• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe MINI: volop 20% bijtelling, en dit gaat ‘ie kosten

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 december 2013 om 18:19 – 26 Reacties

Afbeelding Nieuwe MINI: volop 20% bijtelling, en dit gaat ‘ie kostenAfbeelding Nieuwe MINI: volop 20% bijtelling, en dit gaat ‘ie kostenAfbeelding Nieuwe MINI: volop 20% bijtelling, en dit gaat ‘ie kostenAfbeelding Nieuwe MINI: volop 20% bijtelling, en dit gaat ‘ie kostenAfbeelding Nieuwe MINI: volop 20% bijtelling, en dit gaat ‘ie kostenAfbeelding Nieuwe MINI: volop 20% bijtelling, en dit gaat ‘ie kostenAfbeelding Nieuwe MINI: volop 20% bijtelling, en dit gaat ‘ie kostenAfbeelding Nieuwe MINI: volop 20% bijtelling, en dit gaat ‘ie kosten

MINI Cooper 2014
Met de onthulling van de derde generatie nieuwe MINI, door sommigen ook wel ‘hurr durr-MINI’ genoemd was het alleen nog wachten op een prijslijstje. Welnu, instappen kan vanaf exact het zelfde bedrag als bij de huidige generatie. Da’s toevallig!

Voor de 18.495 Europese euro’s die de dealer voor zijn instap-MINI One verlangt krijg je weliswaar een cilinder minder in je motorblok, maar dat betekent heden ten dage niet dat je je prestaties meteen kwart ziet afnemen. Hopen we, want technische specificaties geeft MINI nog niet vrij. We hebben wel een prijs, maar nog geen vermogen, koppel of uitstoot dus.

Het is sowieso voor het eerst dat we over de One horen, MINI noemde hem voorheen eenvoudigweg nog niet, en dus gingen we even bellen met de importeur.

In het gesprek vertrouwde MINI ons toe dat het hart van de One wordt gevormd door een 1,2 liter driecilinder. Aangezien de BMW Group tegenwoordig alles modulair bouwt, doet dit het vermoeden opborrelen dat we met de nieuwe motor van het PSA-concern te maken hebben. Deze wordt begin 2014 geïntroduceerd, en levert 110 pk en 205 Nm of 130 pk en 230 Nm.

De One zal slechts in één vermogensspecificatie verkrijgbaar worden (de huidige kan je met 55 of 72 kW bestellen), wij gokken in dit geval op de lichtste, om het gat met de Cooper (136 pk) niet te klein te laten worden.

Als het inderdaad een PSA-instapblokje betreft zou het nog wel eens de laatste samenwerking kunnen zijn, aangezien de huidige overeenkomst in 2016 verloopt.

Elk model, behalve de Cooper S (automaat), krijgt 20% bijtelling, en hier zijn de vanafprijzen, met tussen haakjes die van de vergelijkbare huidige generatie. Uitlevering vanaf maart 2014, en wellicht is hij (deels) ‘made in NL‘, maar de specifieke toewijzing van de productielijn in Born moet nog bekend gemaakt worden:

MINI One € 18.495,- (€ 18.495,-)

MINI Cooper € 21.495,- (€ 22.495,-)

MINI Cooper S € 30.295,- (€ 29.495,-)

MINI One D € 19.495,- (€ 20.495,-)

MINI Cooper D € 23.995,- (€ 23.495,-)

Ook interessant!

  • Gelekt! De nieuwe MINI is een lekkere dikzak
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
    Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, cooper, cooper-s, f56, MINI

Vorig bericht: « OM eist 10 jaar in hoger beroep filefuik-killer Maikel R.
Volgend bericht: Carrera GT Paul Walker vloog pas na minuut in brand [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benjamin1 zegt

    4 december 2013 om 18:20

    Fiesta blijft 14% in 2014 las ik. Sowieso betere auto.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 december 2013 om 18:40

      @Benjamin1: Dus de hoogte van de bijtelling geeft aan hoe goed een auto is?

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        4 december 2013 om 18:54

        @berlinetta: in Nederland wel.

        Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        4 december 2013 om 19:06

        @berlinetta: Zegt meer over de populariteit onder lease-rijders. En een mini lijkt me niet perse een populaire wagen onder leaser-rijders. Daarnaast wordt het lastig als ik moet kiezen tussen een Fiesta ST en een Cooper S.

        Login om te reageren
        • larsdbs9 zegt

          4 december 2013 om 19:56

          @TimoBac: die keus zou voor mij heel makkelijk zijn, nieuwe Cooper S vind ik helaas niet mooi, dus dan word het al gouw de Fiesta ST, of 2e hands vorige generatie Cooper S natuurlijk

          Login om te reageren
          • TimoBac zegt

            4 december 2013 om 19:59

            @larsdbs9: Ik kan begrijpen dat je m niet zo mooi vindt maar de Fiesta ST is ook allerminst moeders mooiste. En dan rij ik liever in een degelijk in elkaar geknutselde Mini dan een Ford.

            Login om te reageren
            • tupperware zegt

              4 december 2013 om 20:15

              @TimoBac:
              Hoe leuk ik de vorige generaties ook vind, degelijk kan ik ze helaas niet noemen. Duur betekend niet automatisch goed, dus als je een betrouwbaar scheurijzertje zoekt ben je beter af met een Fiesta ST.

              Deze generatie vind ik dan weer een slap aftreksel van de eerste Giant Mini Cooper S, vooral de jank van de compressor was verslavend. Vandaag hoorde ik nog een Works GP en dat blijft een feest voor het oor.
              Desondanks gaat er voor mij niets boven het origineel, dat was pas echt een feest.

