• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Toyota GR Corolla krijgt 250 pk

Auteur: willeme, gepost 10 februari 2020 om 22:01 – 18 Reacties

Toyota Corolla GR Sport '20 (achterzijde)

Handig voor als een Toyota GR Yaris net even te klein is.

Een van de meest spectaculaire auto’s van het moment is een, ahum, Toyota Yaris. Nu heeft Toyota stiekem best vaak leuke Yarissen gemaakt. De vorige Yaris GRMN was al een snoepje zoals Casper liet weten in de rijtest, maar de nieuwe GR Yaris belooft heel bijzonder te worden.

Bommetje

Actieve differentiëlen, permanente vierwielaandrijving, een handgeschakelde zesbak, een gewicht van slechts 1.280 kg en een vermogen van 270 pk. Dit gaat een explosief bommetje worden. Die 270 paarden komen uit een 1.6 liter grote driecilinder motor. Om deze motor alleen in de Yaris te gaan leveren, zou wel heel erg kostbaar worden. Daarom is het goed nieuws.

Toyota GR Yaris RZ High Performance First Edition '20

G16E-GTS

De motor ((G16E-GTS) komt namelijk ook beschikbaar in de Toyota GR Corolla! Jazeker, een Corolla van Gazoo Racing. We haalden al een paar keer eerder aan op Autoblog dat er een snellere Corolla aan zit te komen. Het Britse Autoexpress weet te bevestigen dat deze combinatie eraan komt. Helaas weten ze ook voor wanneer de auto gepland staat: 2023.

Toyota G16-GTS (motor) '20

250 pk

De GR Corolla wordt iets minder explosief in de markt gezet als de GR Yaris. De GR Corolla is moet meer een prettige allrounder zijn, zoals de Golf GTI, i30N of Focus ST. Het blok zal in de GR-Corolla dan ook iets minder vermogen leveren, alhoewel je met 250 pk zeker geen reden tot klagen zult hebben.

Toyota Corolla GR Sport '20 (voorzijde)

TNGA

Qua wegligging moet het ook goed komen. Het TNGA-platform waar de Corolla op staat (en dus ook de GR Corolla) zal voorzien zijn van multi-link ophanging. De transmissie zal waarschijnlijk dezelfde handbak zijn als uit de Yaris. Wel zal de Corolla het enkel en alleen met voorwielaandrijving moeten doen. Zo’n probleem is dat niet, tegenwoordig kunnen de voorwielen dat dankzij uitstekende banden soms zelfs een sperdifferientieel uitstekend van hun plaats.

Toyota TNGA platform

Ook interessant!

  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Toyota GR Corolla
    GR Corolla wordt sterker én goedkoper dan GR Yaris
  • Toyota komt met nóg een hete AWD hot hatch
  • Toyota Yaris Dynamic GR Edition, 1 van 25!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

corolla, GR-Yaris, Toyota

Vorig bericht: « Deze 9 fabrikanten gingen BMW voor met een gekke grille
Volgend bericht: Volkswagen Amarok binnenkort uit productie »

Lees Interacties

Reacties

  1. vaakbenjetebang zegt

    10 februari 2020 om 22:40

    De nieuwe Corolla is ‘in the metal’ gewoon een fraai ding – misschien zelfs wel cool. Wie had dat ooit verwacht, van een C-segment Toyota?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      11 februari 2020 om 09:23

      @vaakbenjetebang: de rest van de wereld weet dat al voor eeuwig. Alleen in nederland zijn te Duits ingesteld. Mensen geloven nog steeds in Duitse degelijkheid.

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      11 februari 2020 om 20:09

      Tot nu toe vond ik een Corolla of Auris nooit cool, zelfs niet fraai. Degelijk en betrouwbaar, absoluut. Maar nu zou je er gewoon eentje willen om hoe hij er uit ziet. Dat is nieuw.

      Login om te reageren
  2. nopetrolnofun zegt

    10 februari 2020 om 22:42

    Had het dan op zijn minst een 4 cilinder gemaakt, een 3 cilinder is het gewoon niet, in geen 1 auto.

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      10 februari 2020 om 22:48

      @nopetrolnofun: klinkt lekker zo’n halve V6

      Login om te reageren
    • dirkv zegt

      11 februari 2020 om 07:39

      @nopetrolnofun: Ik ben ook niet zo van 3 cilinders maar ze kunnen best lekker klinken.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      11 februari 2020 om 09:08

      @nopetrolnofun: kijk dit bedoel ik nou, je bent net een wijf af en toe met je eeuwige gezever..

      Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      11 februari 2020 om 09:36

      @nopetrolnofun: 3-cil. in MINI Cooper is een prima blok, klinkt ook prima, behalve stationair..

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      11 februari 2020 om 10:32

      @nopetrolnofun: in mijn in lengterichting geplaatste driecilinder zit net genoeg onbalans om stationair de auto te laten schudden als je met het gaspedaal speelt. Als ik er broembroem-geluiden bij maak is het net of ik in een dikke Charger met 6-liter V8 zit. Ook mooi.

      Login om te reageren
  3. toyotavenray zegt

    10 februari 2020 om 22:55

    2023 is gewoon te laat, zeker vanwege de co2 en fijnstof crisis.

    Login om te reageren
  4. Dutchcarwizard zegt

    11 februari 2020 om 07:44

    250 pk is wel netjes

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    11 februari 2020 om 08:25

    Leuk! Ik zie nu al uit naar de vergelijkende test!

    Login om te reageren
  6. duderuud zegt

    11 februari 2020 om 08:34

    Jammer dat het geen vierwielaandrijving gaat worden. Dan was het echt een toppertje geweest.

    Login om te reageren
  7. tge2 zegt

    11 februari 2020 om 08:53

    De Duitsers en Belgen boffen maar. Die kunnen dit soort topwagens rijden tegen normale prijzen.

    Login om te reageren
  8. steelfighter zegt

    11 februari 2020 om 09:06

    Gooi hem ook gelijk in de supra voor 40k….

    Login om te reageren
  9. metalfalcon zegt

    11 februari 2020 om 13:25

    @toyotavenray Of in dat geval juist niet, zodat ze met de hybrides en de plugins de uitstoot nog flink naar beneden kunnen trekken tot die tijd. Toyota zit nu al bijna op het target van volgend jaar, als enige.

    Login om te reageren
  10. nout zegt

    11 februari 2020 om 14:53

    Lekker bezig Toyota! Goed werk voor het merk dit.

    Login om te reageren
  11. daniel1975 zegt

    11 februari 2020 om 22:59

    Bij dit formaat had ik liever een 2.0-2.2 gezien met 350 pk, bij de Yaris is het wel heel gaaf!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North