• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oeps: Audi’s en VW’s ‘verbruiken’ meer dan nodig

Auteur: Dizono, gepost 9 oktober 2016 om 20:04 – 16 Reacties

VW Kever bij een tankstation


En dat heeft helemaal niks met sjoemelsoftware te maken, maar alles met een vervelend mechanisch probleempje.

Menig VAG-topman kan het liedje ‘het houdt niet op, niet vanzelf’ niet meer aanhoren. Elke keer als je denkt dat nu alle ellende wel achter de rug is, komt er weer een volgend probleem bovendrijven. In dit geval gaat het om lekkende brandstoftoevoer. En omdat er binnen het VAG-concern veel onderdelen onderling gedeeld worden, treft dit probleem dan ook flink wat auto’s.

Het gaat om zo’n 280.000 auto’s, waaronder de Audi Q5, Q7, A5, A6, A3 en Golf. Het probleem speelt momenteel alleen in Amerika (of wordt alleen erkend in Amerika), waar de NHTSA de problemen aan het licht bracht. Bij de SUV’s gaat het om een vulopening die scheuren kan vertonen en daardoor kan gaan lekken, bij de Golf en A3 gaat het om een probleem met de brandstofpomp. Bij een klein aantal A6’en en A7’s gaat het om een brandstofleiding in het motorcompartiment die kan lekken.

Vermoedelijk gaat het niet om straaltjes benzine die op de verkeerde plek terecht komen en is het een terugroepactie zoals we wel vaker zien. Maar het is ook wéér een smetje op het toch al niet onbevlekte blazoen van Audi en VW in Amerika. En dat kunnen ze op dit moment missen als kiespijn. Overigens was er recent nog een terugroepactie in Europa voor Volkswagens met CNG-installatie. Ook daar zou lekkage kunnen optreden.

Foto: Nathanvillephotography op Autojunk.nl

Ook interessant!

  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi dealerschap onder water
  • McLaren geeft toe: we hebben met Volkswagen gepraat

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, a6, A7, Audi, golf, q5, Q7, terugroepactie, verenigde-staten, Volkswagen

Vorig bericht: « De overeenkomst tussen Saab en Tesla
Volgend bericht: Overijverige BOA’s beboeten inparkerende lesauto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. utregcity zegt

    9 oktober 2016 om 20:26

    Dus, niet met je Galaxy Note 7 instappen!

    Login om te reageren
  2. sracert zegt

    9 oktober 2016 om 20:27

    Troep, dat zijn de onderdelen van VAG. Daar is enorm mee gerotzooid om de winst(lees: nu verlies) marge mee op te krikken en vervolgens in mooie bonussen uit te betalen voor de happy ones. Die zijn er al lang (jaren) mee vandoor. Wat over is zijn wat ellendige restjes voor de trouwe werknemers die straks met massa’s worden ontslagen en worden bijgestaan door de Duitse belastingbetaler. Echt een Duits degelijk business modelletje.

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      9 oktober 2016 om 20:37

      @sracert: Volgens mij heb jij zojuist een mooie beschrijving gegeven van het kapitalisme.

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        9 oktober 2016 om 20:50

        @gop1: ik denk vanaf de achterkant gezien wel ja, vanaf de voorkant wordt nog steeds de bijna perfecte windowdressing toegepast, waar vele mensen diep in blijven geloven.

        Login om te reageren
  3. schreute01 zegt

    9 oktober 2016 om 20:30

    Er was al een auto door ontploft in Duitl
    Sland waardoor sommige leveranciers weigerden VW’s nog te voorzien van CNG.

    Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      9 oktober 2016 om 22:06

      @schreute01: waar?

      Login om te reageren
  4. schreute01 zegt

    9 oktober 2016 om 20:30

    Ehhh…Duitsland

    Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      9 oktober 2016 om 22:07

      @schreute01: oh, daar :)

      Login om te reageren
  5. honeyhanger zegt

    9 oktober 2016 om 20:37

    Het houdt niet op.. niet van zelf..

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    9 oktober 2016 om 20:42

    Heeft m’n VR6 nou ook altijd last van!

    Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    9 oktober 2016 om 20:44

    -edit: ehh, ja… ;)-

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    9 oktober 2016 om 20:59

    tjah de golf 7 die ik even gehad heb, verbruikte ook 5,2l/100km ipv 3,8l/100km… maar ik denk dat dat mechanisch probleem eerder mijn rechtervoet was…

    Login om te reageren
  9. tstile zegt

    9 oktober 2016 om 23:15

    Ach dan zijn ze net te ver gegaan met besparen. Tja, mensen kopen nu eenmaal sowieso Volkswagens dus waarom zouden ze topkwaliteit neerzetten? Natuurlijk kunnen ze betere auto’s maken maar meestal is de noodzaak er niet…

    Blind geloof in VW, je ziet het veel in NL…

    Login om te reageren
  10. harryb zegt

    10 oktober 2016 om 11:41

    The saga continues

    Login om te reageren
  11. tjwh zegt

    10 oktober 2016 om 12:23

    Een maandje geleden m’n A3 G-Tron ook maar bij de garage achtergelaten, nadat ik een sissend geluid hoorde en een gaslucht rook na het tanken van CNG. De monteur van de Audiservice had het nog niet eerder meegemaakt, benieuwd of ik 1 van de vele ga worden of dat het een incident was.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      10 oktober 2016 om 14:56

      @tjwh: Dat is het standaard antwoord, dat ze het nog niet eerder hebben meegemaakt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North