Noooo! De nieuwe Audi RS5 verliest zijn V8!

Auteur: , 138 Reacties

Hij wordt 100 kg lichter, maar moet daarvoor wel een heerlijke motor inruilen.

Zeg maar dag tegen de V8. :(

De Audi A5 in al zijn verschijningen wordt op een dieet gezet door middel van kleinere, lichtere motoronderdelen, holle spaken in de wielen en aluminium panelen. Met 100 kilo minder moet hij het op gaan nemen tegen de BMW 4-serie. Erg veel invloed op de wegligging zal het niet hebben, maar het is wel het punt waarop Audi de strijd aangaat met BMW.

Omdat het verbruik gunstig wordt beïnvloed door de gewichtsafname, hoeft Audi de A5 niet te vernederen met een 1,4-liter motortje. In plaats daarvan krijgt hij op zijn minst een geknepen 2,0-liter turbo met zo’n 180 pk, en een 200 pk sterke 2,0-liter TDI. Voor wie bijtelling geen issue is, kan kiezen voor de 230 pk 2,0-liter TFSI turbo, of natuurlijk de S5 met 345 pk uit zijn V6.

Ja, de S5 moest al eerder zijn V8 inleveren onder het mom van downsizing. Nu is het de beurt aan zijn snellere broer, de RS5. De coupe en cabrio krijgen een 482 pk twin-turbo V6 in plaats van de ongeblazen 450 pk V8, dus gelukkig gaat het er wat betreft vermogen op vooruit. Echter, die heerlijke V8 roffel zullen we missen. Er gaat toch niets boven de klanken van een achtpitter…

Alle V6’en, inclusief de 3,0-liter TDI met 276 pk, zullen een nieuwe versnellingsbak met acht verzetten en dubbele koppeling krijgen. Wil je geen handbak, kies dan maar voor de E-tron plug-in hybride techniek die hoogstwaarschijnlijk van de A4 wordt overgeheveld naar de A5, zo schrijft Carmagazine. Zo rij je een kleine 50 kilometer voordat de 228 pk 2,0-liter benzinemotor bijspringt. Stomme mueslivreters en hun bijtelling…

Begin 2015 mogen we de eerste vernieuwde A5 verwachten, zes maanden later gevolgd door de cabrio. De Sportback rolt pas begin 2016 de dealers binnen.



138 reacties

Downsizing fuck you!
@074yasin: Zal wel aan mij liggen, maar ik zie het probleem niet zo. Ik hem meer respect voor de techniek die met 6 cilinders hetzelfde bereikt dan met 8.
Als het met 4 kan prima, waarom zou je tegen downsizing zijn? Zolang de performance nog steeds ‘up’ gaat…

Echt emotie zit er ook niet meer in die blokken van tegenwoordig dus dan maar zo efficient mogelijk. De oude blokken houden we dan wel beschikbaar voor emotie!
@911GT2: nou…for instance…de turbo. er valt natuurlijk wat te zeggen voor de ongeblazen v8 , die heel anders op het gas reageerd dan de geblazen v6. Een term zoals turbolag passeerd dan de revue.
@dnadave: de tijden van ferme turbolag liggen ondertussen ook al achter ons…
@911GT2: ik weet zeker dat als jij een proefrit zou krijgen in een Audi rs5 met een 4 cilinder en een rs5 met v8 dat je in de laatstgenoemde minimaal met een harde tak en een glimlach achter het stuur zit met je raam open, ipv de 4 cilinder! Totaal geen emotie
@911GT2:

