• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aan

Auteur: ricardo, gepost 26 november 2015 om 15:59 – 14 Reacties

Afbeelding Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aanAfbeelding Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aanAfbeelding Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aanAfbeelding Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aanAfbeelding Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aanAfbeelding Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aanAfbeelding Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aanAfbeelding Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aan

Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aan
BMW trok de 3 Serie recent door de faceliftmolen, waar AC Schnitzer als vanzelfsprekend een antwoord op heeft. Met de tuningbeurs in Essen voor de deur is dit natuurlijk hét moment om ‘m te onthullen.

Geen tuner die zo vaak is losgegaan op de 3 Serie als AC Schnitzer. Ons archief begint inmiddels aardig uit te puilen, maar voor dit nette exemplaar hebben we nog wel ruimte. De Duitsers gingen redelijk subtiel te werk en gaven de sedan een nieuwe bumperlip, skirts, kofferbak- en raamspoiler. Optioneel gebakken van koolstofvezel.

Voor een betere bochtenervaring biedt AC Schnitzer instelbare racevering aan, waarmee de Bimmer 30 – 40 mm lager komt te liggen. Wie dat te gortig vindt, geen circuitambities heeft, of gewoon de carterpan intact wilt houden, kan kiezen voor de sportvering, waarmee de auto een bescheiden 25 – 30 mm lager wordt gelegd. Qua velgen bieden ze de AC1-modellen aan in 18, 19 en 20 inch. De Type VIII BiColor-velgen lopen op tot 21-inch.

Motorisch gaat de tuner uit Aken te keer met een andere chargecooler en nieuwe software, waarmee de 316d en 335d naar respectievelijk 139 en 360 pk worden getild. Voor benzinemotoren lopen de upgrades uiteen van de 316i (204 pk) tot de 335i (360 pk). De 330i en 340i komen later een keer aan de beurt. Met een reeks nieuwe achterdempers in de smaken ‘Racing Evo’, ‘Sport’ en ‘Sport Black’ proberen ze de koffiemolens van BMW ook aangenamer te laten klinken. Voor posers willen ze ook enkel de opzetstukjes monteren.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, ac-schnitzer, BMW, essen-2015, tuning, wit

Vorig bericht: « Duitse autofabrikanten gaan massaal vluchtelingen scholen
Volgend bericht: Nissan Qashqai (2007–2014) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. keeper1 zegt

    26 november 2015 om 16:09

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. ritchie zegt

    26 november 2015 om 16:28

    Iets te saai

    Login om te reageren
  3. roberto zegt

    26 november 2015 om 16:30

    Doet me een beetje denken aan de E46 BMW 316i of de 318d die met het minste budget omgebouwd zijn tot M3… voornamelijk in de Randstad te vinden.

    Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    26 november 2015 om 16:31

    Toch best mooi voor een AC Schnitzer.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    26 november 2015 om 16:37

    Chipje is prima, uiterlijke frutsels mogen ze thuis laten.

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    26 november 2015 om 17:23

    Hoe kunnen ze de 335i LCI onder handen nemen als BMW die alleen nog maar als 340i levert? Of nemen ze zich de overbodige moeite het oude blok erin te lepelen?

    Bovendien bestaat de 316i niet meer als LCI. Dat is nu de 318i met, jawel, 136 pk.

    Login om te reageren
    • xyrrath zegt

      26 november 2015 om 18:02

      @berlinetta: Nergens in het verhaal staat er dat ze een 335i LCI aanpakken. Alleen dat ze nieuwe software hebben die een 335i aanpast naar zoveel PK.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 november 2015 om 18:08

        @xyrrath: Letterlijk gezien staat dat er niet nee. Maar omdat het hele artikel gaat over de gefacelifte 3-serie mag je dat wel verwachten.

        Login om te reageren
  7. cpp1 zegt

    26 november 2015 om 17:23

    Op zich niet slecht, ziet er niet ‘overtjoent’ uit ofzo. Alleen de spaken van de wielen zijn te recht…moeten meer concave zijn. Veel mooier.

    Login om te reageren
  8. lowlow zegt

    26 november 2015 om 17:35

    Het is raar om “nieuwe 3 serie” te lezen terwijl er hoogstens 2 min potloodwerk aan te pas is gekomen. Ik zou dan eerder opteren voor ‘facelift’ of ‘FL’, persoonlijk
    Ivm de schnitzels, nee dank u !! Een gewone 340i will do

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      26 november 2015 om 19:53

      @lowlow: daarom staat er lci .
      Dat betekent dat het de facelift versie is

      Login om te reageren
  9. clarkson zegt

    26 november 2015 om 17:35

    Dit ook wel weer het uiterste hoor! Hahah! Meestal vind ik dat de tuners iets te ver gaan met hun dikke bumpers en carbon vleugels. Maar ac schnitzer heeft hem alleen maar saaier gemaakt.

    Tuning straight outta zwarte markt in Beverwijk!

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    26 november 2015 om 18:09

    Leuke auto. Acv Schnitzer is weer op de goede weg terug naar decentere tuning. In de jaren 80 en 90 hadden ze hele leuke uitvoeringen, maar halverwege 2000 werd het visueel wat minder.

    Schnitzer is ook een beetje de kraamkamer voor nieuwe BMW producten, net zoals TechArt en Manthey dat van Porsche zijn. Goede dat het er weer mooier uitziet. Wel een andere kleurtje graag. Tansanitblau zou prima staan denk ik.

    Login om te reageren
  11. SCscreamGT2 zegt

    26 november 2015 om 18:47

    Wit is ook gewoon helemaal vies. Ik heb de trend nooit begrepen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North