• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NSFW! Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon Edition

Auteur: ricardo, gepost 20 april 2015 om 18:01 – 31 Reacties

NSFW! Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon Edition


Heugelijk nieuws voor de fans van bloedsnelle Donkervoortjes. Na de reguliere D8 GTO en de Bilster Berg-uitvoering is er nu een versie zonder kleren.

De D8 GTO is vanaf nu ook naakt te verkrijgen. Zonder een allesbedekkende verflaag die het zicht op alle koolstofvezel onderdelen – zoals 90 procent van het chassis – ontneemt. Donkervoort laat de onderdelen van de D8 GTO Bare Naked Carbon Edition daarvoor een uniek spuitproces ondergaan, waarbij alles in een UV-laklaag wordt gestoken. Mat of glanzend, net wat de klant wil. Aan de binnenkant van de D8 GTO wordt het koolstofelement doorgetrokken naar stoelen, raamlijst, het dashboard en de instaplijsten.

Ook leuk voor de puristen: het weglaten van verf levert een gewichtsbesparing van ‘een paar kilogram’ op. En op een broekzakraket van 700 kg helpen alle beetjes. Het werkpaard in de D8 GTO, een 2,5-liter R5 TFSI van Audi, blijft verder ongewijzigd. Ofwel maximaal 380 pk, waarmee je in 2,8 seconden op de 100 km/u zit, na 8,6 seconden de 200 km/u aanraakt, en pas stopt met versnellen bij 270 km/u.

Een video van het bouwproces vind je op Autojunk.nl.

Ter vergelijking: hieronder de reguliere D8 GTO.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Deze 6 straatauto's voelen zich uitstekend thuis op het circuit

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, d8, d8-gto, Donkervoort

Vorig bericht: « Qoros 2 SUV PHEV Concept: eigenzinnige stekker-suv
Volgend bericht: Ook Cadillac aan de stekker met de CT6 PHEV »

Lees Interacties

Reacties

  1. swordfish zegt

    20 april 2015 om 18:04

    Ah mai! Ik ben even een luier wissel aan het doen

    Login om te reageren
    • appelvis zegt

      20 april 2015 om 18:09

      @swordfish: jij draagt luiers?

      Login om te reageren
      • swordfish zegt

        20 april 2015 om 18:32

        @appelvis: Natuurlijk. Scheelt me zeker 4 naar het toilet lopen op een dag. Ben er veel productiever door. En ik bedoel alles wat ik schrijf letterlijk.

        Login om te reageren
        • marikoelolo zegt

          20 april 2015 om 18:56

          @swordfish: en zo geschiedde het gesprek tussen twee vissoorten….

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            21 april 2015 om 07:31

            @marikoelolo: Je zou haast zeggen dat ze uit de…school klapten *badumm tss*

            Login om te reageren
  2. pudi zegt

    20 april 2015 om 18:06

    Gaaf ding!

    Login om te reageren
  3. Dylan zegt

    20 april 2015 om 18:20

    Wauw!

    Login om te reageren
  4. g40freak zegt

    20 april 2015 om 18:23

    Neeee yoh, hoeft hem niet in te pakken….neem hem zo wel mee.

    Login om te reageren
  5. motoragent zegt

    20 april 2015 om 18:23

    Ik moet zeggen, voor een auto vanaf het startpunt is gebouwd als ‘bare naked’ versie vind ik de kwaliteit van het zicht carbon vrij bedenkelijk. Het lijkt er op dat ze gewoon dezelfde lay-up en vezelrichting hebben aangehouden als bij een standaard GTO, terwijl bij merken als Pagani een extra laag wordt toegevoegd aan de buitenzijde puur voor het uiterlijk (het zicht carbon). Met name links en rechts van het 3e remlicht zijn duidelijk de scheidingen te zien. Maar om dat allemaal perfect te krijgen is zo verdomd moeilijk en belachelijk duur.

    En het belangrijkste, zo’n extra laag had ook weer een paar extra kg gekost, en dat is niet des Donkervoorts. Ik vind ‘m bruut.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      20 april 2015 om 20:26

      @motoragent: dat is een optie van een ongeveer anderhalve ton volgens mij. Net een beetje te veel van het goede!

