Opel wil met deze Karl het A-segment claimen

Auteur: , 43 Reacties

De vraag is: gaat ze dat lukken?

Opel wil met deze Karl het A-segment claimen

Vanmiddag trapte Opel de autosalon traditiegetrouw af met een eigen evenement, waar dit jaar de kleine Karl centraal staat. Een vijfdeurs ontwerpje dat nou niet direct de broeck doet bollen, maar voor de Rüsselsheimers is de auto belangrijker dan ooit. Het moet Opels doorbraak in het druk bevochten A-segment worden – noem het vooral geen opvolger van de Agila, dat was immers geen A-segmenter.

Om de kosten laag te houden komt de Karl er – voorlopig – alleen met een 1,0-liter driecilinder, die 75 op de voorwielen gooit. Wat de 3,68 meter lange Karl gaat kosten? Net iets minder dan 11 mille. Verder zit ESP met tractiecontrole er standaard op, evenals Hill Start Assist aan. Een rijstrookassistent, parkeersensoren en cruise control zijn optioneel.

Enfin, omdat iemand in je omgeving straks vast een nieuwe ‘goedkoop autootje’ nodig heeft, en jij diegene moet adviseren, hebben we hier een verse lading livepics vanuit Zwitserland.




43 reacties

Nee.Veel leukere auto’s in dit segment!
Nou is net een kia picanto van achteren.
@sharpleft: Nee de vorige Corsa vijfdeurs, ook de verlichting is allemaal vorige generatie Opel. Best wel een beetje vreemd voor zo’n nieuweling….
@sharpleft: indd , ik ben een 100% opelman maar die achterkant vind ik inderdaad graflelijk
Hopelijk voor Opel verkoopt deze beter als de Adam.
Interieur is wel leuk !
Ik ben er niet wild van, maar alles is beter dan de agila. Voor iets meer geld lijkt de Mazda 2 mij een stuk leuker.
Je kunt er niks van zeggen! Ziet er gewon top uit en volgens mij is zelfs applecarplay en concurrentenleverbaar. In ieder geval een stuk beter als de vw up
@henkhupelschoten: U heeft een optimistisch beeldscherm..
@henkhupelschoten: ..dan..? :-)
Wat is dat met al die namen Adam, Karl en de volgende gaat Heinz heten zeker.
@r32turbo: Mark past beter lijkt mij
@r32turbo:
Astra, corsa, insignia, mokka en… Karla
Opel Coral, what has been seen, cannot be unseen :(
Prima karretje. Ik denk dat Opel te veel op de ‘premium’ toer is gegaan (voornamelijk omdat Chevrolet het budgetmerk moest worden).

Opel moet gewoon de Duitse Skoda gaan worden. Degelijk, beetje saai, lekker compleet, betaalbaar en gewoon no-nonsens.

Ik heb laatst in een Cascada gezeten (op een luchthaven, je moet wat) en dat ding is zeer chique en erg mooi. Maar het is een hele lastige businesscase om meer geld uit te geven aan een mooiere Cascada, dan een Audi A3 Cabriolet.

Dus Opel moet gewoon weer lekker Opel zijn. En deze Karl is een goede stap in die richting!
Inderdaad sprekend een Picanto. En motorisering is wel heel tam. Een goedkope hybride zal veel beter verkopen denk ik.
@mobieler: De grijze golf die in de markt is voor zo’n auto, gaat niet voor een hybriet. Rijden vaak te weinig km’s om daar enig voordeel uit te halen en te tam, nee ze gaan ook niet voor stoplichtsprintjes. Kan zomaar weer eens een succesnummer voor Opel worden, veel klanten reden in het verleden ook Opels.
@406_v6: ik dacht hetzelfde. Dit is typisch zo’n auto die daadwerkelijk gekocht gaat worden. Dat zijn vaak heel andere auto’s dan leaselievelingen.
@mobieler: hybride techniek is te dure techniek voor in een A-segmenter, dan schiet de prijs en het gewicht flink omhoog. In bijna alle markten is dat ongewenst voor een A-segmenter. Opel wil vooral aantallen verkopen van de Karl.
Opel is slecht bezig de laatste tijd, alle auto’s zij precies voor 1 maal te gebruiken
@richman: Leg dat eens uit??
@406_v6: ik begrijp er ook niet veel can….
@406_v6: opel maakt geen duurzaame autos als vroeger alles is nu van pvc
@richman: De tijd dat automobiel fabrikanten duurzaamen automobielen plachten te bouwen, ligt helaas al geruimen tijd achter ons. Overigens is er met de huidige generaties Opels weinig aan de hand qua duurzaamheid, de structurele problemen met de kwaliteit van o.m. 1e generaties Vectra’s, Astra en niet te vergeten Omega’s liggen al weer in een behoorlijk grijs verleden.
@406_v6: ook qua design is opel achteruitgegaan. De uiterlijk van een auto moet ook ogen weetje en de nieuwe opel corsa,karl of astra ogen niet
@richman: In absolute aantallen is er zeker (zeker) ruimte voor verbetering maar als je Opel vergelijkt met merken als Ford, Peugeot etc etc. dan doen ze het hartstikke goed qua afwerking en betrouwbaarheid.
Voor mensen die een A-segmenter willen lijken er mij weinig redenen te bestaan om deze Karl links te laten liggen.
@carreza: De Kia Picanto
@svenska_aeroplan_ab: Misschien. Ik ben erg benieuwd naar de eerste dubbeltest tussen die twee. Ondanks de erg goede reviews zie je de Picanto in België wel verdacht weinig rijden.
@Carreza: Ik zie de Picanto nochtans vaak genoeg passeren hoor. Weet er drie staan in de buurt.

Ik zou sowieso voor de Picanto kiezen ipv deze rip-off…
@Svenska_Aeroplan_AB: Wachten op de Multitest, valt te bezien wie van de twee er met de kroon vandoor gaat.
In het A-segment zou dit mn keuze zijn hoor. Ziet er prima uit. Vrij saai, maar dat maakt hem ook volwassener. Interieur ook netjes en lijkt ruim.
Wordt vast net zo’n hit als de Chevrolet Spark,.. die was alleen met fabrieks LPG installatie nog de showroom uit te meppen.
Jemig de pemig wat vreselijk! Die auto straalt echt uit: mijn baasje is braafste en saaiste lul de behanger ter wereld.
@jippie: En juist de grijze golf die in de markt is voor deze auto zal dat worst wezen.
Ik vind het een beetje een suf karretje
Grijze muis in elke kleur.
Tekst rammelt trouwens een beetje, weekendkater?
De eerste Opel die in Zuid Korea wordt gebouwd dacht ik? De Chevrolet Spark voor de Europesche markt. In Engeland blijft hij trouwens gewoon Viva heten, een naam die bij Vauxhall al heel lang in gebruik is. Ik vind Karl, net als Adam, niet klinken. Daar had vast wel een betere naam voor te bedenken geweest.
@milan0: Dat SUV-ding, Antara was het zeker, komt ook uit de Daewoo-fabrieken rollen hoor. En de Mokka ook…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).