• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Audi TTS

Auteur: Wouter, gepost 11 januari 2008 om 08:56 – 45 Reacties

Audi TTS
Na alle geruchten en uitgelekte foto’s is het dan eindelijk zo ver: de Audi TTS is officieel gelanceerd.

Zoals verwacht is er onder de scherp gesneden TT motorkap een nieuwe versie van de 2.0 TFSI motor te vinden. Het turbo blok is goed voor 272 pk (7 pk meer dan de S3) en 350 nm koppel dat beschikbaar is tussen de 2.500 en 5.000 t/min. Standaard is de TTS uitgerust met Quattro vierwielaandrijving. De sprint naar de 100 wordt daarmee in 5,2 seconden afgewerkt, wat 0,7 seconden sneller is dan de TT 3.2 Quattro. Aangezien de TT-S (1395 kg) slechts 15 kg lichter is dan de TT 3.2 is de spectaculair toegenomen sprintcapaciteit met name te danken aan de gunstige koppelkromme van de 2.0 TFSI. De topsnelheid is naar goed Duits gebruik voor beiden begrensd op 250 km/u.

Als je kiest voor de optionele S Tronic bak met twee koppelingen dan wordt portemonnee iets leger, maar sprint je ook nog eens 0,2 tel sneller naar de 100 zodat die tijd op 5 seconden rond uit komt. Tot de standaarduitrusting behoort het Audi Magnetic Ride systeem, dit adaptieve dempingsysteem van Audi biedt de keuze uit twee instellingen: Sport en Standard.

Liefhebbers kunnen de TT-S onder andere herkennen aan de 18″ velgen en de gewijzigde Xenon koplampen met LED dagrijverlichting (Scrabble alert!), Aan de achterzijde is de bumper vormgegeven als diffusor en zijn er vier uitlaatpijpen gemonteerd. De TT-S wordt leverbaar als coupé en roadster, maar de prijzen zijn nog niet bekend.

Audi TT-S

Audi TT-S

Audi TT-S

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, TT

Vorig bericht: « Autodelta Alfa Spider SUPERFLOW
Volgend bericht: Moddervet: i30 Aerodynamikpakket! »

Lees Interacties

Reacties

  1. roma zegt

    11 januari 2008 om 09:09

    Dat ziet er zeker wel netjes uit :D

    Login om te reageren
  2. KevinK zegt

    11 januari 2008 om 09:19

    Ziet er netjes uit om over de prestaties nog maar te zwijgen.
    Nieuwe TT is een stuk sterker qua vormgeving, hij heeft meer ballen gekregen.
    Achterkant doet me, met de aflopende boog aan de bovenzijde met aflopende lampen, zwaar denken aan de laatste uitvoering van de Eclipse.

    Login om te reageren
  3. Bart zegt

    11 januari 2008 om 09:37

    0-100 in 5sec is toch wel een serieuze prestatie. Ik blijf het een leuke auto vinden.

    Login om te reageren
  4. Simon zegt

    11 januari 2008 om 09:38

    Pssst… Koppelkromme spel je aan elkaar!

    Login om te reageren
  5. BaMF zegt

    11 januari 2008 om 09:49

    liever de 135i Heerlijk!

    Login om te reageren
  6. Jos zegt

    11 januari 2008 om 09:53

    ja geinig bakkie

    Login om te reageren
  7. Robbert W zegt

    11 januari 2008 om 09:57

    Te gek!
    Hopelijk is ie niet overdreven duur.
    Ik zeg Cayman VS. TT-S Test?

    Login om te reageren
  8. 335d zegt

    11 januari 2008 om 10:04

    Als echte BMW-fetishist komt dit met moeite over mijn lippen,

    maar ik vind dit toch wel een retegeile auto………..

    Login om te reageren
  9. Nick zegt

    11 januari 2008 om 10:05

    Veel beter dan die kapperswagen van een decennium geleden…

    En die S-Tronic bak doet wonderen, goed voor acceleratie, brandstofverbruik en het milieu!

    Login om te reageren
  10. Audiman zegt

    11 januari 2008 om 10:23

    1x TT S Coupe in het Avuszilver pareleffekt alstublieft……. ik rij hem zelf wel naar buiten….

    Login om te reageren
  11. Eric (the good) zegt

    11 januari 2008 om 10:53

    @Robbert W

    Helemaal gelijk! Een test Cayman, SLK, Z4C en TT-S. Moet kunnen!

    Redactie , wakker worden!!!!

    Login om te reageren
  12. Patrick zegt

    11 januari 2008 om 11:00

    Niet slecht voor een ouwdi.

