Dit zijn pas hete spyshots van de nieuwe generatie Porsche 911!
Gisteren ging er even iets niet helemaal goed bij het uitvoeren van wat tests met de gloednieuwe Porsche 911 (die in september wordt onthuld). In een buitenwijk van Steinegg (Duitsland) ontstond er een brandje in de motorruimte en binnen 15 minuten was dit prototype compleet uitgebrand. De brandweer probeerde nog om het vuur te doven, maar er was geen houden aan.
Porsche heeft inmiddels laten weten dat ze het voorval onderzoeken en dat ze nog niet weten wat de oorzaak is van deze brand. Wel wisten ze te vertellen dat achterin deze 991 Cabrio een motor lag die was afgestemd op de Chinese markt.
Het kan natuurlijk zo zijn dat Porsche de nieuwe 911 gaat voorzien van een speciale Flaming Ferrari optie, want dat schijnt tegenwoordig een nogal hete optie te zijn bij de eigenaren van sportauto’s.
Alle (uitgelekte) specs van de nieuwe 911 hebben we kort geleden al eens besproken en toen kwamen we er onder andere achter dat de nieuwe 991 een handgeschakelde 7-bak krijgt. (bron: pz-news.de & infopress24.de, via worldcarfans)





Je kan natuurlijk niet achter blijven hè, Ferrari en Lamborghini leveren deze optie immers ook.
lol@jorn_v_v:
tja VAG kan ook fikken niet alleen Ferrari’s doen dat
@Bart_V: VAG lambo’s deden dat al best leuk, hoor. En ik heb ook al eens iets gehoord van een Audi R8 (of bleef dat bij proto’s?)
@mout: daar doelde ik ook op
Eeuwig zonde als een auto afbrand. Ben benieuwd of et inderdaad met de Chinese motor??
@lennyv87: te maken heeft
@lennyv87: die motor zal hoogstens wat andere software hebben en niet een compleet andere motor zijn oid.
@robbie:
ws geschikt voor wat mindere kwaliteit brandstof of voor file rijden ofzo.
@robbie: vermodelijk een kwadaardig virus in de motormanagment wat het nodig vond de auto in brand te zetten
@robbie: jij hebt onder de kap gekeken ?
Nu kunnen we met z’n alle wel gaan zitten zeuren, maar hier testen ze natuurlijk wel om. Prima dat dit nu gebeurt, kunnen ze nog aanpassingen doen en het probleem oplossen.
@C220AMG: Eindelijk een logische reactie ;-)
@xilver: Whaha, nu weet ik niet hoe ik ‘m moet interpreteren :P Eerste logische reactie op dit bericht of eerste logische reactie van mij ever :lol:
@C220AMG: Haha, dubbelzinnigheid alom :D Dat laat ik graag in het midden :mrgreen:
@C220AMG:
Exact, dat is wat ze bij Ferrari ook eens zouden moeten doen.
Maar dat zullen ze nooit doen gezien de meeste winst bij de Italianen door hun onderhoudsafdeling wordt gegenereerd.
@JanJansen: blabla laat eens zien dan die cijfers die dat ondersteunen, of zuig je even aan je duim en roep je wat?
@raphael: Ik denk ook dat Ferrari het grote geld verdient met het onderhoud. Productie kosten zijn hoog en de afname is laag. Bijvoorbeeld een grote beurt voor een F355GTS kan al snel oplopen naar de 10K.
@C220AMG:
flauwekul natuurlijk, Ferrari doet het onderhoud zelf niet, dat doen de dealers.. een Ferrari F355 waar je naar refereert maakt die kosten doordat bijv. voor de distributieriem de motor eruit moet, wie maakt die arbeidsuren? juist de dealers;)
@C220AMG: vandaag op de grossglocknerhochstrasse was Audi ook bezig. Een A8 diesel 8 cilinder pushen tot die kookt. Stond op een parkeerplaats met de klep open, een flinke plas water eronder en 2 kerels over de motor geborgen. Ook zager er allerlei sensors op de wielen, de motor, en in de tank. Was wel vet om te zien. Ook BMW was bezig (nieuwe 1 en 3 serie) en Jaguar (nieuwe motormanagementsystemen voor de 4.2 supercharged en een diesel. We hebben ff staan praten met een testrijder van jaguar, vandaar :P )
Dat noem ik nog eens een vlammende eerste indruk.