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        20 april 2015 om 23:04

        @gtwillem: Klopt, als ze gespoten worden maakt het uiterlijk van het CFRP niet zo veel uit, maar bij een ‘naakte’ versie komt er een extra laag aan de buitenkant, dus weer een paar vierkante meter van de hoogste kwaliteit CFRP, die uiterst secuur opgelegd moeten worden. Op een auto van een miljoen is het een schijntje, maar hier zou dat bijna een verdubbeling van de kostprijs zijn, dat is niet te doen.

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      20 april 2015 om 23:55

      @motoragent: je hebt functie en je hebt schijn… Bedenk daarbij dat mr Pagani vóór ie in de auto’s begon fabrikant van vezelversterkte kunststof delen was…

      Login om te reageren
  6. carspotter3000 zegt

    20 april 2015 om 18:24

    Voor die paar kilogram kan je beter naar de sport school, neemt niet weg dat het een gaaf ding is

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      20 april 2015 om 18:32

      @carspotter3000: Het doet denken aan de Silberpfeile van Mercedes. Destijds (1934) mocht een auto bij een Grand Prix maximaal 750 kg wegen. Bij een controle voldeed Mercedes daar niet aan; de auto woog 751 kg. Toen is de witte lak eraf gehaald voor de laatste kilo gewichtsbesparing. In plaats van witte lak zag je dus het kale aluminium en tadaa… de Silberpfeile was geboren.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        20 april 2015 om 19:45

        @donvincenzo: kijk dat zijn de verhalen die het er toe doen! wist het niet eigenlijk weer wat geleerd!

        Login om te reageren
      • justins60 zegt

        21 april 2015 om 13:30

        @donvincenzo: dat history doe

        Login om te reageren
  7. donvincenzo zegt

    20 april 2015 om 18:25

    Kost dat?

    Login om te reageren
  8. truckertje zegt

    20 april 2015 om 18:30

    FAP FAP FAP

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    20 april 2015 om 18:48

    Kijk dat is wat mij betreft nou echt wat sommige mensen PORNOOO!!! noemen.. ITT een paar dikker wielen onder een leasehok met 2x het aantal pk’s…

    Login om te reageren
  10. philipf zegt

    20 april 2015 om 18:52

    Wat een bak! Zo heerlijk!

    Login om te reageren
  11. ZeRoo zegt

    20 april 2015 om 18:56

    Is dit road legal?
    Ik dacht dat airbags minimaal in het stuur verplicht waren voor de straatlegale auto.
    Wel een bruut karretje!!

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      20 april 2015 om 20:08

      @ZeRoo: airbags zijn niet verplicht als de auto 4-punts-gordels heeft.

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    20 april 2015 om 19:06

    Blijft een ziek dik apparaat!

    Login om te reageren
  13. jorden zegt

    20 april 2015 om 20:15

    Je kan de uitlaat nog afzagen! Dat gaat wat harder dan die ene kilo

    Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    20 april 2015 om 20:27

    Ziet er super uit

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    20 april 2015 om 20:51

    Lekker hoor, moeten we meer van zie op de nl wegen

    Login om te reageren
  16. schellekens006 zegt

    20 april 2015 om 21:25

    Ze kosten voortaan wel een vermogen maar man wat zijn ze toch gaaf en echt ziek snel ook.

    Login om te reageren
  17. hondar zegt

    20 april 2015 om 21:49

    Gewoon formule 1 maar dan street legal!

    Login om te reageren
  18. Kvgorp zegt

    20 april 2015 om 22:20

    Ik wil hem. De cabrio is prima. (Was ook een dichte versie volgens mij) deze auto wil je toch niet rijden als het vochtig is.

    Login om te reageren
  19. steelfighter zegt

    21 april 2015 om 07:17

    Bestaat er wel een crash test van dit onmin gave projectiel…

    Login om te reageren
  20. goodolddays zegt

    21 april 2015 om 09:07

    Heel vet inderdaad…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North