• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel wil met deze Karl het A-segment claimen

Auteur: ricardo, gepost 2 maart 2015 om 21:21 – 43 Reacties

Opel wil met deze Karl het A-segment claimen


De vraag is: gaat ze dat lukken?

Vanmiddag trapte Opel de autosalon traditiegetrouw af met een eigen evenement, waar dit jaar de kleine Karl centraal staat. Een vijfdeurs ontwerpje dat nou niet direct de broeck doet bollen, maar voor de Rüsselsheimers is de auto belangrijker dan ooit. Het moet Opels doorbraak in het druk bevochten A-segment worden – noem het vooral geen opvolger van de Agila, dat was immers geen A-segmenter.

Om de kosten laag te houden komt de Karl er – voorlopig – alleen met een 1,0-liter driecilinder, die 75 op de voorwielen gooit. Wat de 3,68 meter lange Karl gaat kosten? Net iets minder dan 11 mille. Verder zit ESP met tractiecontrole er standaard op, evenals Hill Start Assist aan. Een rijstrookassistent, parkeersensoren en cruise control zijn optioneel.

Enfin, omdat iemand in je omgeving straks vast een nieuwe ‘goedkoop autootje’ nodig heeft, en jij diegene moet adviseren, hebben we hier een verse lading livepics vanuit Zwitserland.


Ook interessant!

  • Einde voor Opel Karl
    Einde voor Opel Karl nu eindelijk daar
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2015, karl, Opel

Vorig bericht: « Officieel: Audi Q7 e-Tron is natte droom van elke leaserijder
Volgend bericht: Dit is de volledig elektrische Audi R8 e-Tron »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrniesoe zegt

    2 maart 2015 om 21:23

    Nee.Veel leukere auto’s in dit segment!

    Login om te reageren
  2. sharpleft zegt

    2 maart 2015 om 21:26

    Nou is net een kia picanto van achteren.

    Login om te reageren
    • mrdjm zegt

      2 maart 2015 om 22:36

      @sharpleft: Nee de vorige Corsa vijfdeurs, ook de verlichting is allemaal vorige generatie Opel. Best wel een beetje vreemd voor zo’n nieuweling….

      Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      2 maart 2015 om 23:50

      @sharpleft: indd , ik ben een 100% opelman maar die achterkant vind ik inderdaad graflelijk

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2015 om 21:27

    Hopelijk voor Opel verkoopt deze beter als de Adam.

    Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      2 maart 2015 om 23:57

      @dutchdriftking: dan? :-)

      Login om te reageren
      • thenotorious zegt

        3 maart 2015 om 01:12

        @lebeaunl: neeee beter he!

        Login om te reageren
  4. damion123 zegt

    2 maart 2015 om 21:32

    Interieur is wel leuk !

    Login om te reageren
  5. knipperlichtje zegt

    2 maart 2015 om 21:33

    Ik ben er niet wild van, maar alles is beter dan de agila. Voor iets meer geld lijkt de Mazda 2 mij een stuk leuker.

    Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    2 maart 2015 om 21:34

    Je kunt er niks van zeggen! Ziet er gewon top uit en volgens mij is zelfs applecarplay en concurrentenleverbaar. In ieder geval een stuk beter als de vw up

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      2 maart 2015 om 22:34

      @henkhupelschoten: U heeft een optimistisch beeldscherm..

      Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      2 maart 2015 om 23:58

      @henkhupelschoten: ..dan..? :-)

      Login om te reageren
  7. r32turbo zegt

    2 maart 2015 om 21:41

    Wat is dat met al die namen Adam, Karl en de volgende gaat Heinz heten zeker.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      2 maart 2015 om 22:36

      @r32turbo: Nee Adolf

      Login om te reageren
      • r32turbo zegt

        2 maart 2015 om 23:16

        @svenska_aeroplan_ab: ook een optie

        Login om te reageren
    • sr20det zegt

      2 maart 2015 om 23:19

      @r32turbo: Mark past beter lijkt mij

      Login om te reageren
    • nasty zegt

      3 maart 2015 om 05:17

      @r32turbo:
      Astra, corsa, insignia, mokka en… Karla

      Login om te reageren
  8. faalhaas zegt

    2 maart 2015 om 21:43

    Opel Coral, what has been seen, cannot be unseen :(

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    2 maart 2015 om 21:46

    Prima karretje. Ik denk dat Opel te veel op de ‘premium’ toer is gegaan (voornamelijk omdat Chevrolet het budgetmerk moest worden).

    Opel moet gewoon de Duitse Skoda gaan worden. Degelijk, beetje saai, lekker compleet, betaalbaar en gewoon no-nonsens.

    Ik heb laatst in een Cascada gezeten (op een luchthaven, je moet wat) en dat ding is zeer chique en erg mooi. Maar het is een hele lastige businesscase om meer geld uit te geven aan een mooiere Cascada, dan een Audi A3 Cabriolet.

    Dus Opel moet gewoon weer lekker Opel zijn. En deze Karl is een goede stap in die richting!

