• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan 370Z Nismo nu ook als Roadster

Auteur: ricardo, gepost 12 februari 2015 om 18:54 – 45 Reacties

Afbeelding Nissan 370Z Nismo nu ook als RoadsterAfbeelding Nissan 370Z Nismo nu ook als RoadsterAfbeelding Nissan 370Z Nismo nu ook als RoadsterAfbeelding Nissan 370Z Nismo nu ook als RoadsterAfbeelding Nissan 370Z Nismo nu ook als RoadsterAfbeelding Nissan 370Z Nismo nu ook als RoadsterAfbeelding Nissan 370Z Nismo nu ook als RoadsterAfbeelding Nissan 370Z Nismo nu ook als Roadster

Nissan 370Z Nismo nu ook als Roadster
Vingers graag. Wie wil de Nissan 370Z Roadster met een Nismo-kostuum?

Op de Chicago Autoshow laat Nissan vandaag deze conceptcar debuteren. Bedoelt om te peilen of er interesse is in Nissans appetijtelijke roadster met een Nismo-smaakje. Ze kleden de tweezitter aan met een nieuwe voor- en achterbumper die gemodelleerd zijn naar het bekende NISMO-design (lees: veel luchtopeningen en onderlipjes in een afwijkende kleur) en vullen de wielkasten op met 19 inch velgen. Ook de remmerij en ophanging werd opgewaardeerd. Onder de kap moet een veerpootbrug voor extra stevigheid zorgen.

Nissan 370Z Nismo nu ook als Roadster

Evenals bij de dichte versie levert de 3,7-liter V6 onder de kap 344 pk. Hij is gekoppeld aan een zeventraps automaat, omdat ‘Murica. Mocht Nissan besluiten om hem in productie te nemen, dan hopen we vurig dat de handbak in ieder geval als optie beschikbaar komt. All in favor?

Ook interessant!

  • Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
    Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Nismo
    Nismo (Nissan Motorsport) gaat op de schop
  • Nissan Patrol Nismo
    De meest belachelijke Nismo is in het nieuw gestoken

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

370z, nismo, Nissan, offroad, roadster

Vorig bericht: « KIA Trail’ster Concept wil heel graag van de weg af
Volgend bericht: Rolls-Royce Serenity: one-off sedan komt naar Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mixpower zegt

    12 februari 2015 om 18:59

    Leuk, maar verkoopt toch niet.

    Login om te reageren
    • mercedesbenz63 zegt

      12 februari 2015 om 19:45

      @Mixpower: misschien wel je weet maar nooit want die zijn toch niet zo duur als die Europeanen

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        12 februari 2015 om 20:17

        @mercedesbenz63: interpunctie is ook een fijn ding. Nee, dit verkoopt hier niet. Dat hebben ze al met de 350Z en de immers al wat jaartjes oud-370Z bewezen. Ik gun het ze wel natuurlijk maar het lukt ze hier gewoon niet. Sowieso niet een model voor de vele aantallen.

        Login om te reageren
        • mercedesbenz63 zegt

          12 februari 2015 om 20:55

          @stfu: Nederland he en dan komen ze met die lelijke wieldoppen van die VAG producten

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          12 februari 2015 om 20:57

          @stfu: de 350Z deed het best aardig. Vergeet niet dat dit type auto’s ook als image-builder fungeert. Dankzij 370Z’s en GT-R’s wordt je Quashqai nog bruter ;-)

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 februari 2015 om 20:35

        @mercedesbenz63: Deze auto is in NL juist veel te duur, weliswaar door de CO2-tax maar dan nog.

        Login om te reageren
    • meepinz zegt

      12 februari 2015 om 21:09

      @Mixpower: In Nederland niet nee. Daarom staat die ook op een autoshow in Amerika.

      Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    12 februari 2015 om 19:03

    Dik, maar emotieloos, sorry…

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    12 februari 2015 om 19:04

    Als Coupé komt ie beter tot zijn recht, vind ik persoonlijk. Die aflopende daklijn met dikke kont ziet er perfect uit.

    De 370Z Roadster is wel een van de weinige cabrio’s die er niet uit ziet als een kappersauto/oestrogeenmobiel.

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      12 februari 2015 om 22:19

      @gtwillem: helemaal mee eens

      Login om te reageren
  4. tupperware zegt

    12 februari 2015 om 19:04

    Ik..

    Kom maar door met die bak, strik hoeft niet..

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    12 februari 2015 om 19:06

    Doe mij maar een gewone 307z zonder Nismo pakket. Mooie gele, niets meer aan doen.

