• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Cadillac CTS Coupe

Auteur: autoblogger, gepost 23 november 2009 om 08:43 – 76 Reacties

Cadillac CTS Coupe
Eindelijk! Een mooie Cadillac! Dit is de productieversie van de Cadillac CTS Coupe Concept, welke vorig jaar in Detroit werd onthuld.

De tweedeurs versie van de Cadillac CTS is klaar voor productie. De auto is 5 centimeter korter en 5 centimeter lager dan de sedanuitvoering. Onder de kap biedt Cadillac een 3.6-liter V6 met een slordige 310 pk en 370 Nm koppel. In de toekomst zal de CTS Coupé ook leverbaar worden in 564 pk sterke V-Series uitvoering, bye bye M3?

Een paar “Key design features” van de CTS Coupe:

* Classic hardtop styling, with no conventional B-pillar
* Touch-pad operation for the doors removes the need for conventional door handles, creating a technical, clean profile
* A windshield laid at a faster angle (62.3 degrees) and a long, nearly horizontal backglass area combine to create a sleek, aerodynamic look
* Sculpted lower front fascia with unique brake-cooling vents
* Diamond cut-style rear fascia with mesh lower grilles
* Center-outlet exhaust with twin dihedral-shaped tips that pass through the rear fascia
* Signature vertical lighting, highlighted with LED light pipes
* Rear spoiler integrated into the center high-mounted stop lamp
* Sculpted roof-mounted antenna for OnStar and XM Satellite Radio.

De auto is te krijgen met 18- of 19-inch lichtmetaal en er is keus uit achterwielaandrijving of vierwielaandrijving. Binnenkort meer over deze coupe, welke officieel onthuld zal worden op de LA Auto Show in december.

Ook interessant!

  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, Coupe, CTS

Vorig bericht: « Autoblog 2009 flashback: week 47
Volgend bericht: FAB SL Ultra Widebody »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    23 november 2009 om 08:50

    dit moet je gewoon mooi vinden! of je moet een duitse vlag boven je bed hebben hangen.

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      23 november 2009 om 09:03

      @Laue: nee sorrie hij is lelijk en ik heb ook geen Duitse valg in mijn bed
      “zwaait mooi verder met witte vlag met rode stip”

      Login om te reageren
  2. Afrodiziact zegt

    23 november 2009 om 08:51

    Jammer van de uitlaten. Die zie ik toch liever aan de buitenkanten.
    Voor de rest top!

    Login om te reageren
  3. Afrodiziact zegt

    23 november 2009 om 08:52

    Mooi trouwens ook hoe de hoeken va de achterlichten de hoeken van de achterruit raken. Werelds…

    Login om te reageren
  4. avod zegt

    23 november 2009 om 08:54

    Mooi hoor die prachtige vierkante achterkant. Niet dus.

    Login om te reageren
  5. Camaro zegt

    23 november 2009 om 08:56

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  6. paulusrx7 zegt

    23 november 2009 om 08:57

    vind hem eigenlijk een stuk lelijker dan de sedan! zeker die achterkant is niet om aan te ziek kijk naar die kleine velgjes met een lap metaal erboven geen gezicht

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    23 november 2009 om 08:58

    Doe mij die vlag dan maar…. ;-). Cadillac heeft wèl mooie voorkantjes, maar het zij-aanzicht is simpelweg ’te lompigjes’…en de achterkant ‘forward to the past’..

    Login om te reageren
  8. Henk zegt

    23 november 2009 om 09:06

    Gadverdamme wat een gedrocht….

    Login om te reageren
  9. GOD zegt

    23 november 2009 om 09:14

    zij aanzicht is die mooi. van voren lelijk en van achter nog lelijker. de overgang van zacht naar hard klopt niet.

    Login om te reageren
  10. Einser zegt

    23 november 2009 om 09:19

    Stoere bak, weer eens wat anders. Hopelijk heeft ‘ie parc-distance aan de achterkant, want de achterruit zit er puur voor de vorm op!

    Login om te reageren
  11. kuyl zegt

    23 november 2009 om 09:24

    Doe mij de Sedan maar. Maar dat heb ik bij de M3 ook.
    Los van dat ik Sedan voorkeur heb vind ik dit ook een lelijke coupe, waar ik bij de M3 de coupe ook gewoon mooi vind.

