• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de Jaguar E-PACE

Auteur: Author, gepost 13 juli 2017 om 21:00 – 67 Reacties

Afbeelding Officieel: de Jaguar E-PACEAfbeelding Officieel: de Jaguar E-PACEAfbeelding Officieel: de Jaguar E-PACEAfbeelding Officieel: de Jaguar E-PACEAfbeelding Officieel: de Jaguar E-PACEAfbeelding Officieel: de Jaguar E-PACEAfbeelding Officieel: de Jaguar E-PACEAfbeelding Officieel: de Jaguar E-PACE

Jaguar E-Pace
De kleine Jaguar SUV is eindelijk gepresenteerd!

Met een recordbrekende kurkentrekker (video) vlamde Jaguar de E-PACE de wereld in. De sportieve compacte SUV is vrij conventioneel vormgegeven door Ian Callum cum suis en volgens ons is dat een prima idee. De designtaal bij Jaguar Land Rover is immers dik in orde.

Voor het design van de carrosserie diende de Jaguar F-TYPE als inspiratiebron. Het DNA van Jaguar komt ook tot uiting in de vorm van de daklijn en de kenmerkende vorm van de zijruiten. Mooie woorden, maar het is gewoon een kleinere F-PACE. Toch geven we Ian Callum ook nog even het woord:

Established Jaguar design principles ensure the E-PACE is immediately recognisable as the sports car of its class. Our new compact SUV combines the interior space, connectivity and security that families expect with the kind of proportions, purity of design and performance not usually associated with such a practical vehicle.

Nog even wat feitjes over de afmetingen van de E-PACE: de compacte SUV is 4.395 mm lang. Met de 2.681 mm lange wielbasis biedt de E-PACE plaats aan vijf inzittenden, de beenruimte achterin is 892 mm. De bagageruimte heeft een inhoud van 577 liter.

Wat rijeigenschappen betreft belooft Jaguar dat dit de hot hatch van z’n segment wordt. De E-PACE is bovendien uitgerust met essentiële zaken als 4G Wi-Fi en een dik vet touchscreen. Voor de verbinding met de weg zorgt de AWD, die volgens de Britten op elke ondergrond z’n mannetje staat. In navolging van Tesla laat Jaguar je bovendien op internet je E-Pace samenstellen én bestellen.

De Jaguar E-PACE wordt leverbaar met benzine- en -dieselmotoren. Met de 221 kW (300 pk) sterke Ingenium-turbomotor sprint de E-PACE in slechts 6,4 seconden van 0 naar 100 km/uur, de topsnelheid is elektronisch begrensd op 243 km/uur. Voor klanten die maximale efficiency willen, is er een voorwielaangedreven uitvoering van de 110 kW (150 pk) sterke Ingenium-dieselmotor (124 g/km Co2).

De E-PACE wordt in Nederland leverbaar voor prijzen vanaf 48.300,- Euro. Ter vergelijking: de F-PACE begint bij 57.100,- Euro (viercilinder diesel). Een gelikte promo-video van de nieuwe E-PACE check je op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

e-pace, iaa-2017, Jaguar, SUV

Vorig bericht: « Aanschouw! Vettel’s auto heeft een voorruit
Volgend bericht: Waarom Silverstone een monsterlijke baan is geworden »

Lees Interacties

Reacties

  1. lebeaunl zegt

    13 juli 2017 om 20:32

    -edit: yes! gefixt-

    Login om te reageren
  2. porsche928 zegt

    13 juli 2017 om 20:32

    Ah. Prijs in de link gevonden! Maar iets duurder dan de Tesla 3, me like!

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      13 juli 2017 om 21:23

      @porsche928: Je weet wel dat dit de E-Pace (baby F-Pace) is en niet de productie i-Pace elektrische auto? Model 3 heeft weinig te maken met dit ding.

      Login om te reageren
  3. jorden zegt

    13 juli 2017 om 20:39

    Wat is het nut van een auto met 4G WiFi?! Neem aan dat de doelgroep wel een degelijk telefoon abonnementje kan bekostigen.

    Login om te reageren
    • jaspervdwinden zegt

      13 juli 2017 om 21:17

      @jorden: dan hoeven de kinderen op de achterbank hun zakgeld niet stuk te slaan op prepaid MB’s… ;)

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        13 juli 2017 om 22:13

        @jaspervdwinden: @jordan dit is in luxe auto’s voornamelijk voor directeuren en buitenlandse werknemers etc als die komen voor overleg. Wat het in een instap model doet weet ik niet. In een 7 serie of s klasse daarintegen is het wel handig.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          13 juli 2017 om 22:14

          @peug206: @jorden bedoel ik natuurlijk..