    Login om te reageren
  10. mobieler zegt

    2 maart 2015 om 21:57

    Inderdaad sprekend een Picanto. En motorisering is wel heel tam. Een goedkope hybride zal veel beter verkopen denk ik.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      2 maart 2015 om 22:21

      @mobieler: De grijze golf die in de markt is voor zo’n auto, gaat niet voor een hybriet. Rijden vaak te weinig km’s om daar enig voordeel uit te halen en te tam, nee ze gaan ook niet voor stoplichtsprintjes. Kan zomaar weer eens een succesnummer voor Opel worden, veel klanten reden in het verleden ook Opels.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        2 maart 2015 om 22:32

        @406_v6: ik dacht hetzelfde. Dit is typisch zo’n auto die daadwerkelijk gekocht gaat worden. Dat zijn vaak heel andere auto’s dan leaselievelingen.

        Login om te reageren
    • db87 zegt

      2 maart 2015 om 23:05

      @mobieler: hybride techniek is te dure techniek voor in een A-segmenter, dan schiet de prijs en het gewicht flink omhoog. In bijna alle markten is dat ongewenst voor een A-segmenter. Opel wil vooral aantallen verkopen van de Karl.

      Login om te reageren
  11. richman zegt

    2 maart 2015 om 22:10

    Opel is slecht bezig de laatste tijd, alle auto’s zij precies voor 1 maal te gebruiken

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      2 maart 2015 om 22:19

      @richman: Leg dat eens uit??

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        2 maart 2015 om 22:24

        @406_v6: ik begrijp er ook niet veel can….

        Login om te reageren
      • richman zegt

        2 maart 2015 om 22:46

        @406_v6: opel maakt geen duurzaame autos als vroeger alles is nu van pvc

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          2 maart 2015 om 22:56

          @richman: De tijd dat automobiel fabrikanten duurzaamen automobielen plachten te bouwen, ligt helaas al geruimen tijd achter ons. Overigens is er met de huidige generaties Opels weinig aan de hand qua duurzaamheid, de structurele problemen met de kwaliteit van o.m. 1e generaties Vectra’s, Astra en niet te vergeten Omega’s liggen al weer in een behoorlijk grijs verleden.

          Login om te reageren
          • richman zegt

            2 maart 2015 om 22:59

            @406_v6: ook qua design is opel achteruitgegaan. De uiterlijk van een auto moet ook ogen weetje en de nieuwe opel corsa,karl of astra ogen niet

            Login om te reageren
    • db87 zegt

      2 maart 2015 om 23:08

      @richman: In absolute aantallen is er zeker (zeker) ruimte voor verbetering maar als je Opel vergelijkt met merken als Ford, Peugeot etc etc. dan doen ze het hartstikke goed qua afwerking en betrouwbaarheid.

      Login om te reageren
  12. Carreza zegt

    2 maart 2015 om 22:15

    Voor mensen die een A-segmenter willen lijken er mij weinig redenen te bestaan om deze Karl links te laten liggen.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      2 maart 2015 om 22:38

      @carreza: De Kia Picanto

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        2 maart 2015 om 22:46

        @svenska_aeroplan_ab: Misschien. Ik ben erg benieuwd naar de eerste dubbeltest tussen die twee. Ondanks de erg goede reviews zie je de Picanto in België wel verdacht weinig rijden.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          3 maart 2015 om 20:19

          @Carreza: Ik zie de Picanto nochtans vaak genoeg passeren hoor. Weet er drie staan in de buurt.

          Ik zou sowieso voor de Picanto kiezen ipv deze rip-off…

          Login om te reageren
      • db87 zegt

        2 maart 2015 om 23:09

        @Svenska_Aeroplan_AB: Wachten op de Multitest, valt te bezien wie van de twee er met de kroon vandoor gaat.

        Login om te reageren
  13. reactief zegt

    2 maart 2015 om 22:17

    In het A-segment zou dit mn keuze zijn hoor. Ziet er prima uit. Vrij saai, maar dat maakt hem ook volwassener. Interieur ook netjes en lijkt ruim.

    Login om te reageren
  14. postzegel zegt

    2 maart 2015 om 22:27

    Wordt vast net zo’n hit als de Chevrolet Spark,.. die was alleen met fabrieks LPG installatie nog de showroom uit te meppen.

    Login om te reageren
  15. jippie zegt

    2 maart 2015 om 22:58

    Jemig de pemig wat vreselijk! Die auto straalt echt uit: mijn baasje is braafste en saaiste lul de behanger ter wereld.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      3 maart 2015 om 15:32

      @jippie: En juist de grijze golf die in de markt is voor deze auto zal dat worst wezen.

      Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    2 maart 2015 om 23:55

    Ik vind het een beetje een suf karretje

    Login om te reageren
  17. citroenvisa zegt

    3 maart 2015 om 01:50

    Grijze muis in elke kleur.
    Tekst rammelt trouwens een beetje, weekendkater?

    Login om te reageren
  18. Calimero zegt

    3 maart 2015 om 13:28

    De eerste Opel die in Zuid Korea wordt gebouwd dacht ik? De Chevrolet Spark voor de Europesche markt. In Engeland blijft hij trouwens gewoon Viva heten, een naam die bij Vauxhall al heel lang in gebruik is. Ik vind Karl, net als Adam, niet klinken. Daar had vast wel een betere naam voor te bedenken geweest.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 maart 2015 om 20:21

      @milan0: Dat SUV-ding, Antara was het zeker, komt ook uit de Daewoo-fabrieken rollen hoor. En de Mokka ook…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North