• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Audi Q7: dit gaat ‘ie kosten

Auteur: Author, gepost 25 februari 2015 om 16:27 – 66 Reacties

Audi Q7


Vanaf medio juni staat de nieuwe Q7 bij de dealer en de orderboeken gaan half maart open, maar hoeveel moet je tot die tijd bij elkaar zien te sparen?

De levering van de nieuwe Q7 start met een 3.0 TFSI à 333 pk en een 3.0 TDI die goed is voor 272 pk. In het najaar volgt een geknepen diesel met 218 pk, die vanaf € 74.990 mee naar huis mag. Alle varianten worden voorzien van een automatische tiptronic ‘bak met dual clutch en quattro.

Uiteraard zal de meeste aandacht uitgaan naar de Q7 e-tron quattro, die helaas niet direct leverbaar is. Prijzen van deze krachtpatser met 373 pk tegen 7%-bijtelling zijn dan ook nog niet bekend. Voorlopig hoeven degenen die net een Volvo XC90 T8 hebben besteld, hun order dus nog niet te annuleren.

Ter uitbreiding van de standaarduitrusting kan de klant z’n SUV upgraden met drie pakketten:

  • Pro Line (€ 4.900), met digitaal instrumentarium, MMI Navigatie Plus, parkeerhulp en Audi connect.
  • Pro Line plus (€ 10.900), Pro Line-pakket met wat extra’s. Wat daar precies onder valt is vooralsnog onduidelijk.
  • Pro Line S (€ 11.200), inclusief S Line-goodies op en aan het exterieur.

Hoeveel je voor de rest van de modellen kwijt bent, vind je in onderstaande tabel.

MotorVermogenPrijs
3.0 TDI218 pk€ 74.990
3.0 TDI272 pk€ 81.990
3.0 TFSI333 pk€ 83.990

Over de mogelijke introductie van een monsterdiesel om de almachtige Q7 V12 TDI een passend vervolg te geven wordt niet gerept, maar hoop doet leven.


Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, Q7, quattro, SUV

Vorig bericht: « Provincies hebben enorme reserves dankzij MRB
Volgend bericht: Mitsubishi XR-PHEV II plaveit weg voor kleinere plug-in »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    25 februari 2015 om 16:30

    Nette vanafprijzen, vooral die instapdiesel! Al die plug-in ook gunstig geprijsd is dan zien we de Q7 vaak rondrijden denk ik :)

    Login om te reageren
  2. jvr55s zegt

    25 februari 2015 om 16:34

    Ik zal wel voor gek verklaard worden, maar ik vond de vorige toch wat meer hebben.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      25 februari 2015 om 16:36

      @jvr55s: Dan zijn wij beide gek, ben het volledig met je eens.

      Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      25 februari 2015 om 17:00

      @jvr55s: Ben het ook met je eens.

      Reden: had iets eigenzinnigs

      En voor dat geld wil ik iets wat karakter heeft.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      25 februari 2015 om 17:01

      @jvr55s: dan zal ik voor idioot verklaard worden want ik vind ze allebei niks

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        25 februari 2015 om 17:19

        @str8six:
        Waarom, ben je idioot omdat je niet achter de meute aan holt?
        Zo ja, wat ben ik blij dat ik knetter ben….

        Login om te reageren
    • exotic zegt

      25 februari 2015 om 17:17

      @jvr55s: Hallo Allemaal ik ben “exotic” en ik ben een Audi fanboy.

      -Hallo exotic *in koor*

      Dit is verdomd lelijk.
      doei.

      Login om te reageren
      • rikdep zegt

        25 februari 2015 om 17:32

        @exotic: wtf

        Login om te reageren
      • dick1980 zegt

        26 februari 2015 om 00:28

        @exotic: eensch. Of tweedst. Ook goed. Wat een saaie gr@ft@kkenbak.

        *z’n A6 C7 bewonderen doet*

        Login om te reageren
    • richman zegt

      25 februari 2015 om 18:20

      @jvr55s: idd de vorige was dikker en strakker, dees lijkt op een kruiwagen met een 3.0 tdi…

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      25 februari 2015 om 19:21

      @jvr55s: Helemaal mee eens, dit is net een opgeblazen Q3!

      Login om te reageren
    • dutchcourage86 zegt

      26 februari 2015 om 08:39

      @jvr55s: De auto klopt alleen het lijkt wel of ze achteraf met grof geweld die gril erop hebben gedouwd..

