• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi, BMW of Mercedes: Wie verkoopt het meest?

Auteur: robbie, gepost 7 juli 2011 om 21:06 – 79 Reacties

Audi, BMW en Mercedes combo


De eerste 6 maanden van 2011 zitten erop en dus is het hoog tijd om de tussenstand op te maken. Welke Duitse premium autobouwer heeft de meeste auto’s weten te slijten? Zijn het de boys uit Ingolstadt, München of Stuttgart geworden?

Over heel 2010 was BMW (met afstand) de grootste en stonden Mercedes en Audi op plaatst 2 en 3. En hoe zit dat in 2011?

BMW is nog steeds de grootste (689.861 auto’s), maar Audi is inmiddels opgeklommen tot plaats 2 en Mercedes vinden we terug op plaats 3. De cijfers van de top 3 kan je hieronder vinden:

Afgeleverde auto’s aan consumenten 2011 vs 2010
1) BMW: 689.861 vs 585.750 (+17,8%)
2) Audi: 652.950 vs 554.864 (+17,7%)
3) Mercedes: 610.531 vs 556.691 (+9,7%)

Opvallend is dat alle drie de merken in hun persbericht ronkende teksten hebben als:

Mercedes-Benz Sets Triple Sales Record: Best Month of June, Best Quarter, and Best First Half of a Year in the Company’s History

The BMW Group delivered more vehicles in June than ever before in a month.

AUDI AG: record deliveries of more than 652,950 cars in first half

Voor de tweede helft van het jaar verwachten de merken overigens wel een lichte afname van de groei, maar dat is niet vreemd aangezien de tweede helft van het jaar traditioneel gezien altijd zwakker is dan de eerste helft. Overigens zit er nog wel verschil in de “winnaars” per land/continent. Zo is Audi in China een stuk groter dan BMW en Mercedes, maar in de VS is de situatie weer compleet omgedraaid.

Overigens verkocht Daimler in de eerste 6 maanden van 2011 wereldwijd ook nog eens bijna 55.000 (+8,0%) smart fortwo’s en BMW wist maar liefst 141.913 (+29,8%) MINI’s te verkopen.

Hoe het jaar gaat eindigen is moeilijk te voorspellen, maar nieuwe modellen zoals de BMW 1 Serie, Audi Q3, Audi A6 Avant en nieuwe Mercedes M-Klasse zullen er ongetwijfeld voor zorgen dat er in de tweede helft van het jaar ook genoeg verkocht zal worden.

Fotocredit: combo met dank aan keijer!

Ook interessant!

  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • BMW is Mercedes voorbij
    BMW is Mercedes voorbij (en Audi helemaal)
  • Premiummerken Audi, BMW en Mercedes niet in top 10
  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, BMW, Mercedes, premium

Vorig bericht: « Nieuwe Porsche 911 (991) brandt prima!
Volgend bericht: Lastige keus: Pagani Zonda Cinque vs Koenigsegg Agera R »

Lees Interacties

Reacties

  1. x7phenom zegt

    7 juli 2011 om 21:08

    Denk audi

    Login om te reageren
    • mattraket zegt

      7 juli 2011 om 22:50

      @x7phenom: Ik kijk in m’n glazen bol en zie… BMW.

      Login om te reageren
  2. mbman zegt

    7 juli 2011 om 21:09

    Volgend jaar kan het heel anders zijn als de a klasse wordt geintroduceerd.Die afzetmarkt heeft mb echt nodig.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 juli 2011 om 21:14

      @mbman: en Audi heeft de nieuwe A3 en BMW de nieuwe 1 Serie & 3 Serie. Zo heeft elk merk welk wat nieuwe modellen op stapel staan ;)

      De echte verkoopkanonnen bij Mercedes zijn de C- en E-Klasse. De A- en B-Klasse zijn een stuk “minder” belangrijk.

      Login om te reageren
      • raoulkroes zegt

        7 juli 2011 om 21:16

        @robbie: Komt de 3-serie niet in 2013?