Dat een twinturbo V6 meer pkt’jes op kan hoesten dan een atmosferische V8 vind ik allang niet zo bijzonder meer. Het gaat meer om het geluid wat die achtpitter maakt.
Ik heb liever een V8 met 250pk dan een I4 met 300pk.
Ook al is de vierpitter sneller, het is nooit het hetzelfde qua beleving.
@911GT2: G E L U I D
@amg65: I call bullshit. Met de geluidsrestricties en superstille isolatie, komt het geluid tegenwoordig door de speakers… dan maakt het ook niet meer uit wat voor geluid er achter uit de pijpjes komt….
@911GT2: Achjoh, De Nissan GTR heeft ook een twin turbo V6, met ongeveer evenveel pk’s en de nieuwere zelfs ietsje meer, en die klinkt ook geweldig.
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Noooooooo!!!!! Dat de S5 de V8 al heeft moeten inleveren, is al erg genoeg!
Ja hoor V8 er uit nu is er echt niets bijzonders meer aan dit hok!
@cocksdriveaudi: Nee, dat klopt. En dat is nu juist het mooie! Kunnen mensen met dit budget gewoon weer echte auto’s kopen :).
@hamerhaai: dat konden ze überhaupt al alleen sommigen ……
-edit: nutteloze bijdrage-
@chuck12: Nou, ik haat Audi, Norge haat Audi en vag in algemeen Jrk68 haat vag/Audi en ik ken er nog wel een paar, jij noemt dat niemand
@cocksdriveaudi:
Je vergeet redbeams, ruf, imba, etc etc….
Nu is haten in mijn geval een groot woord, ik doe liever aan consumenten voorlichting door mijn ervaringen met ze te delen. En die zijn niet positief….
@jrk68: true story
@jrk68: mis mijn naam ?
@Megakix: telt niet mee. Jij bent tegen alles wat niet BMW is
@jrk68: Schrijf mij ook in, doe graag mee. Uit de fabrieken van de VAG komt een continue stroom van gal.
@cocksdriveaudi: Laat mensen dan zelf beslissen wat ze kopen. Persoonlijk denk ik dat sommigen(!!), dus niet iedereen, hun mond niet open moet trekken want zelf rijden ze de lelijkste ‘hokken’ ooit. Daarnaast zijn al de personen die je noemt juist degene waar ik het vaak niet mee-eens ben:P Maarja ik heb zelf pas net mn rijbewijs dus mag niet zeuren, wel rijdt mijn pa al jaren audi dus heb er wel ervaring mee. Ik vind ze lekker rijden en ze willen graag hard gaan. Technische mankementen? Nope mn pa heeft in 20 jaar met 4 audi’s nooit problemen gehad..
@chuck12:

Audi,s worden niet gekocht ..
@lincoln: Bewijs t? Zoek internet af en. eef mij alle gegevens van audi, dan ga ik ondertussen studeren.
@chuck12: de meeste mensen waarmee jij het niet eens bent hebben langer hun rijbewijs dan jij op de aardkloot rondloopt. Iets met ervaring ofzo vs jong en onbezonnen ?!!
Laten we het er maar ophouden dat je pa de Audi ellende nooit heeft willen vertellen aan de eettafel je ma zou er maar ongerust van worden
@cocksdriveaudi: Haha die laatste zin, ik houd wel van dat soort grapjes. Maar, wat rijdt u voor auto?
@chuck12: mercedes c 220 cdi bj 08 betrouwbaar tot en met gaat nooit stuk en de onderhoudskosten vallen alleszins mee, uiteraard wel goed volgens schema onderhouden daarbij voor de lol een oude saab 900 ng cabrio bj 97
@cocksdriveaudi: MB c-klasse heeft mijn oom toevallig ook, weet niet precies welke motor etc, maar heb er 2 weken geleden mee gereden. Eerste keer voor mij in een mercedes maar je voelt wel dat de wegligging goed is en er altijd voloende kracht beschikbaar is. Rijdt erg lekker en mijn oom is er ook al 2 jaar lang erg blij mee!
@chuck12:
Dus jij op je gazelle bent van mening dat personen hun gefundeerde mening voor zich moeten houden….
Lachen met jou, ik reed al auto toen jij nog niet eens vloeibaar was….
@jrk68: He wel volwasse blijven! Ach mn gazelle staat al maanden te stoffen in de studentenstraat, naar school rijden mn maten en ik in een xc90. Swag noemen ze dat niet, want volvo is nou eenmaal wat populairder onder de ouderen. Maar we kunnen wel met 7 studenten naar school, te laat komen is geen optie.
@chuck12:
Nee, dan wordt de juf van het kinderdagverblijf heel pissig….
@jrk68: mijn pa rijd een ford transit ziet er niet uit maar is ideaal
@rickvandeven:
Ja und.., wat voegt dat toe aan dit verhaal????
@jrk68: ik sta @chuck12 bij in zijn verhaal over de Volvo
@jrk68: Ja bijna goed, geneeskunde in Leiden. Maar je zat er echt goed in de buurt, bravo! En nu stoppen aub.

