• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novidem Audi R8 supercharger

Auteur: Wouter, gepost 11 juni 2008 om 19:05 – 34 Reacties

Audi R8 Compressor Novidem


Tot Audi eindelijk eens doorkomt met een R8 V10 of V12 TDI moeten we uitwijken naar tuners voor een snellere R8.

De Zwitserse tuner Novidem grijpt naar een supercharger om het vermogen van de R8 op te krikken. Standaard heeft de 4.2 liter V8 FSI 420 pk en 430 nm. Na montage van de supercharger wordt dit 537 pk en 561 nm. De standaard R8 sprint in 4,6 seconden naar de 100, dus met een beetje geluk duikt de Novidem R8 onder de 4 seconden.

Audi R8 Compressor Novidem

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8, tuning

Vorig bericht: « Toyota: lithium-ion accu’s in 2009 en plugin hybrides in 2010
Volgend bericht: Chinese BYD komt naar Nederland! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Phils zegt

    11 juni 2008 om 19:08

    Leuk, maar die blauwe troep onder de vitrine mocht toch wel rood of zwart voor mij

    Login om te reageren
  2. Superflip zegt

    11 juni 2008 om 19:10

    Mooie prestaties dat die supercharger levert

    Login om te reageren
  3. xaray zegt

    11 juni 2008 om 19:11

    G.E.I.L.

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    11 juni 2008 om 19:16

    Twin-turbocharged kompressor of wat?

    Login om te reageren
  5. Henk zegt

    11 juni 2008 om 19:16

    @ Phils,

    Dat is gewoon persoonlijke voorkeur, spuit jij het toch lekker rood of zwart! Racing blue, erg mooi om de specs niet te vergeten!!!

    Toppertje.

    Login om te reageren
  6. iFi® zegt

    11 juni 2008 om 19:28

    Nee joh laat dat blauw maar, past goed bij het zwart en grijs. Maar die tekst mogen ze van de zijkant wel weghalen, het is geen sponsor auto :\

    Login om te reageren
  7. RobertJ zegt

    11 juni 2008 om 19:34

    @iFi: Dit misschien wel?

    Verder mooie prestatie, niet heel veel meer power, maar toch even dat extra beetje.

    Login om te reageren
  8. JW zegt

    11 juni 2008 om 19:44

    lijkt verdacht veel op n normale Turbo… hoekanda?

    Login om te reageren
  9. The Godfather zegt

    11 juni 2008 om 19:46

    Wat me is opgevallen, is dat tuners bij de R8 niets aan het uiterlijk veranderen. Ik vind het geen lelijke auto maar een beetje tupperware mag wel vind ik.
    Vooral als het gaat om zo’n specs.

    Login om te reageren
  10. RenJie zegt

    11 juni 2008 om 19:48

    mooi ding zeg, vooral met die letters: s u p e r c h a r g e r. :)

    Login om te reageren
  11. migg zegt

    11 juni 2008 om 19:49

    geef mij deze maar :-))

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/17/wieviel-ps-mtm-audi-r888

    Login om te reageren
  12. Mardec zegt

    11 juni 2008 om 19:56

    Rechtsboven ziet mijn oog toch een turbo?!

    Login om te reageren
  13. Pannekoek zegt

    11 juni 2008 om 20:04

    @ Mardec

    Rotrex supercharger lijkt er veel op een turbo.. ;)

    Login om te reageren
  14. InfiniteNissan zegt

    11 juni 2008 om 20:05

    Top, ik ben voorstander van superchargers. Nu komt dit ding bij 430 specs in de buurt.

    Over de 430 gesproken. Weet iemand hier waarom de 430 (niet de scuderia) zo’n “langzame” tijd heeft op de nurburgring? Langzamer dan een gallardo, 599, z06?

    Login om te reageren
  15. Mardec zegt

    11 juni 2008 om 20:07

    @ Pannenkoek

    Je kan best gelijk hebben hoor, zo heel veel weet ik er niet van :-) Ben nog in opleiding laten we maar zeggen.

    Maar ik dacht toch ook dacht een supercharger op de motor zijn as gemonteerd was? En een turbo werkte met de uitlaat?

    Dus als ik het goed begrijp is dat grijs ding de luchtcompressor naar de motoringang bovenaan. En dat Zwart ding onder het grijs ding is dan verbonden met de motoras? Dan is het idd een compressor. :-)

    Fijn toch die feedback van je mede autofanaten :D

    Login om te reageren
  16. GeeJee zegt

    11 juni 2008 om 20:07

    Ik zie idd ook alleen een joekel van een turbo, die doos met “supercharger” zou normaal vlak boven de drijfriem zitten, maar lijkt een beetje halfweg in de motorruimte te zijn geplaatst…?

