• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nordschleife krijgt een eigen pitstop voor toeristen

Auteur: willeme, gepost 7 augustus 2023 om 12:03 – 5 Reacties

Nordschleife pitstop

Er komt een extra pitstop voor toeristen op de Nordschleife van de Nürburgring.

Het is de minst verrassende manier om je auto in één keer af te schrijven: de Nordschleife van De Nürburgring. Nog altijd – zelfs anno 2023 – kun je een kaartje kopen en op een van de gevaarlijkste circuits ter wereld een rondje doen.

Naast dat het al een hele uitdaging is om je eigen wagen op de baan te houden, moet je ook uitkijken voor zelfverklaarde testpiloten die zich Misha Charoudin, Stefan Roser of Tom Coronel wanen.

Pitstop voor toeristen op Nordschleife

Dat worden er telkens meer. Er zijn dermate veel gegadigden die graag een rondje ‘Ring doen dat de baan een beetje dicht begint te slibben. Met name bij de start/finish op het rechte stuk. Om dat gedeelte een beetje te ontzien, komt er een nieuwe pitstop bij de Nordschleife.

Hier kun je de auto tanken of zelf even een drankje halen. Het is ook mogelijk jezelf te ontlasten, mocht de antiperistaltiek zijn werk doen na een rondje. Of als de schnitzel van de dag ervoor er als stroganoff uitkomt. Op deze locatie kunnen 100 auto’s te gelijk even pauze houden. Op de locatie zijn twee stewards die alles in goede banen (har har) moeten leiden.

En waar zit ‘ie dan?

Dan de locatie van de nieuwe pitstop op de Nordschleife. Die komt voor bocht 13. Dat is wat tegenwoordig de Sabine Schmitz-Kurve is. Dat is de eerste bocht als je voorbij de originele start-finish komt.

Deze maand gaat het management van de Nürburgring een pilot houden om te zien hoe het werkt en of er überhaupt animo voor is. Dan gaan ze daarna beslissen of de pitstop voor toeristen behouden blijft.

Heel veel aanpassingen hoeven ze natuurlijk niet te doen. Het is immers de locatie van de oude start-finish, dus de infrastructuur ligt er al.

Ook interessant!

  • video: Lamborghini Revuelto op de Nordschleife
    Video: Lamborghini Revuelto op de Nordschleife
  • Minimumsnelheid op Nordschleife
    Minimumsnelheid op Nordschleife flink verhoogd
  • BMW M4 CSL Nordschleife
    Zo snel is de BMW M4 CSL op de Nordschleife [+video]
  • De 1.914 pk sterke Rimac is gesnapt op de Nurburgring.
    Video: Rimac Nevera op de Nurburgring gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

nordschleife, nurburgring

Vorig bericht: « Autoblog Foto van de Maand – Juli 2023
Volgend bericht: Koop de McLaren Senna van Shmee150 »

Lees Interacties

Reacties

  1. e36thuglife zegt

    7 augustus 2023 om 12:22

    Slaat nergens op. Als ik rondje ring ga boeken dan ben ik echt niet zo moe dat ik daar moet pitten.

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      7 augustus 2023 om 17:07

      Jij misschien niet, maar ik ken pedaalridders genoeg die wel geschrokken zijn na 1 rondje.

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        7 augustus 2023 om 19:42

        Geschrokken zijn na 1,5 km. Je start bij bridge en even verderop is dan al de pitstraat. Dat is wel erg snel, dus die pitstraat is alleen voor de ringtijgers die meerdere rondjes achter elkaae rijden.

        Login om te reageren
  2. dare2think zegt

    7 augustus 2023 om 13:16

    De titel van het artikel kan ik ook zonder t wel waarderen ;)

    Login om te reageren
  3. pivavar zegt

    7 augustus 2023 om 15:32

    Niet alleen in de titel….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North