      Login om te reageren
  9. str8six zegt

    19 augustus 2023 om 10:21

    Waar z’n voorganger bruut was vind ik deze vooral ingetogen – misschien wel een beetje saai.

    Login om te reageren
  10. gold zegt

    19 augustus 2023 om 12:37

    Beetje een misleidende foto van de achterbank. Wekt de indruk dat je daar zeeën van ruimte hebt.

    Login om te reageren
  11. rikus zegt

    19 augustus 2023 om 19:57

    Prachtige auto. En prachtige velgen.

    Login om te reageren
  12. Fruitcake zegt

    19 augustus 2023 om 21:58

    Saai

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North