gaat als de brandweer die nieuwe 911
aah eindelijk, porsche doet wat het moet doen. Dat maakt het leven toch een stuk makkelijker :)
Pffff…na-apers…
Maak geen vergelijkingen met Ferrari aub , bij Ferrari gebeurt dit bij productiemodellen dat is een ander verhaal.
Porsche kan nu nog maatregelen nemen en de nieuwe 911 nog beter maken. Als het zover is zodat de nieuwe Porsche 911 productieklaar is, dan zal die ongetwijfeld weer de beste zijn in zijn klasse ;)
@agera: eens ff kijken en ja hoor een fanboy… :P durf te wedden dat de productie modellen nogsteeds zullen blijven fikken :D
@spykerboy: Zegt de ene fanboy tegen de andere
@agera:
de beste in wat ??
de beste in minder snel afbrandende mid-life crisis mobiel ..
@agera:
Porsche maatregel No 1 :
Iedere wagen van dit type wordt met een GRATIS brandblusser geleverd, van Chinese makelij.
@desjonnies: brandblusser gevuld met butaan:)
@agera: ga eens wat testjes lezen zou ik zeggen. Het is inderdaad zinloos die kever met Ferrari te vergelijken.
@vincenzo: Ja fantastich zo’n geweldige Ferrari te bezitten die 3/4 van de tijd bij de garagist staat voor herstellingen, dan zo’n saaie, oerdegelijke platgeslagen kever die je dagelijks kan gebruiken, en die uiteindelijk nog steeds rondjes rijdt rond gelijk welke ferrari. En dàt met de motor al decennia op de verkeerde plaats.
@SimonMc: *fantastisch
1 brandprobleempje in een testauto is natuurlijk heel wat anders dan die 10 Ferrari’s van klanten die zijn afgebrand. Het is meer sensatiezoekerij.
En @911GT2, kom er maar in….. Porsches fikken niet?
@midasracer: Toegegeven, deze fikt! Maar tis nog een proto… ;)
#lol Die nieuwe 991 lijkt op een Boxster….
@jerrik: Ja als ik had moeten zeggen welk type het was, dan had ik dat ook gezegd. Ik denk dat er nog een boel camouflage op zat en de auto nog niet verbrand genoeg was.
Als het nu de coupe was, dan hadden we echt perfect de hoofdlijnen van het model kunnen vaststellen als die uitgebrand was.
Bij Porsche zullen ze tenminste nog de moeite nemen om er wat aan te doen. Die klaplopers uit Maranello hopen bij hun auto’s alleen maar dat het niet te vaak gebeurt maar doen verder weinig tot niks om het probleem aan te pakken. Daarvoor hebben we nu al teveel fikkende Cavallino’s Rampante gezien.
En zoals Agera ook al terecht opmerkte: Ook deze 911 zal weer de beste in zijn klasse zijn. De meeste fun/km/€.
@Original_Arnoud:
In deze klasse bestaat er geen beste, hoogstens de minst slechte.
@Original_Arnoud: Niks aan doen? Ferrari heeft alle 458’s teruggeroepen en het onderdeel dat verantwoordelijk was voor de branden vervangen. Dat sommige eigenaren niet de moeite nemen ook daadwerkelijk de auto terug te sturen is hun probleem. Lekker zuur vandaag?
@raphael: wel ff rekening houden met het feit dat ze het eerst ontkenden.
pas daarna merkten ze op dat het aan die (brandbare) lijm ofzo zat. toen kwamen de re-call’s….
@bigcar: Yep, brandbare lijm van het vuurschot (firewall) of zoiets. Dus eigenlijk was hij mechanisch wel 100%.Maar inderdaad, de manier waarop….