    Login om te reageren
  6. stfu zegt

    12 februari 2015 om 19:08

    Ik vind de Nismo’s best cool, alleen qua opsmuk veel te overdreven en niet passend bij de rest van de auto.

    Login om te reageren
  7. str8six zegt

    12 februari 2015 om 19:09

    Vind ‘m erg gaaf. Ze hadden er alleen wel ff een mooiere, sportievere pook in mogen zetten.

    Login om te reageren
  8. bouwvakkert zegt

    12 februari 2015 om 19:14

    Ziet er dik uit, toch liever de coupe.

    Login om te reageren
  9. rene-mini zegt

    12 februari 2015 om 19:17

    Hier (350/370z) zou ik wel een rijtest / occasion artikel over willen zien!

    Denk dat de meeste occasion topics buiten het budget en/of interesse ligt van de meeste hier.

    Zou graag eens een kleine sportieve auto willen zien die betaalbaar is (<€10.000), of beter, een vergelijking van bijv de s3 (2002), TT (2004) Focus ST (2006) 350Z (2004) Ben namelijk op zoek naar iets dergelijks :-)

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      12 februari 2015 om 19:30

      @rene-mini: kennis van me had een hele mooie 350Z geimporteerd voor uiteindelijk nog geen 12.000 euro. Best netjes toch?

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        12 februari 2015 om 19:37

        @stfu: een net exemplaar is hier in Nederland ook wel voor 11.000 á 12.000 te vinden. Dan heb je een coupé met hoogstens ongeveer 150.000 km op de teller. Dat is niet zo bijzonder.

        Helaas heb ik het geld er niet voor, maar sinds ik er vorig jaar in gereden heb en eigenlijk een nieuwere auto wil, zit ik er wel naar te kijken. Wie weet heb ik eens geluk…

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          12 februari 2015 om 19:43

          @ej20g: heerlijke auto in ieder geval (wel een veel te zware/lastige koppeling) en mensen kijken je nog na (exclusiviteit rocks). Geluid mag alleen wat heftiger onderin.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            12 februari 2015 om 20:41

            @stfu: de koppeling vond ik persoonlijk wel erg lekker. Alles gaat lekker zwaar en direct en is goed te doseren. Ik kreeg vorig jaar op stage een Gran Turismo 4 Limited Edition (een knalgele dus) uit 2005 mee, voorzien van een aftermarket uitlaatsysteem. Die klonk echt heerlijk, ook in de lage toeren. Sindsdien ben ik gek van de 350Z en sinds eind vorig jaar heb ik er mijn zinnen op gezet als volgende auto. Het is niet mijn droomauto maar aangezien ik graag nieuwer wil rijden valt die als enige auto af. Helaas is de ongeveer 1.500 euro die ik maximaal voor de Volvo terug krijg bij lange na niet genoeg, de maandlasten zijn namelijk te dragen aangezien ik van een Volvo 850 af kom en niet zoveel kilometers maak, de kilometers die ik maak zijn voornamelijk snelweg.

            Login om te reageren
            • sr20det zegt

              13 februari 2015 om 17:45

              @ej20g: het is inderdaad een heerlijke en geweldige auto, als je er maar geen gekke dingen aan doet, stond er van de week een bij ons voor onderhoud. Had een of ander picknick tafel erop staan, vleugeldeuren die eraf vallen met een klein zuchtje wind en goedkope (vooral lelijke) 19 inch velgen.

              Login om te reageren
    • michelyman zegt

      12 februari 2015 om 20:04

      @rene-mini: Heb sinds december een 350Z en bevalt mij prima. Is niet zo’n scheurijzer als mn oude auto, ’94 MR2. Gewoon een rappe GT met goed weggedrag. Leuke sound genoeg koppel, wielspin met wat kouder weer als je te vlug wilt zijn. De koppeling zelf is niet zwaar, zeker niet in vegelijking met een Ferrari 348 (alsof je blok beton weg moet duwen). Hij komt wel hoger op dan bij een gemiddelde auto maar dat is bij elke 350Z. Gewoon in gaan rijden en je merkt vanzelf of je het wat vindt.

      Login om te reageren
      • rene-mini zegt

        12 februari 2015 om 20:12

        @michelyman: volgens de ANWB zijn de onkosten 612e per maand. Dit is het enige wat me afschrikt, deze kosten zijn ca. 150-200e duurder dan de andere auto’s die ik noemde.

