Occasion kies maar: Delta of Giulietta

Auteur: , 52 Reacties

Waarom twee absolute tegenpolen tegenover elkaar zetten als we er ook een broedertwist van kunnen maken?

Occasion kies maar: Delta of Giulietta

Lancia Delta III 1.4 16V

Een miskende schoonheid die je aandacht altijd vast weet te houden. Als je er tenminste eentje tegenkomt, want de Delta is geen alledaagse verschijning. De lijst met aandachtspuntjes in onze occasionvideo loog er niet om. De focus lag bij de Delta III niet zozeer op sportiviteit. In plaats daarvan zetten de Italianen in op luxe. Zo is de achterbank verstelbaar, zodat inzittenden kunnen kiezen voor meer beenruimte (dankzij de 10 centimeter langere wielbasis) of juist meer bagageruimte.

Dit exemplaar betreft een 1.4 Multiair met 140 pk. De Delta heeft bijna 108.000 kilometer aan levenservaring. Het exterieur ziet er nog behoorlijk netjes uit, maar het interieur en dan met name de stoelen kunnen wel een grondige poetsbeurt gebruiken. Of het is de lichtinval (in combinatie met zaterdagvibes) die een vertekend beeld geeft. De prijs? 12.950 euro.

Alfa Romeo Giulietta 1.4

Ook een fraaie verschijning die zowaar nog weleens op de weg verschijnt. Deze Giulietta is uitgerust met dezelfde motor als de Lancia, alleen is de 1.4 Multiair in de Alfa goed voor 170 pk. Geen wereld van verschil, wel de moeite van het vermelden waard. Op de teller staan iets minder dan 85.000 kilometers en de prijs staat op (verrassing) 12.950 euro.

Het interieur ziet er een stukkie frisser uit dan dat van de Lancia en uiteraard is de Alfa wat sneller. De aandachtspuntjes van de Giulietta check je HIER. We zijn benieuwd naar welke van deze twee Italianen jullie voorkeur uitgaat!



52 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Alfa, zonder enkele twijfel.
@boenderaar: inderdaad, die Alfa blijft mooi, terwijl die Lancia lijkt op wat Citroën nu doet met dat ding met dat matras aan de zijkant. Opvallen met vorm die verder niets toevoegt.
Of het zijn half leer / half alcantara stoelen in de Lancia?
Dan maar de lancia
De Giulietta zonder aarzeling. Blijft in de c-segment een van de mooiste auto’s
De Delta. Ruimer en exclusiever. En voor een “rustiger” publiek, wat ook zeer prijzenswaardig is.
De Alfa….. Waarom? Omdat de Lancia nog lelijker is dan de Alfa.
Geen van beide. Voor dat geld kan je zo veel auto’s krijgen die wel mooi en leuk zijn
De Giulietta, alleen de naam is al exotisch! Lancia heb ik weinig mee..
@roberto: exotisch als een dameskapper ?
@lebeaunl: Nou mijn kapper speelt de blokfluit andersom, dus zo exotisch is hij niet ;-)
Nou moeilijke keus……
Giulietta want, Alfa.
De Lancia. Maar dan met de twin turbo diesel. Lekker blok is dat.
@e34m5touring: en voor de verandering mits goed onderhouden vrij betrouwbaar, in tegenstelling tot de bovengenoemde lijsten….
Vind de Lancia erg mooi, altijd fraai gevonden dus daar ga ik voor.
Toen de Delta uit kwam, kwam ik nog in aanmerking voor een lease auto. Helaas was ik daar al weg voordat ik toe was aan een nieuwe auto.
Mooie verschijning, misschien moet ik er toch eens naar kijken als ik een andere auto koop.
Twee prachtige bakken! Mooi trio was dit samen met de Bravo.
Hoewel ik beide auto’s erg kan waarderen heb ik toch liever de Giulietta.
De alfa puur op uiterlijk
Die zit er in mijn ogen gewoon beter uit daarmee zeg ik niet dat het perse de betere is
Hier in de straat heeft iemand zo’n delta. Absoluut een mooie auto. Toch zou ik gaan voor de alfa. Die lijkt mij het minst onbetrouwbaar.
De Alfa, vind de Lancia niet echt zo mooi.
Zoals ik in het Bravo artikel al post(t?)e: een Delta graag. Met 200 benzine turbo Automaat. En ’t liefst met een licht lederen interieur!
Alfa.. Lancia komt wel als ik met pensioen ben
De alfa, al voordat ik het artikel las ;-)
Mèh, da’s een Alfa Romeo zonder leren bekleding. Dat is net als een knappe vrouw zonder kookkunsten.

Dan maar de Lancia, die is beter uitgerust en unieker.
Uhmmm tsja, nou ummmm, oefff poehhh, ff denken….. oeff tweestrijd, sjezus moeilijk dit zeg pohhh! Kidding! Op zeker de ALFA! Duhhhh
Beide mooie auto’s maar hier kies ik zonder enige twijfel de Giulietta. Over een jaar of 1,5 misschien als tweede auto, tenzij er een V60 komt en de leasert uit de bijtelling gaat.
Alfa Romeo.
Een van mijn eerste auto’s was een Lancia Delta, van de vorige generatie, zeg maar die na de “integrale” versie. Deze dus: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/LANCIADelta-910_1.jpg. Voor een appel en een ei gekocht, want niet populair. Misschien wel de beste auto die ik ooit heb gehad qua prijs/kwaliteit en rijplezier. Na een paar jaar de auto doorgegeven in de familie en pas sinds kort is ie dan uiteindelijk verkocht. Daar is dus 10 jaar mee gereden, en pas de laatste jaren begonnen de kwalen hardnekkig te worden en prijzig te worden (mede omdat de onderdelen schaars aan het raken zijn).