        Login om te reageren
      • huge zegt

        7 juli 2011 om 22:03

        @robbie: de A en B zijn nog niet zo belangrijk omdat ze nooit echt met een A3 of 1-serie concurreren konden (andere doelgroep). Nu komt Mercedes in een keer met een alternatief voor de A3, een alternatief voor (bijv.)een VW Touran, een B-klasse jeep (mini X6) en een A-klasse coupe (mini-CLS). Als de kwaliteit van de nieuwe A en B goed is dan zal Mercedes een hoop marktaandeel van Audi en BMW afsnoepen

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          7 juli 2011 om 22:05

          @huge: ook voor Audi en BMW zijn de A3 en 1 Serie minder belangrijk dan de 3/5 & A4/A6. Voor Nederland zijn die kleine kutauto’s wellicht “aardig”, maar in de rest van de wereld willen ze toch echt iets groters.

          Een 5 Serie verkoopt bijvoorbeeld beter dan een 3 Serie.

          Login om te reageren
          • gedwongenleaser zegt

            8 juli 2011 om 09:27

            @robbie: er zijn in Nederland anders nog heel wat mensen die een kleine “kutauto” als een A3 of 1serie niet kunnen betalen, wat meer respect voor deze auto’s zou dus wel op zijn plaats zijn. Ik snap natuurlijk wel dat iedereen hier op Autoblog het niet voor minder doet dan een A6, E of 5 serie ;).

            Login om te reageren
      • mightymike zegt

        8 juli 2011 om 10:09

        @robbie: maar de modellen die jij noemt ” bestaan” al de a klasse word een totaal nieuwe auto dan voorheen, denk dat datbedoelt wordt;) niet dat ik een merc fanboy ben hoor….

        Login om te reageren
  3. raphael zegt

    7 juli 2011 om 21:11

    Audi heeft natuurlijk meer modellen in het lagere segment, als de A1, A2, A3 etc. Mercedes komt daar volgens mij binnenkort met een update voor de A-klasse als ik het goed heb.

    Maar het is helemaal niet interessant om te zien welk merk het meeste verkoopt over hun gehele gamma gezien. Ik wil weten wie er wint in de limo klasse. S-klasse, 7-serie, A8. Ik denk dat we dan een heel ander beeld krijgen. Die A1, en 1 series boeien me niet zo. Volgens mij kun je dan vanuit marketingtechnisch oogpunt beter minder verkopen, blijf je exclusiever.

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      7 juli 2011 om 21:17

      @raphael: Limo klasse lijkt mij juist niet interessant. Want de kleine klasse verkoopt het best. Hoog volume, daar maak je het meeste omzet/winst mee. Denk dat jij meer emotioneel dacht dan marketing technisch;)

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        7 juli 2011 om 21:28

        @joosthoeve: Op de limo’s wordt het meest verdiend. Dus ja, die markt is wel belangrijk.

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          7 juli 2011 om 21:51

          @sacha: Ik denk per stuk wel, maar over het geheel maak je natuurlijk veel meer winst op alle midden-modellen.

          Login om te reageren
        • joosthoeve zegt

          8 juli 2011 om 08:36

          @sacha: De marge voor een 7 serie is uiteraard wel hoger dan de marge voor een 1 serie. Maar denk dat het volume van de 1 serie dit meer dan recht trekt.

          Is er trouwens ook een specificatie van hoeveel welk merk van welk model heeft verkocht?

          Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 juli 2011 om 21:20

      @raphael: als je kijkt naar de vergelijking A8, 7 Serie, S-Klasse dan wint volgens mij de S-Klasse met ruime afstand.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        7 juli 2011 om 23:55

        @robbie: nu ook, met de nieuwe (zeer goed verkopende) 7-serie ?

        Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      7 juli 2011 om 21:49

      @raphael: Ik denk dat vooral de A2 inderdaad veel heeft bijgedragen aan het verkoopsucces…

      Login om te reageren
      • ferrari2011 zegt

        7 juli 2011 om 22:06

        @gerard1710: Jaa zeker, wat een prachtige topauto!!

        Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        7 juli 2011 om 22:25

        @gerard1710: :-D

        Login om te reageren
  4. raphael zegt

    7 juli 2011 om 21:13

    Wat meet je hiermee? Wie beter is? Want meer is beter? Dan zou Toyota moeten winnen. Eigenlijk nutteloos he jongens? Maar goed er zulllen hier wel wat fanboys op hun teentjes getrapt raken, altijd goed voor wat comments.