De xc90 rijdt overigens wel lekker, maar het is een zuipschuit en nogal zwaar op de weg. Maar zou m niet inruilen voor een audi 5-serie, veel te krap voor 7 studenten natuurlijk en te sportief voor mijn leeftijd (en veel te duur natuurlijk). Daar krijg je helaas ongelukken mee..

Trouwens AB redactie; ik heb de android-app van Autoblog en heb vaak last van ‘kan bericht niet versturen’, terwijl het internet op dat moment gewoon goed is.
@jrk68: Bijna goed! Geneeskunde te Leiden. Maar je zat in de buurt, goed hoor-_-

Het gaat nogal de offtopic kant op maar met jou audi-jaloezie/ VAG(Wtf is dat?) haat, dat jij nog de discussie aangaat met een 21-jarige zegt al hoe volwassen je bent.
@chuck12: ho ho…geneeskunde is universitair, dat noem je dus geen “school” ! Ik ben 6e jaars, ook in Leiden.
@chuck12: tja, de vergrijzing slaat ook op autoblog toe. De personen waar jij (en ik) het zelden mee eens zijn, zijn volgens mij oude chagrijnige mannetjes.

Personen die nog leven in het tijdperk waarin Japanse auto’s betrouwbaar zijn, franse auto’s roesten, en duitse auto’s proletenbakken zijn.
@melkkoe: +10000, gelukkig nog iemand die niet oud is inderdaad :D
@melkkoe:
Nope, die gaan met hun tijd mee.
Die weten dat franse auto’s steeds beter worden en allang niet meer roesten.
Die zien dat japanse auto’s ook hun problemen hebben.
Zij zagen koreaanse auto’s volwaardige alternatieven worden.
Die zien nu de duitsedegelijkheid van zijn voetstuk donderen.
Het zijn dus in jullie geval de jongeren die nog romantisch het marketing apparaat geloven.
@jrk68: ook dit stukje bedreven schrijven van een oude chagrijn bevestigt het verhaal waarop je reageert weer…. Heerlijk!
@ferryr: Je kan lullen wat je wil. Hij heeft wel gelijk. Google ff zou ik zeggen.
@jeffreym3: het gaat me niet om wie er gelijk heeft. Ik ben aardig op de hoogte dus weet wel waar het hier over gaat… Ik word alleen zo moe van dat wijze gelul en die VAG haat hier…. Mooiste is dat ze dan zelf een Smartje rijden waarbij naar een 50.000 km de motor naar de oudijzerboer kan…. :)
@cocksdriveaudi: Jij bent een meeloper net als die ruft gast.
@quattromeister: rustig…het zijn alleen maar feiten die ik roep. Audi’s scoren slecht met betrouwbaarheid, hun auto’s zijn saai en hun interieurs worden door PSA gebouwd. Oh ja, het ontwerp van de a modellen zijn al zo oud als de weg naar Ingolstadt en uber saai.
@rufctr01: Alleen rijd m’n rs2 al jaren zonder problemen en is alles behalve saai..
@rufctr01: Onze rs2 loopt al jaren zonder problemen.. En saai is ie zeker niet, in tegenstelling tot de Bijlmerdiesel van @cocksdriveaudi
@rufctr01: dat zijn geen feiten pannekoek dat zijn verhaaltjes die je van anderen hebt gehoord, ik rij sinds ik m’n rijbewijs heb al een rs2 nog nooit problemen mee gehad en saai is ie zeker niet. Een mercedes diesel, dat is saai!