        Login om te reageren
        • michelyman zegt

          12 februari 2015 om 20:26

          @rene-mini: Brandstof lust ie wel. Remblokken (zitten in 4 pot Brembo’s en achter 2pot) die zijn duurder en bredere banden dan de andere die je noemt. Een V6 zonder turbo (zeer betrouwbaar) en distributie ketting (die hoef je dus niet te laten vervangen). Leeggewicht is 1500kg dus dat merk je in wegenbelasting en sportwagen is voor de verzekering ook weer extra poen.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            12 februari 2015 om 20:37

            @michelyman: Maar je rijdt wel een echte sportwagen. Iets wat niet gezegd kan worden over een S3, TT of Focus. Dat mag wat kosten.

            Login om te reageren
          • ej20g zegt

            12 februari 2015 om 20:48

            @michelyman: mocht je de koppeling een probleem vinden, dan kun je de koppeling altijd nog afstellen bij het pedaal zelf. Over de overige punten heb je absoluut gelijk. Ben ik even blij dat ik tegen die tijd niet zo’n grote stap hoef te maken, de vaste lasten gaan dan maar ongeveer 30 euro per maand omhoog vergeleken met mijn huidige auto. De remschijven zijn wel wat duurder, maar het scheelt dat ik onderdelen toch altijd al uit het buitenland haal. Dat mijn huidige auto ook een stevige drinker is, dat helpt ook “mee”.

            Veel plezier met je “Z”, ik hoop dat plezier ooit te delen!

            Login om te reageren
          • sr20det zegt

            13 februari 2015 om 17:47

            @michelyman: remschijf en zijn wel godsschreeuwend duur

            Login om te reageren
            • sr20det zegt

              13 februari 2015 om 17:49

              @sr20det: remschijven

              Login om te reageren
  10. norge zegt

    12 februari 2015 om 19:18

    Ik geef twee vingers….De rest heb ik zelf nodig om dit machtig mooie ding te rijden..

    Login om te reageren
  11. silver zegt

    12 februari 2015 om 19:19

    Bah, wat een tupperware-bak… Alsof ze een plastic plaat erop hebben gelegd en m vervolgens een oven in hebben gereden.

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    12 februari 2015 om 19:26

    Jammer dat m je de pook moet duwen om op te schakelen en moet trekken om terug te schakelen. Bij die sequentiële bakken vind ik het altijd leuk als dat andersom is, net als in echte race- en rally-wagens

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 februari 2015 om 19:28

      @Edge:
      Kwestie van draadjes omwisselen..

      Login om te reageren
  13. ej20g zegt

    12 februari 2015 om 19:33

    Ik blijf erbij dat de 370Z niet helemaal in proportie is. Hoewel deze Nismo beter in balans is dan de gewone 370Z, blijft er iets vreemds mee aan de hand. Wat dat betreft was de 350Z veel beter in balans.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    12 februari 2015 om 19:40

    Niet dat het iets gaat helpen maar vingertje omhoog. Do want.

    Login om te reageren
  15. mercedesbenz63 zegt

    12 februari 2015 om 19:45

    Zo die zijn ook vroeg!

    Login om te reageren
  16. dimi zegt

    12 februari 2015 om 19:50

    Ik wil dit.

    Maar ik wil ook dat Autoblog eens een testrit maakt met de 370Z Nismo.

    Regel het, Autoblog.

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    12 februari 2015 om 19:54

    Vinger!111!!11! Zal vast voor geen meter hier in Nederland verkopen. Maar dat maakt het niet minder begeerlijk op! Altijd geweldig leuke bakken gevonden!

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    12 februari 2015 om 19:55

    @ricardo: die offroad tag is hier niet van toepassing ;)

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 februari 2015 om 21:54

      @toyotafortuner: natuurlijk wel, als de aanloop maar lang genoeg is.;)

      Login om te reageren
  19. rolov zegt

    12 februari 2015 om 21:01

    Doe mij maar een dichte

    Login om te reageren
  20. rob5nismo zegt

    12 februari 2015 om 21:14

    Ziet er super uit
    Alleen de financiële middelen nog

    Login om te reageren
  21. sydney zegt

    12 februari 2015 om 21:55

    Smaken verschillen gelukkig,maar voor mij is het niets.Al ziet deze er iets beter uit dan z’n minder vermogende broertjes is het algehele design van de 350/370Z absoluut niet mijn ding.Maar dat is de GTR ook niet.Ik zie liever een moderne interpretatie van de 280Z.Want wat blijft dat een prachtige auto zeg..

    Login om te reageren
  22. norge zegt

    12 februari 2015 om 22:06

    240Z blijft het mooist…

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    12 februari 2015 om 23:02

    Jahoor, hebbon!

    Login om te reageren
  24. sr20det zegt

    13 februari 2015 om 17:40

    Verdorie wat is deze heerlijk, vooral wat dat het achterste stuk wat hoger is heb ik altijd al een plus punt gevonden bij de 370z en bijv. De 911

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North