      Login om te reageren
  3. supercharger zegt

    25 februari 2015 om 16:35

    Gewoon met V6. Kijk Volvo, zo kan het dus ook,

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      25 februari 2015 om 16:54

      @supercharger: maar Volvo zet wel een chique en stijlvol exterieur neer. Kan je van dit gedrocht niet zeggen

      Login om te reageren
      • supercharger zegt

        25 februari 2015 om 17:18

        @jzaero: Qua looks zou ik inderdaad ook voor de Volvo gaan, maar 4 cilindertjes (al dan niet met elektromotor)? Nee, dank je, dan toch maar liever de iets minder mooie Q7.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          25 februari 2015 om 18:45

          @supercharger: zal wel aan mij liggen, maar iets minder mooi is in mijn ogen gewoon kotslelijk, die neus is niet om aan te zien en daar doet 2 cilinders extra niet veel aan veranderen, my 2 cents ;)

          Login om te reageren
    • gregorius zegt

      26 februari 2015 om 08:48

      @supercharger: zullen we nu gewoon eerst even gaan kijken hoe de Volvo echt gaat rijden en hoeveel die kleine motortjes echt gaan gebruiken? Dat is belangrijker voor 90% van de kopers dan of ie 4, 5, 6 of 8 cylinders heeft.

      Login om te reageren
  4. kapitein zegt

    25 februari 2015 om 16:35

    Voor dat geld koop ik dan wel een veel mooiere XC90 met 400pk

    Login om te reageren
    • strating zegt

      25 februari 2015 om 16:53

      @kapitein: Je bent mij net voor. Waarom zou je inderdaad in hemelsnaam voor de Q7 kiezen nu Volvo zo’n mooie XC90 in de markt heeft gezet. Ik ben niet een SUV liefhebber maar die Volvo is erg goed geluk!

      Login om te reageren
      • strating zegt

        25 februari 2015 om 16:54

        @strating: geluk+t

        Login om te reageren
      • spylegion zegt

        26 februari 2015 om 12:26

        @strating: ja, met wat goodies..
        Dat is dan 90K meneer..
        Eh en hoeveel cilinders had mijn 2000kg SUV dan ook alweer..
        4 meneer!
        Als je op krediet koopt/lease misschien, maar toch niet van je eigen geld…

        Login om te reageren
  5. v60polestar zegt

    25 februari 2015 om 16:36

    Hij lijkt wel heel erg op zijn voorganger vind ik

    Login om te reageren
  6. knipperlichtje zegt

    25 februari 2015 om 16:41

    Jammer dat er nog geen details zijn over de uitrustingsniveaus, die bepalen uiteindelijk de prijs van een fatsoenlijke Q7. In ieder geval krijg je de duurste navi al in het Pro Line-pakket, dus dat is al een plus. (MMI plus welteverstaan, ha ha ha…)

    Login om te reageren
  7. pimt5r zegt

    25 februari 2015 om 16:46

    Mijn voorkeur gaat uit naar de xc90

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      25 februari 2015 om 16:51

      @pimt5r: Je moet ook wel erg scheel en VAG-minded zijn wil je deze boven de XC90 verkiezen.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        25 februari 2015 om 18:19

        @reactief: of van een redelijke motor houden. Zeker in een zware SUV als de XC90 en de Q7 is een koppelrijke zescilinder diesel een fijne motor.

        Dat zou voor mij echt de reden zijn om een XC90 te laten staan. Ik vind het uiterlijk fraai en het interieur schitterend, maar een viercilinder met beperkte kracht zou mij er van weerhouden er een te kopen. Dat was ook het nadeel van de vorige XC90, er was geen fatsoenlijke motor in te krijgen. De D5 was nét voldoende, de 3.2 liep mooi maar was sloom, de T6 ging wel, maar was erg behept door de Geartronic. De V8 had iets vermogen, maar heel erg bovenin in de toeren en zoop vooral veel. En klonk nergens naar. Een tot 300pk getunede 2.5 zou de beste optie zijn geweest.

        En met de nieuwe XC90 is het nadeel weer de beperkte motorisering. De T8 lijkt inderdaad de beste optie te zijn. Maar dan heb ik liever een Q7 met 272pk diesel. Rijdt veel fijner.

        Ehhh, beide niet eigenlijk. SUV’s zijn sowieso slechte keuzes. Ik ga voor een Audi A6 Avant 3.0 TDI (als het even kan de biturbo).

        Login om te reageren
        • dick1980 zegt

          26 februari 2015 om 00:30

          @gtwillem: kopen?

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            26 februari 2015 om 01:49

            @dick1980: Ja. Graag. Een A6 Avant 3.0 BiTDI Competition quattro. Alle relevante opties. Heb js voor 110k een prachtwagen voor. Of een BMW 550i. Bob Dylan zong het al: Life Is Hard….