@quattromeister: mijn benz uit 2008 zal je zelden tegenkomen in de Bijlmer jouw oude aftandse verbouwde Audi 80 avant uit 98 daarentegen nogal heel erg veel!
@cocksdriveaudi: haha mijn rs2 is unieker dan welke diesel benz dan ook.
@quattromeister: laat die taxichauffeurs met hun Benz uit 2008 maar lullen.. Daar rijden er ontelbaar veel van…. Een RS2 is nog ’s een auto!
@quattromeister: een RS2 is zeer mooi en exclusief, dat geef ik ook zonder twijfel toe. Dit was ook gelijk de laatste mooie Audi. Wees er zuinig op. Alleen de feiten zijn geen verhaaltjes. Zoek hier maar eens op: top tien automerken met de meeste motorproblemen. Of klopt het nu in een keer niet omdat Audi op de eerste plek staat?
@quattromeister:
Whoehahahahahahah een audifan die iemand van meelopen beticht…really, ik krijg pijn in mijn buik van het lachen….
@jrk68: een merknaam staat of valt met meelopers. Dat is echt niet alleen met Audi zo. Ik had verwacht dat jij dat na al die jaren wel zou begrijpen.
@melkkoe:
Nope, dat was vroeger zo met Opel en nu met VAG.
Uiteraard heb je dit gedrag ook waar het de kinderkamer posterauto’s betreft.
Verder zijn er weinig merken die het daarvan moeten hebben, die hebben gewoon een identiteit.
@jrk68: voor mijn gevoel is dat nu met de koreanen ook het geval. Waar een aantal jaar geleden iedereen behoudend was met de aanschaf, hoef je je nu niet meer te schamen dat je een KIA verkiest boven een duurdere toyota, opel of VW.

Met de zogenaamde identiteit merken, zie ik het de laatste jaren toch minder gaan. Saab, Alfa
@jrk68: oké.
@cocksdriveaudi: hahaha je haat een automerk. Kan beter zeggen dat je gefrustreerd bent. Droefke
@dtm01: er zijn zoveel mensen die een bepaald automerk haten hoor. Ik heb zelf jarenlang een hekel gehad aan Peugeot en Renault. Ik begin nu bij te trekken. En een hekel hebben aan een merk KAN iets anders zijn dan alleen bullshit verkopen.
@cocksdriveaudi: Ik moet eerlijk toegeven dat het nu wel een mindere auto is als dat het was, maar om nou gelijk te zeggen dat het helemaal niks meer is vind ik overdreven. Maar dit kan ook komen dat ik me eigen alleen focus op VAG, jawel het staat er echt.
Dit kan zijn omdat het er met de pap lepel in is gegoten, ik weet het niet maar ik moet niks hebben van renault, peugot, BMW, Mercedes, Opel, Honda, of welke andere Japanse rommel.
Maar terug naar de RS5. Ik vind dat de auto ook nog wel een goede uitstraling heeft met de grote grill, grote velgen en luchthappers. Ferdinand Porsche had ooit een mooie uitspraak: vorm volgt functie, misschien dat hier niet helemaal van toepassing maar in mijn ogen is de RS5 bedoeldt als zeer sportieve auto, dit kan ook met een V6.
Maar je moet ook niet oordelen voordat je het hebt meegemaakt, dit is ook een fout vanuit mn eigen, ik heb namelijk nooit in een peugot, renault of een van de bovenstaande merken auto’s gereden.

