NL prijs MG ZS EV bekend, nog dit jaar 4%-bijtelling

Auteur: , 27 Reacties

Gaat het historische MG weer bloeien?

NL prijs MG ZS EV bekend, nog dit jaar 4%-bijtelling

Het ooit zo Britse MG komt terug. Aan het logo is weinig veranderd. Het merk zelf is wel behoorlijk anders geworden. Zo komt MG terug als volledig elektrisch automerk en de ZS EV is het eerste model dat voet op Europese (en ook Nederlandse) bodem zal zetten. Het Chinese SAIC Motor is financieel verantwoordelijk voor de wederopstanding.

NL prijs MG ZS EV bekend, nog dit jaar 4%-bijtelling

Nu is ook bekendgemaakt wat deze elektrische auto moet gaan kosten en wie het ding gaat leveren. De MG ZS EV zal via Van Mossel exclusief naar Nederland komen. De crossover is er vanaf 29.990 euro. Een luxere variant kost 31.990 euro. Met deze concurrerende prijs gaat MG het opboksen tegen de gevestigde orde en die kunnen het nog lastig gaan krijgen. Zo kost de Hyundai KONA Electric 41.595 euro en een Kia e-Niro is er vanaf 42.510 euro. Daar staat tegenover dat je wel inlevert op actieradius in vergelijking met deze twee. De MG heeft namelijk een actieradius van 263 kilometer.

NL prijs MG ZS EV bekend, nog dit jaar 4%-bijtelling

Voor circa dertig mille zal de auto erg interessant worden voor de leaserijders in Nederland en dat heeft MG goed bekeken. Het goede nieuws is dat de auto nog dit jaar geleverd kan worden. Het volledige aankoopbedrag komt daardoor in aanmerking voor vier procent bijtelling. Met de MG ZS EV krijg je een 44,5 kWh accupakket. Laden gaat middels een 85 kW snellader.

NL prijs MG ZS EV bekend, nog dit jaar 4%-bijtelling

De MG ZS EV zal bij twee Van Mossel locaties fysiek verschijnen. Hier kunnen eventuele klanten de auto in het echt bekijken en een proefrit ondernemen. Na de aanschaf kan men terecht bij 60 Van Mossel locaties voor onderhoud en service aan de elektrische auto. MG wil de komende jaren vier tot zeven modellen op de Nederlandse markt gan uitbrengen.



27 reacties

Niks mis mee … Hopenlijk zit het met veiligheid goed ….
Okee hij komt niet heel ver, maar aankoop bedrag is hierdoor lager, en hij gaat in de lease helemaal goedkoop zijn. Dat maakt het al bereikbaar voor veel meer mensen, en dan nog de lage bijtelling erbij.