            Login om te reageren
  8. rottepeer zegt

    25 februari 2015 om 16:47

    haha die gril hebben ze van beempie genept met die groom tussen de lamp en de gril

    Login om te reageren
  9. jrk68 zegt

    25 februari 2015 om 16:49

    Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind 75 ruggen voor een kale zeecontainer een hoop geld….

    Login om te reageren
  10. reinoutgtr zegt

    25 februari 2015 om 16:49

    Die neus lijkt wel te klein voor de rest van de auto..

    Login om te reageren
  11. kapiteinaudi zegt

    25 februari 2015 om 17:00

    In het wit alleszins veel mooier dan dat blauw. Het is vooral de voorkant die ik er vreemd vind uit zien. Wil hem wel eens in het echt zien. Een mooier interieur dan dit ga je trouwens nergens vinden.

    Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      26 februari 2015 om 00:30

      @kapiteinaudi: jawel. In de XC90. Dus.

      Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    25 februari 2015 om 17:08

    Vanaf: 75k
    Pro line S: 11k
    Panoramadak: 2,5k
    Velgenupgrade: 3k
    B&O sound: 5,5k
    Metallic Lak: 1,5k
    Zit je toch aan 98,5k ex afleverkosten etc. Dus zeg 100k op kenteken. Met een 218pk diesel… Ik had lekker een A6 gekocht. Dan rij je voor 100k een dikke dikke uitvoering. Ipv de basisdiesel…

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      25 februari 2015 om 18:21

      @E34M5Touring: Pro Line S heeft al de velgen upgrade. Ik zou voor se goedkopere Pro Line gaan, en normale wielen. 20″ op een SUV slaat toch als een travestiet op een oliebol. En het dak en de stereo zijn leuk, maar niet echt nodig.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 februari 2015 om 18:28

        @gtwillem: S line is nu standaard 20inch meen ik. Upgrade naar 21inch is onder zo’n slagschip is voor het oog niet verkeerd hoor. Panoramadak en stereo vind ik wel belangrijk.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          25 februari 2015 om 18:41

          @E34M5Touring: meestal pas ik er niet meer in als er een ander dak in zit… Dus ik streep het meteen af. Stereo zou ik wel doen, mits redelijk qua prijs. Ga geen 10k uitgeven daaraan. Dan moet het in mijn huis staan!

          Login om te reageren
  13. centho zegt

    25 februari 2015 om 17:19

    Deze Q7 lijkt kleiner dan de vorige totdat je de bestuurder ziet rijden.Hij is wel proportioneel beter dan de vorige.Toegegeven de XC90 heeft meer karakter wat betreft het exterieur.Maar als je aan het kilometer vreten bent zie je vaker het interieur.Dat is toch wel van een heel andere klasse dan de XC90.Overzichterlijker en persoonlijk vindt ik het mooier.

    Login om te reageren
  14. opel2009 zegt

    25 februari 2015 om 17:29

    Nou een vanaf prijs van € 74.990 lekker goedkoop ( niet dus)

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    25 februari 2015 om 17:36

    Denk dat alleen echte Audi-liefhebbers deze kopen. Daar is uiteraard niks mis mee, koop aub het merk dat je mooi vindt. Maar als je ogen en verstand hebt, dan kun je toch ook wel even naar de Volvo-dealer lopen.

    Login om te reageren
    • badboys zegt

      25 februari 2015 om 17:50

      @berlinetta: Hahhah nee man ook dat niet denk ik, zelfs onze Die Hard Audi fan @kapiteinaudi vind het niks :)

      Login om te reageren
  16. azuli zegt

    25 februari 2015 om 17:44

    Wat een ouderwets, ongeïnspireerd fantasieloos ding zeg de Q7. De nieuwe XC90 ziet er veel moderner uit.

    Login om te reageren
  17. badboys zegt

    25 februari 2015 om 17:48

    Persoonlijk denk ik dat veel mensen hun mening zullen bijstellen als men deze in het echt heeft gezien. Toch wel een aardige auto en er is genoeg publiek hiervoor. Misschien een minpunt, de q7 lijkt meer een crossover dan een SUV van voorheen. Gewoon voor mensen dus die niet willen opvallen.
    Mercedes weet gewoon hoe je SUV’s moet bouwen en het mooie bij Mercedes is dat er zoveel keus is. Voor ieder is er wat en die witte GLE 63 AMG Coupe maakt mij gewoon erg hebberig.

    Login om te reageren
  18. autoradio7373 zegt

    25 februari 2015 om 17:52

    Wat een lelijk hok. Voor het geld van de instapper Q7 heb je ook een XC90 T8, en die is prachtig!

