
Je kunt de komende weken veel Mini-nieuws verwachten… We beginnen vandaag want diverse gerespecteerde autojournalisten mochten op Circuit Park Zandvoort voor het eerst kennis maken met de nieuwe Mini. Volgens de geruchten zou de vernieuwde Mini Cooper vanaf 18 november te koop zijn, variaties zoals de One, de One Diesel en de Cooper Diesel volgen later.
Zoals we al eerder wisten te melden zijn de wijzigingen zeer subtiel. Afgelopen jaren zijn er maar liefst 800.000 exemplaren van de Mini verkocht, teveel verandering zou natuurlijk te gevaarlijk zijn. Het is al wel bekend geworden dat de nieuwe MINI Cooper en MINI Cooper S allebei een 1,6 liter viercilinder krijgen. De gewone Cooper heeft 120 pk en een max koppel van 160 Nm, de Cooper S (met turbo en directe inspuiting) krijgt 175 pk met 240 Nm.
UPDATE: nu met plaatjes.
ze hebben nog steeds die kerkklok in het midden van de dashboard:-( voor de rest is ie wel mooier door die kleine veranderingen
‘Zoals we al eerder wisten te melden zijn de wijzigingen zeer subtiel.’
Inderdaad ;-) , maar dat is ook erg logisch want anders lijkt ie niet meer op de mini waar hij eigenlijk op moet lijken.
Zie nu ook de Mini op film.
http://www.autovisie.nl/redactioneel/nieuws/archief/autovisiefilm_mini_2_geca/index.xml
De nieuwe mini rijdt inderdaad al enkele dagen in en rond het circuit. Maar wat zit er nou onder het stuk tape wat men op de zijkant (grill – waar normaal het S logo zit) en de achterkant zitten?
Oh lol, die heb ik gezien. Had helemaal geen indruk op me gemaakt, ziet er nog vrij hetzelfde uit hoor.
ligt het aan mij of lijkt die auto een beetje lomp en groot op dat filmpje van autovisie? Helt in ieder geval best een beetje over tijdens het bochtjes draaien….
Ze doen bij bmw net of het 1 of andere supercar is met dat camoufleren….
Kinderachtig hoor!
Ik herhaal mijn standpunt nog maar eens:
Lekker makkelijk hoor, weinig aanpassen aangezien dit (tot nu toe) een succesvol model is. Dat is niet echt een vooruitstrevende gedachte. Nu vindt iedereen dit model nog mooi, maar het gevaar is dat het model saai gaat worden, maar daar wordt dus niet aan gedacht, niet echt slim dus…
Dan nog wat, hoe kun je dit nou een nieuw model noemen, dit is hooguit en dan ook echt hooguit een facelift… Achterlijk echt!
Het is zeker meer dan een facelift. Onderhuids hebben ze veel verandert. Vooral omdat ze van de DaimlerChrysler motor af wilde. Er zit nu een motor uit de BMW Peugeot joint venture in.
Maar ik vraag me af of ie mooier is geworden. Nu ben ik één van de weinigen die nooit echt onder de indruk was van de nieuwe mini. De mini is namelijk veel te groot. Het orgineel was technisch innovatief. De nieuwe mini is een gimmick, wel een succesvolle gimmick.
het zijn wel mooie autotjes maar ik vind persoonlijk dat ze veel te duur zijn voor wat je krijgt. voor het zelfde geld kan je een Audi A3, VW Golf of zelfs een BMW 1 reeks (die heel lelijk is)
Leuk, duidelijke veranderingen, maar niet rigoreus. Alleen zit er nu folie op de lampen dat er nog afmoet? Gezien de achterkant van de gele Cooper S.
Het is nog steeds een lelijk monster, en ik vind het jammer dat hij zo populair is geworden en dat deze dat waarschijnlijk ook zal.
Ik kan alleen maar zeggen: rij eens een mini. Ik heb 2 jaar een Cooper S gereden en de wegligging is gewoon super voor een voorwielaangedreven auto.
Kunnen weinig andere voorwielangedreven autos aan tippen. Tuurlijk ook negative punten (remmen, koppel, ASC) maar dat zal in de nieuwe versie verbeterd zijn. Nieuwe Cooper S klinkt gewoon goed (als hij ook nog eens 90kg lichter is…)
Een aantal leden van NewMINIclub.nl hebben onderstaande foto’s gemaakt. De r56 is dus al in productie.
http://www.autoblog.com/2006/09/14/new-mini-starts-rolling-off-the-line/
meer info over de nieuwe MINI R56 vind je ook op http://www.newminiclub.nl
Ik vind dat ze inderdaad wel met een ander model mogen komen maar de mini cooper blijft naast de Chrysler 300c mijn favoriete auto. Hij is gewoon lekker comfortable om even mee naar de stad te rijden. Echt een prima karretje als het aan mijn licht