• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Mercedes E63 AMG: dit is ‘m dan?

Auteur: Loek, gepost 26 januari 2020 om 09:03 – 31 Reacties

Iets wat verdacht veel wegheeft van een Mercedes-AMG E63, maar dan net een beetje anders, wordt gespot op het web.

Pakezels met pit

Krachtige sedans, of met name stationwagons: die kunnen rekenen op een grote fanbase. Ondergetekende is er één van en bekent eerlijk dat de reden niet perse rationeel is. Als je het toch wil uitleggen: zo’n schizofrene auto waarmee je de 300 km/u aan kunt tikken en op de terugweg even een half inboedel aan Ikea-meubels meeneemt, dat klinkt leuk. Ook al zijn de meeste voorbeelden net te onpraktisch voor dagelijks gebruik om een goede stationwagon/sedan te zijn. En tegelijkertijd te zwaar om een echte sportwagen te zijn.

Over voorbeelden gesproken: waarschijnlijk de bekendste auto’s in het stationwagon/sedan-segment in de topklasse zijn de Audi RS6, BMW M5 en Mercedes-AMG E63. Audi weigert echter de RS6 als sedan te leveren – daarvoor bestaat de RS7 – en BMW laat het juist van zich afweten op stationwagon-gebied. En Mercedes? Die levert de AMG E63 als sedan en stationwagon.

Mercedes-AMG E63

In zijn laatste vorm (generatie W213) heeft de E63 (rijtest) de welbekende 4.0 liter Biturbo V8 aan boord. Het enige wat je moet kiezen is de carrosserievorm (sedan of stationwagon) en of je de E63 (572 pk) of E63 S (612 pk!) wil. Beide auto’s worden geleverd met 4MATIC+: deze variabele vierwielaandrijving kan van de auto een lekker achterwielaangedreven driftkanon maken. Maar als je driftskills toch niet helemaal op Ken Block-niveau zijn, kunnen de voorwielen extra grip bieden om je hachje te redden.

Facelift

De basis van de E63 is uiteraard de huidige Mercedes E-Klasse en die gaat al een gezond aantal jaren mee. Het is nog geen tijd voor een nieuw model, maar wel voor een update. Mercedes komt dit jaar nog met een facelift voor de W213. Technisch moeten we het nog een beetje afwachten, maar we hadden al een beeld van het nieuwe ontwerp. Das Haus heeft wederom een ommezwaai gemaakt wat betreft designtaal en dat gaat dus ook veranderen. Hoe dat eruit ziet? Ongeveer zo:

https://www.instagram.com/p/B7vW0pVn-nR/

Dit plaatje van een E63 in een fabriek, wat we uiteraard nog niet mochten zien, lijkt meer beeld te geven van de nieuwe achterkant. Kijken we naar de testauto’s die Mercedes met schilderstape probeert te verhullen, dan lijkt het een geloofwaardig lek te zijn. Het zou betekenen dat Mercedes af stapt van de smalle achterlichten en kiest voor dunne, langwerpige units zoals het gros van de nieuwe line-up. Ook dat lijkt te corresponderen met de officiële afbeeldingen van Mercedes.

Qua hardware hoef je geen gigantische veranderingen te verwachten. De Biturbo V8 houdt het nog wel even vol: of deze ook met een upgrade qua power komt is niet bekend. Afwachten dus!

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, e63, facelift, gelekt, Mercedes, mercedes-amg, w213

Vorig bericht: « AB Gemist: BMW M3-light, Peugeot 508 SW met 225 pk en meer
Volgend bericht: Deze offroader is nu radicaal anders dan de Jeep Wrangler »

Lees Interacties

Reacties

  1. fastforward zegt

    26 januari 2020 om 09:33

    Die achterkant heeft iets – dare I say it – Audi-achtigs. Even wennen.

    Login om te reageren
    • maartencox zegt

      26 januari 2020 om 09:51

      @fastforward: vind het eerder iets Mazda achtig

      Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      26 januari 2020 om 10:24

      @fastforward: precies wat ik dacht. Sterretje vervangen voor vier ringen en klaar. #einheitswurst

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      26 januari 2020 om 10:40

      @fastforward: Audi gebruikt niet van die rare uitlaateindstukken.

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        26 januari 2020 om 15:35

        @hotze: nee ze gebruiken nep uitlaten zoals bij de S6?

        https://www.reddit.com/r/Autos/comments/bs66xd/these_are_the_exhaust_tips_on_the_new_audi_s6/

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          26 januari 2020 om 19:26

          @gasskaas: oh, jij denkt dat deze wel echt zijn? Daar hangt ook gewoon een kneuterig pijpje achter hoor.

          Login om te reageren
    • banderas zegt

      26 januari 2020 om 11:34

      @fastforward: in USA en Japan hebben ze tig auto’s met zulke achtterlichten.