    Login om te reageren
  12. npdw zegt

    23 november 2009 om 09:45

    Eindelijk een mooie Cadillac?? Je kan toch niet dit in een bericht zetten?! Dit is namelijk heel persoonlijk, ik vind hem namelijk wel apart maar zeker niet mooi. Die achterkant is veel te hoog…

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      23 november 2009 om 09:58

      @npdw:
      Dat is nu het het verschil tussen een Blog en een nieuwssite.

      Login om te reageren
  13. loachy zegt

    23 november 2009 om 09:56

    mooi zaag- en laswerk ja…

    Login om te reageren
  14. G00F_81 zegt

    23 november 2009 om 10:00

    Wat maken amerikanen toch lelijke auto’s, haha wat een giller dit!

    Login om te reageren
  15. HDM zegt

    23 november 2009 om 10:03

    Achterkant is veeeel te hoog, die vin op het dak verpest het dak, en als de deur op ”touchpad” opent, wat is dat zwarte stukje dan bij die deur. Toch niet zo clean wat mij betreft voor het zijaanzicht.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      23 november 2009 om 10:11

      @HDM:
      Dat is een inham voor je vingers, anders gaat eerst de deur open en dan moet je je vingers er nog achter prutsen.

      Login om te reageren
  16. Beedoo zegt

    23 november 2009 om 10:04

    Ik had vroeger een blokkendoos met wieltjes. Als ik dit zo bekijk, kon dat best nog wel eens het prototype zijn geweest van dit ding…

    Login om te reageren
  17. Wessee zegt

    23 november 2009 om 10:07

    @Laue: en bij een Blog reageren, zoals te zien, ook veel vaker van die nietswetende, oogklepdragende idioten. ;)

    Login om te reageren
  18. KaCh1ng zegt

    23 november 2009 om 10:08

    sorry mr dit is echt lelijk , voorkant is mooi net als sedan, mr op wat trekt dat achterkant? is de CTS coupe evengroot als een opel tigra (1999) ofzo?

    Login om te reageren
  19. prinz pilz zegt

    23 november 2009 om 10:09

    Lelijke kakkende hondenrug weer. Te hoog!

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    23 november 2009 om 10:09

    o.k. .. dat ie in geen gay-lijstje gaat voorkomen lijkt me duidelijk ..

    maar misschien is het ook wel helemaal geen gay-car ..
    zou zomaar kunnen ..

    Login om te reageren
  21. Mardec zegt

    23 november 2009 om 10:10

    OMG.. dit is echt verschrikkelijk :s

    Totaal buiten proporties, kijk hoe klein dat achterwiel is t.o.v. de achterkant.

    Login om te reageren
  22. fastshiter zegt

    23 november 2009 om 10:16

    ‘welke vorige jaar in Detroit werd onthuld’. Hippe site met schrijftaal uit 1810 ;-)

    Login om te reageren
  23. jan1666 zegt

    23 november 2009 om 10:20

    de achterlichten doen me denken aan een C6 of een 5008, behalve de achterlichten en die grote stukken plsatic met onder t voorlicht (niet de bumper, maar dat stukje er net onder) zijn lelijk

    dan te bedenken dat de c6 in me top-10 mooiste staat..

    Login om te reageren
  24. M-lover zegt

    23 november 2009 om 10:23

    de sedan was mijn smaak gewoon niet, dit… dit laat duidelijk zien dat de designers genoeg hadden van het huidige ontwerp :D

    Login om te reageren
  25. Rob zegt

    23 november 2009 om 10:44

    Coupé + die vierkante achterkant is gewoon lelijk.

    Lijkt wel een chinees halffabrikaatkopiedingesje.

    Login om te reageren
  26. CSL zegt

    23 november 2009 om 10:52

    Leuke auto.

    Login om te reageren
  27. einstein zegt

    23 november 2009 om 10:55

    Zolang dit herkenbaar een auto voor Lee Towers blijft… spuuglelijk!

    Login om te reageren
  28. Rob USA zegt

    23 november 2009 om 11:08

    Het is even wennen maar hij is zeker apart en vooruitstrevend hij lijkt op niks wat we allemaal nu wel kennen. CTS-V = bye bye M3/M5/M6 enz enz dat is wel erugg leuk natuurlijk.
    Dus voor alle haters: Niks voor jullie blijf lekker in jullie grijze hok rijden en je kleding blijven bestellen bij de Wehkamp …is ook lekker gewoon.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      23 november 2009 om 11:13

      @Rob USA:
      LoL @ Wehkamp kleding

      Login om te reageren
  29. Bramzel zegt

    23 november 2009 om 11:11

    Da’s geen Coupe, da’s een Hatchback. Gemiste kans!

