• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Trabant wordt elektrisch

Auteur: Wouter, gepost 10 augustus 2009 om 18:19 – 21 Reacties

Trabant 601 RS


Dat is namelijk het nieuwe toverwoord. Niet dat ik nu direct een Trabant wil, maar in Duitsland ligt dat toch weer anders.

Vandaar dat de Trabant nT (new Trabi) straks tijdens de IAA in Frankfurt (september) op een zeer hartelijke ontvangst kan rekenen. Toen modelautofabrikant Herpa het in 2007 vroeg, wilde maar liefst 93% van de 12.000 ondervraagden dat Trabant weer terug zou komen. Hun wensen lijken dus te worden verhoord: de nieuwe Trabant komt er.

De Trabi NT staat straks nog als concept op de beurs, maar zou snel in een productie moeten kunnen gaan. Het enige wat nog ontbreekt is een investeerder. Volgens de ontwikkelaar Indikar zou de Trabi NT dan relatief snel op de markt kunnen komen. De elektrische Trabant krijgt een range van 250 km, ruim genoeg voor de modale arbeider. En anders kan hij/ zij lekker in de zon liggen wachten tot het zonnedak de accu’s weer een beetje heeft bijgeladen. De styling zou niet erg retro worden, de nieuwe Trabant moet immers een moderne en karaktervolle concurrent worden voor al het Aziatische grut. (via bild.de)

Ook interessant!

  • Nieuwe Polestar Re:Move heeft achterwielaandrijving
  • Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
    Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Porsche Mission R: elektrisch en sexy

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, iaa-2009, muesli-autos, Retro, trabant

Vorig bericht: « Alfa Romeo 8C Spider speelt buiten op de Ring
Volgend bericht: Skoda Joyster wordt concurrent voor de Tata Nano? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joost zegt

    10 augustus 2009 om 18:19

    geniale auto!

    ik zou het alleen ook wel leuk vinden met een leuk geblazen motortj..

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    10 augustus 2009 om 18:21

    “nieuwe Trabant wordt subsidie-project” lees : dood geboren kindje ..

    Login om te reageren
  3. MDA zegt

    10 augustus 2009 om 18:23

    nou nou nou… Fix die link eens onder ‘nieuwe Trabant’, en een range in km/u is niet echt een range, maar een snelheid.

    On-topic: Waarom nou geen retro design? ik vond die schetsen wel mooi. En als je geen retro-design doet, wordt het dan nog wel herkenbaar als een trabant?

    Login om te reageren
  4. Frederik zegt

    10 augustus 2009 om 18:25

    Ik ben heel benieuwd!

    Login om te reageren
  5. rfw1994 zegt

    10 augustus 2009 om 18:32

    @ MDA
    niet alles met een oude naam hoeft niet retro te zijn. De nieuwe gtr lijkt toch ook niet op de oude skyline maar het is nog steeds een snelle 4wiel aangedreven auto.

    Login om te reageren
  6. mats89 zegt

    10 augustus 2009 om 18:35

    250 km/u? Lijkt me dat dit gewoon km moet zijn?

    Login om te reageren
  7. XRI6 zegt

    10 augustus 2009 om 18:50

    Lege URL @ “de nieuwe Trabant komt er”
    –edit: check, is inmiddels gefixt–

    Login om te reageren
  8. corre zegt

    10 augustus 2009 om 18:53

    nou nou trameland nu zijn we helemaal terug bij af.

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    10 augustus 2009 om 18:53

    Lol! Een range van 250 km/u. :D
    Wouter toch, eerst posten, daarna bier drinken!

    Login om te reageren
  10. The Ghettoblaster zegt

    10 augustus 2009 om 18:54

    De Duitsers hebben wel wat met die Trabbi.
    Inzetten op de “nieuwe ” technologie is een goede keuze.
    Met een rijbereik van 250 – 300 Km kan ik best leven.
    160 Km zoals bij de Nissan Leaf is te weinig.

    Login om te reageren
  11. Laue zegt

    10 augustus 2009 om 19:00

    Dik, die wil ik wel hebben

    Login om te reageren
  12. TR zegt

    10 augustus 2009 om 19:12

    Iemand die weet welk merk en type de wielen onder de grijze Trabant zijn?

    Alvast bedankt!

    Login om te reageren
  13. VolvoXCseries zegt

    10 augustus 2009 om 19:15

    Vanwege de historie kan dit een enorme topper worden

    Login om te reageren
  14. Neluz zegt

    10 augustus 2009 om 19:26

    toch hele verbetering qua geluid van 2 takt naar elektrisch :P

    Login om te reageren
  15. exionman zegt

    10 augustus 2009 om 19:31

    De wielen onder de grijze Trabant zijn 16″x 7J MAK Cruiser silver, banden Marangoni Zeta Linea 195/60/16

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    10 augustus 2009 om 20:15

    Zou deze dan (deels) bij Karmann gebouwd gaan worden? Die gaan helemaal over op electro-auto’s toch?

    Login om te reageren
  17. TR zegt

    10 augustus 2009 om 20:17

    @exionman, daar was ik al bang voor. Ook die hebben ze niet in 13″ voor onder mijn Mini racer. Bedankt iig!

    Login om te reageren
  18. Password:JDM zegt

    11 augustus 2009 om 00:42

    retro vind ik wel tof.
    juist die velgen,nee dank

    Login om te reageren
  19. Coen zegt

    11 augustus 2009 om 08:51

    Ze missen alleen 1 punt… 93% wil de Trabant terug, niet een auto met moderne styling die toevallig Trabant heet. :)

    Login om te reageren
  20. Monique zegt

    16 september 2009 om 08:09

    Dit ziet er geweldig uit, die wil ik graag hebben. Ik probeer mijn oude Twingo aan te houden tot ik over kan op electrisch. Voor mij hierna geen benzineauto meer. Hopelijk is de nieuwe Trabant betaalbaar. De actieradius is prima.

    Login om te reageren
  21. trabbi1968 zegt

    29 juni 2011 om 12:06

    In 1986 heeft men ook al geprobeerd een electrische Trabant te maken. Probleem in de DDR was het feit dat er niet genoeg verlengkabels konden worden geproduceerd. De oplaadbare accu hadden ze immers nog niet uitgevonden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North