De Alfa is door mijn vrouw in de lease gereden. Een mooie auto, veel vermogen maar geweldig onhandig in gebruik. Wat alledaags rijplezier betreft een dikke onvoldoende.

De 147 die ikzelf heb gereden was waarschijnlijk de beste auto die ik ooit heb gehad. Iedereen moet zo’n pretmobiel ooit eens rijden, ze kosten niks en je hebt er veel lol aan.

Ik weet niet veel van de nieuwe Delta. Alleen dat ik ‘m niet mooi vind. Ik kan nu echt niet kiezen. Ik weet het gewoon niet….
Lancia heeft altijd erg smaakvolle uiterlijke dingetjes gehad op haar auto’s uit deze periode. De wielen, de lakkleuren, interieur keuze, contrasterende dak ; was altijd bijzonder smaakvol vond ik. Kwa ontwerp ook wel fraai, maar kwam pas echt goed tot haar recht op de Ypsilon en de Musa. En op die laatst genoemde viel pas écht alles op haar plek. Van na de facelift, met panoramadak en in dit kleurtje; prachtig!
https://www.netcarshow.com/Lancia-Musa-2008-800-0b.jpg

Oja, die Alfa wil je in wit of rood hebben. Dit zwart trekt op niks….
@Rob: Rosso Competizione meer specifiek. Zwart met rood leer zou mijn voorkeur op de oprit zijn
Lastig, de koplampen van de alfa zijn niet mooi en de gril van de Lancia is ook lelijk in mijn ogen…. interieurs zijn beide ook niet mijn ding. mmmmmm nee kan niet kiezen. Doe maar een wat oudere alfa of Lancia voor mij.
Alle 2 mooi mits in de juiste kleurencombinatie, en deze hebben dat alle 2 niet……
De Juul moet in het conpetizione Rosso met half leer bekleding en de delta het liefst in two-tone lak(bordeaux rood met zwart is erg mooi)
Heb beide overwogen maar na alle horrorverhalen over olieverbruik, slechte zitpositie, hoog benzineverbruik, dramatische Cruise Control bediening (geloof alleen Delta), verouderde Navigatie beiden laten staan… Uiteindelijk voor V60 gekozen :-)
Lancia, prachtige wagen. Chique en onderscheidend.
Lancia, de Alfa is echt zo verschrikkelijk .. maar dan ook echt ALLES is k.u.t. ( behalve het uiterlijk )
Aan allen boven die de een compleet ruk vinden en de ander ophemelen:
Is het gros van de auto niet exact hetzelfde? Beiden op de Fiat Bravo gebaseerd toch?

OT: ik kan niet kiezen. Dus ik kies niet en koop wat anders
@crosscabouter:
De Delta staat op het FIAT C(ompact) platform. Inderdaad ook de basis van de Bravo (en de Stilo overigens).
De Giulietta staat op een nieuw ontwikkeld platform, C-Evo. De Giulietta is momenteel de enige auto die op dit platform staat. Wel is er een langere/bredere variant van het platform, die gebruikt wordt door Dodge (Dart) en Chrysler (200). Dat was nodig om grotere motoren te huisvesten.

Maar goed, beide modellen zullen veel FIAT techniek lenen. De Alfa net iets nieuwere dan de Delta.
Beide nou niet echt om spetterend voor de dag te komen…
2 X niks
De Lancia!
Heb 5 jaar lang in zo’n moderne Delta gereden, met beige interieur, dvd-plafondsysteem, T-Jet benzinemotor, ideale familieauto hoor!
Alfa, puur en alleen omdat ik ducking allergisch ben voor dat “zilver” gespoten plastic. Afgrijselijk….als je zoveel plastic in je auto heb wees gewoon eerlijk en maak het zwart zoals bij elk ander auto merk. Het is net als al die chinese meuk van rond 2008 dat had exact diezelfde kleur gespoten plastic
@noreplacementfordisplacement:
Je hebt het gigantische grijs gespoten stuk plastic in de Alfa, dat over de gehele breedte van het interieur loopt, gemist neem ik aan?
@rob: uh ja maar dat glimt en het is een alfa :P
Heb ze allebei al vanaf dag 1 mooi gevonden, maar als we móeten kiezen…dan zou ik nu de alfa nemen. De ruimte in de delta heb ik niet nodig.
De alfa
Delta altijd een mooie wagen gevonden!
Veel fijne pilot sport bandjes opgereden met zo’n alfa dus ik ga zeker voor de alfa!
Zonder twijfel de Guilitta.
ik ben een liefhebber van beide merken, maar de Delta heeft teveel een Amerikaanse voorkant en van de Giulietta vind ik de voorkant zelfs uitermate lelijk; doe mij maar een Brera met TBI!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).