• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog een Britse sportieveling: Ginetta G50

Auteur: Wouter, gepost 25 mei 2007 om 14:20 – 28 Reacties

Ginetta G50


Alle grote Engelse autofabrikanten zijn niet meer of zijn in buitenlandse handen. Echter er zijn meer dan genoeg kleinere Engelse fabrikanten die vaak heel spannende auto’s produceren. Ginetta is zo’n fabrikant en zij zijn hard bezig met de ontwikkeling van de G50.

Na diverse eigenaren te hebben gehad, verdween Ginetta bijna van het toneel. Echter met de G50 willen ze vieren dat ze het toch al weer 50 jaar uithouden. De G50 wordt een coupe met een laag gewicht van rond de 800 kg. Voor de aandrijving van de achterwielen zal een 3.5 liter V6 worden ingezet die rond de 300 pk zal leveren. Voor de versnellingsbak zou worden gekozen voor een sequentieel exemplaar met 5 verzetten. Spektakel lijkt dus wel gegarandeerd. De prijs voor dit pretpakket is naar verwachting rond de €50.000 ex. belastingen.

Ginetta G50

Ginetta G50

Ginetta G50

Ook interessant!

  • Britse soldaten
    Britse soldaten moeten brandstoftekort aanpakken
  • Deze Britse beauty is splinternieuw
  • Britse EV bouwer krijgt geldimpuls van bekende voetballer
  • "Verstappen bad guy dankzij Britse pers, net als ik”

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

ginetta, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, het zwarte goud (uitslag is bekend)
Volgend bericht: VrijMiVideo: Audi Sport Quattro S1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. steven zegt

    25 mei 2007 om 14:24

    zie zeker potentieel in die computertekeningen, en €50.000 voor pk/kg van 1:2,3. Jammer dat de betrouwbaarheid van engels auto’s al niet groot is, en die van kleine fabrikanten……..

    Login om te reageren
  2. Laurens zegt

    25 mei 2007 om 14:26

    Die achterkant doet mij eerlijk gezegd niet veel, maar het zal wel weer een redelijk hoog fun gehalte hebben die wagen..

    Login om te reageren
  3. Thijs zegt

    25 mei 2007 om 14:31

    De prijs is in ieder geval heel schappelijk.

    Login om te reageren
  4. Martinus zegt

    25 mei 2007 om 14:33

    wat betreft design ontbreekt het die Engelse bedrijfjes wel aan originaliteit zeg

    Login om te reageren
  5. Lustigson zegt

    25 mei 2007 om 14:40

    Hmm… mooi. Lotus Exige meets Marcos Mantis meets Jaguar XK.

    Login om te reageren
  6. Franco zegt

    25 mei 2007 om 14:49

    Niets mis mee!
    Mag gauw in mijn garage geparkeerd worden… :D

    Login om te reageren
  7. jurrian zegt

    25 mei 2007 om 14:53

    gaaf, ik wist niet dat ginetta nog leefde. interessant

    Login om te reageren
  8. Tim zegt

    25 mei 2007 om 14:58

    Kijk ik niet goed of zie ik een ingekrompen ferrari!?!?

    Login om te reageren
  9. NiSSaN 350Z zegt

    25 mei 2007 om 15:12

    Het doet mij een beeeeeeeeetje denken een aan de dodge viper… niet zon heel klein beetje ook…

    Login om te reageren
  10. Fruitcake zegt

    25 mei 2007 om 15:14

    @Jurrian

    Ze schijnen nog aardig wat geld te verdienen door het blijven bouwen van de G4 die ook in Gran Turismo 4 zit :)

    http://www.ginettacars.com/modelrange.htm

    (staat zelfs een type tussen die GT4 heet :D )

    Login om te reageren
  11. Xemurai zegt

    25 mei 2007 om 15:33

    Geweldig! En dat voor 50k :|

    Login om te reageren
  12. huub Vanderlubbe zegt

    25 mei 2007 om 15:49

    Nee, een “veertien in ’n dozijn” sportwagen!

