• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec Rosso RACE 848

Auteur: autoblogger, gepost 26 februari 2010 om 09:50 – 30 Reacties

Novitec Rosso RACE 848
Een Ferrari 599 GTB Fiorano met 848 pk!

De Novitec 848 is het laatste pareltje van NOVITEC ROSSO, als vervolg op de Novitec 747. De RACE-848 zal volgende week onthuld worden op de autoshow van Genève. Onder de aluminium body en witgrijze matte lak ligt een krachtig beestje: een twaalfcilinder twin compressor met 848 pk en 842 Nm max koppel. Dat is 228 pk extra, en 234 Nm extra. Hierdoor gaat de auto van 0 naar 100 km/u in minder dan 3,4 seconden! De 0 naar to 300 km/u wordt afgetikt in slechts 23,7 seconden, uiteindelijk stopt de teller bij 345 km/u. Oh fuck…

Het exclusieve model heeft een aantal aerodynamische aanpassingen gekregen, die zijn ontworpen in een windtunnel. Novitec voegt daar nog even aan toe dat er tevens een driedelig 21-inch wielsetje voor de supercar beschikbaar is. Zou dat helpen om nog sneller te gaan? En zo ja, wanneer mogen we weer rijden?

Voor de technici nog wat specs:

The NOVITEC ROSSO RACE 848 is powered by an evolutionary stage of the tried and proven twin-compressor engine conversion for the six-liter V12 four-valve engine of the F599. For an additional power increase of 40 hp / 29.4 kW both mechanical chargers were fitted with modified turbine blades, several details of the engine peripherals were modified and the engine electronics were reprogrammed.

The high-performance chargers have an electronically limited boost pressure of 0.48 bars. The chargers are driven by a cogged belt and have their own dedicated oil circuit. A large water-to-air intercooler with dedicated water circuit also contributes greatly to the optimal power yield. A custom-developed intake manifold, high-performance injectors and sport air filter round out the engine conversion.

In addition, high-performance headers custom-designed for the compressor engine and the NOVITEC ROSSO stainless-steel quad sport exhaust system with a pipe diameter of 90 millimeters are also installed. The intensity of the exhaust note can be adjusted with a little switch on the steering wheel called the ‘manettino.’

The NOVITEC ROSSO engine management system coordinates the perfect interaction of all conversion components and ensures excellent power yield, running smoothness beyond reproach and maximum longevity.

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Novitec Ferrari Roma
    Novitec Ferrari Roma mooier/niet mooier dan origineel?
  • Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo
    Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

599, Ferrari, geneve-2010, mat, novitec, tuning, wit

Vorig bericht: « Lexus CT 200h officieel
Volgend bericht: Mercedes-Benz SLS AMG is nieuwe safety car! »

Lees Interacties

Reacties

  1. RossoCorsa zegt

    26 februari 2010 om 09:55

    Is er nu serieus iemand die dit mooi vindt?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      26 februari 2010 om 09:56

      @RossoCorsa: mwoah, in ieder geval beter dan de standaard 599.

      Login om te reageren
      • FuelMinded zegt

        26 februari 2010 om 17:29

        @autoblogger: Je vergeet te melden dat er slecht 3 worden gemaakt. ;)

        Login om te reageren
        • sjaakk zegt

          26 februari 2010 om 17:51

          @FuelMinded: scherp.
          ziet er goed uit. maar de kleuren combi lijkt teveel op die van mansory, niet dat het lelijk is. http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Ferrari_599_mansory_stallone03.jpg

          Login om te reageren
  2. Mr. V8 zegt

    26 februari 2010 om 09:56

    Ziek apparaat! En precies zoals het moet, mooi ‘ingetogen’..

    Login om te reageren
  3. Vreddy_B zegt

    26 februari 2010 om 09:56

    Ben eigenlijk enorm tegen het tunen van supercars maar deze kan er mee door behalve de velgen dan, die passen totaal niet in het geheel.

    Login om te reageren
  4. tt zegt

    26 februari 2010 om 09:57

    mss is het omdat ik nog geen koffie heb gehad maar het lijkt in deze opstelling wel een beetje op een corvette….

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      26 februari 2010 om 14:04

      @tt: Lijkt me tijd voor ’n bakske koffie dan :D

      Ben wel heel benieuwd hoe die V12 klinkt met blowers erop.

      Login om te reageren
  5. roberto zegt

    26 februari 2010 om 10:14

    ik vind t gewoon vet!! Ik ben niet snel van ‘getunede exoten”, maar deze vind ik wel erg stoer.. maar dat komt ook door de kleurstelling. Ik heb een zwak voor een witte auto met zwarte velgen;) en een zwak voor de 599:P

    Login om te reageren
  6. Timmie zegt

    26 februari 2010 om 10:28

    Hopelijk écht het allerlaatste pareltje, want dat getjoen komt me beide oren uit…

    Login om te reageren
  7. bmw-e30-7bh zegt

    26 februari 2010 om 10:31

    Wel nice, alleen die wielen vind ik niet zo mooi.

