• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hofele A8: de eerste A8 tuning is hier!

Auteur: autoblogger, gepost 26 februari 2010 om 19:11 – 48 Reacties

Hofele A8


En wat hebben ze ‘em mooi gemaakt…

Naast Hofele zal ook Abt een eigen interpretatie van de nieuwe A8 in Geneve tonen (AS8). Hofele is echter de eerste die wat informatie vrijgeeft over de opgewaardeerde A8. De 4.2l V8 FSI krijgt 400 pk en 475 Nm, daarmee gaat ie in 5,3 seconden van 0 – 100 km/u. De 4.2l V8 TDI krijgt 395 pk en 880 Nm, de acceleratie van 0 – 100 km/u kan in 5,2 seconden.

De “aerodynamic kit” bestaat uit:

  • a new front bumper with big air intakes and air vents in alloy look, for pinpoint inflow of the intercoolers.
  • air intakes / outtakes in the front fenders.
  • discreet side skirts.
  • rear apron as diffuser with openings for the stainless steel sports muffler with four tailpipes and flap control for sound optimisation.
  • Integrated, bigger trunk spoiler lip.

Het onderdeel “technical tuning” bestaat uit:

  • lowering of the air suspension through our ETS lowering module, an electronically plug-in-system, with which the height of the car can be adjusted individually (lowering of 40 to max. 80mm),
  • wheels: Hofele designer wheels, type „PRADO“ in the size 9,5 J x 20“ with tires in the size 265/40R20 or size 10 J x 22“ with tires in the size 265/30 x 22.
  • high-performance brakes with 6-pistons and bigger, perforated & slotted steel brake discs with internal ventilation, ceramic brake disc are optional.
  • increase of the motor power by optimisation of the engine management without additional fuel consumption.

Hofele A8

Ook interessant!

  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, geneve-2010, hofele, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Techart GTStreet R (660 pk)
Volgend bericht: Driftvideo: hoe het WEL moet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Punk zegt

    26 februari 2010 om 19:12

    Lol eerder is dit een A4

    Login om te reageren
    • Bosnia_love zegt

      26 februari 2010 om 19:16

      @Punk: Stiekem moet ik je gelijk geven..

      Login om te reageren
  2. LJ zegt

    26 februari 2010 om 19:13

    seht sehr schön aus..

    Login om te reageren
  3. GLTSRY zegt

    26 februari 2010 om 19:16

    Kan er eindelijk een einde komen met de vergelijking tussen de A4 en de A8 hebben we volgens mij al tig keer gehoord en voorbij zien komen

    Login om te reageren
    • Joske zegt

      27 februari 2010 om 00:10

      @GLTSRY: Tjhaaa je hebt er altijd die jaloers zijn… Indd jammer dat ze het verschl niet kunnen zien, willen zulke figuren wel serieus genomen worden?

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        27 februari 2010 om 01:14

        @Joske: vertel eens.. hoe kan iemand in vredesnaam jaloers zijn op een auto? Jaloers zijn op de auto van iemand anders snap ik nog wel maar op een auto zelf? En waarom is iemand aut. jaloers als iemand de A8 teveel op een A4 vind lijken?

        Login om te reageren
  4. Benz.. zegt

    26 februari 2010 om 19:16

    Echt een sHOFELE Audi..

    Uitlaten aan de voorzijde tegenwoordig?

    Login om te reageren
  5. bakpau zegt

    26 februari 2010 om 19:17

    395pk uit een 4.2 diesel :shock:

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      26 februari 2010 om 19:32

      @bakpau: Valt nogal mee… heb zelf een Range 3.6l die 292 pk levert

      Login om te reageren
  6. 911GT2 zegt

    26 februari 2010 om 19:19

    4.2l v8 en ‘maar’ 400 pk vind ik eigenlijk wat tegenvallen. Daarnaast denk ik niet dat ik ooit een audi zou kopen, al helemaal deze niet.

    Login om te reageren
  7. willem zegt

    26 februari 2010 om 19:19

    mm, niet echt dat voor a8

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    26 februari 2010 om 19:21

    Die voorbumper is nog geslaagd.. , maar die velgen en die luchtopening aan die zijkant past er niet bij…

    Login om te reageren
  9. Ahura zegt

    26 februari 2010 om 19:22

    Lelijke sideskirts..

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    26 februari 2010 om 19:22

    Ziet er niet slecht uit eigenlijk. Voor een getunede luxekar.

    Login om te reageren
  11. PeterV zegt

    26 februari 2010 om 19:22

    Hij heeft iets Chrysler achtigs.

    Login om te reageren
  12. Mr.V8 zegt

    26 februari 2010 om 19:23

    Pfff… Gaaaap! Al geef je een aap een gouden ring…

    Login om te reageren
    • sven2 zegt

      26 februari 2010 om 19:25

      @Mr.V8:
      idd…

      Login om te reageren
  13. PCCB zegt

    26 februari 2010 om 19:23

    Mooie uitlaten aan de voorkant.

    Niet mijn smaak. Ik blijf erbij dat de vorige A8 toch een stuk meer sportiviteit in zich had dan deze. Ik kan er niet omheen dat ik het een bompa-auto vind nu. In deze versie eentje voor Bompa Willy.

    Login om te reageren
  14. Flamingo zegt

    26 februari 2010 om 19:25

    Die Audi a8 die jullie laatste testen vond ik echt prachtig maar dit Is gewoon helemaal niks.

    Dat kan toch veel beter? hoe doen ze dat toch steeds weer zo lelijk. is het nou zo moeilijk of hebben ze totaal geen smaak

    Login om te reageren
  15. Fiat Coupe zegt

    26 februari 2010 om 19:28

    Doe mij de S8 bj. 2000 maar, lekker laag en lang. Dit lijkt nergens naar.