    Login om te reageren
  13. luc zegt

    25 mei 2007 om 15:50

    ik zie er heel veel auto’s in
    een porsche, een bmw, opel en nog heel vele meer

    Login om te reageren
  14. Lotus7 zegt

    25 mei 2007 om 15:56

    @ Martinus en MarinusVanderLubbe

    Een beetje respect heren. Dit merk is van een andere orde dan de Zonda- en Spijker-prollaria, namelijk kleinschalige produktie voor liefhebbers. Het heeft meer historie, vindingrijkheid en doorzettingsvermogen dan menig ander fabrikant. De prijs/pret-verhouding is ongekend.

    Login om te reageren
  15. Driving Under Age\ zegt

    25 mei 2007 om 16:29

    Een echt Engelse “TVR”:
    Dat word spektakel!

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    25 mei 2007 om 17:08

    Wat zeurt iedereen nu over het design, dat doet er niet toe bij deze wagen, hier gaat het om pk/kgs en dus snelheid tegen een betaalbare prijs. Leuk toch juist!?

    Login om te reageren
  17. de sjonnies zegt

    25 mei 2007 om 17:10

    Mooi ding maarre, waarom ook geen 4 cylinder 2liter met turbo? met 800 kilo gewicht lijkt me dat meer dan genoeg en je doet ook niets af aan de fun factor.
    Kijk maar naar Lotus, de meesters in PK & gewicht, plus je kunt een 4 cilinder misschien wel verder naar achteren bouwen a la Honda S 2000 !
    Het kommentaar over de vormgeving : vorm volgt functie ! Cw Cw Cw

    Login om te reageren
  18. db zegt

    25 mei 2007 om 17:10

    die diffusors trekken op niet veel maar voor de rest is hij wel een prijsvriendelijk huis en tuin autootje

    Login om te reageren
  19. Stephan zegt

    25 mei 2007 om 17:34

    @ Fruitcake: daar moest ik ook gelijk aan denken! Daar heb ik nog de Europese 70’s cup oid mee gewonnen in GT4 :)

    Login om te reageren
  20. L-M zegt

    25 mei 2007 om 17:50

    Ziet er wel leuk uit. dus waarom niet

    Login om te reageren
  21. jordey zegt

    25 mei 2007 om 18:19

    oee!! TVR

    Login om te reageren
  22. IS 250 zegt

    25 mei 2007 om 21:45

    8c competizione ??????

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    25 mei 2007 om 23:48

    @ Citrofiel: jij snapt ’t tenminste!

    Ik ben wel bang dat ze de gestelde prijs niet kunnen waarmaken…
    … maar als dat wel lukt: hulde!

    Login om te reageren
  24. casanova zegt

    26 mei 2007 om 03:39

    Wel ontzettende lelijke renders trouwens, je zou verwachten dat ze meer tijd besteden aan zoiets voordat ze het de wereld in sturen.

    Login om te reageren
  25. Murcie GT-R zegt

    26 mei 2007 om 12:55

    lijkt wel op een soort van Engelse Viper ofzow

    Login om te reageren
  26. bryan zegt

    27 mei 2007 om 14:20

    eey mensen

    mooi auto voor niet te veel geld
    800KG en 3.5 L met 300PK

    maar hij lijkt van voor best wel veel op de aston martin vantage of DB7 en hij lijkt ook heel veel op de lotus exige en elise

    maar bij mij mag hij wel in de garage erbij naast mijn
    getunde honda CRX uit 96′

    Login om te reageren
  27. niek zegt

    28 mei 2007 om 02:02

    Zal ik dan maar de eerste zijn…

    FOTOSHOP!!!!

    Even zonder dollen. Leuke auto, al zie ik het britse er niet zo hard in terug. Misschien moet ik hem dan ook in het donkergroen zien met een licht lederen interieur. Met en retailprijs van zo rond de 60.000 euros ook zeker schappelijk geprijst.

    Maar als dit een BRITSE sportauto is die zo goedkoop wordt, krijg je dan teminste kofferbak verwarming voor tijdens het duwen? Kan iemand mij meer vertellen over de betrouwbaarheid van Ginetta’s?

    Login om te reageren
  28. Windhoos zegt

    29 mei 2007 om 00:04

    huub Vanderlubbe schrijft,

    25 May 2007 om 15:49
    Nee, een “veertien in ‘n dozijn” sportwagen!

    ——————————————————————————

    Op wat voor manier? Het PK/gewichts ratio licht iig super hoog al kan hij natuurlijk niet tippen aan de nieuwe Ariel Atom (300pk op 500kg). Looks? Who cares! Als je maar fun hebt :-D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North