• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nóg een Manhart BMW M3, omdat het ietsje meer mag zijn

Auteur: Loek, gepost 8 augustus 2022 om 20:01 – 2 Reacties

Met de Manhart MH3 GTR kom je echt niks meer tekort voor je BMW M3 sedan.

Niet heel lang geleden stelde collega @RubenPriest voor wat Duitse tuner Manhart kan met de nieuwe BMW M3 (G80). De Manhart MH3 600 zat al best een eindje boven de standaardcijfers van de M3 (510 pk en 650 Nm), de MH3 600 levert namelijk 635 pk en 780 Nm. Ter info: dat is evenveel pk en meer koppel dan de BMW M5 CS, de ultieme M5 (F90). Flinke cijfers dus voor de M3. Maar er is altijd meer.

Manhart MH3 GTR

Hoe veel meer, dat krijgen we vandaag te zien. Manhart presenteert de MH3 GTR. Geen cijfertje om aan te duiden hoe veel pk hij ongeveer heeft, want dat is niet relevant voor de MH3 GTR. Toch melden we de getallen even: de S58B30 3.0 zes-in-lijn met twee turbo’s levert nu 650 pk en 800 Nm. Toch weer een kleine boost ten opzichte van de MH3 600.

Circuit

Het lijkt erop dat de Manhart MH3 GTR de versie wordt die je wil voor het betere circuitwerk. Je kunt kiezen tussen een schroefset van KW of verlaagde vering van H&R. Je krijgt ook een nieuw uitlaatsysteem met kleppenbediening en een OPF-delete. Waar het echte circuit-achtige karakter van de MH3 GTR te zien is: de stoelen zijn nu carbon racekuipen van Recaro. Flinterdunne koolstofvezel platen met alleen wat kussentjes erop. Niet comfortabel, wel lekker ‘race ready’. Stiekem zou het verwijderen van de achterbank het geheel afmaken.

Uiterlijk

Uiteraard is een Manhart niet compleet met wat uiterlijke wijzigingen en ook dat is niet anders bij de MH3 GTR. Naast de striping, dit keer in het zilver, op de matgrijze lak, is er gestrooid met koolstofvezel. Het meeste hiervan komt regelrecht uit de M Performance-catalogus. Behalve de diffusor: die is in-huis ontwikkeld door Manhart. Ook de velgen zijn Manhart’s eigen, 20 inch Concave One velgen.

Het mocht dus nog ietsje meer zijn. Opvallend genoeg is deze Manhart MH3 GTR beperkt tot één exemplaar, dat je hier ziet. Wel maakt de tuner bekend dat hun upgrades binnenkort ook beschikbaar komen voor de M3 Touring.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Manhart MH3 330, voor als het een tikkie minder mag
  • Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
    Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, g80, M3, manhart, sedan, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe Can-Am heeft minder wielen dan je denkt
Volgend bericht: Onderschatte warme hatchbacks uit de jaren ’80, dit zijn er 11! »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    8 augustus 2022 om 21:25

    Ziet eruit als een grijskenteken-versie met die geblindeerde ruiten 🤢

    Login om te reageren
  2. AudiRS zegt

    9 augustus 2022 om 06:57

    Ik had in een ander voorbumper geinvesteerd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North