Nu moet de consument er alleen nog vertrouwen in hebben.
De regels omtrent veiligheid zijn zeer uitgebreid dus ik verwacht dat het met de veiligheid wel goed zit. Ik vraag mij meer af of het wel goed zit met de kwaliteit van deze wagen. Toekomst zal het uitwijzen.
@chriscross: Tja misschien is het kwalitatief niet fantastisch, maar dat zeiden ze 50 jaar geleden ook over Japanse auto’s en 25 jaar geleden over de Koreaanse auto’s.
Eindelijk een MG die geen olie lekt
@shibby:
Dat kan, niet, dat mag niet, dat hoort niet. Sommige auto’s hebben van die parfumflesjes voor het aircosysteem. Misschien moet hier een flesje 20W50 onder de auto gehangen worden, met een heel klein slangetje om toch wat te kunnen druppelen. Want heritage.
@mgmgb: ja! Voor het authentieke Britse gevoel bij de auto, en een rolletje Brits leer achterin
Vraag me af of ie wel echt zo goedkoop wordt in de lease. Restwaarde is best een redelijke factor in de leaseprijs en daar gaat deze het flink lastig krijgen vrees ik.
@E34M5Touring: kwestie van de auto goedkoop in de markt zetten zodat de (grotere) afschrijving meegenomen kan worden maar het maandbedrag toch nog voldoende onder de prijs van KIA en Huyndai blijft.
Chinezen zijn slimme rekenmeesters.
@erik2907: Dat geloof ik graag maar die rekenen de NL leasebedragen niet uit. Enige wat ik kan bedenken is dat Van Mossel ze via de eigen lease gaat aanbieden, die kunnen immers zelf bepalen hoe ze de restwaarde inschatten. Of zij genoeg in de melk te brokkelen hebben om dit ook voor elkaar te krijgen bij de grote leasemij’s durf ik niet te zeggen.
@E34M5Touring: Chinesen zijn slimme rekenmeesters en hebben zeker aan van de Mossrl gevraagd voor welk leasebedrag deze auto de markt op gaat. Dan weten zij wat de inkoopprijs moet worden voor van de Mossel. Dus uiteindelijk rekenen de Chinezen uit of ze onder de prijs van KIA en Hyundai kunnen leveren en zelf nog meer dan genoeg verdienen.
@E34M5Touring: Goed punt. Nu hebben elektrische auto’s van zichzelf wel een sterke restwaarde, dus in vergelijk met brandstofauto’s zal dat meevallen .
@svenska_aeroplan_ab: Jawel, maar tot op heden nog geen Chinese rebagde MG (die toch ook niet bekend stonden om hun waardevastheid). We gaan het zien. Ik ben benieuwd.
“Het Chinese SAIC Motor is financieel verantwoordelijk voor de wederopstanding.”

Verder geen enkel woord dat deze auto ontworpen en gebouwd is in China.
@johnwaters: vraag me af tot in hoeverre het uitmaakt. Je moet ergens beginnen, volgens mij mag je al lang blij zijn dat er een ‘bekend’ logo op zit. Nog niet bizar lang geleden moest men ook niks hebben van Koreaans spul en nog iets langer geleden was Japans spul hetzelfde verhaal. Terwijl China juist een industrie is die je heden ten dage niet links moet laten liggen uit angst voor het onbekende.
Een elektrische Mazda CX5 uit Engeland dus.
@dutchdriftking: Niets met Engeland en Mazda te maken dit. Behalve dat je het huidige MG daar redelijk vaak ziet rijden.
Die actieradius is wel karig hoor. Wat blijft daar van over in de winter met de verwarming aan? Dan toch liever de Kona, waarbij je ook het voordeel hebt dat je weet dat het met de kwaliteit wel goed zit.
Kijk eens aan, dus naast de grootste autodealer van Nederland is Van Mossel nu ook Importeur. Grote kans dat België en Duitsland de volgende markten worden die Van Mossel kan gaan bevoorraden.
@zesinlijn: Van Mossel bestaat al in België: https://www.vanmossel.be/vestigingen/
XC40 met wat Kia genen is waar ik hierbij aan moet denken.

Prima resultaat
Qua design is het verre van origineel, veel bij elkaar gejat qua design punten.
Hopelijk rijdt ‘ie beter als die electrische MG waar ik in mee ben gereden als passagier, al wel weer paar jaartjes terug. Wat een takke herrie maakte dat ding. Ja, idd, takke herrie in een electrische auto. Kwaliteit was toen echt naadje pet, niet te verkopen in Europa. Dus ze zullen aardige stappen hebben gezet, als PON denkt dat het nu wel kan. Ben erg benieuwd naar een test.
@ttr6: Wat heeft PON hiermee te maken dan?
@zesinlijn: dit dus:


Feestelijke opening van het Audi Centrum Tilburg. In 2007 is er op 20 december de feestelijke opening van het Audi Centrum Tilburg, het antwoord van Van Mossel op de nieuwe strategie van Pon om verdergaande merkensplitsing tussen Volkswagen en Audi door te voeren.


https://www.vanmossel.nl/over-ons/historie/
@erik2907: het antwoord van Van Mossel op de nieuwe strategie van PON. Hoe rijm je dat met dat dit nieuws iets te maken heeft met PON?
@zesinlijn: ha ha , misschien niks. Vergis me met van Mossel, alhoewel die natuurlijk wel weer wat met PON te maken hebben…..complicated.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).