    Login om te reageren
  5. raoulkroes zegt

    7 juli 2011 om 21:14

    Niet veel verschil tussen de Duitse 3! Ik zou voor een BMW gaan!

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    7 juli 2011 om 21:15

    wie koopt die troep dan ??

    oowww .. leasemaatschappijen kopen ze op afbetaling ..
    wat een armoe ..

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      7 juli 2011 om 21:19

      @lincoln: Nee joh das alleen in Nederland. In de VS gaan ze gewoon mee na een VISA betaling. In Afrika en Polen wordt het cash gedaan en in China belooft men nog meer af te nemen. En de Duitsers? Ja die kennen niet anders. Het is niet voor niets dat Duitsland met z’n 80 miljoen inwoners nog steeds de grootste markt is voor Mercedes. Zelfs de VS met 300 miljoen en de EU met 500 miljoen inwoners komen niet in de buurt.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        7 juli 2011 om 22:04

        @raphael:

        boter bij de vis handel is verwaarloosbaar ..
        zowel naar als vanuit de betreffende fabrikanten ..

        zijn gewoon schuldenaren/schuldeisers verworden ..
        financiele instellingen dus ..

        Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    7 juli 2011 om 21:25

    Misschien iets interessanter. De eerste foto van de BMW M3 DTM.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 juli 2011 om 21:43

      @Rick-dos: ooit van copyright gehoord?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        7 juli 2011 om 21:50

        @robbie:

        Wat? Ga je me nu vertellen dat je dat nu ineens interesseert?

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          7 juli 2011 om 22:07

          @Rick-dos: als er een dikke rekening komt wel ;)

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            7 juli 2011 om 23:35

            @robbie:

            Geef dan maar gewoon autoblogger de schuld. Die heeft heus nog wel wat stuivers liggen. ;)

            Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        7 juli 2011 om 22:57

        @robbie: Ik zou zeggen : copy, right?

        Login om te reageren
        • raoulkroes zegt

          7 juli 2011 om 23:09

          @SimonMc: Slim!

          Login om te reageren
  8. r3fl3x zegt

    7 juli 2011 om 21:26

    “maar nieuwe modellen zoals de, …” doen wat? Cliffhanger voor een volgend artikel. Concept van de Veiligheidskooi slaat aan :p

    Grappig hoe elk merk zich als ‘winnaar’ weet neer te zetten. Zou een leuk stukje achtergrond zijn als de winst er ook bij vermeld wordt. Kijken wie dan de winnaar/losers zijn.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 juli 2011 om 22:07

      @r3fl3x: er was een stukje weggevallen ;) Zou nu moeten kloppen :D

      Login om te reageren
  9. sebastienloebsebastienvettel zegt

    7 juli 2011 om 21:40

    hmmm.. najaa mij maakt het niet uit wat op 1 ,2 of 3 staat als de auto’s maar gaaf zijn bmw heeft vooral veel aan de 1-serie en ook de 3-serie , audi de A1 , A2 , A3
    Mercedes moet het vooral hebben van De : C-Klasse , E-klasse
    en de S-Klasse dus ik denk dat als mercedes een goede hatchback lanceert dat het BMW wel kan paseren als de auto dan maar niet te hoog geprijst is natuurlijk

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      7 juli 2011 om 23:49

      @sebastienloebsebastienvettel: De A2 is helemaal niet zo populair hoor, de productie is zelfs zeer snel stopgezet.

      Login om te reageren
  10. mennek zegt

    7 juli 2011 om 21:40

    mooi ! dan val ik nog meer op in mijn nieuwe CLS ! :-D

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      7 juli 2011 om 23:57

      @Mennek: Ja, ik val ook wel serieus op in m’n CLS ( Comfortable Lederen Schoenen ), maar ik had eigenlijk wel beter moeten weten dan zo’n feldrode kleur te kiezen, nu kijkt iedereen me na !