          Login om te reageren
        • alloallo zegt

          13 juli 2017 om 22:29

          Ook prima in Skoda Superb! Is immers een goede taxi @peug206:

          Login om te reageren
      • jorden zegt

        13 juli 2017 om 22:48

        @jaspervdwinden: hahaha ja daar heb je een puntje. Maar betaald Jaguar dan het 4G abonnement voor je?

        Login om te reageren
        • jaspervdwinden zegt

          14 juli 2017 om 00:49

          @jorden: ja, en jij betaalt hen weer… XD

          Login om te reageren
    • balboni zegt

      13 juli 2017 om 23:43

      @jorden: data verzamelen over de auto en berijder. Kan fabrikant gebruiken om product gerichter en efficiënter te verbeteren. Zie Tesla. Wordt de standaard in de industrie

      Login om te reageren
  4. Sir_Vmax zegt

    13 juli 2017 om 21:06

    Elke denkbare hoek is gefotografeerd behalve de gene met echt volledig en goed overzicht….

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      13 juli 2017 om 21:36

      @srthellcat: update, nieuwe gallery toegevoegd.

      Login om te reageren
  5. T16 zegt

    13 juli 2017 om 21:06

    -edit: dank u, is inmiddels toegevoegd aan artikel-

    Login om te reageren
  6. imarinos zegt

    13 juli 2017 om 21:24

    Stoere auto maar moet hem in het echt zien, foto’s vertekenen.
    Lijkt me geen grote auto, tenzij die meneer die aan de kofferbak rommelt 2,25 meter lang is.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      13 juli 2017 om 21:46

      @imarinos: ja! Dat had ik nou ook! Of al die mensen zijn reuzen, of het is een serieus klein autootje…

      Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      13 juli 2017 om 22:09

      @imarinos: kleine auto’s zijn zelden groot.

      Login om te reageren
  7. kevin_krystofiak zegt

    13 juli 2017 om 21:26

    De mooiste van de familie! Samen met de F-Type coupé

    Login om te reageren
  8. prototypezero zegt

    13 juli 2017 om 21:27

    Beetje een Suzuki Swift neusje (voornamelijk koplampen met die spitse neus), maar op zich wel een aardige auto. Oogt wel een beetje geforceerd samengeperst, eerst zien in het echt…

    Login om te reageren
  9. Rob zegt

    13 juli 2017 om 21:28

    Vriendelijke uitstraling wel. Prima.
    Maar waarom mag je op de achterbank niet naar buiten kijken van Jaguar? Vooral kinderen kunnen toch niks zien door die kleine ruitjes..?

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      14 juli 2017 om 06:51

      @Rob: zodat je een reden hebt om een rear seat entertainment pakket aan te vinken..

      Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    13 juli 2017 om 21:41

    Koning nep koelsleuf ..

    Gril op een electrisch voertuig !!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 juli 2017 om 21:44

      @lincoln: Volgens mij ben jij je leesbril deze keer vergeten.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        13 juli 2017 om 21:49

        @berlinetta:

        Ik wil me hier uit liegen ..
        Maar kan zo snel nix verzinnen ..

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          13 juli 2017 om 22:59

          @lincoln: fantastische reactie ?

          Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          13 juli 2017 om 22:59

          @lincoln: jezes lincoln, always blame the booze……..

          dacht overigens ook dat het om dat elektra ding ging waar ze ’t al maanden over hadden..

          Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          13 juli 2017 om 23:02

          @lincoln: drank maakt meer kapot dan je lief is

          Login om te reageren
  11. str8six zegt

    13 juli 2017 om 21:41

    Schattig. Wat een dotje. Een echte vrouwenauto.

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    13 juli 2017 om 21:44

    @kevin_krystofiak: Die F Pace coupe komt er waarschijnlijk ooit ook nog wel.

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    13 juli 2017 om 21:45

    Waarmee moet deze concurreren? X3 en consorten? Daarvoor vind ik hem iets te oubollig. Verder wel een leuke auto.

    Login om te reageren
  14. amersfoorter zegt

    13 juli 2017 om 21:49

    Dus eerst soort cayenne op de markt brengen en daarna een soort macan? Wow!!! Nee echt wowowowow

    Login om te reageren
  15. kennone zegt

    13 juli 2017 om 21:50

    Voorwiel aandrijving?? Is deze weer op basis van de Ford Mondeo?? Hehe

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      13 juli 2017 om 22:30

      @kennone: net zo veel als de X-Type op de Mondeo is gebaseerd.