    Login om te reageren
  8. Pixed zegt

    26 februari 2010 om 11:09

    Mag beginnen tijd worden dat ze opnieuw kleuren uitvinden die heren tuners.
    Chapeau voor de motor upgrade, hoewel ik denk dat je met het prijskaartje wellicht een 2de wagen kan kopen (misschien wel genoeg voor een boodschappen GT-R?).

    Login om te reageren
  9. y.master zegt

    26 februari 2010 om 11:27

    Nou….das niet echt wat je een grote verbetering kan noemen ten aanzien van die extra 228 PK’s. 0-100 is verbeterd met 0.3 seconde en topsnelheid is toegenomen met +/- 20 km/u. Met die 828 pk verwacht ik toch eerder een acceleratietijd onder de 3.0 seconde en een topsnelheid rond de 380 km/u

    Login om te reageren
    • maferick zegt

      26 februari 2010 om 11:41

      @y.master:
      Ja daar dacht ik ook aan. De f40 uit 1989 had een boel minder pk en ja die haalde ook maar 324km/p uur maar ik had van 848pk wel veel meer verwacht……hoe komt dit autoliefhebbers? (hmm nu ik het zo zeg…ligt het misschien aan het gewicht?)

      Login om te reageren
  10. Zeker zegt

    26 februari 2010 om 11:46

    Who cares, natuurlijk gaat die auto veel harder dan 345km/h. Dat zijn gewoon veilig uitgerekende getallen. Met die aantal pk’s loopt die wagen makkelijk 360+ zonder moeite. En die acceleratie naar de 100 heeft alles met tractie te maken, wat die niet heeft met dat monster koppel bij lage toeren.

    Login om te reageren
  11. MacReady zegt

    26 februari 2010 om 11:58

    Nee, hoofdzakelijk tractie. Tweewiel aangedreven.
    Kijk bijvoorbeeld naar de 9FF. Door het extreme vermogen, niet lineaire afdracht door turbo’s (compressoren in het geval van de Novitec) in combinatie met slechts 2 aangedreven wielen, kun je met moeite onder de 4(!) seconden komen bij de sprint van 0-100. Dat is met bijna 1000 pk…

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      26 februari 2010 om 12:20

      @MacReady: Dan moet je maar wat spoilertjes toevoegen. ;)

      Deze auto’s zijn dan ook inderdaad niet zo gefocust op acceleratie maar meer op een hoge top (414 km/u!).

      Login om te reageren
  12. MacReady zegt

    26 februari 2010 om 11:58

    En met 9FF bedoelde ik overigens de 9FF GT9.

    Login om te reageren
  13. BananaFlip zegt

    26 februari 2010 om 12:17

    Voldoende vermogen lijkt me zo. Toch moeten Ferrari’s atmosferisch zijn.

    Login om te reageren
  14. Doekse zegt

    26 februari 2010 om 12:19

    laat hem gewoon lekker standaard….

    Beetje crap dit…

    Login om te reageren
  15. Svenska Aeroplan AB zegt

    26 februari 2010 om 13:07

    Fantastisch kleurenschema!
    Rest niet echt nodig…

    Login om te reageren
  16. creative zegt

    26 februari 2010 om 13:10

    wat heb je aan een hoge topsnelheid bij een RACE?

    Login om te reageren
  17. Nick zegt

    26 februari 2010 om 15:07

    Supervet! Maar 848pk, wat heb je eraan? Leuk voor op het circuit en om mee te showen, maar ik zie het praktisch nut er niet van. Toch wel gaaf om gewoon te hebben!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      26 februari 2010 om 16:23

      @Nick: En de 650pk die de wagen standaard uitrochelt heeft wel praktisch nut?

      Alles boven de 200pk is praktisch nutteloos.

      Login om te reageren
  18. RazorHead zegt

    26 februari 2010 om 15:49

    als een gewone ferrari amper heel blijft, hoe zal zo’n getunede het er dan vanaf brengen?:d

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    26 februari 2010 om 16:36

    Heeft wat mee van de mansory versie…
    Ik heb liever de mansory… ;)

    Login om te reageren
  20. Ra1kkoneN zegt

    26 februari 2010 om 17:06

    http://www.youtube.com/watch?v=QEV6xelqEV4

    Doe mij die maar!

    Login om te reageren
  21. sjaakk zegt

    26 februari 2010 om 17:53

    huh waarom werkte het niet?

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      26 februari 2010 om 18:02

      @sjaakk: Gewoon de tags die boven je typvak staan dus… :?

      Login om te reageren
  22. BananaFlip zegt

    26 februari 2010 om 18:00

    @sjaakk:

    Vervang image-url door de url van je foto :mrgreen:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North