      Login om te reageren
  11. speedie zegt

    7 juli 2011 om 21:41

    Persoonlijk kies in volgorde van voorkeur Audi, BMW gevolgd door Mercedes. Wie in absolute cijfers het meest verkoopt heeft geen belang. Zolang ze maar kwalitatief en technisch vooruitstrevend blijven. Meer en meer willen verkopen heeft ook zijn schaduwkanten : nieuwe maar onzekere afzetmarkten kunnnen instorten, nieuwe fabrieken om de vraag te voldoen worden een last wanneer het eens slecht gaat. De uitdaging is om een evenwicht te bereiken tussen rendement en kwaliteit en alsdusdanig toch wat exclusief te blijven. Genoeg omzet en winst om te investeren in nieuwe ontwikkelingen en aanzien in de autosport. Kortom, wagens te bouwen waar iedereen wel eens van droomt zonder in het extravagante te vallen. Dit noemen we dan de premium klasse.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 juli 2011 om 21:44

      @speedie:

      ging je nu jezelf een antwoord geven op de vraag “waarom ben ik geen autofabrikant” ..

      Login om te reageren
    • schnitzerken zegt

      7 juli 2011 om 21:45

      @speedie: Mooie uitleg ;)
      OT: ik kan de laatste tijd echt niet meer kiezen tussen de duitse 3..

      Login om te reageren
  12. highperformance zegt

    7 juli 2011 om 21:50

    lekker boeiend. al verkocht “mijn” merk maar één auto, als het dan maar aan mij is.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      7 juli 2011 om 22:02

      @highperformance: precies!

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 juli 2011 om 22:08

      @highperformance: Saab is jouw merk?

      Login om te reageren
      • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

        7 juli 2011 om 22:41

        @robbie: als je geen medelijden met saab hebt ben je zielig?

        Login om te reageren
      • highperformance zegt

        12 juli 2011 om 19:42

        @robbie: ik was onduidelijk, excuses, al verkocht “mijn” merk maar één auto die het ook aflevert, zo beter?

        Login om te reageren
  13. trisx zegt

    7 juli 2011 om 21:53

    BMW natuurlijk
    Kijk 1x die modellen

    Login om te reageren
  14. Punk zegt

    7 juli 2011 om 21:57

    BMW natuurlijk

    Login om te reageren
  15. jensdm zegt

    7 juli 2011 om 22:15

    Duidelijk BMW.

    Daarom staan er ook 2 BMW’s op de foto, en maar 1 aldi en mercedes.

    Euh ik bedoel natuurlijk audi.

    Login om te reageren
  16. Xenonverlichting zegt

    7 juli 2011 om 22:24

    Naja… alle 3 de merken liggen kort bijelkaar qua verkoopcijfers, maar wat zegt dat over de qualiteit?
    De meest boeiende cijfers zijn misschien nog wel de bezoekjes aan de garage.. Zo las ik laatst op autoblog dat de Audi A6 op technisch gebied flink teleurstelde! Audi en BMW hebben qua moddelengamma meer te bieden voor de nederlandse markt dan Mercedes. Misschien dat dit nog gaat veranderen met de komst van de nieuwe A klasse?! Op het gebied van styling vindt ik zelf BMW en Mercedes koploper.
    2 weken geleden uitgenodigd door Audi on tour limburg ik mocht een proefrit maken in een aantal exclusieve modellen van Audi waaronder; Audi S3,S4,S5,S6,RS5,Q7 V12
    Ik heb me toen ingeschreven voor de Audi RS5 nog geen dag later kreeg ik een telefoontje; Best meneer de moter van de Audi RS5 is kapot er is alleen nog een Audi S6 beschikbaar. (Niet echt slim van Audi om dit zo te verwoorden) naja.. De dag erna naar de lokale dealer gereden. Ik had me ingeschreven voor de Audi S6, die ik om 17.00 gereserveerd had. Toen ik aankwam was de auto nog niet aanwezig. Ik heb me bij het meisje aan de ballie aangemeld, maar ze vroeg me nog niet eens of ik iets te drinken wilde! Verkopers liepen loodrecht langs me, niet echt fijn als in Audi geintereseerd bent. Na een half uur wachten ben ik maar eens gaan vragen waar de auto bleef, De auto bleek in de garage te staan.. :S (Geen aandacht voor de klant!)
    – Voor klantvriendelijkheid scoort Audi een dikke onvoldoende!
    Goede verkoopcijfers wil niet alles zeggen, zo zie je maar weer!

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      7 juli 2011 om 22:29

      @Xenonverlichting: Goede verkoopcijfers zeggen inderdaad niet veel over kwaliteit, maar jouw betoog geldt niet echt als steekhoudend, aangezien je hier allemaal dingen opnoemt die te wijten zijn aan incapabel personeel.