      Nee dus.

      Login om te reageren
  16. rickross zegt

    13 juli 2017 om 21:51

    Ik dacht altijd dat dit een elektrische versie van de f pace zou zijn

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      13 juli 2017 om 22:19

      @rickross: I-pace dacht ik dat dat werd

      Login om te reageren
    • HzR zegt

      14 juli 2017 om 00:47

      @rickross: nee, die is met de ‘i’ van electrisch. Bij die Engelsen moet het altijd net even anders hè!

      Login om te reageren
  17. MAB zegt

    13 juli 2017 om 22:00

    De F pace is al niet groot dan is dit ding helemaal klein en zo ziet die er ook uit.

    Login om te reageren
  18. dakarbemo zegt

    13 juli 2017 om 22:02

    Ik ben een jaggg lover maar vind dit echt niks. Hij ziet er echt een tikkie goedkoop en opgefrommeld uit. Beetje te rond en te vaag ofzo. Zou me graag dieper in de schulden steken voor zon F pace.

    Login om te reageren
  19. anders zegt

    13 juli 2017 om 22:19

    Dus Range Rover gaat met de Velar het succes vande F pace in de weg zitten en vervllgens gaat de E pace het succes van de Evoque (of zelfs de Discovery Sport) in de weg zitten?

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      14 juli 2017 om 00:00

      @anders: of ze doen iets in de aard van wat VAG doet met de Skoda en Seat SUV’s? Als de basis van deze E-Pace er al ligt met de Discovery, waarom dan het cliënteel dat nooit een Range Rover zou kopen geen alternatief bieden? (verbeter mij als dit uit de lucht gegrepen is, en deze modellen niets met elkaar delen)

      Login om te reageren
      • anders zegt

        14 juli 2017 om 11:13

        @winkeb: Seat en Skoda zitten ook inderdaad in dezelfde vijver te vissen) en Seat was (is?) ook jarenlang een zorgenkindje. Dat terwijl die vijver waarin zij zitten te vissen toch veel groter is dan de vijver van JagLaRo. Er zullen inderdaad heel wat mensen absoluut niet in een LaRo of stappen (of andersom), maar ik denk ook dat een heel groot grijs gebied is van mensen die toch een keuze maken tussen allebei. En VAG heeft zo ongeveer voor iedereen in ieder model in vier merken verkrijgbaar. Voor JagLaRo zijn er nogal wat onontgonnen gebieden. 2 gelijkende modellen voor een paar % meer klanten die anders absoluut geen LaRo hadden gekocht, lijkt mij een heel duur kostenplaatje . De aantallen/efficiëntie en winstgevendheid van Jag LaRo zitten nog niet bepaald op het niveau VAG. Maar ook voor mij geldt, ik zal het wel mis hebben. Want iedereen is gek behalve ik ;-)

        Login om te reageren
  20. porker zegt

    13 juli 2017 om 22:20

    Zie alle nieuwste auto’s uit het hogere segment, veel geavanceerdere userinterface en meer digitaal. Ziet er nu al gedateerd uit eigenlijk en dat is een gemiste kans!

    Login om te reageren
  21. abdoelklapstoel555 zegt

    13 juli 2017 om 22:22

    Telkens weer zo’n lelijke stuur

    Login om te reageren
  22. moveyourmind zegt

    13 juli 2017 om 22:22

    De F-Pace is nog tot daar aan toe, maar dit is gewoon een Faguar…

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    13 juli 2017 om 22:27

    Oké dit gaan Alfa Romeo problemen opleveren… 6 mille goedkoper dan een Stelvio? Yikes!

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      13 juli 2017 om 22:32

      @w0o0dy: en een ander segment. De Stelvio is volgens mij eerder gepositioneerd naast de F-Pace

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        13 juli 2017 om 23:01

        @awesome: volgens mij ook inderdaad.

        Login om te reageren
      • poeperman zegt

        14 juli 2017 om 08:48

        @awesome: stelvio = Giulia = D-segment
        E-pace = XE = D-segment

        Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      13 juli 2017 om 23:05

      @w0o0dy: Stelvio is een maat groter, dus is de Stelvio goed in de markt gezet

      Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    13 juli 2017 om 22:29

    gaan gaat

    Login om te reageren
  25. henkhupelschoten zegt

    13 juli 2017 om 22:47

    Lijkt wel of Engeland het nieuwe Korea of USA is geworden op het gebied van interieurs. Kan toch niet?

