Nissan 370Z Nismo nu ook als Roadster

Auteur: , 45 Reacties

Vingers graag. Wie wil de Nissan 370Z Roadster met een Nismo-kostuum?

Op de Chicago Autoshow laat Nissan vandaag deze conceptcar debuteren. Bedoelt om te peilen of er interesse is in Nissans appetijtelijke roadster met een Nismo-smaakje. Ze kleden de tweezitter aan met een nieuwe voor- en achterbumper die gemodelleerd zijn naar het bekende NISMO-design (lees: veel luchtopeningen en onderlipjes in een afwijkende kleur) en vullen de wielkasten op met 19 inch velgen. Ook de remmerij en ophanging werd opgewaardeerd. Onder de kap moet een veerpootbrug voor extra stevigheid zorgen.

Nissan 370Z Nismo nu ook als Roadster

Evenals bij de dichte versie levert de 3,7-liter V6 onder de kap 344 pk. Hij is gekoppeld aan een zeventraps automaat, omdat ‘Murica. Mocht Nissan besluiten om hem in productie te nemen, dan hopen we vurig dat de handbak in ieder geval als optie beschikbaar komt. All in favor?



45 reacties

Leuk, maar verkoopt toch niet.
@Mixpower: misschien wel je weet maar nooit want die zijn toch niet zo duur als die Europeanen
@mercedesbenz63: interpunctie is ook een fijn ding. Nee, dit verkoopt hier niet. Dat hebben ze al met de 350Z en de immers al wat jaartjes oud-370Z bewezen. Ik gun het ze wel natuurlijk maar het lukt ze hier gewoon niet. Sowieso niet een model voor de vele aantallen.
@stfu: Nederland he en dan komen ze met die lelijke wieldoppen van die VAG producten
@stfu: de 350Z deed het best aardig. Vergeet niet dat dit type auto’s ook als image-builder fungeert. Dankzij 370Z’s en GT-R’s wordt je Quashqai nog bruter ;-)
@mercedesbenz63: Deze auto is in NL juist veel te duur, weliswaar door de CO2-tax maar dan nog.
@Mixpower: In Nederland niet nee. Daarom staat die ook op een autoshow in Amerika.
Dik, maar emotieloos, sorry…
Als Coupé komt ie beter tot zijn recht, vind ik persoonlijk. Die aflopende daklijn met dikke kont ziet er perfect uit.

De 370Z Roadster is wel een van de weinige cabrio’s die er niet uit ziet als een kappersauto/oestrogeenmobiel.
@gtwillem: helemaal mee eens
Ik..

Kom maar door met die bak, strik hoeft niet..
Doe mij maar een gewone 307z zonder Nismo pakket. Mooie gele, niets meer aan doen.
Ik vind de Nismo’s best cool, alleen qua opsmuk veel te overdreven en niet passend bij de rest van de auto.
Vind ‘m erg gaaf. Ze hadden er alleen wel ff een mooiere, sportievere pook in mogen zetten.
Ziet er dik uit, toch liever de coupe.
Hier (350/370z) zou ik wel een rijtest / occasion artikel over willen zien!

Denk dat de meeste occasion topics buiten het budget en/of interesse ligt van de meeste hier.

Zou graag eens een kleine sportieve auto willen zien die betaalbaar is (< €10.000), of beter, een vergelijking van bijv de s3 (2002), TT (2004) Focus ST (2006) 350Z (2004)

Ben namelijk op zoek naar iets dergelijks :-)
@rene-mini: kennis van me had een hele mooie 350Z geimporteerd voor uiteindelijk nog geen 12.000 euro. Best netjes toch?
@stfu: een net exemplaar is hier in Nederland ook wel voor 11.000 á 12.000 te vinden. Dan heb je een coupé met hoogstens ongeveer 150.000 km op de teller. Dat is niet zo bijzonder.