    Login om te reageren
  30. Rob USA zegt

    23 november 2009 om 11:12

    @Einstein: Zo EINSTEIN slimmerik, als Lee deze auto zou kopen krijg jij van mij de auto waar je altijd van gedroomd hebt…Golf IV.

    Login om te reageren
  31. Rob USA zegt

    23 november 2009 om 11:24

    @Laue: Ik wil geen reclame maken dus C&A mag ook, lekker origineel/apart/veilig zo’n Jantje Smit onderbroek. :)

    Login om te reageren
  32. BmwMPower zegt

    23 november 2009 om 11:37

    Achterkant is ietwat te hoog, ziet niet zo uit.
    Maar voor de rest hebben ze een prachtige coupé gemaakt!

    Login om te reageren
  33. Wessee zegt

    23 november 2009 om 11:40

    LOL@ Rob USA

    Ik kijk trouwens nu al uit naar de CTS-V coupe vs M3 coupe discussie. :P

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      23 november 2009 om 12:38

      @Wessee:

      Och die discussie gaat er ongetwijfeld komen, maar net als de sedan zal dit gewoon technische gewoon een hele goede auto zijn en op één lijn liggen met de concurenten van BMW/MB/Audi het design is eigen keus.

      Login om te reageren
  34. DavidZ zegt

    23 november 2009 om 11:50

    Erg gedurfd om een auto met zo’n achterkant in productie te nemen.
    *Is blij er niet verantwoordelijk voor te zijn* :)

    Login om te reageren
  35. Sukijaki zegt

    23 november 2009 om 12:37

    Wat een gedrocht, Duitse auto’s zijn gewoon veel beter en sneller dan deze troep. En het zit barstensvol met plastic (de goedkoopste soort).

    Login om te reageren
  36. bakkerst zegt

    23 november 2009 om 12:40

    @ redactie,

    ik heb geen duitse vlag boven mn bed, (eerder de Union Jack) maar ik vind dit toch niet echt een geslaagd ontwerp. het hele “Edge” design doet wat te gedateerd aan. bij Dodge is dat principe er een paar jaar na introductie direct weer uitgekikkerd, dat had ik eigenlijk bij Cadillac ook verwacht. er zitten best leuke details in de auto, maar dat verschrikkelijke rechte lineaal/geodriehoek ontwerp..
    brr..

    Login om te reageren
  37. Cantago zegt

    23 november 2009 om 12:51

    Wat een vreselijk hoekig (doet me aan Nissan denken) monster! Bah, ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  38. berengun zegt

    23 november 2009 om 13:09

    doe mij maar de berline!

    Login om te reageren
  39. bertkroket zegt

    23 november 2009 om 13:36

    lijkt beetje op de prius! of dat positief of negatief is laat ik even in het midden

    Login om te reageren
  40. ben zegt

    23 november 2009 om 13:41

    Ik vindt het echt geen mooie auto’s die CTSen.
    Grote rechthoeken op die auto geplakt en dat is dan een achterlicht. Net als de voorkant, die grille en die koplampen. Net of je een auto met legostenen maakt en je door de vorm van die steentjes niet uitkomt. Ik vindt dat er echt geen mooie vorm in de voor- en achterkant zit. Het straalt voor mij ook echt geen emotie uit die je bijvoorbeeld bij een M3 en M5 wel hebt (waar die toch altijd al mee vergeleken wordt)Dit is natuurlijk maar mijn meening. In het algemeen vindt ik dat de vormen van de auto te groot zijn, te hoekig, zo van; hier ben ik..

    Login om te reageren
  41. Ricosuave zegt

    23 november 2009 om 14:10

    Natuurlijk is dit geen mooie auto :P
    Dat weet je van te voren al bij die amerikanen.. deugen werkelijk nergens voor!

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    23 november 2009 om 14:23

    Wat lijken die wielen klein met dat massief ogende brok metaal erboven… Qua proporties is hij niet helemaal lekker.

    Login om te reageren
  43. Headhunterz zegt

    23 november 2009 om 14:23

    @ Laue
    Maar wat als ik um nu lelijk vind en GEEN duitse vlag boven m’n bed heb hangen? :?

