• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec 765LT is krankzinnig perfectionisme

Auteur: willeme, gepost 1 februari 2021 om 12:37 – 15 Reacties

Novitec 765LT

Met de Novitec 765LT hoef je je geen zorgen te maken of je wel de snelste bent.

Het aanpakken van supercars is iets dat je eigenlijk niet hoort te doen. Kijk, dat je van een eenvoudige C-segment hatchback iets leukers en snellers maakt, is logisch. Die auto’s zijn tegen een prijs gebouwd en het eisenpakket was veelomvattend.

Bij supercars is dat niet het geval. Daarbij speelt budget een veel kleinere rol en gaat het erom dat het een enorm snelle en spectaculaire auto is. Helemaal in het geval van de McLaren 765LT, de snellere en lichtere versie van de 720S, van zichzelf al een bizar snelle auto. Als er één tuner is die wel raad weet met supercars, is het Novitec wel. Het is zo’n tuner die alles helemaal perfect wil doen. De Duitsers draaien hun hand er niet voor om om een Ferrari, Lamborghini of in dit geval McLaren aan te pakken.

Novitec 765LT

Novitec 765LT

Laten we beginnen met de motor van de Novitec 765LT. Er zijn twee opties mogelijk om de biturbo V8 aan te pakken. Wat de eerste stage doet, zegt Novitec niet. Alleen dat dan de N-Tronic ECU wordt herschreven. Je kan deze upgrade ook uitvoeren met een andere uitlaat en aangepaste inlaat. Dan stijgt het vermogen naar 855 pk en het koppel naar 898 Nm. Van 0-100 km/u sprinten duurt nu slechts 2,5 tellen en van 0-200 km/u is in 6,5 seconden achter de rug. Anyway, qua snelheid zul je niets tekort komen.

  • Novitec 765LT
  • Novitec 765LT
  • Novitec 765LT
  • Novitec 765LT

Vossen

De verdere modificaties zijn subtiel, maar staan zeker niet verkeerd. Met de speciale veren staat de Novitec 765LT iets dichter op de grond, zo’n 20 millimeter. Ook kun je kiezen uit flinke wielen, die werkelijk perfect in de kuipen passen. Het zijn gesmede lichtmetalen velgen gemaakt in samenwerking met de Amerikaanse wielenfabrikant Vossen. Voor zijn ze 9Jx20 en achter 12Jx21. De bandenmaten zijn navenant: 255/30 ZR 20 voor en 325/25 ZR21 achter. Je zult een innige relatie hebben met de magazijnchef van de lokale KwikFit.

Novitec 765LT

Dan zijn er nog een paar kleine modificaties. Denk aan de carbon versiersels bij de koplampen, de luchthapper op het dak en natuurlijk de achterspoiler. Qua interieur is er nu niets gedaan aan de Novitec 765LT, maar alles is mogelijk.

Ook interessant!

  • Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
    Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
  • McLaren 765LT Spider
    Dit is de gloednieuwe McLaren 765LT Spider
  • McLaren maakt het wel heel bont met deze 765LT
  • McLaren overweegt nu toch een SUV
    De McLaren 765LT Spider, zoveel gaat hij kosten

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

765lt, carbon, McLaren, novitec, tuning, verlaagd, vossen-wheels

Vorig bericht: « Video: dronken Porsche bestuurder kan er niets van
Volgend bericht: Dít kost de op twee na snelste Toyota van NL! »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    1 februari 2021 om 12:46

    De ene sprint is de andere niet blijkbaar…

    Login om te reageren
  2. leonlampe zegt

    1 februari 2021 om 13:39

    Waarom zou je bij novitec een neppe luchthapper halen terwijl je bij mclaren zelf een echte kunt nemen…

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    1 februari 2021 om 13:40

    @willeme : ik gok een typfout, maar 0-200 in 6,5 seconden is dan ook bizar rap. Als het de 100-200 tijd is dan vind ik het nog snel.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      1 februari 2021 om 13:47

      @dutchdriftking: volgens Novitec is het de 0-200 km/u tijd. Ik heb voor de tweede keer even het PB gelezen ;-).

      Waarschijnlijk bedoelen ze 6,5 seconden later. Dan heb je het over 9 tellen.

      Login om te reageren
      • TheMaster zegt

        1 februari 2021 om 13:54

        Dan zou ik me zeker wel zorgen maken of je de snelste bent. Model S Plaid+ zit met 9 tellen op 250 km/h. Dat is een serieus snelheidsverschil!

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          1 februari 2021 om 14:02

          @TheMaster:

          De Model S Plaid is nog niet uit en er zijn nog geen metingen gedaan. Daarbij, de Model S Plaid gaat zo ongeveer de snelst accelererende auto aller tijden worden op wat EV-hypercars na, als de beloftes kloppen. Deze Novitec 650LT is echt bizar snel, de Tesla wordt waarschijnlijk bizar sneller ;-).

          Voordeel is dat je met de Novitec 675LT ook op een circuit of op de Autobahn bovengemiddeld snel bent. Niet alleen op de dragstrip.

          Login om te reageren
          • elemento zegt

            1 februari 2021 om 23:37

            @willeme: ik heb p85d gereden . Echt top et. Maar je mist geluid en trilling door het lichaam. Kleine beetje gevaar , adrenaline is anders. Daarom heb ik motor waar de motor moet klinken. S1000rr voel je door je lichaam.

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        1 februari 2021 om 14:19

        @willeme: Even nagekeken, het is écht de 0-200 tijd. De ‘gewone’ 765LT doet het namelijk al in 7,2 seconden…. : https://www.autoblog.nl/nieuws/mclaren-765lt-is-lichtgewicht-beest-142331

        Login om te reageren
      • flow82 zegt

        1 februari 2021 om 18:05

        -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

        Login om te reageren
  4. mashell zegt

    1 februari 2021 om 14:04

    Waarom zit er een Audi logo achterop?

    Login om te reageren
    • flow82 zegt

      1 februari 2021 om 18:06

      @mashell: voorsprong door techniek

      Login om te reageren
  5. kemp86 zegt

    1 februari 2021 om 14:46

    720s gaat al in 7,8s naar de 200km/u dus denk dat 6,5s voor het totaal van 0-200km/u is. Ook typo daar staat 0-100 ipv 0-200.

    Login om te reageren
    • bmwpowerm5 zegt

      1 februari 2021 om 15:33

      dat denk ik ook
      dat doet een klaargemaakte 720s ook
      https://www.youtube.com/watch?v=axJcZiF8iec

      Login om te reageren
  6. KEV9 zegt

    1 februari 2021 om 15:56

    0 naar 200 niet 0 naar 100 in zes seconden

    Login om te reageren
  7. barry355gtb zegt

    2 februari 2021 om 13:13

    Dit is echt de koning van de dragstrip tot de Tesla Model S Plaid er is. Dat is echter wel een auto die dan echt zwaarder zal zijn. De remmerij zal ook wat aangepast worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North