• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: BMW M2 met 60 kg minder gewicht

Auteur: RubenPriest, gepost 12 juli 2018 om 07:38 – 41 Reacties

Afbeelding Officieel: BMW M2 met 60 kg minder gewichtAfbeelding Officieel: BMW M2 met 60 kg minder gewichtAfbeelding Officieel: BMW M2 met 60 kg minder gewichtAfbeelding Officieel: BMW M2 met 60 kg minder gewichtAfbeelding Officieel: BMW M2 met 60 kg minder gewichtAfbeelding Officieel: BMW M2 met 60 kg minder gewichtAfbeelding Officieel: BMW M2 met 60 kg minder gewichtAfbeelding Officieel: BMW M2 met 60 kg minder gewicht

M2
Eindelijk is de M2 naar de sportschool geweest om het nodige vet verbranden.

Van zichzelf is de BMW M2 geen lichtgewicht. Zonder vloeistoffen en inzittenden is de hete 2-serie 1.495 kg schoon aan de haak. Voor de Goodwood Festival of Speed heeft BMW een speciale M2 in petto, die 60 kg minder gewicht met zich meedraagt.

Het ding luistert naar de naam ‘BMW M Performance Parts Concept’, gebaseerd op een standaard M2. Het is dus eigenlijk een ordinaire manier om M Performance-prulletjes aan de man te brengen. Het is een concept en dus is er wel nieuws te melden. Zo zijn diverse onderdelen nu nog niet verkrijgbaar. Dit concept heeft bijvoorbeeld een carbon motorkap (-8 kg). Dit onderdeel zal binnenkort worden toegevoegd aan de M Performance-catalogus.

Naast de carbon motorkap beschikt de BMW M Performance Parts Concept onder meer over carbon panelen (-3 kg), carbon dak (-6 kg), nieuwe 19-inch wielen op semi-slicks (-6 kg), carbon spoiler (-5 kg), carbon diffuser (-0,5 kg), carbon sportstoelen (-9 kg) en een minder zware accu (-14 kg). Met de M Performance ophanging staat dit concept 20 mm lager. Deze M2 zal ook in actie komen tijdens de heuvelklim op Goodwood dit weekend.

Ook interessant!

  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • BMW M2: dit is met M Performance allemaal mogelijk
    BMW M2: dit is met M Performance allemaal mogelijk

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, concept, goodwood-2018, m-performance, m2

Vorig bericht: « Lezersvraag: importeren zonder extra kosten, wat zou jij kiezen?
Volgend bericht: Formule 1 op Assen: ‘geen extra geluidshinder!’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    12 juli 2018 om 07:40

    60 kilo is een nette gewichtsbesparing met alleen maar aftermarket spulletjes. Over de kleur van die spulletjes valt te twisten… Het heeft wel wàt.. maar het is ook direct ordinair.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 juli 2018 om 07:41

      @jochempie: Edit: niet aftermarket maar OEM, maar M-Performance accessoires.

      Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      12 juli 2018 om 08:50

      @Jochempie: kleur lijkt tegen te vallen door de velgen. Zet er andere velgen onder en de kleur zal denk iets beter tot zijn recht komen.

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      12 juli 2018 om 09:12

      @Jochempie: makkelijk gewicht besparen, zou je zeggen. Maar hoe werkt dat met zo’n ander dak? Kun je die zo makkelijk uitwisselen?

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        12 juli 2018 om 09:36

        @ouwedibbes83:
        Jep, deden ze ruim 10 jaar geleden ook al met het dak van de E46 M3 CSL. Die overigens in totaal een kilo of 175 lichter werd van alle ingrepen. In dat licht bezien valt de 60 kilo t.o.v. de sowieso al vrij obese standaard M2 een beetje tegen.

        Login om te reageren
        • ouwedibbes83 zegt

          12 juli 2018 om 10:57

          @amghans: ja die E46 CSL ging een stuk verder; weinig luxe, geen radio, airco, dunne ruitjes, kartonnetje in de achterbak, kleiner spoeireservoir. Die was er helemaal op gebouwd om flink lichter te zijn!

          Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        12 juli 2018 om 10:04

        @amghans: ik denk dat @ouwedibbes83: bedoeld – gezien het feit dat je die performance meuk vaak achteraf (na aflevering) op je auto plakt – of je achteraf zo’n dak kan laten plaatsen (na levering). Neen, dat lijkt mij niet, dit is gewoon een concept bedoeld als “show off”. Zelfde als die motorkap, zou dan affabriek moeten worden aangevinkt en zo afgeleverd moeten worden, anders wordt het wel een heel onpraktisch/duur verhaaltje

        Login om te reageren
        • wjeurs zegt

          12 juli 2018 om 10:44

          @lekkaah: motorkapje is zo gewisseld! Een dak daarentegen, lijkt me dat ie ook verlijmd is? Of bij het standaard dak: vastgelast? Schmee had laatst een filmpje waar hij zijn M5 liet aanpakken, spoiler, diffusor, nieren, dashboard trim, etc laat veranderen, dat gaat iig wel allemaal after market

          Login om te reageren
        • ouwedibbes83 zegt

          12 juli 2018 om 10:57

          @lekkaah: thnx! Dat was idd mijn vraag

          Login om te reageren
      • jochempie zegt

        12 juli 2018 om 10:13

        @ouwedibbes83: als je het direct bij je nieuwe M2 bestelt waarschijnlijk wel… daar zullen ze training in gehad hebben.

        Login om te reageren
  2. El-Loco zegt

    12 juli 2018 om 07:51

    Die achterstoelstjes zijn tof!

    Login om te reageren
  3. shalomleon zegt

    12 juli 2018 om 07:59

    Als je mij de helft geeft van wat alle upgrades kosten maak ik hem nog lichter

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    12 juli 2018 om 08:07

    Gewichtsbesparing door stickers met carbon print, dat zagen we nog niet eerder.

    Login om te reageren
  5. Alfonso_Alfist zegt

    12 juli 2018 om 08:22

    Vreemd dat ze hiervoor een oud model M2 nemen de LCI 2017 is al wat langer op de markt.

    Login om te reageren
  6. kingdante zegt

    12 juli 2018 om 08:29

    Was die spoiler eerst van lood dan.

    Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    12 juli 2018 om 09:00

    Eerste keer in een hele lange tijd dat ik de originele velgen van BMW mooi vind.

    Stoelen achterin ook zeker wel gaaf maar denk niet dat dat de productiestadium haalt.

    Login om te reageren
  8. ikleesookoverautos zegt

    12 juli 2018 om 09:21

    14 kilo besparen op een accu vind ik wel apart.

    Login om te reageren
    • Visje66 zegt

      12 juli 2018 om 09:31

      @ikleesookoverautos: Nee hoor, iedereen weet toch wel hoe zwaar een normale accu is die er in je auto zit?

      Er zijn hele speciale accu’s op de markt, die overigens flink geld kosten, maar wel extreem licht zijn. Dat zal nu in de M2 gestopt zijn om tot die besparing te komen.

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      12 juli 2018 om 09:39

      @ikleesookoverautos:
      Lithium ion vs standaard loodaccu. Vgl 991 GT3 RS.

      Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      12 juli 2018 om 10:17

      @ikleesookoverautos: In principe voldoende voor de startmotor. Vergeet echter niet je lampen uit te doen wanneer de motor uit staat.

      Login om te reageren
  9. BaRa zegt

    12 juli 2018 om 09:27

    Titel: (…) om het nodige vet te besparen. Hm, in dit geval zou ik toch zeggen: om het onnodige vet te besparen. Want een nodige besparing, maar onnodig vet. Anyway, terug on topic ;-)

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      12 juli 2018 om 09:28

      @bara: sorry, verbranding, geen besparing. Maar zelfde redenering.

      Login om te reageren
  10. rikus zegt

    12 juli 2018 om 09:34

    Mooiste “achterbank” ever in een 2/3 deurs auto.