@SimonMc: hij was wel okè, maar de manier waarop Ferrari de boel probeerde rustig te houden viel tegen.
eerst ontkennen en vervolgens zeggen dat het eigen schuld van de eigenaar was…
wat raphael zij, viel mij op: over dat die eigenaren zelf de moeite niet neme hun auto terug te sturen…vind ik wel flauw natuurlijk, omdat Ferrari zelf alle schuld ontkenden (cq. geen oplossing hadden)
@bigcar: Ja voila.
Dure grap met zo’n prototype zal ook nog wel wat apparatuur aan boord hebben gehad
Robbie, ik wil met jou wedden dat de nieuwe 911 never ever een handgeschakelde 7-bak krijgt. Deal?
burn baby burn!!!
Een ferrari in brand is nieuws. Een porsche ook. Echter alle auto’s branden wel eens, door allerlei oorzaken. Alleen is daar de nieuwswaarde laag van. Hoe vaak is er geen file vanwege een brandende auto?
Bij sportwagens worden ook grenzen opgezocht, zowel qua motorvermogen als ontwerp, maar ook tijdens het rijden. Dus dat ze relatief vaker branden is niet gek.
Hey autoblog, is het niet leuk om een categorie te maken voor ‘autobrandjes’?
@jzaero: er is toch al zoiets (weliswaar voor Ferrari, maar toch): http://www.autoblog.nl/archive/tag/ferrari+vuur
Zag onlang nog een artikel dat ze 1 van Ferrari’s top-ingenieurs in dienst had genomen..
@Stino: een jaar geleden was er nog een vacature van 100 man:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/18/porsche-heeft-100-vacatures-voor-knappe-koppen
(let wel op de 6e reactie van E34M5Touring:
18-11-2010 om 16:22
“100 man extra dus volgend jaar weer 100 extra types van de 911”
nu, 8 maanden later: 1e porsche in vlammen… nog 99 te gaan :)
@bigcar:
haha super! :D
Wat is dat toch met Duitsers en brandende prototypes. Eerst die R8, nu dit…
@potver7: en de lambos niet te vergeten
@potver7: Wouw, 2 stuks maarliefst! Beter prototypes dan productieversies!
@potver7: Ja, het is ook niet voor niets een prototype…
Goed dat het ding afbrandt. Nu gaan ze onderzoeken wat het probleem was. +1 voor Porsche
@bmwmaaktrijdengeweldig: volgens mij was het anders niet helemaal de bedoeling zo’n prototype te laten afbranden, maar toch…
@bigcar: ik zeg toch ook niet dat het de bedoeling was?
Het is gewoon een ongeluk.. en daar kunnen ze van leren.
@bmwmaaktrijdengeweldig:
ze kunnen er wel van leren. maar als het nou z’n domme fout was van bijvoorbeeld:
een kabel in een verkeerde plaats steken, voltage te hoog o.i.d. dan is mijn conclusie toch dat je niet erg veel van zulke domme fouten kunt leren..
Kijk, nu gaan ze concurreren met Ferrari!
Hart verscheurende beelden, snik snik
Hart verscheurende beelden, snik snik.
Excuseer, heb een beetje ruzie met me ipad.
Ha, wat grappig zijn we weer, die droge humor. Mwa, daar is een concept ook voor om te kijken wat de faalpunten zijn en eventueel te verbeteren.
golfjes fikken ook hoor . je moet geen r8 of ambo hebben voor een bbq
@Sm0keGun: * lambo*
Speciaal voor jou 911 :( R.I.P.
http://www.youtube.com/watch?v=xfsCAJnx2JI
Afstraffing vanwege het feit dat er nu 450 911’s rond rijden en geen nieuwe modellen gebouwd worden
Bij Porsche gebeurd het teminste alleen bij het prototype and niet bij de auto’s die aan de klanten worden geleverd ;)
@SuperVeloce: Dat moeten we nog zien…
Hopen dat ie z’n airco aan heeft staan!
Lijkt erop dat de nieuwe kever ook brandgevoelig is net als italiaanse carretjes