‘Nieuwe Nissan GT-R (R36) krijgt 800 pk’

Auteur: , 32 Reacties

Elk jaar een beetje fijnslijpen, zo schopte de Nissan GT-R het van zijn initiële 485 pk tot de 550 paarden die hij nu heeft (600 in Nismo-trim), en een steeds rapper Ringrondje. Maar er komt een nieuwe generatie aan, en de toekomst is hybride. Vermogens van 800 pk zoemen rond. Brace yourselves...

Nissan GT-R R36 impressie

Via de grapevine kregen we bovenstaande impressie uit een Japans magazine toegeschoven van hoe de R36 er mogelijk uit gaat zien. Als introductiejaar wordt 2016 genoemd:

The new R36 is going to be hybrid just like the 918 and P1, and will have a redesigned VR38DETT developing 580hp plus a regenerative hybrid system employing KERS style technology for an extra 250hp at the push of a button. The KERS style system has been co-developed between F1 team Williams and Nismo.

This will give the R36 over 800hp in total, resulting in target figures of 10 second 400m and 0-100 in 2.7 seconds. Top speed aimed at 340kph. It will be priced between £80,000 and £100,000, and is due for release in 2016.’

Wat er allemaal waar van is? De tijd zal het leren. De impressie heeft in ieder geval net zoveel purple swag als deze GT-R, en de Ring-afficionado’s kijken nu al likkebaardend uit naar de magische 7 minuten-grens…

Met dank aan Osca voor de tip!



32 reacties

En dan met 7% bijtelling….
Alleszins een auto waar je mee aan kunt komen tijdens een trackday op het Eurocircuit in Valkenswaard.
Laat hem bouwen door Switzer of AMS. Dan heb je gelijk 1200-1500pk, kun je meteen ophouden met die onzin.
@E34M5Touring: ja dan kun je er 20.000 km mee rijden en dan ontploft je motor.. Dat zal helpen ja
@stancedjetta: nee hoor, dat blijft gewoon netjes heel. Als een RB26 al veel langer dan 20.000 km heel blijft met die vermogens, dan een VR38 al helemaal.
800 peekaa lijkt me makkelijk haalbaar, bizar eigenlijk. Ik weet nog heel goed hoe ongelooflijk ik het vond dat supercars begin 2000 over de 600 pk gingen. En dan nu een Nissan met 800.
@6cylinder: Maar dit is wel een beetje valsspelerij.
Ja en nu lijkt de GTR weer op zon japanse kutbak
wie een penisverlenger wil moet maar een hoerekan bestellen, wie een sportauto wil kan hier denk ik aardig mee uit de voeten…
@super: Sportauto is voor iedereen subjectief. Degene die de beste prestaties wil, koopt deze. Degene die een lach op zijn gezicht wil hebben tijdens het rijden, koopt wellicht een F-type of een Granturismo. Deze GT-R is voor mij de sportwagen van de afgelopen jaren, maar toch zou ik hem nooit aanschaffen als ik het geld had.
Ik heb nog nooit met iets gereden dat meer dan 350 pk heeft, maar moet eerlijk zeggen dat me de lol er op de openbare weg er aardig af lijkt met 600+ pk: Je kunt, behalve op de autobahn, je gas bijna nergens vol opentrekken..
@EJS: Dat geldt overigens niet alleen voor de GT-R, voordat er mensen gaan zeuren dat ik dit over een Porsche/Ferrari/McLaren nooit zou zeggen!
@EJS: Zelfs op een circuit lijkt me 800 pk overkill eigenlijk. Dit ding zal niet de lichste zijn dus je bent bijna meer tijd kwijt aan remmen als aan gasgeven.
@6cylinder:

Lijkt me idd dat je beter minder gewicht kan hebben dan meer power boven een bepaald vermogen..

@super

Nee, maar ik weet uit ervaring dat een 850 estate met 350pk boven de 200 al langzaam wordt voor je gevoel, dus ik kan me voorstellen dat meer vermogen op de Autobahn nog wel leuk is ;-)
250pk meer, en de 0-100 tijd blijft hetzelfde?
@nasty: op een gegevenmoment is het aantal PK niet meer de bepalende factor. Als de banden de massa niet in beweging kunnen brengen zonder grip te verliezen zit daar je beperking. De manier om de 0-100 tijd te verkleinen is bredere banden met meer grip monteren of het gewicht omlaag brengen. Beide niet altijd een mogelijkheid omdat je ook aan veiligheids eisen moet voldoen, bredere banden zorgen ook voor een hoger benzineverbruik/uitstoot waardoor de auto ook tegen problemen kan lopen voor toelating op de weg in sommige landen.
Zou je het complete carrosserie uit carbon fiber optrekken dan kom je een heel eind, maar dan mag je ook gelijk het 3 voudige voor de auto betalen.
@EJS:
F/m=a, dus of je nu gewicht hebt of vermogen maakt voor acceleratie in rechte lijn niet uit.
@super:

Dat is niet helemaal waar. Op lage snelheid maakt een lager gewicht wel uit voor een snellere acceleratie, maar op hogere snelheid zijn vermogen en aerodynamica veruit de grootste factoren in de acceleratie..

En verder blijft het natuurlijk zo dat een lager gewicht ook een positieve invloed heeft op de rem vertraging en de wegligging en meer power niet..
@EJS:
denk dat je op de autobahn ook niet echt veilig (relatief dan) 340 kan rijden…
@EJS: je kan op genoeg plaatsen hem vol opentrekken. snachts is het lekker rustig. De,ideale tijd.
@rolov:

Ik denk dat met 800 pk je hem op nog maar heel weinig plekken veilig en verantwoordelijk kan optrekken. Is net als een Veyron, hoeveel eigenaren kan jij noemen die er eentje op de openbare weg hebben opengetrokken? Juist ja, dat heeft een reden..
Mag toch hopen dat ie er niet zo uit komt te zien! Lijkt wel een NFS-Underground bak.
Persoonlijk vind ik de R35 de mooiste Nissan GT-R tot nu toe en de auto is nog niet toe aan vervanging vind ik. Als Nissan toch besluit om een nieuwe te introduceren zal dat vast weer een supergeile sportauto worden.
Haha en daarna weer lekker Porsches gaan pesten :p
En met 485 pk rijdt een GTR al als een monster…
Geweldig man en dat voor die prijs.
Godzilla bestaat echt,in de gedaante van de GTR.Als ik de centje’s had,wist ik het wel.
Eerst maken ze van Porsche een lachertje en nu gaan ze achter McLaren/Ferrari/Lambo aan; zeg maar de echt “supercars/hypercars”…

Interesting.. A hypercar for under € 150k
@tvr1974: psst. Euro ≠ Pond. ;) Dus 150k pond ≠ €150k

OT: Zo in het paars ziet ie er zo lekker uit zeg. Detering. Benieuwd naar wat Nissan ervan maakt.
Dat wordt weer lekker aventadors roosteren voor 1/4 van de prijs
Infiniti (van Nissan) is de hoofdsponsor van Red Bull Racing en dan zou Nissan bij Williams aankloppen voor de KERS?
@Brammer:
Dat het om het F1 team van Williams gaat moet je ook met een enorme korrel zout nemen, marketing weet je wel?
Williams heeft ook nog een aparte poot die zich toelegt op hybride systemen, ook Porsche en Audi zijn daar klant. Zo raar is het dus niet dat Nissan daar ook aanklopt.
Als je je oor tegen het scherm houdt hoor je journalisten nu al typen dat een Porsche toch-net-iets beter is. Want euh dinges.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).