    Login om te reageren
  11. bmw2coupeeigenaar zegt

    12 juli 2018 om 10:12

    60 kg besparing valt ‘zwaar’ tegen. Wanneer komt BMW weer eens met een CSL editie? (-175kg) zoals Hans al aangaf. Met name de compacte coupe schreeuwt erom. Als je de achterbank eruit haalt dan scheelt dat overigens al 30kg.

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    12 juli 2018 om 10:19

    Pfffsht, niet eens een carbon cardan-as

    Login om te reageren
  13. baklava zegt

    12 juli 2018 om 10:26

    1495 kg is nog steeds belachelijk zwaar voor een auto van dat formaat

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      12 juli 2018 om 11:56

      @baklava: Dus richting de 1700kg met vloeistoffen en inzittenden etc..

      Login om te reageren
      • donar95 zegt

        12 juli 2018 om 12:05

        @crepito: moet je voorstellen dat de e38 728i 1705kg weegt rijklaar….obesitas m2….zelfs met die 60kg gewichtsbesparing

        Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    12 juli 2018 om 10:28

    Minder gewicht is altijd mooi, maar de prijs die hier tegenover zal staan zal niet mals zijn. Daarnaast vraag ik me af of je 60 kg minder daadwerkelijk merkt in de praktijk. Tuurlijk, elke kg minder is een voordeel, maar plaats een kind naast je op de stoel en je bent weer terug bij af.

    Login om te reageren
    • baklava zegt

      12 juli 2018 om 10:38

      @berlinetta: een kind van 60kg? Wat geef jij je kind te eten?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 juli 2018 om 10:54

        @baklava: Een tiener is ook een kind.

        Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      12 juli 2018 om 12:05

      @berlinetta: Of je -60kg merkt? Hangt van de passagier af. Heb jij weleens je schoonmoeder in de bijrijdersstoel gehad?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 juli 2018 om 14:40

        @bmw2coupeeigenaar: Die leg ik altijd in de kofferbak. Meer grip op de achterwieltjes.

        Login om te reageren
  15. 87sandyd zegt

    12 juli 2018 om 13:21

    Je kan ook gewoon je vriendin thuis laten, scheelt net zoveel en is een stuk goedkoper ook. Sws is je vriendin thuis laten al goedkoper.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      12 juli 2018 om 17:30

      @87sandyd: Moet je wel eerst een vriendin hebben om thuis te kunnen laten.

      Login om te reageren
  16. duderuud zegt

    12 juli 2018 om 16:14

    Nadeel is dat je voor die 60kg besparing waarschijnlijk rond de €15k mag af tikken…dure 60kg

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      13 juli 2018 om 09:48

      @duderuud: gouden business hoor, die afslankindustrie. ?

      Login om te reageren
  17. barry355gtb zegt

    12 juli 2018 om 16:43

    Op de foto’s is het idd een enorm competente RWD bmw met prachtige lichtgewicht bodyparts, lichte velgen (hele mooie ), lichte Accu en nog wat BMW Performance Parts. Geen nieuwe CSL, waar alle BMW adepten (u allemaal en ikzelf) zo naar smachten. Eigenlijk is dit een enorme After Buying Spenditor. Uitmelken van de koe tot ze melk geeft. Zo zien de marketing boys & girls van BMW haar kopers van M modellen zelf echt. Want als je wel een hele hoop Ekkermannen uitgeeft aan een stock M2, dan wil je hem achteraf toch nog wel weer opnieuw oppimpen. Wat een zooi gehaaide Merketeers bij BMW. Het lijkt wel wat op Mercedes met haar AMG Line.

    Login om te reageren
  18. ghost zegt

    12 juli 2018 om 17:08

    Jammer dat je met alles achteraf monteren geen voordeel haalt in de maandelijkse bedragen voor de wegenbelasting. Dan kon dit nog zo een voordeeltje opleveren.

    Login om te reageren
  19. 911targa zegt

    12 juli 2018 om 17:40

    Een 991.1 4s doet 1.465 kg. Dat dus met een 3,8 L blok en 4wd.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 juli 2018 om 18:17

      @911targa: Dat is dan ook een sportwagen en geen auto met fatsoenlijke kofferbak en waar je met 4 man in kan.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North