• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan kampt nog steeds met Leaf-tekort

Auteur: ricardo, gepost 21 februari 2011 om 19:55 – 23 Reacties

Oh, hi!

De verbrandingsmotorloze gezinswagen van Nissan is niet aan te slepen. Veel vraag naar? Ook dat, maar het tekort aan Leafjes wordt ook deels veroorzaakt door de geringe capaciteit in de fabriek te Japan. Maar Nederlanders die voorop willen gaan in de EV-strijd hoeven niet meteen in een hoekje te gaan zitten wenen, In Nederland is-ie vanaf 1 april -voorlopig nog- te bestellen.

Nissan heeft als doel om dit jaar 50.000 Leafs in elkaar te schroeven. Maar tot 31 maart worden er niet meer dan 10.000 stuks geproduceerd. En dan te bedenken dat er wereldwijd al 27.000 reserveringen voor de auto zijn binnengekomen. 17.000 EV-geile Leaf-adepten die er een hebben gereserveerd zullen dus nog een flinke tijd moeten wachten. En voorlopig heeft Nissan de mogelijkheid om de auto te reserveren stop gezet in de VS.

Kan Nissan de productie van de Leaf dan niet omhoog gooien? Dat zouden ze wel willen, maar voorlopig kan alleen de fabriek in Tokyo het tamelijk essentiële accupakket produceren. Pas in 2012 kan de Leaf ook in Engeland worden gebouwd en de fabriek in het Amerikaanse Tennesee opent haar deuren voor de Leaf pas in 2013. Het tekort kan dus nog wel even serieus lang aanhouden. Oh, en in Nederland kost deze Japanse elektro-auto je 32.839 euro.


Ook interessant!

  • vijfdeurs pionier
    Deze vijfdeurs pionier wordt óók een crossover
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Waarom deze Nissan Newbird de perfecte combinatie is
  • serieus
    Eden Hazard gaat van Aventador SVJ naar Nissan Leaf

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, leaf, Nissan

Vorig bericht: « Start van F1-seizoen in Bahrein gaat niet door
Volgend bericht: Citroën C3 Red Block & Musketier »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpeedGeek zegt

    21 februari 2011 om 20:00

    wie vind nog meer dat klepje waar de badge op zit erg zielig en slecht verzonnen?? :(

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      21 februari 2011 om 20:09

      @SpeedGeek: ik vind het prima weggewerkt zo

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 februari 2011 om 20:26

      @SpeedGeek: Bwa, vind het wel leuk. De Audi A2 had ook zo’n openklapbare grille waar je water en zo kon bijvullen. Handig.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      21 februari 2011 om 21:45

      @SpeedGeek: Dat is typisch een keuze voor de eerste generaties EV. Je wilt met je ontwerp verwijzen naar vroeger, maar hebt sommige dingen niet meer nodig. Dan verzin je daar iets mee. In dit geval: een gril en radiator zijn overbodig. En dat je daar trots op bent, laat je zien door daar heel parmantig je ‘vulopening’ te maken.
      Zodat je nou geen stinkdiesel aan je vingers hebt, maar dode vliegjes. En zodat elke klant en voorbijganger er bij elker laadbeurt op gewezen wordt dat jij innovatief bent.
      En dat is dan weer reden, om over een jaar of wat een echte oplossing te kiezen (parkeren op laadplaatsen die zelf contact maken met je voertuig, als je dat aangeeft met hetzelfde knopje waarmee je je portieren op slot doet, of zo).

      Login om te reageren
  2. EFB zegt

    21 februari 2011 om 20:01

    da’s mooi. Dan zal ik ze gelukkig voorlopig niet al te veel tegenkomen…

    Login om te reageren
    • Silversurfer zegt

      23 februari 2011 om 16:44

      @EFB: wen er alvast maar aan electrische auto’s want je zult ze in de toekomst nog heeel veel tegen komen. sterker nog; jij gaat er ook eentje rijden :-) of op waterstof, een van de twee :-)))

      Login om te reageren
  3. realist zegt

    21 februari 2011 om 20:03

    vind die klep waar de stekker in moet verdacht veel op de klep van mijn pedaalemmer lijken, zit er soms ook een voetpedaal onder de bumper?

    Login om te reageren
  4. EFB zegt

    21 februari 2011 om 20:04

    @SpeedGeek:

    Dat heet “innovatief”. Maar het ziet er idd een beetje treurig uit.

