• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe versie van de ID. Buzz is kaal én cool

Auteur: machielvdd, gepost 20 mei 2024 om 16:56 – 16 Reacties

Soms is een basic uitvoering juist cool.

De kale instapversie is meestal niet de versie die je wil hebben (los van het prijskaartje natuurlijk). Er zijn echter gevallen waarbij de basic versie juist wel cool is. De Vinfast VF3 met stalen velgen bijvoorbeeld. En Volkswagen presenteert nu een uitgeklede versie van de ID. Buzz die eigenlijk ook wel zijn charme heeft.

De nieuwe instapuitvoering luidt de ID. Buzz Economy Business. Voor alle duidelijkheid: deze versie is alleen beschikbaar voor de bedrijfswagenversie, oftewel de ID. Buzz Cargo. De nieuwe instapper kost €43.500 (ex. btw). Ja, dat is alsnog veel geld, maar het scheelt toch €5.750 in vergelijking met de normale ID. Buzz Cargo.

Volkswagen ID. Buzz Economy Business
Volkswagen ID. Buzz Economy Business
Volkswagen ID. Buzz Economy Business
Volkswagen ID. Buzz Economy Business
Volkswagen ID. Buzz Economy Business

Als je een basic versie wil dan krijg je ook een basic versie: de bumpers zijn niet meegespoten en je krijgt gewoon stalen velgen. Maar dat ziet er eigenlijk juist wel cool uit. We hebben voor de plaatjes wel een beetje valsgespeeld door een kleurtje van €860 aan te vinken. De échte basic versie is gewoon wit.

Qua uitrusting is de ID. Buzz Economy Business overigens minder kaal dan dat ‘ie eruit ziet. Je hebt gewoon adaptive cruise control, parkeersensoren voor en achter en Climatronic. Los van de uiterlijke verschillen mis je ten opzichte van de normale ID. Buzz Cargo alleen stoelverwarming en een regensensor.

Qua aandrijflijn is er sowieso maar één versie van de ID. Buzz Cargo, dus dat is makkelijk. Dit is de versie met 240 pk en de 77 kWh accu. Daarmee zou je 427 km ver moeten komen volgens de WLTP.

Het gaat hier om een actiemodelletje, dus de ID. Buzz Economy Business is niet oneindig te bestellen. Je hebt nog tot en met september de kans om zo’n lekkere basic ID. Buzz aan te schaffen.

Ook interessant!

  • Video: hier gaat de VW ID Buzz GTX!
  • Deze Volkswagen ID. Buzz kent zijn klassiekers
  • Niemand zit te wachten op een ID Buzz California
    Niemand zit te wachten op een ID Buzz California
  • Video - VW ID Buzz verbruik bij 100 en 130 km/u
    Video - VW ID Buzz verbruik bij 100 en 130 km/u

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, cargo, Elektrisch, ID-Buzz, Volkswagen

Vorig bericht: « Mercedes-Maybach S580e – test en video
Volgend bericht: Gelukkig: Lamborghini ziet geen brood in elektrische sportauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimof zegt

    20 mei 2024 om 17:55

    Iemand die het voor zijn werk gebruikt wil (doorgaans) die extra dingen niet.
    Je moest mijn achterbumper es zien, ding is er om gebruikt te worden, niet om te paraderen

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      21 mei 2024 om 00:15

      Ik vind anno 2024 een ongeverfd bumper voor 44K anders erg gierig en op de render zien de plastics er nog gieriger uit dan ze in de 90s waren. De stalen velgen staan ‘m dan weer wel goed. Maar 400km range geloof ik helemaal niets van … zal hoogstens 300km zijn op een goede dag; met een lege laadruimte.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        21 mei 2024 om 08:14

        Als een bestelauto in een specifieke bedrijfskleur geleverd moet worden, dan is het tegenwoordig de gewoonte om deze in het wit te bestellen en te wrappen. Da’s goedkoper, en je hoeft aan het einde van de leasetermijn enkel nog de wrap er af te trekken voordat deze de tweedehands- of exportmarkt in gaat.

        Login om te reageren
  2. rwdftw zegt

    20 mei 2024 om 17:55

    Ze moeten denk ik wel een beetje. Ik zie ze niet vaak rijden, en als ik RDWData check dan is het ook geen hardloper.

    Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    20 mei 2024 om 17:58

    Ongespoten bumpers zijn anders super premium tegenwoordig hoor. Spuuglelijk, maar super premium.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    20 mei 2024 om 18:02

    Logo op de voorkant rood maken ..

    Lijkt het net een domme clown ..

    Login om te reageren
    • martinus.tussengas zegt

      20 mei 2024 om 19:30

      Of vervangen door een Lincoln embleem .. .. ..

      Login om te reageren
  5. rikv99 zegt

    20 mei 2024 om 19:05

    Ieuwl een bestelbus met achterklep. Echt mega onhandig. Doe mij maar met achterdeuren.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 mei 2024 om 19:26

      Nou dan bestel je ‘m toch met achterdeuren? Kan gewoon hoor, hoef je niet zo allergisch te reageren.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        20 mei 2024 om 23:42

        Ik heb mijn T’s altijd met klep gehad, de weinige keren dat dit tegen me werkte kan ik zo aan mij voorbij laten gaan.

        Login om te reageren
    • Janus zegt

      20 mei 2024 om 23:57

      Waarom? Onder een kleppie staan blijf je droog!

      Login om te reageren
  6. fanboy zegt

    20 mei 2024 om 21:12

    Kijk, ziet er best leuk en praktisch uit, en de prijs begint ergens op te lijken.
    Het rijbereik is sowieso voldoende voor vele bedrijven.
    Ik zou zelfs zeggen, maak een flink goedkopere variant met minder range, want ook 200km kunnen nog heel veel bedrijven prima mee uit.

    Het is geen verkoop kanon nu, dus ze zullen wel wat moeten.

    Login om te reageren
  7. MarcoM zegt

    20 mei 2024 om 21:27

    10 ruggen minder en het begint erop te lijken. Trouwens, de meeste EV’s zijn te duur.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      20 mei 2024 om 23:46

      En er zit niet eens een uilaat-kat-dpf-egr-injectors-en hogedrukpomp-ad blue of tank op, allemaal dingen die een fortuin kosten, iemand moet me dit even uitleggen (en zelfs geen knoppen voor mijn verwarming/airco op zo een electrisch ding.

      Login om te reageren
  8. erik911 zegt

    21 mei 2024 om 08:27

    …en gewoon meteen zo’n plastic setje schildbumpers extra bijbestellen; lever je ‘m ook nog weer netjes af, bij verkoop.

    Login om te reageren
  9. harrie zegt

    21 mei 2024 om 09:34

    Bijzonderd dat ze dit doen. Met steelies en zwarte bumpers zie je namelijk precies wat het is: just another bestelbusje, met heel veel gebakken lucht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North