
Porsche is blijkbaar niet alleen druk bezig met het testen van de nieuwe 911 Turbo, maar ze zijn ook bezig met het testen van de nieuwe Porsche 911 GT3. Met een PDK bak ipv een handbak…
Bij een Spaans tankstation kwam Dani Dominguez Mas een trio’s Porsche’s tegen, waaronder 2x de nieuwe 991 GT3. De testrijders probeerden hem nog op het verkeerde been te zetten door te zeggen dat ze simpelweg opties aan het testen waren voor de reguliere Carrera, maar daar trappen we natuurlijk niet in.
De auto’s waren afkomstig van testcircuit IDIADA en werden dus flink aan de tand gevoeld. Ook was het opgevallen dat de GT3’s beschikten over ‘gewone’ stalen remschijven en niet over PCCB remmen. (bron: collaverglas.net)
Hoeveel vermogen de nieuwe 911 GT3 gaat krijgen is niet bekend, maar er gaan geruchten over 450 tot 460 pk.
beste dagelijkse auto na bentley
Tussen 21 en 23 seconden kunnen we duidelijk de ‘Dali-functie’ zien die deze auto heeft meegekregen.
ik wil zeggen love it or hate it,
maar hoezwaar ik ook mijn best doe deze auto mooi te vinden maakt porsche het wel heel erg moeilijk.. ik kan nu echt niet zeggen dat deze mooi is. doe mij maar een cayenne gts, smaken verschillen
Wordt weer heerlijk.
911 GT3 <3
Ziet er heerlijk uit! Dikke skirts!
Die eerste die wegrijd in het filmpje maakt wel het geluid van een oude kever.
@j00rs: Dat is eigenlijk met de meeste Porsches. Maar ondanks dat zijn het hele mooie auto’s.
Cool! Met in-roof laptop, op de laatste foto. Hoezo niet vernieuwend..
gewoon een 991 met een 997 GT3 voorbumper. zie hier, de “nieuwe” “lelijkere” 991 GT3
Al dat commentaar op ’t uiterlijk. Een 911 koop je om te rijden, niet om naar te kijken!
@teshi: Een 911 kopen de meesten niet om te “rijden”, die kopen een 911 om indruk mee te maken.
Wat is eigenlijk het verschil tussen al die uitvoeringen, ik kwam er pas achter dat de GT2RS (vorige generatie) meer vermogen heeft dan een GT3RS (vorige generatie) zijn die namen niet wat vreemd gekozen?
@autobart: Nee. In racerij is het hoe lager het cijfer, hoe “sneller” de klasse. Zelfde verhaaltje bij Formule (1,GP2,Formule 3 enz.)
@autobart: Waarom? De F1 is toch ook prestigieuzer dan de F3? Om maar een voorbeeld te noemen…
@autobart: nee. Dat heeft alles te maken met het verleden van Porsche en in sommige gevallen met de overwinningen in de racerij.
Toch weereen fantastisch mooie auto. Jammer dat je geen beide goed hoort in de video.
Ik denk niet dat dit de nieuwe achterplank word. Lijkt op de optionele ducktail met vlug even een willekeurig vleugeltje (vd aftermarket) op geschroeft om met downforce te testen zonder de GT3 look prijs te geven. Voor je het weet zijn de tuners u voor met een GT3 kit.
De dramatische look is deel vd GT3 alure – dit zal het niet zijn imho. De combinatie lijkt trouwens niet meteen erg aerodyanmisch.
@bigcar: dat is geen porsche
Wat me opvalt is dat ze geen emblemen hebben !
@Reggie-Boy Rood: die zitten nooit op testauto\’s.
@robbie: Ohnee? http://media.il.edmunds-media.com/porsche/macan/2014/ns/2014_porsche_macan_f34_ns_51012_717.jpg
@robbie: Busted! haha
Geil
PDK-bak… Is zo’n auto niet gemaakt om “echt” te rijden? Dus dat je zelf schakelt.
@lambo4all: als je een Cayenne geen Porsche noemt heb je er duidelijk geen ervaring mee. Niks Porsche onwaardig aan zo\’n Cayenne.
ik wil geen flipperbak :( ophouden met dat flippergedoe! zeker in een 911, gewoon lekker met zo’n ouderwetse staafmixer door de versnellingen roeren!
@salberts93: opmerkelijk dat voor de echtere rijdersauto je beter af gaat zijn dan met de op rijders gefocuste versie:O
@salberts93: af gaat zijn… Met de gewone versie .. dan met de… xD
@ej20g: Nou… :)
Heej, die auto ken ik, lijkt net op elke andere negene.., euh, nee wacht, op een kev… euh, nee, juist een Tatra uit de jaren twintig. Wat onverwacht modern van ze.
Damn, hoe kom je toch aan zo’n baan?
Zonder camouflage, ja hmm, maar enkel het front is van de GT3 en die was nooit gecamoufleerd. De achterbumper is nog gewoon van de normale Carrera. Op de ring is er al wel één met de GT3-bumper gezien, danwel gecamoufleerd.
De enige Porsche die er toe doet in mijn ogen. GT3(RS) zou de enige 911 zijn die ik zou overwegen. GT2 vind ik te extreem.
@E34M5Touring: De GT3 is juist degene die ik het minst interessant vindt. Een noodzakelijk homologatie model maar geen werkelijk interessante auto. De Turbo is net zo snel of sneller en presteert overal waar het geen circuit is beter.
Wat zou porsche eigenlijk doen met hun testauto’s als het model is uitgebracht?
@Reggie-Boy Rood: Wat elke fabrikant doet, door de schredder ermee.