    Login om te reageren
  44. BananaFlip zegt

    23 november 2009 om 14:24

    Het lukt Cadillac toch nog niet…
    Een beetje de kont van de 5-serie GT, die wel mooi is, maar dat nog hoger en uitermate lelijk.

    Login om te reageren
  45. Wessee zegt

    23 november 2009 om 14:32

    En daar zijn ze weer. De eerste totaal onterechte vergelijkingen met de Europese lievelingetjes.

    Login om te reageren
  46. corvettez06 zegt

    23 november 2009 om 14:52

    @SUKIJAKI volgens mij heb jij de laatst tijd geen auto nieuws meer gelezen over de amerikaanse auto,s met je stomme opmerking over duitse auto,s zijn altijd sneller , rare smurf dat je dr bent,, krijg gewoon het idee dat je 11 jaar bent , en dat je nog z,n gedateerde opmerking uit het jaar 100 durft te maken over interieur is helemaal op merkelijk hahaha .

    Login om te reageren
  47. corvettez06 zegt

    23 november 2009 om 14:53

    btw wat een uber geile bak , die deutsche automobiel killer .

    Login om te reageren
  48. Edge zegt

    23 november 2009 om 15:03

    Tsja, het is maar wat je mooi vindt. Ik vind het absoluut GEEN mooie auto, maar wie weet stel ik mijn mening bij zodra ik hem in het echt zie

    Login om te reageren
  49. Anass Rhammer zegt

    23 november 2009 om 15:05

    Vind ik niet bepaald mooi, ziet er typisch amerikaans uit maar ik vind het maar een fail, doet me denken aan een lelijkere variant van een alfa romeo GTV. De achterkant is gewoon zo chinees, hoe hoog staat die kont wel niet? en met zo middelmatige velgen… En dan zijn ze verbaast dat het een flop wordt gelijk

    Login om te reageren
  50. JamesBond007 zegt

    23 november 2009 om 15:10

    Geen uitleg nodig maar het is niet bepaald mooi. Het lijkt net een mes met wielen.

    Login om te reageren
  51. Thijsj zegt

    23 november 2009 om 15:22

    Ik zou toch nog even naar die achterkant kijken, die vind ik echt mismaakt.

    Login om te reageren
  52. Hennep zegt

    23 november 2009 om 16:09

    Ik vind dit niet mooi, geef mij maar de sedan versie. Die ziet er veel beter uit.

    Login om te reageren
  53. Pixed zegt

    23 november 2009 om 16:21

    Moet dit in het echt zien, want zo lijkt het me maar niks.
    En dan die wielen, sommige wagens hebben grotere remschijven… Kortom, verhoudingen lijken niet echt te kloppen.

    Login om te reageren
  54. Desmosedici zegt

    23 november 2009 om 16:39

    Die achterkant, hahahahaha.
    Doe mij maar de sedan, dit is gewoon een misbaksel.

    @Laue,
    Sorry, dan kies ik toch voor de optie met de duitse vlag.

    Login om te reageren
  55. C6_R zegt

    23 november 2009 om 16:53

    Alle Duitsche einheitswurst liefhebbers vinden het niks… Gelukkig maar, dat betekent dat het een gewaagd en uitgesproken ontwerp is!

    Kom maar door met de V series!

    Login om te reageren
  56. sven2 zegt

    23 november 2009 om 17:30

    WOW! ik heb de CTS altijd al een mooie auto gevonden en vooral toen ik een meereed in een splinternieuw exemplaar, was ik enorm onder de indruk!
    Deze auto is dus meer dan welkom, zonder twijfel, het enige wat ik raar vind aan de foto’s is dat hij er zo klein uitziet, zeker voor een Amerikaan! ik zou hem eens graag langs een 3-Coupé of een A5 Coupé zien staan, want hij oogt echt wel klein!

    Login om te reageren
  57. Desmosedici zegt

    23 november 2009 om 17:45

    Zou trouwens ook een concept kunnen zijn voor een nieuwe Dacia coupé, want de CTS lijkt zeker op de Logan qua lijn.

    Login om te reageren
  58. cardesigner@USA zegt

    23 november 2009 om 17:59

    Kleine wielen? Degene die dat beweert speelt duidelijk teveel Midnightclub o.i.d.

    Login om te reageren
  59. Benz.. zegt

    23 november 2009 om 18:20

    Zo, ik vind de 4-deurs bij nader inzien toch mooier.. En aangezien ik de 4-deurs al lelijk vind is dit helemaal erg.
    Ook de velgen lijken me nogal aan de kleine kant.

