• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Nieuwe Nissan GT-R (R36) krijgt 800 pk’

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 maart 2014 om 15:55 – 32 Reacties

Nissan GT-R R36 impressie


Elk jaar een beetje fijnslijpen, zo schopte de Nissan GT-R het van zijn initiële 485 pk tot de 550 paarden die hij nu heeft (600 in Nismo-trim), en een steeds rapper Ringrondje. Maar er komt een nieuwe generatie aan, en de toekomst is hybride. Vermogens van 800 pk zoemen rond. Brace yourselves…

Via de grapevine kregen we bovenstaande impressie uit een Japans magazine toegeschoven van hoe de R36 er mogelijk uit gaat zien. Als introductiejaar wordt 2016 genoemd:

The new R36 is going to be hybrid just like the 918 and P1, and will have a redesigned VR38DETT developing 580hp plus a regenerative hybrid system employing KERS style technology for an extra 250hp at the push of a button. The KERS style system has been co-developed between F1 team Williams and Nismo.

This will give the R36 over 800hp in total, resulting in target figures of 10 second 400m and 0-100 in 2.7 seconds. Top speed aimed at 340kph. It will be priced between £80,000 and £100,000, and is due for release in 2016.’

Wat er allemaal waar van is? De tijd zal het leren. De impressie heeft in ieder geval net zoveel purple swag als deze GT-R, en de Ring-afficionado’s kijken nu al likkebaardend uit naar de magische 7 minuten-grens…

Met dank aan Osca voor de tip!

Ook interessant!

  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • huidige Nissan GT-R
    Huidige Nissan GT-R wordt een heuse hybride
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Volgende Nissan GT-R
    Volgende Nissan GT-R toch niet elektrisch?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Hybride, Nissan, photoshop, r36

Vorig bericht: « Mercedes Vision SLA: vergeten concept (2000)
Volgend bericht: Peugeot 207 (2006-2014) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. louisvdd76 zegt

    13 maart 2014 om 15:57

    En dan met 7% bijtelling….

    Login om te reageren
  2. riddertevoet zegt

    13 maart 2014 om 16:00

    Alleszins een auto waar je mee aan kunt komen tijdens een trackday op het Eurocircuit in Valkenswaard.

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    13 maart 2014 om 16:09

    Laat hem bouwen door Switzer of AMS. Dan heb je gelijk 1200-1500pk, kun je meteen ophouden met die onzin.

    Login om te reageren
    • stancedjetta zegt

      13 maart 2014 om 17:47

      @E34M5Touring: ja dan kun je er 20.000 km mee rijden en dan ontploft je motor.. Dat zal helpen ja

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        13 maart 2014 om 19:50

        @stancedjetta: nee hoor, dat blijft gewoon netjes heel. Als een RB26 al veel langer dan 20.000 km heel blijft met die vermogens, dan een VR38 al helemaal.

        Login om te reageren
  4. 6cylinder zegt

    13 maart 2014 om 16:14

    800 peekaa lijkt me makkelijk haalbaar, bizar eigenlijk. Ik weet nog heel goed hoe ongelooflijk ik het vond dat supercars begin 2000 over de 600 pk gingen. En dan nu een Nissan met 800.

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      13 maart 2014 om 21:34

      @6cylinder: Maar dit is wel een beetje valsspelerij.

      Login om te reageren
  5. nvhuijkelom zegt

    13 maart 2014 om 16:23

    Ja en nu lijkt de GTR weer op zon japanse kutbak

    Login om te reageren
  6. super zegt

    13 maart 2014 om 16:28

    wie een penisverlenger wil moet maar een hoerekan bestellen, wie een sportauto wil kan hier denk ik aardig mee uit de voeten…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 maart 2014 om 18:26

      @super: Sportauto is voor iedereen subjectief. Degene die de beste prestaties wil, koopt deze. Degene die een lach op zijn gezicht wil hebben tijdens het rijden, koopt wellicht een F-type of een Granturismo. Deze GT-R is voor mij de sportwagen van de afgelopen jaren, maar toch zou ik hem nooit aanschaffen als ik het geld had.

      Login om te reageren
  7. EJS zegt

    13 maart 2014 om 16:31

    Ik heb nog nooit met iets gereden dat meer dan 350 pk heeft, maar moet eerlijk zeggen dat me de lol er op de openbare weg er aardig af lijkt met 600+ pk: Je kunt, behalve op de autobahn, je gas bijna nergens vol opentrekken..

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      13 maart 2014 om 16:34

      @EJS: Dat geldt overigens niet alleen voor de GT-R, voordat er mensen gaan zeuren dat ik dit over een Porsche/Ferrari/McLaren nooit zou zeggen!

      Login om te reageren
    • 6cylinder zegt

      13 maart 2014 om 16:41

      @EJS: Zelfs op een circuit lijkt me 800 pk overkill eigenlijk. Dit ding zal niet de lichste zijn dus je bent bijna meer tijd kwijt aan remmen als aan gasgeven.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        13 maart 2014 om 16:55

        @6cylinder:

        Lijkt me idd dat je beter minder gewicht kan hebben dan meer power boven een bepaald vermogen..