      Login om te reageren
    • dutchc4rs zegt

      26 januari 2020 om 11:44

      @fastforward: eerder de infiniti Q50

      Login om te reageren
    • musclecar85 zegt

      26 januari 2020 om 18:13

      @fastforward: precies dezelfde gedachte toen ik de foto zag. A5 achtige lampen.

      Login om te reageren
  2. MaartenD zegt

    26 januari 2020 om 09:49

    Niet mijn merk maar blijft een gave bak

    Login om te reageren
  3. brammetjedeb zegt

    26 januari 2020 om 10:14

    Ben benieuwd naar de stationwagen en dan vooral de achterlichten. Die vond ik heel, eh… apart.

    Login om te reageren
  4. mattr zegt

    26 januari 2020 om 10:27

    Hij heeft ook de voor en achterkant van de niet AMG versie op instagram gepost: https://www.instagram.com/p/B7tMxTYn46c/

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      26 januari 2020 om 11:05

      @mattr: Dat gaat om een render van Kolesa.ru, een Russische autosite die altijd op basis van spyshots en speculaties een professionele fotoshopper dit soort schetsen laat maken. Ze zitten vaak dicht bij de waarheid, maar dit is absoluut niet officieel.

      Login om te reageren
  5. bsxc2 zegt

    26 januari 2020 om 10:32

    Eindelijk, de achterlichten staan weer in een horizontale positie net zoals bij de voorgaande generaties.

    Login om te reageren
  6. kempenaer zegt

    26 januari 2020 om 10:40

    Het is een blijft de benchmark in zijn klasse. Dat was zo, dat is zo en ik heb geen aanwijzingen te verwachten dat dat in de nabije toekomst anders zal zijn.

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      26 januari 2020 om 12:55

      @kempenaer: Haha grappenmaker toch, iedereen weet dat de BMW M5 de benchmark voor dit soort powersedans is.

      Login om te reageren
      • roberto zegt

        26 januari 2020 om 14:54

        @barry355gtb: weleens in beide auto’s gereden?
        Of dat er meer M5’s verkocht zijn dan E63’ers weet ik niet, maar de AMG voelt een stuk sneller aan. Laatst ook met een RS6 gereden, is zeker snel, maar E63 gaat toch boven alles.

        Login om te reageren
      • laarhovenn zegt

        27 januari 2020 om 08:06

        @barry355gtb: als je ooit de beste bent, betekent niet dat je de beste zult blijven…

        Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      26 januari 2020 om 17:21

      @kempenaer: in Duitsland wordt deze klasse de M5 klasse genoemd, dus hoezo de benchmark? Ja als taxi auto’s zijn ze nummer 1…

      Login om te reageren
  7. mats106rallye zegt

    26 januari 2020 om 10:43

    Tjeetje das mooi! Had ik absoluut niet verwacht, nu hopen dat hij in het echt ook zo mooi is

    Login om te reageren
  8. laarhovenn zegt

    26 januari 2020 om 10:58

    Mooi!

    Login om te reageren
  9. pindakoning zegt

    26 januari 2020 om 11:27

    Dat zou een serieuze facelift zijn m, daar kunnen andere merken wat van leren

    Login om te reageren
  10. healey zegt

    26 januari 2020 om 11:43

    Jammer van de achterlichten. Wordt er niet beter op.

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      26 januari 2020 om 13:59

      @healey: Ene model weer verticale lijn, volgende weer horizontaal… etc. Zo creëer je facelifts.

      Login om te reageren
  11. caspart zegt

    26 januari 2020 om 12:17

    Denk dat ik er wel aan kan wennen, ben benieuwd naar de specs!

    Login om te reageren
  12. E550 zegt

    26 januari 2020 om 12:40

    Die facelift komen tegenwoordig, naar mijn gevoel, best snel. Auto’s kunnen tegenwoordig best lang mee, een facelift om de 4/5 jaar is beter voor het milieu. Mensen kopen (leasen) dan iets minder snel een nieuwe auto. Of zit ik onzin te lullen??

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      26 januari 2020 om 14:16

      @e550: Als jij het niet doet, doet de concurrent het wel. En loop je in theorie twee jaren achter in de techniek. Juist nu dat zo snel gaat… Hoor om mij heen alleen maar hoe stoer en fijn zo’n digitale cockpit van Volkswagen in die je zelf kunt samenstellen. Als voorbeeld.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        26 januari 2020 om 14:58

        @phaeton: een soort van ‘gentlemen agreement’, net zoals 250 km/u limiet van de Duitse 3.

        Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      26 januari 2020 om 17:22

      @e550: de eerste modellen E-klasse komen uit 2016…dan is 2020 nog behoorlijk laat voor een facelift. Dit jaar komt ook de LCI model van de 5 serie…ook na 4 jaar.

      Login om te reageren
  13. barry355gtb zegt

    26 januari 2020 om 12:59

    Ik ben het met je eens en ik verkoop geen onzin is me verzekerd ;-)

    Login om te reageren
  14. phaeton zegt

    26 januari 2020 om 14:14

    De huidige achterlichten smal? Bij de Estate ja. Vreemd geschreven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North