    Login om te reageren
  26. antoonniels zegt

    13 juli 2017 om 22:53

    Ik vind het er net als een hotwheel uitzien. Veel te grote wielen, uiterlijk alsof ze net niet voldoende ruimte hadden om de proporties op orde te krijgen. Gelukkig valt de prijs mee, want 48300 voor een tweede auto voor mevrouw is natuurlijk peanuts. Ow u wilt ook nog even in het optieboekje kijken. Maar natuurlijk.

    Login om te reageren
  27. roland78 zegt

    13 juli 2017 om 22:54

    Niet om het een of ander, maar ik vind het maar een lelijk ding. Lijkt wel of de inspiratie op is bij Jaguar.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      13 juli 2017 om 23:07

      @roland78: dat is toch bij 90% vd merken zo. Oh nee dat heet een familie gezicht, lekker herkenbaar in marketing taal

      Login om te reageren
  28. dirkiii zegt

    13 juli 2017 om 22:55

    Veel te duur in mijn ogen

    Login om te reageren
  29. stephane8200 zegt

    13 juli 2017 om 23:00

    Dus toch! Ik heb er gisteren 2 in camouflage zien rijden hier in Coventry. Kon het even niet plaatsen, proporties anders dan de F-Pace en leek niet op de I-Pace.

    Geinige auto maar ik ben nog niet helemaal toe aan een SUV.

    Login om te reageren
  30. dnadave zegt

    13 juli 2017 om 23:48

    Mooie hyundai….

    Login om te reageren
  31. Edge zegt

    14 juli 2017 om 00:31

    Ik vind hem niet zo heel mooi als ik eerlijk ben. Alle designelementen zijn tof, maar het geheel oogt eigenlijk iets te gedrongen, met als gevolg dat de auto te zwaar lijkt.

    Login om te reageren
  32. HzR zegt

    14 juli 2017 om 00:51

    Was de opdracht: zet een F-Type hoog op de poten en maak hem braaf?
    Zag laatst een gecamoufleerd pre-produktie exemplaar en die zag er qua proporties goed uit. Maar zonder make-up is het wel erg saai, maar het zal wel goed verkopen.
    En waarom moet elke SUV een sportwagen zijn in de marketing teksten!? Een SUV koop je toch omdat ie praktisch is en comfortabel?

    Login om te reageren
  33. fastforward zegt

    14 juli 2017 om 05:45

    Buitenkant: mooi maar de veehoudingen lijken erg op de F-pace. Het glasoppeevlak is wel erg klein, zeker achterin. Is een vliegtuigraampje tegenwoordig genoeg?
    Interieur: het ziet er krap uit. Wat doet die idiote ‘handgreep’ uit de Ftype trouwens in deze wagen? Ziet er niet uit. Moet t in het echt zien.
    Concurrenten? Een X1, Q2, GLA?

    Login om te reageren
    • diesel78 zegt

      14 juli 2017 om 09:17

      @fastforward: Dat denk ik ook. F-pace is concurrent van: X3, Q5, Stelvio, etc.

      Login om te reageren
  34. jochempie zegt

    14 juli 2017 om 06:53

    Volgens mij is dit meer een concurrent voor een Fiat 500X.. anders had Jaguar wel besloten om wat strakke lijnen te behouden. Wat is dit ding “zacht” zeg..

    Login om te reageren
  35. baserace zegt

    14 juli 2017 om 08:27

    Ik maar denken dat het een electrische versie van de F-Pace was…

    Login om te reageren
  36. baserace zegt

    14 juli 2017 om 08:28

    Anyhow: fraaie bak! Concurent van de X3 en de Stelvio of ben ik nu weer op het verkeerde been gezet?

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      14 juli 2017 om 08:51

      @baserace: Op het verkeerde been inderdaad. Deze auto is veel kleiner. Denk meer X1/ X0.5 of Audi Q2 qua formaat denk ik.

      Login om te reageren
  37. jippie zegt

    14 juli 2017 om 11:22

    Ze zijn zo verstandig geweest de uitlaatpijpen weer wat meer op de hoeken te zetten. Zoveel leuker dit dan die design gedrochten van BMW en Audi.

    Login om te reageren
  38. Esprit_de_Flandre zegt

    14 juli 2017 om 12:57

    Yep, binnenkort de best verkopende Jag ooit…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North