Helaas heb ik het geld er niet voor, maar sinds ik er vorig jaar in gereden heb en eigenlijk een nieuwere auto wil, zit ik er wel naar te kijken. Wie weet heb ik eens geluk…
@ej20g: heerlijke auto in ieder geval (wel een veel te zware/lastige koppeling) en mensen kijken je nog na (exclusiviteit rocks). Geluid mag alleen wat heftiger onderin.
@stfu: de koppeling vond ik persoonlijk wel erg lekker. Alles gaat lekker zwaar en direct en is goed te doseren. Ik kreeg vorig jaar op stage een Gran Turismo 4 Limited Edition (een knalgele dus) uit 2005 mee, voorzien van een aftermarket uitlaatsysteem. Die klonk echt heerlijk, ook in de lage toeren. Sindsdien ben ik gek van de 350Z en sinds eind vorig jaar heb ik er mijn zinnen op gezet als volgende auto. Het is niet mijn droomauto maar aangezien ik graag nieuwer wil rijden valt die als enige auto af. Helaas is de ongeveer 1.500 euro die ik maximaal voor de Volvo terug krijg bij lange na niet genoeg, de maandlasten zijn namelijk te dragen aangezien ik van een Volvo 850 af kom en niet zoveel kilometers maak, de kilometers die ik maak zijn voornamelijk snelweg.
@ej20g: het is inderdaad een heerlijke en geweldige auto, als je er maar geen gekke dingen aan doet, stond er van de week een bij ons voor onderhoud. Had een of ander picknick tafel erop staan, vleugeldeuren die eraf vallen met een klein zuchtje wind en goedkope (vooral lelijke) 19 inch velgen.
@rene-mini: Heb sinds december een 350Z en bevalt mij prima. Is niet zo’n scheurijzer als mn oude auto, ’94 MR2. Gewoon een rappe GT met goed weggedrag. Leuke sound genoeg koppel, wielspin met wat kouder weer als je te vlug wilt zijn. De koppeling zelf is niet zwaar, zeker niet in vegelijking met een Ferrari 348 (alsof je blok beton weg moet duwen). Hij komt wel hoger op dan bij een gemiddelde auto maar dat is bij elke 350Z. Gewoon in gaan rijden en je merkt vanzelf of je het wat vindt.
@michelyman: volgens de ANWB zijn de onkosten 612e per maand. Dit is het enige wat me afschrikt, deze kosten zijn ca. 150-200e duurder dan de andere auto’s die ik noemde.
@rene-mini: Brandstof lust ie wel. Remblokken (zitten in 4 pot Brembo’s en achter 2pot) die zijn duurder en bredere banden dan de andere die je noemt. Een V6 zonder turbo (zeer betrouwbaar) en distributie ketting (die hoef je dus niet te laten vervangen). Leeggewicht is 1500kg dus dat merk je in wegenbelasting en sportwagen is voor de verzekering ook weer extra poen.
@michelyman: Maar je rijdt wel een echte sportwagen. Iets wat niet gezegd kan worden over een S3, TT of Focus. Dat mag wat kosten.
@michelyman: mocht je de koppeling een probleem vinden, dan kun je de koppeling altijd nog afstellen bij het pedaal zelf. Over de overige punten heb je absoluut gelijk. Ben ik even blij dat ik tegen die tijd niet zo’n grote stap hoef te maken, de vaste lasten gaan dan maar ongeveer 30 euro per maand omhoog vergeleken met mijn huidige auto. De remschijven zijn wel wat duurder, maar het scheelt dat ik onderdelen toch altijd al uit het buitenland haal. Dat mijn huidige auto ook een stevige drinker is, dat helpt ook “mee”.

Veel plezier met je “Z”, ik hoop dat plezier ooit te delen!
@michelyman: remschijf en zijn wel godsschreeuwend duur
@sr20det: remschijven
Ik geef twee vingers….De rest heb ik zelf nodig om dit machtig mooie ding te rijden..
Bah, wat een tupperware-bak… Alsof ze een plastic plaat erop hebben gelegd en m vervolgens een oven in hebben gereden.
Jammer dat m je de pook moet duwen om op te schakelen en moet trekken om terug te schakelen. Bij die sequentiële bakken vind ik het altijd leuk als dat andersom is, net als in echte race- en rally-wagens
@Edge:
Kwestie van draadjes omwisselen..
Ik blijf erbij dat de 370Z niet helemaal in proportie is. Hoewel deze Nismo beter in balans is dan de gewone 370Z, blijft er iets vreemds mee aan de hand. Wat dat betreft was de 350Z veel beter in balans.
Niet dat het iets gaat helpen maar vingertje omhoog. Do want.
Zo die zijn ook vroeg!
Ik wil dit.

Maar ik wil ook dat Autoblog eens een testrit maakt met de 370Z Nismo.

Regel het, Autoblog.
Vinger!111!!11! Zal vast voor geen meter hier in Nederland verkopen. Maar dat maakt het niet minder begeerlijk op! Altijd geweldig leuke bakken gevonden!
@ricardo: die offroad tag is hier niet van toepassing ;)
@toyotafortuner: natuurlijk wel, als de aanloop maar lang genoeg is.;)
Doe mij maar een dichte
Ziet er super uit
Alleen de financiële middelen nog
Smaken verschillen gelukkig,maar voor mij is het niets.Al ziet deze er iets beter uit dan z’n minder vermogende broertjes is het algehele design van de 350/370Z absoluut niet mijn ding.Maar dat is de GTR ook niet.Ik zie liever een moderne interpretatie van de 280Z.Want wat blijft dat een prachtige auto zeg..
240Z blijft het mooist…
Jahoor, hebbon!
Verdorie wat is deze heerlijk, vooral wat dat het achterste stuk wat hoger is heb ik altijd al een plus punt gevonden bij de 370z en bijv. De 911

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).