• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Techart GTStreet R (660 pk)

Auteur: Alwood, gepost 26 februari 2010 om 18:00 – 29 Reacties

Techart GTStreet R tweepuntnul
Zoals Porsche haar auto’s update, doet Techart dat met de tuning pakketten. Voor de aankomende salon in Geneve is de GTStreet R opgefrist. Minutieuze wijzigingen met een marginaal resultaat. Never change a winning team, toch?

Omdat de Porsche 997 Turbo net een update heeft gehad, naar 500pk, kon Techart niet achter blijven. Het vermogen blijft nog steeds steken op 660pk. Het koppel heeft wel profijt gehad van de update. De 860Nm komt nu niet bij 4600, maar al bij 4500tpm vrij. Hoog koppel bij lage toeren, dus veel zuiniger rijden in zware versnellingen. Van 0-100km/u accelereren kan in 3,5 seconden. Dit keer moet je wel zelf schakelen.

Nu is meer over het algemeen beter. Meer vermogen is meestal leuker, zelfs als je er eigenlijk weinig aan hebt. In een Porsche is 660pk leuk, maar het is ook leuk om een heel betrouwbare Porsche te hebben die wel de tonnen opvreet. Als je vervolgens kijkt naar een Turbo S, die met 150pk minder sneller naar de 100km/u sprint dan draait de wereld om. Je kan blijkbaar beter meer geld uitgeven bij Porsche zelf, dan bij Techart. Zelfs de topsnelheid van de Techart ligt maar 30km/u hoger. Zijn tuners dan langzaamaan echt oud nieuws?

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, geneve-2010, Porsche, techart, tuning, turbo

Vorig bericht: « BMW E36 M3, geramd door een Steam Machine
Volgend bericht: Hofele A8: de eerste A8 tuning is hier! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tostitje zegt

    26 februari 2010 om 18:01

    supa tohl

    Login om te reageren
  2. Svensson zegt

    26 februari 2010 om 18:01

    Volgens mij gaat er iets mis, het hele artikel staat op de frontpage…

    Login om te reageren
  3. jorn_v_v zegt

    26 februari 2010 om 18:01

    hele artikel staat op FP

    Login om te reageren
  4. ErikkNL zegt

    26 februari 2010 om 18:02

    Doe mij dan maar een gewone Turbo S.

    Login om te reageren
  5. spykerboy zegt

    26 februari 2010 om 18:06

    geef maar, de kut is wel vet, ziet er wat bruter uit dan een normale porsche turbo…

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      26 februari 2010 om 18:08

      @spykerboy: ‘De kut is wel vet’? :?

      Login om te reageren
  6. BananaFlip zegt

    26 februari 2010 om 18:07

    Zeker een normale Turbo met Lauch Control nemen (schijn je in 3,1 sec mee naar de 100 te kunnen…) of idd gewoon een Turbo S. Heb je ook geen last van overbodig plastic.

    Login om te reageren
  7. jmulleman zegt

    26 februari 2010 om 18:08

    zeer interessant!

    Login om te reageren
  8. BananaFlip zegt

    26 februari 2010 om 18:09

    @Alwood: “In een Porsche is 680pk leuk”
    Het was toch 660 pk?
    -edit: check&tnx-

    Login om te reageren
  9. sjaakk zegt

    26 februari 2010 om 18:21

    en zal deze wel de GT-R aankunnen? ;)

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      26 februari 2010 om 19:02

      @sjaakk: Wat boeit het nou of ie een GT-R aankan…Je koopt zulke auto’s gwn omdat ze übervet zijn.. niet omdat ze een GT-R aankunnen…Ja hij is duurder en wss ‘slechter’ als een GT-R… maar doe mij maar liever deze

      Login om te reageren
  10. PCCB zegt

    26 februari 2010 om 18:32

    Ik denk dat tuners zullen hoe langer hoe meer pure stijlkonijnen worden, want qua performance zullen de verbeteringen hoe langer, hoe moeilijker worden. Tenzij er specifiek wordt op gespeculeerd, zoals bij de 911’jes, waar er altijd wat ‘marge’ zit op de motoren. Natuurlijk, hoe hoger je gaat in de 911-echelons, hoe moeilijker het wordt om iets te verbeteren.

    Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    26 februari 2010 om 18:33

    Deze is niet mis, maar ik heb liever de standaard turbo of turbo s….
    Zeker als je al ziet dat zo’n turbo s rapper aan de 100 zit…
    Ben je zeker dat het degelijk in elkaar zit en kan je nog beroepen op de garantie als er iets mis loopt…

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    26 februari 2010 om 18:42

    Hey, de beschermhoesjes zitten nog om de velgen!
    Oh nee… dat zijn de banden…

    Login om te reageren
  13. sven2 zegt

    26 februari 2010 om 18:46

    lekker hoor! en check die velgen!

    Login om te reageren
  14. Megakix zegt

    26 februari 2010 om 19:05

    Errug wrede auto om te zien ! Alleen…helaas zie je ze alleen op plaatjes, en nooit in het eggie…snik.

    Login om te reageren
  15. Benz.. zegt

    26 februari 2010 om 19:13

    Rijden er tegewoordig nog standaard Porsches op de weg? :roll:

    Zie elke dag minstens 4 tot 5 van die dingen langskomen op Autoblog..

    Login om te reageren
  16. 911GT2 zegt

    26 februari 2010 om 19:17

    Doe mij maar een gewone turbo of een gt2… dit kan ik niet echt mooi vinden.

    Login om te reageren
  17. Pieter-Jan zegt

    26 februari 2010 om 19:24

    Een eerdere versie van deze wagen zette ten minste één laptijd record: http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/19/techart-gt-street-rs-rijdt-nieuw-record en won de Tuner GP ’09.

    Dit is toch geen drag/topspeed auto. 0 naar 100, topsnelheid, wie zit daar nou naar te kijken? Zijn we hier in Amerika misschien?

    Login om te reageren
  18. vale46 zegt

    26 februari 2010 om 19:28

    Ik heb medelijden met de velgen!
    Zo DUNNE bandjes, die kunnen toch totaal geen dempende werking meer hebben??
    Mooi vind ik het ook niet meer.
    De wegligging zal het toch ook niet ten goede komen.
    Ik zou toch voor de Porsche Turbo S gaan en me uitleven op de optielijst i.p.v. een beetje meer prestaties en ene veel minder betrouwbare wagen.

    Login om te reageren
  19. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 februari 2010 om 20:40

    LOL @ klassiekerrally!
    :D

    Black on black on black?
    Is het dan ook black on black on black on black als je er een ‘african american’ in zet???
    ;)

    Login om te reageren
  20. Bo1972 zegt

    26 februari 2010 om 21:31

    Taartschep?………dit doort spoilers zie je toch alleen bij boeren met een laag iq?

    Login om te reageren
  21. mikkeeey zegt

    26 februari 2010 om 21:37

    mooi……….. ben nu wel uitgekeken op die 911
    dat ze er eens wat anders mee doen
    een suv op basis van de 911 of zo
    dat is intresantt

    Login om te reageren
  22. AJ zegt

    27 februari 2010 om 06:10

    Wat een belachelijke velgen..

    Login om te reageren
  23. Doekse zegt

    27 februari 2010 om 12:51

    Kots!!!!

    Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    27 februari 2010 om 14:37

    Ik vind die velgen eigenlijk best wel mooi. En ze passen ook nog eens goed bij het geheel.

    Van voor een andere ofset kiezen zodat de velgen wat dieper konden lijken mischien.

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    27 februari 2010 om 19:18

    Nouja, het ziet er natuurlijk wel een stukje flitsender uit. Maar doe mij toch maar een standaard Porsche hoor;)

    Login om te reageren
  26. Maartent zegt

    27 februari 2010 om 22:23

    Die achterkant is echt super bruut:O!

    Login om te reageren
  27. Mr. Dj M. zegt

    28 februari 2010 om 18:12

    Op looks is hij wel winnaar!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North