    @Rob USA: Ik rijdt lekker in m’n luxe, snelle “grijze muis” maar koop m’n kleding niet bij de Wehkamp.
    Jouw nieuwe 2009 Camaro wordt toch grijs? Dat zei je tenminste..

    Daar ga je dan met je “slimme opmerking” :lol:

    @C6R: Is een liefhebber van Mercedes of BMW nu ineens een Duitse eenheidsworst? Hetzelfde kan dan ook van jouw gezegt worden maar dan tegenovergesteld.. Of niet soms?

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      24 november 2009 om 10:58

      @Benz..: Vooral met de presentatie van de 5 serie lijken alle BMW’s op elkaar, het zelfde was al langer aan de hand met Audi, die verschillen van A1 t/m A10 geen drol. Grijze muizen dus. Merc valt daar gelukkig nog een beetje buiten, daar kan je nog wel verschillen ontdekken tussen E en C klasse etc. Je kan veel van deze Caddy zeggen, maar niet dat ie anoniem is. Als er zo’n hoekige auto op een parkeerplaats zou staan tussen alle duitschers dan is het toch die Caddy die het meest opvalt!

      En je hebt gelijk, ik ben inderdaad GEEN liefhebber van die duitsche degelijke, doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg, mijn-buurman-heeft-‘m-ook einheitswurst!

      Login om te reageren
  60. Jeroen zegt

    23 november 2009 om 19:39

    Schitterend!!!

    Al zou ik voor de CTS Sportwagon kiezen.

    Login om te reageren
  61. M3_lover zegt

    23 november 2009 om 19:55

    Neen niet mijn ding… 4 deurs ziet er beter uit… sorry. Wat vinden jullie hier van? :-)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 november 2009 om 20:06

      @M3_lover: bedankt voor je input .. je doet je nick-name eer aan ..
      maw .. onsamenhangend gebral ..

      Login om te reageren
  62. Rob USA zegt

    23 november 2009 om 20:00

    @Benz:Dat mag geen grijs heten, het is: Cyber Grey Metallic! :) Maar twijfel nog tussen zwart met matte zwarte strepen! :)

    Login om te reageren
  63. Rob USA zegt

    23 november 2009 om 20:06

    @ M3lover: Saai/grijze muis/alledaags/haast burgelijk/vertegenwoordiger/lijkt op de laatste 2 generaties/geen spannende lijn in te ontdekken/japanse achterkant/bestuurders die denken dat ze een Formule 1 auto hebben. Dat was het wel. :)
    Wel goede motoren heb ik van horen zeggen.

    Login om te reageren
  64. six-trey zegt

    23 november 2009 om 20:06

    Ik vind de achterkant ook niet echt de mooiste die cadillac ooit gemaakt heeft al zou ik hem zeker verkiezen boven een 3serie qua design en ook om dat je hem veel minder ziet :D

    Login om te reageren
  65. vale46 zegt

    23 november 2009 om 20:20

    ik ben blijkbaar de enigste die het vind maar
    DEZE BAK IS LELIJK!!
    in vond de sedan versie niet te best en nu hebben ze het naar mijn mening helemaan verneukt!

    Login om te reageren
  66. vale46 zegt

    23 november 2009 om 20:21

    helemaal:!:

    Login om te reageren
  67. Benz.. zegt

    23 november 2009 om 20:56

    @Rob USA: Ja hallo, grijs is grijs.. Of het nou metallic-lak is ofniet.. :)

    Zwart met matzwarte strepen? Ik raad je knaloranje aan met gele vlammen.. met paarse randjes. :D

    Nee grapje.. Importeren denk ik?

    Login om te reageren
  68. Rob USA zegt

    23 november 2009 om 21:56

    @Benz: Wacht even de regeltjes of met 300gr CO2 uitstoot met een lekkere 6.2L V8.

    Login om te reageren
  69. RobGTR zegt

    24 november 2009 om 12:02

    Die achterkant is niet al te best; die had wel wat vloeiender gemogen. Misschien is dit niet het geval bij de CTS-V Coupé, maar verwacht er niet veel van. Wellicht bijzonderder dan een M3, maar die verkoopt denk ik wel beter dan deze. Beter dat ze het alleen bij de sedan hadden gelaten, denk niet dat deze voor winst gaat zorgen..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North