• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan: de volgende GT-R wordt een hybride

Auteur: ricardo, gepost 25 oktober 2014 om 10:02 – 23 Reacties

Afbeelding Nissan: de volgende GT-R wordt een hybrideAfbeelding Nissan: de volgende GT-R wordt een hybrideAfbeelding Nissan: de volgende GT-R wordt een hybrideAfbeelding Nissan: de volgende GT-R wordt een hybrideAfbeelding Nissan: de volgende GT-R wordt een hybrideAfbeelding Nissan: de volgende GT-R wordt een hybrideAfbeelding Nissan: de volgende GT-R wordt een hybride

Nissan Concept 2020 Vision, designrichting voor de volgende GT-R
De volgende generatie GT-R gaat niet alleen benzine verstoken, de pk’s komen ook met behulp van ampères tot stand.

Het lijkt alsof Nissan ons al voorzichtig probeert op te warmen voor de hybrideficatie van het GT-R-icoon. Eerder liet voormalig Nissan-topman Andy Palmer al doorschemeren dat de volgende GT-R (R36) mogelijk elektro-ondersteuning zou krijgen, nu is het topman James Oliver van Nissan Engeland die zich uitlaat over de sportbak. Tegen Top Gear zegt hij dat ze elektrificatie zullen omarmen:

“I think it [a GT-R hybrid] is the obvious direction. There’s been obsessive development of the GT-R over the years, and at some point we will move onto the next generation car. The overall market is looking at different methods of powering cars, and at Nissan we’ve got great expertise and investment of electric. We already have the capability in terms of battery production and electric vehicle technology, so I don’t think it’s a great stretch to think a future performance product would have some of that tech incorporated into it.”

Nissans ervaring in het EV-veld en de steeds strenger wordende emissie-eissen maken het toevoegen van elektrokracht inderdaad een logische keuze. We vragen ons wel af of het ze lukt om de GT-R goedkoper te houden dan de concurrentie, met EV-techniek aan boord. In welke vorm Nissan elektro-ondersteuning gaat toevoegen wilde (of kon) Oliver nog niet zeggen. Wel weten we dat er vermogens van 800 pk genoemd worden, en we hem in 2017 of 2018 mogen verwachten.

Over het uiterlijk van de volgende GT-R kon Oliver kort zijn: kijk naar de Nissan Concept 2020 Vision voor Gran Turismo 6, dat was een designstudie voor de R36.

Ook interessant!

  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Volgende Nissan GT-R
    Volgende Nissan GT-R toch niet elektrisch?
  • huidige Nissan GT-R
    Huidige Nissan GT-R wordt een heuse hybride
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Hybride, Nissan, r36

Vorig bericht: « Porsche gaat het de Tesla Model S lastig maken
Volgend bericht: Iemand is zijn Mercedes CL550 vergeten in Dubai »

Lees Interacties

Reacties

  1. ko3n zegt

    25 oktober 2014 om 10:09

    Not my puece of cake dat design en al dat hybride/elektro geleuter ook niet

    Login om te reageren
    • reinoutgtr zegt

      25 oktober 2014 om 10:20

      @ko3n: als je zo naar de skyline en de GT-R kijkt is het inderdaad maar niks om er elektra aan toe te voegen.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        25 oktober 2014 om 10:28

        @reinoutgtr: maar de wetten dwingen nissan. Dus dat Is nu eenmaal de toekomst.

        Login om te reageren
        • series2 zegt

          25 oktober 2014 om 11:22

          @rolov: en jij bent iemand die wetten graag gehoorzaamd ook al zijn ze achterlijk?

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            25 oktober 2014 om 12:33

            @series2: uitstoot wetten

            Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          25 oktober 2014 om 11:41

          @rolov: Welke wetten? Er is geen enkele wet waarin staat dat hybride MOET. Dat doen autofabrikanten zelf om langzaam de mensheid voor te bereiden op de toekomst waarin fossiele brandstof schaars wordt en ook voor milieu CO2 reductie.
          Mijn gedachte is alleen dat degene die nu vast blijft houden aan een heerlijk brullende/krijsende V12 ofzo een unieke toekomst heeft :-)

          Login om te reageren
        • xiran zegt

          25 oktober 2014 om 11:51

          @rolov: lamorgihni heeft voor de aventador een nieuwe v12 ontwikkeld. Die voldoet aan de regels. Het is geen wet maar een keuze.

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            25 oktober 2014 om 12:36

            @xiran: daar zit idd wat in.

            Login om te reageren
          • jagmaseratiferrari zegt

            25 oktober 2014 om 12:39

            @xiran:& @venividivici & @series2: Jongens jullie hebben ook een punt waar ik deels mee eens ben. Echter worden de milieu-eisen steeds strenger, auto’s moeten minder uitstoten.
            Als fabrikant wordt je natuurlijk niet verplicht om hybride auto’s te bouwen, alleen uiteindelijk kijkt iedereen naar de financiën. Als een auto goedkoper kan voor een autofabrikant doen ze dat. De milieu kan hun niet echt veel schelen denk ik zo anders waren ze wel veel eerder ( en vrijwillig) begonnen met het bouwen van hybride auto’s :)

            Uiteindelijk is het een win win situatie voor zowel de fabrikant als de consument. De consument krijgt een auto die een laag verbruik heeft en ”’soort van milieuvriendelijk is”. Wat natuurlijk niet echt zo is, omdat er ook andere factoren meespelen uiteindelijk.