        @super

        Nee, maar ik weet uit ervaring dat een 850 estate met 350pk boven de 200 al langzaam wordt voor je gevoel, dus ik kan me voorstellen dat meer vermogen op de Autobahn nog wel leuk is ;-)

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          13 maart 2014 om 17:28

          250pk meer, en de 0-100 tijd blijft hetzelfde?

          Login om te reageren
          • MrSkyline zegt

            13 maart 2014 om 22:07

            @nasty: op een gegevenmoment is het aantal PK niet meer de bepalende factor. Als de banden de massa niet in beweging kunnen brengen zonder grip te verliezen zit daar je beperking. De manier om de 0-100 tijd te verkleinen is bredere banden met meer grip monteren of het gewicht omlaag brengen. Beide niet altijd een mogelijkheid omdat je ook aan veiligheids eisen moet voldoen, bredere banden zorgen ook voor een hoger benzineverbruik/uitstoot waardoor de auto ook tegen problemen kan lopen voor toelating op de weg in sommige landen.
            Zou je het complete carrosserie uit carbon fiber optrekken dan kom je een heel eind, maar dan mag je ook gelijk het 3 voudige voor de auto betalen.

            Login om te reageren
        • super zegt

          13 maart 2014 om 17:39

          @EJS:
          F/m=a, dus of je nu gewicht hebt of vermogen maakt voor acceleratie in rechte lijn niet uit.

          Login om te reageren
          • EJS zegt

            13 maart 2014 om 20:12

            @super:

            Dat is niet helemaal waar. Op lage snelheid maakt een lager gewicht wel uit voor een snellere acceleratie, maar op hogere snelheid zijn vermogen en aerodynamica veruit de grootste factoren in de acceleratie..

            En verder blijft het natuurlijk zo dat een lager gewicht ook een positieve invloed heeft op de rem vertraging en de wegligging en meer power niet..

            Login om te reageren
    • super zegt

      13 maart 2014 om 16:48

      @EJS:
      denk dat je op de autobahn ook niet echt veilig (relatief dan) 340 kan rijden…

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      13 maart 2014 om 19:39

      @EJS: je kan op genoeg plaatsen hem vol opentrekken. snachts is het lekker rustig. De,ideale tijd.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        13 maart 2014 om 20:14

        @rolov:

        Ik denk dat met 800 pk je hem op nog maar heel weinig plekken veilig en verantwoordelijk kan optrekken. Is net als een Veyron, hoeveel eigenaren kan jij noemen die er eentje op de openbare weg hebben opengetrokken? Juist ja, dat heeft een reden..

        Login om te reageren
  8. str8six zegt

    13 maart 2014 om 16:56

    Mag toch hopen dat ie er niet zo uit komt te zien! Lijkt wel een NFS-Underground bak.

    Login om te reageren
  9. agera zegt

    13 maart 2014 om 16:58

    Persoonlijk vind ik de R35 de mooiste Nissan GT-R tot nu toe en de auto is nog niet toe aan vervanging vind ik. Als Nissan toch besluit om een nieuwe te introduceren zal dat vast weer een supergeile sportauto worden.
    Haha en daarna weer lekker Porsches gaan pesten :p

    Login om te reageren
  10. faster zegt

    13 maart 2014 om 17:18

    En met 485 pk rijdt een GTR al als een monster…

    Login om te reageren
  11. gop1 zegt

    13 maart 2014 om 17:54

    Geweldig man en dat voor die prijs.

    Login om te reageren
  12. bayernmunchen zegt

    13 maart 2014 om 19:09

    Godzilla bestaat echt,in de gedaante van de GTR.Als ik de centje’s had,wist ik het wel.

    Login om te reageren
  13. tvr1974 zegt

    13 maart 2014 om 19:42

    Eerst maken ze van Porsche een lachertje en nu gaan ze achter McLaren/Ferrari/Lambo aan; zeg maar de echt “supercars/hypercars”…

    Interesting.. A hypercar for under € 150k

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      13 maart 2014 om 20:01

      @tvr1974: psst. Euro ≠ Pond. ;) Dus 150k pond ≠ €150k

      OT: Zo in het paars ziet ie er zo lekker uit zeg. Detering. Benieuwd naar wat Nissan ervan maakt.

      Login om te reageren
  14. marussia zegt

    13 maart 2014 om 23:38

    Dat wordt weer lekker aventadors roosteren voor 1/4 van de prijs

    Login om te reageren
  15. Brammer zegt

    14 maart 2014 om 01:08

    Infiniti (van Nissan) is de hoofdsponsor van Red Bull Racing en dan zou Nissan bij Williams aankloppen voor de KERS?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      14 maart 2014 om 08:30

      @Brammer:
      Dat het om het F1 team van Williams gaat moet je ook met een enorme korrel zout nemen, marketing weet je wel?
      Williams heeft ook nog een aparte poot die zich toelegt op hybride systemen, ook Porsche en Audi zijn daar klant. Zo raar is het dus niet dat Nissan daar ook aanklopt.

      Login om te reageren
  16. heidekonijn zegt

    14 maart 2014 om 08:15

    Als je je oor tegen het scherm houdt hoor je journalisten nu al typen dat een Porsche toch-net-iets beter is. Want euh dinges.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North