    Login om te reageren
  17. InfiniteNissan zegt

    11 juni 2008 om 20:15

    volgens mij kan ook een supercharger er gewoon zo uitzien. enige verschil is waar het de lucht vandaan zuigt.

    Login om te reageren
  18. Windhoos zegt

    11 juni 2008 om 20:26

    Nice specs!…………….

    :-D

    Login om te reageren
  19. pascal zegt

    11 juni 2008 om 20:49

    Ik vind em wel vet!

    Login om te reageren
  20. ZwerverRoodbaard zegt

    11 juni 2008 om 21:01

    Altijd mooi :) maar doe aub wat aan die slangen, dat mag mooi staan bij een Supra of iets dergelijks maar niet bij zo’n ingepakt zwart blok.

    Login om te reageren
  21. Ricosuave zegt

    11 juni 2008 om 21:33

    Niceee…. ziet er ook mooi uit!!
    Echt een vette bak die R8!!

    zeker met deze specs.

    Login om te reageren
  22. Heyhuub zegt

    11 juni 2008 om 21:34

    @Infinitenissan

    Hoogst waarschijnlijk omdat de 430 totaal niet op de Nurburgring ontwikkeld is. En in het geval van de 599 is het waarschijnlijk ook nog het extra beetje rechtuit snelheid die bij een snellere tijd helpt.

    Login om te reageren
  23. hardcore hooligan1993 zegt

    11 juni 2008 om 22:05

    dass is GEIL

    Login om te reageren
  24. Arodin zegt

    11 juni 2008 om 23:55

    Natuurlijk niet verkeerd, maar wat zou het effect t.a.v. de temperatuur zijn? Er zijn al aardig wat R8’en met (bi)turbo uitgefikt.

    Login om te reageren
  25. Benjamin1 zegt

    12 juni 2008 om 00:07

    leuk, dat geblokte dak, lijkt het net een platgeslagen mini cooper

    Login om te reageren
  26. Pannekoek zegt

    12 juni 2008 om 00:49

    @ Mardec

    In opleiding tot autokenner? :P Ik ben al 3 jaar bezig.. xD

    Login om te reageren
  27. FabianVTR16V zegt

    12 juni 2008 om 08:11

    Leuk hoor !
    Inmiddels zijn er dus al 3 R8 varianten met Supercharger

    – ABT
    – MTM
    – Novidem

    @mardec
    Een supercharger wordt inderdaad d.m.v. van een as OF d.m.v. een tandriem aangedreven !
    Aangezien het hele tandwielenstelsel aan de kant van de passagierscabine zit, wordt daar ook de supercharger geplaatst (dus gok hier op een riemaangedreven variant)

    Login om te reageren
  28. Audi zegt

    12 juni 2008 om 08:59

    Is gewoon een Rotrex supercharger :) andere optie was een Eaton geweest die net zoals bij een 55AMG bovenop het blok zit.

    Login om te reageren
  29. Corrado vr6 slc zegt

    12 juni 2008 om 10:01

    Yeah, doe mij deze maar.
    Tis toch wel 1 van m’n droomauto’s

    Login om te reageren
  30. Robin zegt

    12 juni 2008 om 14:30

    Mooie specs. De auto is zelf ook heel mooi met die zwarte velgen. Alleen inderdaad die stickers eraf. Verder vind ik het er wat rommelig eruitzien bij de motor. En om niet te vergeten… dat dak ziet er ook wel cool uit :D

    Login om te reageren
  31. Pannekoek zegt

    12 juni 2008 om 17:43

    @ Audi

    Die kan je ook gewoon aan de zijkant doen…

    Login om te reageren
  32. Iceman zegt

    12 juni 2008 om 19:38

    Het betreft hier een riemaangedreven supercharger. (Compressor R-48)
    Verder zit er een vloeistof koeling tussen (dat zwarte koekblik met de blauw/rode aansluitingen)
    Een ander vooruitzicht is dat deze Kompressor set ook op de 525 pk 5.2 V10 FSI versie toe te passen is met 650+ pk tot gevolg.
    Die blauwe slangen moeten in mijn geval gewoon zwart zijn. (valt het minder op)

    Ice.

    Login om te reageren
  33. Windhoos zegt

    12 juni 2008 om 20:15

    Sorry jongens, maar ik ga ff lichtelijk offtopic.

    Heey Ice, lang niet gezien op het audiforum man. Kom gerust weer es een keertje langs wippen ;-)

    Login om te reageren
  34. Rick zegt

    1 januari 2009 om 19:21

    Joh Phils jij zei dat dat van jou wel in een andere kleur mocht wezen he,
    Je kan niet eens een simpelen audi a3 schaal model kopen joh dus wat klets je nou joh 1:18 misschien net als je effe wat cash bij je pa kan lenen!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North