            Login om te reageren
            • xiran zegt

              27 oktober 2014 om 14:21

              @jagmaseratiferrari: de fabrikant kan het milieu wel schelen. Veel fabrikanten willen graag naar betere techniek en efficiëntere motoren. Als daardoor minder uitstoot/benzine verbruik tegenover staat is de keuze voor een fabrikant snel gemaakt. Echter wil de consument vaak betrouwbare en geen lastige techniek omdat ze bang zijn voor veranderingen.

              Dacia is een goed voorbeeld, het gebruikt oude techniek van Renault en komt uit betrouwbaarheidsonderzoek beter uit de boeken dan Renault zelf. Persoonlijk zou ik geen moeite hebben met een Dacia als eerste auto en daarnaast was exclusief.

              Login om te reageren
            • series2 zegt

              27 oktober 2014 om 19:50

              @jagmaseratiferrari: een hybride gtr zal niet zuinig zijn als je hem rijdt als een sportwagen (wat je sowieso gaat doen). En het milieu?… auto’s leveren zo’n kleine bijdrage aan CO2! Plus dat het nog niet zeker is of de mens wel bijdraagt aan klimaatverandering!

              Login om te reageren
    • styns zegt

      25 oktober 2014 om 12:47

      @ko3n: ding is me inderdaad n partij lelijk jonge

      Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    25 oktober 2014 om 10:18

    Dat het een hybride wordt, daar heb ik geen probleem mee. De GTR is immers een showcase van waar Nissan toe in staat is.
    Zolang het uiterlijk maar ver van de Vision 2020 verwijderd blijft, mijn god wat vind ik dat ding lelijk.

    Login om te reageren
  3. kapiteinaudi zegt

    25 oktober 2014 om 10:41

    Man man man wat een heerlijk design heeft deze concept car!

    Login om te reageren
  4. hoglard zegt

    25 oktober 2014 om 11:47

    Hee, wat leuk. Een nieuwe Batmobile!

    Login om te reageren
  5. jagmaseratiferrari zegt

    25 oktober 2014 om 11:48

    Over dat hybride kunnen we tot volgende week blijven praten, maar tegenwoordig ontkomen de fabrikanten daar niet meer aan. Zelfs Ferrari heeft er een. Ten eerste wetten en regels die alsmaar strenger worden. Over 10 jaar praten we anders, omdat het dan waarschijnlijk de normaalste zaak is. Daarnaast als we eens geen olie meer hebben, moeten we wel een alternatief hebben.

    Maar goed, de GT-R doet je hart altijd harder kloppen en laat zien dat je voor minder geld een auto hebt die kwalitatief beter is (bijv. Porsche) als de meeste anderen.

    Login om te reageren
  6. screamer zegt

    25 oktober 2014 om 12:19

    Ik dacht dat Nissan niet van de hybrides was. maar meer helemaal elektrisch of helemaal niet.
    Maar goed, die beste man zegt ook “some of that tech incorporated into it”. ben benieuwd wat het wordt

    Login om te reageren
  7. piquet1986 zegt

    25 oktober 2014 om 12:31

    Deze designstudie ziet er meer uit als een R37, mag wel iets minder Biker mice from mars gehalte.

    Login om te reageren
  8. begbers zegt

    25 oktober 2014 om 13:14

    Oke nissan.. ben geen fan van die rijdende magnetrons. Dus laat het alsjeblieft weer een verbluffend technisch hoogstandje zijn.

    Login om te reageren
  9. pudi zegt

    25 oktober 2014 om 15:03

    Jammer van dat het meer een ruimteship is dan een GT-R

    Login om te reageren
  10. Alfaxa zegt

    25 oktober 2014 om 16:06

    Er is een reden dat Nissan hun Le Mans auto van 2015 de GT-R LM Nismo noemen. Nissan wilt de connectie maken met de GT-R voor op de weg. Hybride techniek is verplicht in het huidige LMP1 reglement. Vind het dus ook niet verrassend dat de nieuwe GT-R (R36) een hybride gaat worden.

    Geruchten zijn ook dat de motor in de GT-R LM Nismo voorin komt te liggen (of in ieder geval voor de cockpit), net zoals in de normale GT-R.

    Login om te reageren
  11. racenderechter zegt

    26 oktober 2014 om 11:26

    Dit nieuws is al een jaar oud

    Login om te reageren
  12. wrxkoenigseggtr zegt

    1 november 2014 om 13:48

    Als je goed kijkt herken je veel design elementen uit de R35 in dit studiemodel Nissan Concept 2020 Vision.
    De GT-R zal wel weer een echte machine worden..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North