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    26 februari 2010 om 19:33

    OT: Ziet er wel goed te peren uit.. maar geef me toch liever het originele

    Login om te reageren
  17. Bakpao..lover zegt

    26 februari 2010 om 19:36

    Lekker strak , ziet er goed uit

    Login om te reageren
  18. Stef_4 zegt

    26 februari 2010 om 19:38

    Als er geen A8 boven zou staan zou ik het gewoon een A4 noemen..

    Login om te reageren
  19. Timmie zegt

    26 februari 2010 om 19:41

    Is veel te opzichtig!

    Login om te reageren
  20. Chevelle zegt

    26 februari 2010 om 19:47

    Persoonlijk vind ik deze koplampen een stuk beter staan dan de standaard lampen.

    Login om te reageren
  21. Vincenzo zegt

    26 februari 2010 om 19:52

    nou prachtig heur…

    Login om te reageren
  22. na3na3 zegt

    26 februari 2010 om 20:01

    Dit is toch een A5?, onee ik zag die achterdeuren niet, dus het is een a4. Best wel geinig getuned.

    Lol,er staat a8 boven..

    Login om te reageren
  23. dw zegt

    26 februari 2010 om 20:08

    Haha diesel is sneller als de benzine, alleen 0,1 sec met 400NM meer, 880nm is wel kittig trouwens

    Login om te reageren
  24. Megakix zegt

    26 februari 2010 om 20:18

    Een Audi met ‘kieuwen’….alleen blijft het zwemmen met zulke auto’s op de autoweg…;-)

    Login om te reageren
  25. Mr.V8 zegt

    26 februari 2010 om 20:22

    @ na3na3: het is een A5 Sportback… ;)

    Login om te reageren
  26. HDM zegt

    26 februari 2010 om 20:25

    Zoals hoe die inlaten in de bumper zijn gemaakt zou ik ze bij Audi zélf alleen op concepts verwachten. Best jammer, die twee inlaatjes zien er nice uit.

    Login om te reageren
  27. killioq zegt

    26 februari 2010 om 20:27

    dat ze zo’n ding opvallend kunnen maken(foute manier)

    Login om te reageren
  28. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 februari 2010 om 20:37

    De A8 is groot geworden door topkwaliteit te bieden in een ingetogen auto…

    Need I say more?
    Dat deze paupers het woord ‘discreet’ in hun persbericht durven gebruiken is gewoon een schande!!

    Login om te reageren
  29. MLTB zegt

    26 februari 2010 om 21:05

    Uitlanten aan de voorkant :P

    Login om te reageren
  30. atakan zegt

    26 februari 2010 om 23:10

    @Fiat Coupe: http://www.autojunk.nl/2010/02/audi-s8-222 deze?

    Login om te reageren
  31. Ahura zegt

    27 februari 2010 om 01:10

    Om serieus genomen te worden hoef ik alleen maar wat smakelijke mannen te bellen..

    Login om te reageren
  32. NovaStar zegt

    27 februari 2010 om 09:22

    i like it.
    Zie het verschil tussen 4.2l v8 benzine en diesel rofl, 5 pk en 400+ NM verschil. Waarom rijd je nog benzine?

    Login om te reageren
  33. Vlugge Japie zegt

    27 februari 2010 om 10:48

    @ NovaStar

    De diesel heeft natuurlijk een turbo, de benzine niet. Schroef maar eens een turbo op die 4.2 V8 FSI, dan zul je wel wat meer newtonmetertjes krijgen, en blaas je die TDI er waarschijnlijk dik uit…

    Login om te reageren
  34. Tonnie zegt

    27 februari 2010 om 11:02

    Gaaaf :D

    Login om te reageren
  35. DimitriS zegt

    27 februari 2010 om 11:36

    never tune an A8!

    Login om te reageren
  36. Doekse zegt

    27 februari 2010 om 12:50

    Kots!!!!!

    Login om te reageren
  37. SimonMc zegt

    27 februari 2010 om 12:52

    Ben normaal niet voor Audi, maar moet zeggen dat ze dit toch wel mooi hebben gemaakt.Zeker de voorzijde vind ik geslaagd,
    alleen die roostertjes aan de zijkanten hadden niet gemoeten.

    Login om te reageren
  38. Maurits zegt

    27 februari 2010 om 14:14

    Supermooi

    Login om te reageren
  39. Hupke zegt

    27 februari 2010 om 14:38

    Wie heeft die lexus uitlaten op de neus geplakt?

    Login om te reageren
  40. Jesper zegt

    27 februari 2010 om 18:03

    Wat een stelletje zielenpoten hier. Reacties als “Wat weinig, 400pk uit een diesel” of “Die ga ik dus niet kopen”… alsof je dat zou kunnen als je het wilde! Get a life. Eerst je scootercertificaat halen, dan sparen voor een golfje met 75pk, en dan nog steeds je mond houden! Next!

    OnT: Schitterend!! Veel beter dan het origineel, minus de velgen en de luchtsleuven aan de zijkant. Als je die wegdenkt en er originele S8 velgen onder doet, mag dit van mij de nieuwe S8 worden. Was ik in de markt, ging ik hier serieus op in :D

    Login om te reageren
  41. Cantago zegt

    27 februari 2010 om 19:17

    Op de velgen na ziet dit er echt super uit!

    Login om te reageren
  42. nickboy75 zegt

    28 februari 2010 om 12:11

    de voor bumper lijkt wel of er 2 grote uitlaten zitten zo bij de onderkant

    Login om te reageren
  43. audi_man zegt

    17 oktober 2010 om 16:42

    Schitterende auto supper mooi.
    en voor alle blinden hiero dit is geen a4 en hou ss op om audi te vernederen jammer he dat je daar geen geld voor hebt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North