En als je iets af wilt zeigen van audi, laat het dan de A1 zijn met een automaat, S-Tronic of wat ligt er tegenwoordig in. Deze auto zeik ik ook helemaal af omdat ik hier laatst in gereden heb en het was afzien heel zwaar afzien. Een bak die niet opschakeld als je 6000 toeren maakt of niet terug schakelt als de motor begint te stoteren omdat deze te weinig toeren maakt.
@porscheFan64: geniet maar lekker de volgende keer als je in een Audi stapt. Weet wel dat je lekker op Franse ‘rommel’ zit. Voorlopig scoort geen merk zo slecht, voorlopig hebben ze de meeste technische ellende.
@rufctr01: omdat PSA-materieel in audi’s wordt gebruikt is dit inderdaad gelijk Franse rommel ja.

Ik zag laatst nog een audi voorbij komen met ventieldopjes van Toyota, echt Japanse rommel waarmee deze waardeloze auto voorbij kwam.
Was wel een beetje te verwachten, aangezien de s5 ookal van v8 naar v6 ging. Ze hebben een v6 turbo liggen en ze verder geen kleine 8cilinders.
Zaten de motorsteunen weer eens los?
@norge: Je neemt de titel net wat te letterlijk… Denk ik.
@autobart: Ik denk dat jij Norge te letterlijk neemt
,, Men bestelle een R8 V8 (V10 voor de creatievelingen, of zij die ECHT power zoeken?) motorblok, en doene een kleine motortransplantatie.”
Heerlijk V6 twin turbo, nog makkelijker extra paarden eruit te halen en 100 kg lichter is alleen maar beter. 500+ pk here we come…
@deepep: nee gaat enkel nog eerder kapot dan een regulier vag produkt
@cocksdriveaudi: ‘gaat eerder kapot dan een regulier VAG product’. Haha, wat een grapjas ben jij!
@kapiteinaudi:
Wel een grapjas met realiteitszin….
@kapiteinaudi: zoek die betrouwbaarheid statistiek van laatst er nog eens bij! Daar kwam jou favo merk heeeeeel best uit de bus **kuch**
@cocksdriveaudi: Dat is weer een baggeronderzoek dat nergens op slaat. Dat de 2.5 TDI en de 1.4 TSI nou niet bepaald betrouwbaar zijn wil niet zeggen dat je de rest ook over een kam moet scheren.
@autobart:
Al die kapotte DSG bakken komen zeker ook alleen maar in China voor….
@jrk68: Had ik het daarnet over DSG? Ik dacht het niet.
@autobart: had ik het alleen over de motoren van Audi ?
@autobart:
Ja pijnlijk hé als mensen man en paard noemen. Speciaal voor jou nog één 1.2 TSI….
Nog zo’n wonder der techniek….
@cocksdriveaudi: Haha, zo’n nietszeggend onderzoek als argument gebruiken. Grapjas….
Je hebt het (in een van je andere comments) trouwens niet alleen over Audi, maar over de hele VAG group. Dus de 911 (beste sportwagen ooit) is slecht, de Audi A8 (meermaals verkozen tot beste limo) is slecht, de VW Golf ( best verkochte auto in Europa) is slecht, de Veyron (snelste auto) is slecht, etc…..
Het enige wat ik daarop kan zeggen is: get lost!
@kapiteinaudi:
Porsche is alleen op papier VAG, de 991 is nog voor die tijd ontwikkeld.
Wat dat onderzoek betreft, als dat het enige zou zijn zou je er overheen kunnen stappen.
Het zijn er echter vele, en waar rook is, is vuur. In dit geval is er wel heel veel rook….
@kapiteinaudi: Porsche prima auto hoort helaas sinds een aantal jaren tot de vag groep, intern vechten de Porsche medewerkers tegen het vag beleid daar zij vrezen dat hun Porsche kwalitatief dezelfde weg zal bewandelen als de overige vag meuk. A8 beste limo? Wel nee limo’s worden alleen gekocht door oude mannen en oude mannen zijn blind. Sommigen vallen dan ook zo maar eens in zo ding en zo’n handige verkoper laat dan snel een koopcontract tekenen.
Golf meest verkocht dus in jouw optiek dus goed, nee geeft meer aan dat de mens een kudde dier is en goede marketing werkt. Veyron snel dus goed? Nee andere merken gaan dan geen 400km + maar geven meer plezier, snelheid is tevens geen kwaliteits graadmeter. So think about it
@cocksdriveaudi: Het dringt ineens tot me door dat jij een reïncarnatie van ‘onlycocksdriveaudi’ bent :) Zou dat kunnen kloppen?
@kapiteinaudi: goh kwartje gevallen!
Ergens vind het niet zo erg, de V8 uit de RS5 vond ik altijd al wat soft klinken. Als ze bij Audi de turbo’s lekker luid kunnen krijgen heb ik er weinig problemen mee. Alleen ben ik bang dat deze V6 net als de V6 uit de S5 zal gaan klinken en datis niet erg speciaal.
@ej20g: prop er nepgeluid in, klinkt net zo lekker en de chicks weten toch niet dat het speakers zijn;)
@chuck12:

de chucks ook niet ..
@lincoln: jij bent echt een dommertje, niet grappig etc etc.

Maar afijn, volgens mij zijn er wel auto’s die nepgeluid hebben d.m.v. speakers!? Aangezien jij altijd alles weet, als fulltime AB’er, mag je mij uitleggen of dat wel/niet zo is. Zo ja, geef een paar voorbeelden a.u.b.
@chuck12: Maar afijn is geen Nederlands. En motorgeluiden door de speakers bij verschillende modellen is algemeen bekend. Google is je vriend. Succes
@chuck12: nee liever toch niet. Doe mij de roffel van Subaru maar. Dat is tenminste een écht geluid, puur dankzij de plaatsing van de turbo en het uitlaatsysteem. Geen rare speakers en dergelijke. En ik kies de auto die ik wil rijden echt niet aan de hand van chicks. De auto die ik straks heb stoot ze eerder af dan andersom.:)
@ej20g: Een V8 is een V8. Dit maken allen een specifiek geluid. Enkel dempt de ene fabrikant het meer dan de andere. Audi kennende is het niet ongewoon dat hun V8 saai klinkt.
@jeffreym3: daar heb je gelijk in. Daarom ga ik deze V8 ook niet zo missen. Heb sowieso niet zoveel net 8-cilinders.
@ej20g: de nieuwe RS6 met V8 en turbos
klinkt ook niet al te best dus denk t niet.
@jrmpower24: Demping..
Zet er dan een 5 in lijn is, heeft het nog enige historische waarde. Lijnmotor is altijd beter dan v in mijn ogen. 5 in lijn is wel enigzins een teken van sneuheid omdat het aangeeft: “ik wil een 6 cilinder erin zetten maar dat past niet” Maar nog altijd beter dan een V6, 6 cilinders horen niet in een v vorm
@undifined1:

o.k. .. dus daarom ben je geen ingenieur geworden ..

duidelijk ..
@lincoln: het is overigens wel de bedoeling dat ik dat ga worden. Alleen dan op een iets ander gebied.
@undifined1: Verklaar je nader.
@jeffreym3: sorry, ik houd gewoon niet van v6 en V8 motoren, zowel het uiterlijk als het geluid spreekt me niet aan. Een 6 in lijn loopt gewoon mooier. Een 5 cilinder loopt ook niet zo soepel als een 6 cilinder.
@undifined1: cilinders horen plat.
@ej20g: En rotatieschijven horen te draaien.
@ej20g: nee cilinders hoor met zn zessen voorin in lengterichting op een rijtje, en dan het geheel onder een hoek van 30 graden.
@undifined1: ieder zijn voorkeur. De motoren die jij overduidelijk beschrijft zijn heerlijk maar voor mij gaat er niets boven 4 of 6 cilinders horizontaal tegenover elkaar in lengterichting met een blokhoek van 180 graden. En dan nog het liefst 4 cilinders en een unequal length spruitstuk. Jammie.
@undifined1: sinds wanneer is een 5 cilinder ooit sneu geweest?! Een 5 cilinder klinkt fantastisch en heeft genoeg power over het algemeen :)
”zullen een nieuwe versnellingsbak met acht verzetten en dubbele koppeling krijgen.”