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    11 januari 2008 om 11:02

    Ben ik nou gek of is dit een gewone TT met 4 uitlaten, ledjes in de koplampen en zilverkleurige spiegels. De designafdeling heeft er weer eens de kantjes vanaf gelopen. Gelukkig maar, een heftig bespoilerde TT wordt al snel ordinair.

    Login om te reageren
  14. rider zegt

    11 januari 2008 om 11:16

    sorry kan mij niet bekoren. is net opgewarmde koffie. het spoilerwerk ziet er niet echt geslaagd uit. wel mooi vind ik de koplampen. hier zijn die LEDjes gelukkig recht geplaatst ipv in een golfje zoals bij de A4/A5 en R8. dan lijkt het namelijk net een after market onderdeel.

    Login om te reageren
  15. Boy zegt

    11 januari 2008 om 11:42

    5.0 seconden? Das net zo snel als de z4M! Hoe snel zal de tt-rs wel niet op de 100 zitten? werkelijk 4.5 seconden? Iemand zei eens dat ze dan in het vaarwater van de R8 terecht komen, en dat klopt.

    Login om te reageren
  16. majinstar zegt

    11 januari 2008 om 11:57

    Ckers een strakke bak. Staande ovatie namens mij.

    Login om te reageren
  17. tdj zegt

    11 januari 2008 om 12:51

    Lekker hoor, 136pk/L .

    Login om te reageren
  18. T593F zegt

    11 januari 2008 om 13:22

    duitse bakken hebben , vind ik, nooit de stijl en de emotie van een italiaan, maar deze is cker wel mooi en snel. mooier dan de r8 vind ik

    Login om te reageren
  19. Nick zegt

    11 januari 2008 om 13:26

    @rider: Die achtervleugel gaat automatisch op- en neer dus designtechnisch ben je nogal gelimiteerd.

    Het is wel beter voor het verbruik, en wanneer hij ingeklapt ook esthetisch gezien beter! ;)

    Login om te reageren
  20. Johan zegt

    11 januari 2008 om 13:41

    4 uitlaten; dat geeft dus ruimte voor een variant met twee ovale pijpen (RS :D)

    Login om te reageren
  21. thom zegt

    11 januari 2008 om 14:56

    Ik vind die voorbumper dus echt niet mooi, die van de 3.2 s line is vele malen mooier. Als ik al een tt zou hebben breng ik em wel ff langs ABt of Oettinger vind ik er een stuk beter uit zien.

    http://www.omniauto.it/awpImages/photogallery/2006/5163/photos/audi_tt_by_oettinger_37728.jpg

    http://www.autodino.de/autonews/wp-content/uploads/2007/06/abttt2.jpg

    http://www.motornews.at/cms/upload/berichte_auto/ABT/abt_tt_roadster_4.jpg

    zonder die achtervleugel dan, een kleintje miss

    Login om te reageren
  22. Br3cht zegt

    11 januari 2008 om 16:08

    Damn mooie bak :O
    Vooral dat rood geeft hem iets pittig mee…
    Zou wel wille wete hoeveel deze sportevieling zou verbruike !!
    Zou nog wel eens een geduchte concurrent zijn voor de Z4 M ;)

    Login om te reageren
  23. rufrt12 zegt

    11 januari 2008 om 16:14

    Geen s logo’s onder de motorkap, iemand opgevallen?

    Login om te reageren
  24. Chief_S5 zegt

    11 januari 2008 om 16:20

    Woohoo, nog mooier dan de S3! :) Ziet er netjes uit, sterk, maar niet zo heel erg opvallend. Nou.., ik weet wel wat ik aan m’n ouders ga vragen als ik 20 ben..! :P (Nee, niet om te pimpen of hard te rijden..)
    Hoewel die van Oettinger er ook wel strak uitziet. Dat is tot nu toe de mooiste getunede TT (onder tunen valt deze TTS dus niet). Hmm.., lastig. ;)

    Login om te reageren
  25. Graaf Herry zegt

    11 januari 2008 om 16:46

    Eén ding is natuurlijk jammer en dat is de voorwielaandrijving. Anders een fantastische wagen, hoewel ik hem eerder aan mijn vrouw zou geven d

    Login om te reageren
  26. Graaf Herry zegt

    11 januari 2008 om 16:47

    Die “d” staat er teveel

    Login om te reageren
  27. Boy zegt

    11 januari 2008 om 16:54

    @ Graaf Herry, voorwielaandrijving? Snap jij wel wat standaard quattro inhoudt?