              Login om te reageren
      • Gulli zegt

        5 december 2013 om 07:30

        @berlinetta: jij moet in de politiek gaan werken, daar zijn ze gek op drogredenaties! Dat zegt hij toch niet?

        Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    4 december 2013 om 18:32

    Mini is gewoon een mode ding voor vrouwen van BMW. Een Mini hoort klein te zijn en dat is deze echt niet.

    Login om te reageren
    • audio zegt

      4 december 2013 om 18:36

      @Alfarobert: groot is anders.

      Login om te reageren
    • focusrs zegt

      4 december 2013 om 18:51

      @Alfarobert: Inderdaad een soort van manpurse, maar dan groter

      Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      4 december 2013 om 19:54

      @Alfarobert: En een Alfa hoort RWD te zijn… Wakker worden, we leven niet meer in de 70’s

      Login om te reageren
  3. alcantara zegt

    4 december 2013 om 18:41

    Kapot lekker, ik ga helemaal wocky op deze ride!

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    4 december 2013 om 19:16

    Die Cooper S mag ook gerust Cooper “Sodeju wat is ie duur” genoemd worden. Dat zijn bijna Golf GTI prijzen. Verder is een 14% bijteller toch wel het minste wat je van een kleine auto van een “efficient dynamics” merk mag verwachten. Ik stel voor dat Born gaat staken totdat BMW een 14% MINI maakt.

    Login om te reageren
    • larsdbs9 zegt

      4 december 2013 om 19:58

      @mashell: een Ford Fiesta ST met paar opties is ook gauw 28 mille, dus dan valt het voor een “premium” auto nog best mee.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        4 december 2013 om 20:19

        @larsdbs9:
        Lieve Lars, ik schud je even wakker uit je droom.
        Een Mini Cooper S is nog zo kaal als een luis voor die dikke 30 rooitjes, voordat je hem een beetje opgetuigd hebt zit je aan de 40K. Moet het echter echt snel dan komt de 50K al om de hoek kijken.
        Ik geef toe, ze rijden verdraait goed maar reken op een flinke financiële aderlating.

        Login om te reageren
  5. jayk zegt

    4 december 2013 om 19:17

    Hij kijkt weer lekker dom uit zn ogen

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      4 december 2013 om 19:59

      @jayk: Net als de potentiële bestuursters.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        4 december 2013 om 20:20

        @alcantara:
        Heb jij er eentje besteld dan?

        Login om te reageren
  6. Carreza zegt

    4 december 2013 om 19:25

    Wat een lelijk ding is het toch geworden. En dan bedoel ik vooral de voorzijde.

    Login om te reageren
  7. terr0rkempie zegt

    4 december 2013 om 19:34

    Het interieur vind ik mooier geworden. Het exterieur daarin tegen… Ik prefereer het uiterlijk van de Cooper S uit +- 2003.

    Login om te reageren
  8. schellekens006 zegt

    4 december 2013 om 20:07

    Laten we de achterlichten maar eens groot maken… God damn wat lelijk!

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    4 december 2013 om 20:29

    Nou, ik ga iig niet kamperen voor de lokale MINI-dealer. God wat is ie lelijk! Net zoals de bestuursters. Wat is er toch gebeurd met die leuke oermini? Evolutie heeft hem echt niet goed gedaan. En die prijzen, zeker vast +15k ofzo rekenen voor een beetje fatsoenlijke uitrusting. Nee, k shop liever anders.

    Login om te reageren
  10. davidhall zegt

    4 december 2013 om 23:04

    Het grappige is dat bij deze nieuwe generatie de gewone versie het best “smoelt.”
    Van opzij gezien heeft namelijk de S-uitvoering een enorme overbeet aan de voorzijde door de vergroting van de bumper. Hetzelfde geldt voor de achterzijde.
    Het kart-achtige uiterlijk dat de vorige generatie had, door de korte overhang voor en achter is hier totaal weggevaagd. Beetje Peugeot syndroom.
    Verder zijn voor -en achterlichten nu echt totaal uit proportie. Wie heeft de designafdeling fiat gegeven voor deze jetsers van verlichting!!??
    De chroomonlijstingen rond de lampen zijn te dik aangezet; dit geeft een goedkoper uiterlijk. Dat zal toch niet de bedoeling zijn geweest. Dit staaltje van non-design was reeds te zien op de Countryman en Paceman.
    Verder valt op dat de grootste wielen op de S nu enigszins verzuipen in de wielkuipen, mede door de (te) brede zwarte omlijsting rond de hele auto. Een flinke upgrade naar 19″ of 20″ lijkt mij haast een must.
    Het interieur daarentegen ziet er super uit; mooie verhoudingen en het originele van Mini is behouden gebleven. En zo te zien eindelijk stoelen waarin (noord) europeanen ook comfortabel kunnen zitten.
    Ik was persoonlijk fan van de vorige Mini. Dat is met komst van deze (uiterlijke) lelijkerd niet meer het geval.
    Ik vermoed dat deze minder verkocht gaat worden, afgaande op zijn uiterlijk. Jammer, want de vorige generatie was echt heel ok.

    Login om te reageren
  11. airisforballoons zegt

    4 december 2013 om 23:25

    Nee doet hem niet..
    2003 model heeft nog het “kleine” kart gevoel. Daarna hebben ze last van obesitas gekregen.

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    5 december 2013 om 00:38

    Dure rommel. Kan je beter bij peugeot, fiat, ford,… gaan shoppen als je een klein en compact wagentje wil. En als je echt ‘premium’ wil en dat is je budget dan kan je het wrs nog ook wel uitrekken tot een mercedes of bmw (of audi als je dat premium vind).
    Is de mini-trend overigens nog niet voorbij?

    Ze zouden eerder in de spirit moeten terugkeren naar dat koddige bakje van Issigonis en niet qua looks.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North