      Login om te reageren
      • mbman zegt

        7 juli 2011 om 22:34

        @gerard1710: dit geeft weer wat de gemiddelde kwaliteit van de vag dealer is.

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          7 juli 2011 om 23:34

          @mbman: en @E320cdi: ik weet niet of je bij één geval al kunt spreken over een gemiddelde, dus dit is, zoals ik al zei, geen steekhoudende bewering.

          Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        7 juli 2011 om 22:59

        @gerard1710: Maar wél personeel wat voor Audi werkt. Je kunt goede modellen aanbieden, maar als de rest er om heen niet (goed) geregeld is houdt het natuurlijk ook al gauw op…

        Login om te reageren
  17. Stopwearingpants zegt

    7 juli 2011 om 22:33

    Nog geen fanboy opmerkingen gezien, vreemd…

    Login om te reageren
    • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

      7 juli 2011 om 22:41

      @Stopwearingpants: IK WIST HET ! IK WIST HET ! BMW IS ALTIJD AL DE BESTE GEWEEST ! BMW BMW BMW BMWWWWWW!!!!!!

      BMW OWND AL DIE AUDIS EN BENZENNN!!!!!! JAAAAAAAH!!!! DAT HAD JE NIET VERWACHT HÉÉÉ!!

      Login om te reageren
      • raoulkroes zegt

        7 juli 2011 om 23:12

        @bmwmaaktrijdengeweldig: JAJA, JE HEBT HELEMAAL GELIJK!

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        8 juli 2011 om 00:00

        @bmwmaaktrijdengeweldig: :D

        Login om te reageren
  18. meneersander zegt

    7 juli 2011 om 22:38

    En MB heeft bijna het dubbele aan verschillende auto’s in het gamma, hmm gek:p

    Login om te reageren
  19. djansen zegt

    7 juli 2011 om 22:43

    Massa is kassa, dat is een feit. De absolute marge op bijvoorbeeld een a1 is natuurlijk minder dan op een a8 of 7 serie. Winst zit hem in de breedte van je portfolio (Porsche bouwt niet voor de lol een Panamera of cayenne). De onderkant van de markt bedienen is voor deze merken heel interessant aangezien iedereen zich graag indentificeerd met a- merken en dan helemaal het premium segment. De regel is: bovenkant van de markt = weinig volume maar veel marge. En de onderkant van de markt precies andersom. Weinig mensen met sales/marketing ervaring zo te zien.

    Login om te reageren
  20. mcf1 zegt

    7 juli 2011 om 22:56

    onderscheiden van de rest zegt ook iets,
    bijv als ik een s klasse zien krijg ik toch echt een ander gevoel dan als ik een 7 zie, en nog minder dat gevoel bij een a8, ditzelfde geld voor een cls tov een 6 serie of een a7
    als je de sls/r8 ziet rijden doet mij dat meer dan wanneer ik een m3 of 1m zie(bmw heeft weinig vergelijkings materiaal), als je een SL ziet rijden is dat toch meer bevredigend dan een audi tt(ook hier weer;p)

    een s(a)4 weer minder dan een (m)3 of c(63 amg) en ga zo
    De a3 weer een mooiere verschijning dan de 1/a/b

    en wie heeft er een concurent voor de cl?

    de x6 is in mijn ogen de mooiste verschijning gevolgd door de ML/q7 en x5 in de laatste plaats

    de e/5/a6 is dit onderscheid er nauwelijks en ligt het aan de uitvoering, als station overduidelijk de a6 als winnaar
    sedan denk ik de 5 die nipt wint van de e (en zelfs de e coupe/cabrio)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 juli 2011 om 00:01

      @mcf1: eens, tevens wat je stelt rondom de CL van MB….dat is werkelijk zó’n fenomenale auto, en ronduit waanzinnig perfect. Een 6-serie BMW kan daaraan niet tippen.