Klapperdeklap daar gaat de Audi-bak… dadelijk alweer.
@imba: die nieuwe versnellingsbak van ze staat waarschijnlijk in 8 stappen buiten
Ze maken bmw alleen maar populairder, and who cares?:-)
@bmwe46csl: nieuws van volgende week: nieuwe BMW M4 krijgt 6 cilinder motor met turbo’s.
De “oude” V8 kwam niet echt aan zijn opgegeven vermogen, had eigenlijk te weinig koppel voor het hoge gewicht, klonk niet zo fantastisch maar drinkt wel als een supercar.

De nieuwe met 482pk uit een V6? Dat is heel sappig, en met het bijhorende koppel (=vermogen aan lagere toeren) zal dit volgens mij gewoon een betere auto zijn over heel de lijn… we zullen zien wat de M4 doet…
@Onehp:
Voor zover bekend slechts 425 echte paarden. Die zal de vloer dus wel gaan aanvegen met die 482 shetlandpony’s.
Van een V8 naar een feces. Want feces maken dat kun je aan Audi wel overlaten…
Ik weet toch nog wel zeker dat de nieuwe C63 hier het zwaarst onder zal lijden, nu hebben ze machtige atmosferische 507pk (edition507) V8, en als dat ook in de toekomst een turbo V6 wordt (vast wel)…. :( . bij audi en BMW komt de klapt van V8 naar V6 toch iets minder hard aan. Maar bij mercedes gaan we het echt missen denk ik. dag V8 brullll
jammer dit, ik vond die v8 altijd wel heerlijk klinken. een paar cilinders minder en we gooien er een paar turbo’s op. dat is wel leuk voor de cijfers maar niet voor het gehoor. en dat vind ik 1 van de belangrijkste dingen als je een auto koopt voor zo’n bedrag. jammer dat ze daar tegenwoordig niet meer aan denken.
enjoyy

https://www.youtube.com/watch?v=baUlGizoARI
@Hoebb: lekker geluidje man!
@maseratizzzzzzzz: Nog even lekker genieten van die V8 ;-) straks/nu wordt ie toch niet meer geplaatst in een regular midsize wagen :-/
Er worden toch minder van dit soort auto’s verkocht, waarom niet gewoon een dikke motor erin houden? de mensen die dit soort auto’s kopen malen toch niet om brandstofkosten en vaak is zo’n auto toch niet de daily driver. Compenseer deze dikke motoren als automerk dan met wat Bluemotion/EDE modellen of plant gewoon een paar bomen zoals Rolls-Royce doet. Dan hou je zowel de autoliefhebber als de bomenknuffelaars tevreden. Dit is gewoon erg jammer…
Gwb prima vind ik, meer pk’s is een
mooie compensatie
Klinkt indrukwekkend.. maar ja, audi.. Alhoewel de A5 kan ik wel waarderen
100 kg geen invloed op wegligging? Ga toch strijken! Gooi maar 100 kg zand in je koffer en voel het verschil maar. Als ik op de limiet rij en m’n materiaalkoffer van ocharme 15 kg gaat schuiven en tikt tegen de wand dan voel je dat heel heftig (tip: leg rubber mat, dan schuift hij niet, kantelt enkel), ga je van op de limiet naar overstuur.
@fortuna:
Als die 100kg de gewichtsverdeling niet negatief beinvloed heb je gelijk.
Dat is niet vergelijkbaar met 100kg in de koffer, dat verziekt de gewichtsverdeling.
Dat er (neem ik aan) minder gewicht op de vooras rust is positief in de strijd tegen onderstuur.
Wie dit beslist heeft ga ik persoonlijk downsizen
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :'( Audi wat doe je!? Echt zo bang voor die milieufreaks? Neem een voorbeeld aan Jaguar, die durven tenminste nog wel wat fatsoenlijks op de markt te brengen!

