• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oettinger Golf 8 is een brave Sjakenbak

Auteur: willeme, gepost 28 juli 2020 om 15:05 – 13 Reacties

Oettinger Golf 8

De Oettinger Golf 8 is een beetje fout, maar wel lekker.

Een Golf tunen zit bij sommigen ingebakken. Het is gewoon iets wat je doet. De Golf is altijd een heel erg populaire auto geweest en als er van een auto heel erg veel verkocht worden, dan zie je dat de tuningsindustrie zijn garen bij spint.

Oettinger Golf 8

De achtste generatie van de Golf 8 is inmiddels onthuld en uiteraard zullen de diverse tuners erop los gaan. Uiteraard zijn het de traditionele VW-tuners die als eerste met nieuwe spulletjes komen. ABT Sportsline zagen we al voorbij komen. Vandaag is het de beurt aan de Oetinger Golf 8.

Oettinger Golf 8

Subtiel

Oettinger geldt als een tuner die het over het algemeen vrij subtiel aanpakt. Zowel in technisch als optisch opzicht gaan ze redelijk voorzichtig te werk. De nieuwe voorspoiler zorgt niet alleen voor een betere luchtgeleiding, maar geeft de auto ook een fraaiere look. Aan de zijkant tref je nieuwe sideskirts aan.

Oettinger Golf 8

‘Diffuser’ en ‘uitlaten’

Ze zijn zijn deels afgewerkt in hoogglans zwart. Dat geldt ook voor de achterpoiler op deze Oettinger Golf 8. Maar daarmee zijn we er nog niet.Aan de achterzijde zien we ook een ‘diffuser’ tussen de ‘uitlaten’. Misschien is het een ideetje om met deze onzin te stoppen, net als luchtinlaten die geen lucht doorlaten. Alle onderdelen zijn uitvoerig getest en TUV-gekeurd. Ook zijn de onderdelen van OEM-kwaliteit, dus de Oettinger goodies zijn eenvoudig aan te brengen.

Oettinger Golf 8

VW accessoirefolder

Het meest opmerkelijke zijn echter de velgen. Normaal gesproken gaat een tuner los met enorme velgen. Oettinger is een tuner met een eigen range aan diverse lichtmetalen velgen. Maar niet bij deze Oettinger Golf 8: de 18 inch wielen (7,5 inch breed) komen rechtstreeks uit de accessoirefolder van Volkswagen.

Oettinger Golf 8

Sjakenbak

Voor de liefhebbers van extra vermogen: die moeten nog eventjes wachten. De Oettinger Golf 8 loopt (nog) geen streep harder dan de standaard-Golf. Het is allemaal nog niet heel erg spectaculair. Dat is een beeld dat we wel vaker zien. Pas als een model wat langer op de markt is, komen er meer onderdelen. Tot die tijd zullen we het moeten doen met deze brave Sjakenbak.

Alle onderdelen zijn per direct beschikbaar.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-8, oettinger, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Mclaren en Gulf weer gelukkig herenigd
Volgend bericht: Exclusief: dit is de Nederlandse prijs van de AMG GT Black Series »

Lees Interacties

Reacties

  1. Poulusma zegt

    28 juli 2020 om 15:23

    Netjes!! Ziet er beter uit dan die troep waar ABT normaal gesproken mee voor de dag komt!!

    Login om te reageren
  2. HIM zegt

    28 juli 2020 om 15:28

    Hahah wat een lelijk ding zeg. Voorkant lijkt op Mr Burns van The Simpsons ?

    Login om te reageren
  3. fendercd60 zegt

    28 juli 2020 om 15:33

    Meh. Ik vind het helemaal niks.

    Login om te reageren
  4. tenaci zegt

    28 juli 2020 om 15:34

    Die Golf 8, dat kan toch nooit echt een succes worden zou je zeggen? Wat is dat ding lilluk

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      28 juli 2020 om 19:10

      @tenaci: Het is een Golf, natuurlijk gaat dat een succes worden.

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        29 juli 2020 om 10:44

        Nou tot nu toe vond ik alle Golfjes best netjes, niet spannend maar goed. Deze is echter “vreemd”….

        Login om te reageren
  5. thomasthomas zegt

    28 juli 2020 om 16:02

    18 inch Pretoria velgen van de Golf 7 . Leuk voor winterbanden maar toch niet onder je Golf 8.

    Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    28 juli 2020 om 16:20

    Ik vind die “lamellen” in de voorbumper zo lelijk. Ik snap ook niet waarom die er in zijn gezet

    Login om te reageren
  7. nout zegt

    28 juli 2020 om 16:49

    Niet zo gecharmeerd van de rake. Of is dat die neus die naar beneden kijkt..?

    Login om te reageren
  8. spacemoon24 zegt

    28 juli 2020 om 19:48

    Oettinger, dat is toch dat biermerk van de Lidl?

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      29 juli 2020 om 07:19

      @spacemoon24: Daar schijn je ook een traytje van in je achterbak te krijgen. met de hoop dat je het exterieur van de golf 8 dan wel kan waarderen…

      Login om te reageren
  9. rogerzz zegt

    29 juli 2020 om 00:30

    Sjezus wat een zure reacties, ga lekker naar ANWB of Autoweek voor saaie ‘van A naar B’ private lease gebakjes of andere hokken met de laagste bijtelling en platte wieldopjes.

    Een Golf is de referentie in meerdere opzichten met een reden. Ik vind hem er goed uit zien, ook al is dat smaak. Ik vind een C-max, I-pace, Picanto, alle Citroëns/Renaults/Peugeots, BMW X6/i3, Kona, Audi A2, Opel Crosland/Mokka/Agila, Toyota Outlander/Prius, Tesla X/Y etc. (geef mij 5 minuten en deze lijst wordt nog flink langer) allemaal echt spuuglelijke auto’s. Dus ik ben zeker niet snel te pleasen, maar een Golf als 2e auto zou ik graag op de stoep zetten.

    Toch benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van Autoblog. Misschien doen SUV’s met een hoge instap en een ‘lekkere hoge zitpositie’ icm een lage bijtelling het beter qua populariteit dan dit golfje.

    Login om te reageren
  10. papa zegt

    29 juli 2020 om 06:20

    Vroeger ten tijde van de golf 2 was oettinger gaaf, vooral op motorisch gebied

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North