      Login om te reageren
  21. kets zegt

    7 juli 2011 om 23:43

    bekijk het van de andere kant, als je zowat om de meter een BMW ziet en je rijd zelf BMW dan voel je je niet echt speciaal en “premium”. Je wilt toch ook aandacht krijgen met je premium duitsers en dat krijg je niet als je om de minuut weer een 5-serie ziet

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 juli 2011 om 00:02

      @kets: maar om dan ineens Skoda te gaan rijden…?….nah…

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        8 juli 2011 om 00:07

        @Megakix: Niet overdrijven! :P

        Login om te reageren
  22. mbfanatic zegt

    8 juli 2011 om 00:17

    Haha jullie zien zeker niet dat Mercedes er het meeste geld aan overhoud….

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      8 juli 2011 om 00:22

      @mbfanatic: hoe wil je dat zien..

      Login om te reageren
  23. chrispothast zegt

    8 juli 2011 om 07:57

    Wat een bs

    Login om te reageren
  24. The360box zegt

    8 juli 2011 om 08:32

    Dat van Audi snap ik niet, is toch allemaal 1 pot nat. of je nou in een A1 of A8 rijdt! BMW en mercedes beginnnen ook met eenzelfde frontje voor al hun modellen alhoewel deze nog enigsinds te onderscheiden zijn…

    Login om te reageren
  25. kingbenzai zegt

    8 juli 2011 om 10:30

    Ach ja, wat boeit het mij nou of Audi en BMW meer verkopen dan Benz?

    Ik vind Mercedes toch vetter. Bij mijn werk op de parkeerplaats staan nu 3 Audi A4´s en 1 (nieuwe) Mercedes C. En als ik ze vanuit mijn kantoor zo zie staan, dan straalt de A4 ´gewoon´ uit en de Benz echt ´premium´… Naar mijn mening dan.

    Of het komt gewoon door die coole, grote ster in de grille. :)

    Login om te reageren
  26. flutterby zegt

    8 juli 2011 om 10:38

    Zolang Audi de meeste modellen verkoopt met voorwielaandrijving en <100 pk ga ik dit merk geen premium noemen.

    Deze modellen zijn amper concurrent van Merc en BMW te noemen. Qua prijs, uitrusting en ervaring.

    Om maar even te zwijgen over de een 1 serie hatchback meer laadruimte heeft als een A3 Sportback…

    Login om te reageren
  27. bempi zegt

    8 juli 2011 om 10:41

    De twee BMW modellen in het midden zeggen eigenlijk al voldoende over wie het meest verkoopt. Maar ik denk dat hier gauw verandering in komt. De nieuwe A6 sedan en avant gaat hoge cijfers opleveren. En de S klasse blijft de baas.

    Login om te reageren
  28. laulau zegt

    8 juli 2011 om 10:47

    Mercedes heeft meer duurdere modellen in hun gamma. Verder blijft Mercedes het beste. In Amerika heeft Mercedes de beste status. Kijk maar in films of My Super Sweet 16: iedereen wil een Mercedes. Als de A komt verwacht ik een heel andere resultaat.

    Login om te reageren
  29. love4sportcars zegt

    8 juli 2011 om 11:42

    tof, alle fanboys moeten elkaar weer beginnen uitschelden.

    Login om te reageren
    • thomas0180 zegt

      8 juli 2011 om 15:36

      ’t maakt me niet uit wie t meest verkoopt, Mercedes-Benz blijft de mooiste auto’s bouwen!

      Login om te reageren
  30. StijnB zegt

    8 juli 2011 om 11:44

    Domme vraag de topictitel, de foto toont het duidelijk: BMW heeft ooit 2 M’s verkocht (M5 en M56) Mercedes ooit 1 SL AMG en Audi ooit 1 RS4. BMW dus… :)

    Login om te reageren
  31. norge zegt

    8 juli 2011 om 12:32

    Geen belangrijke vraag voor Holland, zelf gezien dat het vol staat met polo’s Seattjes en ander klein spul :)

    Login om te reageren
  32. jaguarsaab zegt

    17 juli 2011 om 04:59

    sinds wanneer is volkswagen geen concurrent?

    Login om te reageren
  33. jaguarsaabracecar zegt

    17 juli 2011 om 05:16

    sinds wanneer is volkswagen geen concurent van duitsland?
    ze verkopen de meeste auto’s

    Login om te reageren
  34. pokerface zegt

    15 november 2012 om 18:43

    Die Audi verbleekt bij de premium merken als BMW en Audi.
    Audi heeft niets te zoeken in het premium segment. Zie die foto. Ik zie 2 premium merken. BMW en Mercedes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North