    Login om te reageren
  19. Alpinaa zegt

    25 februari 2015 om 17:53

    Waar Bmw het is gelukt de X5 een stuk slanker en compacter te laten ogen vind ik de Q7 een stuk hoekiger en plomper dan het vorige model.

    Login om te reageren
  20. vwally zegt

    25 februari 2015 om 18:24

    Normaal gesproken ben ik een audi fan, maar ik zou in dit geval zelfs de nieuwe kia sorento boven dit gedrocht kiezen :/

    Login om te reageren
  21. series2 zegt

    25 februari 2015 om 18:25

    Nog lelijker dan de vorige! Man man man…

    Login om te reageren
  22. mercedesbenz63 zegt

    25 februari 2015 om 19:02

    Binnekort mag je toch nergens in Nederland meer rijden

    Login om te reageren
  23. mcaa zegt

    25 februari 2015 om 19:14

    Wat een dikzak

    Login om te reageren
  24. Joost zegt

    25 februari 2015 om 19:26

    Dubbeltest op autoblog?

    Ik ben heel benieuwd naar een vergelijk. Zo op papier moet de Q7 hybride wel heeeeeel erg goed worden wil die de XC 90 T8 verslaan.

    Login om te reageren
    • atmosferischemotor zegt

      25 februari 2015 om 21:15

      @iJoost: Mee eens die is prachtig!

      Login om te reageren
  25. toyotafortuner zegt

    25 februari 2015 om 19:29

    Héél, héél misschien zou ik ja zeggen tegen een eventuele versie met een asociaal grote diesel. Maar voorlopig heb ik veel liever een Jeep Grand Cherokee in dit segment. Of een XC90.

    Login om te reageren
  26. mathijsschipper zegt

    25 februari 2015 om 19:30

    Zie geen enkele reden om je net bestelde XC90 T8 te annuleren… die wint het echt in deze race wat mij betreft!

    Login om te reageren
  27. gwnbmw zegt

    25 februari 2015 om 19:35

    tussen de 74 en 84 stapeltjes van duizend voor een duikboot op tractor wielen… niet te geloven… dit ding is gewoon te groot…

    Login om te reageren
  28. rufctr01 zegt

    25 februari 2015 om 19:55

    75 ruggen voor een Audi! En dan heb je ook nog maar 218pk.

    Login om te reageren
  29. noshit zegt

    25 februari 2015 om 20:04

    Wat een lelijk ding zeg

    Login om te reageren
  30. sleurs zegt

    25 februari 2015 om 20:25

    Heb hem in Brussel mogen bewonderen en in het echt is hij nog lelijker dan op foto’s.

    Login om te reageren
  31. pier zegt

    25 februari 2015 om 20:44

    Een 3.0 6 cilinder met 218pk is ook niet echt meer van deze tijd. Er wordt soms gejammerd dat er een 6-cilinder in dergelijke auto’s hoort, maar die mensen gaan in de toekomst alleen maar meer teleurgesteld worden. De Volvo is een veel fraaiere auto en als je de diesel wil is 220pk zat in de file.

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    25 februari 2015 om 21:14

    Omdat iedereen toch de Pro Line besteld (want je hebt parkeersensoren nodig met deze mastodont en je wilt toch navigatie) hebben ze dat pakket maar extra duur gemaakt?

    Login om te reageren
  33. fmgarcia zegt

    25 februari 2015 om 21:32

    Stomme introductie kleur. Hadden beter een grijze oid kunnen gebruiken. Of easy on the chrome. Kortom, vind het kokhals niveau best meevallen.

    Login om te reageren
  34. Homer55 zegt

    25 februari 2015 om 22:00

    Veel geld voor een hoge Passat

    Login om te reageren
  35. mrrallycross zegt

    26 februari 2015 om 00:04

    Doe mij dan maar een xc60 t8

    Login om te reageren
  36. tinustussengas237 zegt

    26 februari 2015 om 00:56

    Is net mijn vrouw… Zal er in het donker, na 10 bier met je ogen half dichtgeknepen wel beter uitzien…

    Login om te reageren
  37. lamborghinipower zegt

    26 februari 2015 om 02:29

    Ik vind de volgende mooier

    Login om te reageren
  38. lamborgfan zegt

    26 februari 2015 om 08:16

    Doe mij maar de Mercedes ML 350 bluetec. Ziet er gelikt uit en motorblok is super

    Login om te reageren
  39. E550 zegt

    26 februari 2015 om 09:16

    Geen V8+ ?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North