Serieus, als deze onzinontwikkelingen zich voortzetten voel ik me straks nog genoodzaakt mijn naam te wijzigen..

Zo.. dat zal ze leren hopelijk!
Sommige mensen hier bashen op Audi, ik heb geen idee waarom, maar heb het gevoel dat ze nog nooit in een Audi gezeten hebben. Ik rijd nu 5 jaar Audi en heb er nooit een enkel probleem mee gehad, interieur is fantastisch en het rijd ook goed. Ik heb hiervoor ook een 5 serie gehad, zelfde verhaal. Stuk voor stuk prima auto’s, heb genoten van mijn BMW, maar de Audi die ik nu heb rijd voor de afstanden die ik rijd net even lekkerder, en vind ik gewoon mooier dan de auto’s die BMW maken. (Absoluut dat een BMW ook fantastisch rijd.) En geloof je het zelf, niemand “koopt” Audi’s, maar iedereen koopt wel BMW en Mercedes? Ga alsjeblieft niet in je eigen dromen geloven.

Wat betreft de nieuwe RS5, ik snap best dat iedereen nog steeds de emotie en roffel van een V8 wil hebben, maar helaas zijn die tijden helaas voorbij, en moeten we het doen met wat kleinere sterkere motoren.
@prlwytzkofski: Bullshit… Als ik een V8 wil dan wil ik een V8 snap je. Het gaat bij dit soort auto’s toch immers niet op de milieu-eisen waar ik onderhand echt scheitziek van wordt..
welja verpest ook maar de laatste modellen die nog wat flair hadden hoor Audi..
Audi wat doet u nu? Beetje jammer dat zo de RS5 om zeep helpen.

Maar word altijd een beetje sneu van Autoblog… Het gaat over Audi (of andere VAG) en gelijk van die jaloerse huisvaders die onzin uit moeten kramen. Levensmoe soms?
Het klopt gewoon niet, alsof de huidige RS5 aan de milieu-eisen voldeed? Het oog lag toch op performance en power..
Aan iedereen die loopt de te huilen, de cult RS4 had ook een V6, en was biturbo, en die was beter dan de twee modellen erna. Eindelijk gaan we weer terug naar de basis.
Heb zelf in de rs5 gereden! Vermogen viel wat tegen als je niet boven de 6000 toeren kwam.. Goeie keuze in mijn ogen dus zo,n twinturbo v6
Jup, de grote monden met hun müsli tdi gaan weer een V6 met turbo’s erop wat minnetjes vinden.
journalisten spreken over een saai ”tot in de finesse doorontwikkelde ” auto zonder een greintje emotie . Geen RWD en een doods indirect aanvullend stuur. Coureurs vervelen zich kapot na het eerste rondje . Ze hoeven niets te doen !
@tweede_woning: ach. Wat voor de 1 perfectie is, is voor de ander emotieloos. Wat de 1 karakter noemt, noemt de ander een rammelbak. Het is allemaal smaak.
100kg lichter. Dus nog steeds dik 1700kg leeg. Ik vind het veel. Maar goed. Altijd zonde als een V8 het veld moet ruimen. Zeker die met redlines van tegen de 8200RPM.
Heel jammer was juist zo mooi een benzine gekoelde 8 cilinder
MEER vermogen
+
MINDER gewicht
=
NIET ZEIKEN
V6 met 482pk heerlijk zeg… Lichtere motor rijd ook veel lekkerder dan zon zwaardere v8. Nee helemaal top Audi. Maar ik ga toch voor 4 serie, nog wat mooier :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).