    Login om te reageren
  5. realist zegt

    21 februari 2011 om 20:05

    Nou, eeehhhh deze auto kan mij echt de pis niet lauw maken hoor,….

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    21 februari 2011 om 20:27

    Leuk voor Nissan. Minder leuk voor de klanten…

    Login om te reageren
  7. mout zegt

    21 februari 2011 om 21:39

    Wat wil je nog meer? Door te bestellen laat je je groene intenties zien, en door capaciteitsproblemen mag je tot sint juttemus in een echte auto blijven rijden!

    Login om te reageren
  8. Freewarefreak zegt

    21 februari 2011 om 21:44

    En behalve het feit dat ze er niet genoeg kunnen bouwen hebben ze volgens mij deze baby-blauwe kleur per pallet ingekocht.. ik heb nog nooit een andere kleur gezien op deze auto. Tuurlijk, we kijken continu naar hetzelfde setje persfoto’s, dat snap ik ook wel.. maar is er nou nog geen één gebouwd?

    O… laat maar.. ik zie net hier rechts dat Lance Armstrong een zwarte heeft.. ;) ..en die is ook lelijk..

    Login om te reageren
  9. prisma zegt

    21 februari 2011 om 22:56

    Er zijn 2 dingen die nog een vrij groot vraagteken zijn voor mij.
    Hoe rap laad zo een leaf op.
    Wat gedaan als je in een rijwoning woont. Kan je zonder gevaar een kabel trekken over de stoep, of ben je al verplicht om een garage bij te kopen waar je een Laadinstalatie kan wegsteken.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      22 februari 2011 om 08:57

      @prisma: Goed punt! Of in een apartement in het centrum of zo. Zo’n Leaf is vooral interessant voor mensen die veel korte afstanden en in de stad rijden en juist daar heeft niemand een garage.

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      22 februari 2011 om 08:58

      @prisma: Overigens snap ik ook niet waarom t zo’n lelijke platgetrapte micra moet zijn. Lepel deze aandrijflijn gewoon in een Juke of zo. Dan wordt elektrisch rijden nog een beetje hip.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        22 februari 2011 om 18:34

        @dondeboer: een juke is ook lelijk , een qashqai zou beter geweest zijn

        Login om te reageren
  10. ericc zegt

    22 februari 2011 om 05:58

    Ik hoop dat veel mensen de Leaf kopen zodat er veel benzine/diesel overblijft voor de bloggers,hier!!!

    Login om te reageren
  11. porsche928 zegt

    22 februari 2011 om 08:51

    Een dikke 33000 voor zo’n auto. En dat is dan nog zonder bpm en btw. Als ze dat zouden vragen voor een benzine model, dan zou hij tegen de 60k komen.

    Login om te reageren
  12. laurensje zegt

    22 februari 2011 om 10:03

    Je zal zo’n ding als asobuurman hebben in een drukke straat. Nog meer rondjes rijden op zoek naar een parkeerplaats. Want denk maar niet dat men het ding verplaatst als de accu vol is, iedere EV is een vrije parkeerplaats minder.

    Login om te reageren
  13. laurensje zegt

    22 februari 2011 om 10:06

    Overigens lijkt me dat klepje erg kwetsbaar, net zoiets als auto antennes vroeger.

    Login om te reageren
  14. MarcovanVeen zegt

    22 februari 2011 om 11:25

    @porsche 928: op een leaf zit geen bpm en de btw zit al in de prijs.

    actieradius is 150 km

    laadtijd is een uur of 7 met een 16 amp aansluiting (heeft iedereen thuis)

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      22 februari 2011 om 15:13

      @MarcovanVeen:

      dan moet je wel een 16A groep vrij hebben, dat heeft bijna niemand. dat wordt bijmaken. en voor veel mensen betekend dat ook een nieuwe hoofdzekering omdat ze daar dan overheen gaan

      Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    1 maart 2011 om 18:40

    En daar zitten we weer met het belangrijkste probleem: er zijn niet genoeg zeldzame metalen op deze aarde om genoeg accu’s te maken voor al die elektrische k*tauto’s! Dus als je ook maar IETS om het milieu geeft (en meer elektronica wil ipv alleen een auto) dan gebruiken we die metalen ergens anders voor en gaan we lekker op ethanol rijden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North