    Login om te reageren
  28. Jeroen123 zegt

    11 januari 2008 om 17:18

    @ Mashell

    Wat hadden ze volgens jou dan aan het uiterlijk moeten veranderen? : s

    Login om te reageren
  29. Graaf Herry zegt

    11 januari 2008 om 17:21

    A ok Quattro is goed, fantastisch zelfs. over gelezen zeker of niet gelezen. Nu, het is nog altijd jammer dat de gewone 2.0 een voorwielaandrijving is.

    Login om te reageren
  30. Boy zegt

    11 januari 2008 om 17:23

    Je kan ook voor de gewone 2.0 Quattro bestellen. Dus snap niet echt wat je punt is

    Login om te reageren
  31. 59-LK-TH (peugeot 307 sw) zegt

    11 januari 2008 om 17:25

    @Boy

    Over punt gezegd, je moet er wel een achter zetten net zoals ik.

    Login om te reageren
  32. Dirk123 zegt

    11 januari 2008 om 17:41

    Een gewone 2.0 TFSI met 200 PK is niet te bestellen met quattro.

    Login om te reageren
  33. Br3cht zegt

    11 januari 2008 om 18:11

    Ja dat dacht ik ook Dirk123
    Tot nu toe dus alleen deze versie en de 3.2l hebben het quatro systeem!

    Login om te reageren
  34. Sorcerer zegt

    11 januari 2008 om 18:19

    Waarom maar zo weinig meer power dan de 3.2? En dit is ook nog eens een 4-cilinder ipv een V6…

    Nou ben ik normaalgesproken helemaal niet vies van een lekkere turbomotor, maar ik vind het wel raar dat deze maar zo weinig meer vermogen heeft… had wel meer dan 300 verwacht… en meer dan 350 voor een TTRS.

    Login om te reageren
  35. Peperbus zegt

    11 januari 2008 om 18:20

    Mooie auto! Alleen die die 4-wiel aandrijving…komt nooit in het terrein..rijdt meteen vast op zijn voorspoiler

    Login om te reageren
  36. Willem zegt

    11 januari 2008 om 18:28

    fiat lichten

    Login om te reageren
  37. Heyhuub zegt

    11 januari 2008 om 18:54

    @ Sorcerer

    Kijk eens naar het gewicht dat die 4 cilinder bespaart. Als ze een V6 turbo hadden gedaan was dat veel zwaarder geweest. Nu heb je niet zo heel veel meer power nodig.

    @Peperbus

    Want 4 wielaandrijving is natuurlijk alleen voor het terrein.

    Login om te reageren
  38. Peperbus zegt

    11 januari 2008 om 19:54

    @Heyhuub

    Ik zie dit soort opmerkingen over 4WD ook altijd in SUV discussies staan. Dus ik dacht laat ik nu eens op dezelfde manier reageren :)

    Login om te reageren
  39. GijsSpierings zegt

    11 januari 2008 om 19:55

    Audi mag zéker tevreden zijn met de vormgevind van de TT-S maar ik ben zelf niet echt weg van de voorbumper. Ik vind dat deze toch meer op die van de RS4 had mogen lijken of een compleet ander stijltje (wat natuurlijk wel bij audi’s lijnen aansluit).

    Login om te reageren
  40. Wat_een_gezeik zegt

    11 januari 2008 om 20:59

    Mooi wagentje, leuk om mee te spelen

    Login om te reageren
  41. k0walsk zegt

    11 januari 2008 om 22:34

    ik vind ‘m práchtig, vooral in het wit!

    Login om te reageren
  42. Michiel zegt

    12 januari 2008 om 12:45

    Was de eerste serie TT een topontwerp… Deze tweede serie overtuigt niet meer… Teveel op zeker… Zeker nu de R8 er ook is, is de TT gewoon het lelijke neefje geworden… Zag je de eerste serie TT overal na introductie.. De tweede serie zie ik helemaal niet veel.. En opgepimpte versies kunnen t niet goedmaken wat mij betreft… Terug naar de tekentafel voor de derde serie..

    Login om te reageren
  43. Onehp zegt

    27 januari 2008 om 13:06

    @wouter: beetje muggezifterij, maar die 5,2s is reeds de tijd met S-tronic, zonder is het 5,4s …

    Login om te reageren
  44. niels B. zegt

    21 augustus 2008 om 01:31

    weet iemand de prijs van deze audi tts ?
    groetjes,

    Niels. B.

    ps: ik hoop op een +-40.000 euro voor de auto .

    Login om te reageren
  45. krikk zegt

    4 maart 2009 om 18:18

    hoeveel kost zo’n audi?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North