
De beroemde Britse omloop was altijd al snel, maar sommigen vrezen dat de baan door de nieuwe auto’s wellicht té snel is geworden.
Niemand minder dan Lewis Hamilton (die gisteren schitterde door afwezigheid tijdens het F1 Live Event) heeft namelijk aangegeven dat hij bang is dat niet alle coureurs zijn berekend op de enorme bochtensnelheden die de nieuwe auto’s op Silverstone gaan halen. Juist in snelle bochten worden de nekspieren van de rijders zwaar belast en daar heeft de Britse baan er genoeg van.
Zo verwacht LH44 dat de voormalige eerste bocht van het circuit, Copse, dit jaar volgas zal worden genomen. De combinatie die daarna volgt, Maggotts en Becketts, waren samen met Eau Rouge/Raidillon en Blanchimont op Spa-Francorchamps altijd al de absolute eindbazen als het om G-krachten ging. Dit jaar zullen de coureurs het in die slingers nog zwaarder gaan krijgen.
Sergio Perez ziet de Britse GP met vertrouwen tegemoet. Hij kijkt namelijk enorm uit naar de race op Silverstone, juist vanwege die enorme bochtensnelheden die dit jaar zullen worden gehaald. Ook Red Bull-teambaas Christian Horner ziet het zitten. Volgens hem wordt tijdens een rondje Silverstone het gas relatief gezien nog langer ingetrapt dan op het stratencircuit van Azerbeidzjan.
Da’s ook meteen goed nieuws voor Max Verstappen en Daniel Ricciardo. Hun RB13 excelleert sinds de recente updates in (zeer) snelle bochten en dus zullen de beide mannen daar mogelijk voordeel pakken ten opzichte van de concurrentie. Aan de andere kant: hun auto van de zaak geeft nog weleens de geest, bovendien blijven Mercedes en Ferrari voorlopig nog een klapje sneller.
We gaan het zien!
Ik heb d’r zin an!
Zullen we een poule maken…gaat Max wel of niet finishen??
Dat zijn zeker geen zachte G’s!
@banaan7: alleen Max: ggggoodver, wat hard!
Als Stroll hier zijn bochtjes net zo neemt als gister in Londen, dan hebben de Marshalls een druk weekend voor de boeg!
@awesome: Tegen de verwachting in, zijn de marshalls vaker bezig met Max dan met Stroll.
Hopen dat het Max deze keer wel lukt om uit te rijden.
Leuk voor Max. Heeft hij toch Max (imaal) 13 ronden lol
Kaarten liggen goed deze race, en er wordt regen verwacht op zondag CUM ON
@wildbeest: laten we hopen dat er geen regen in Max zijn verdelerkap komt dan….
@iJoost: gelukkig heeft ie die niet
@paginl: dat scheelt weer een mogelijke oorzaak. Blijven er nog heel veel over..
Uitrijden lijkt me belangrijkste en liefst met een goede race. Of het dan podium wordt of niet….dat zou mooi zijn, maar m.i. nu niet het belangrijkste.
Silverstone, vaak een mooie race. Vaker niet dan wel. Vorig jaar was ‘ie ook al zo lekker met al die regen en inhaalacties. Ben benieuwd zondag.
Zolang Max als Nederlandse Belg niet de ultieme bolide ter beschikking heeft, zal hij geen wereldkampioen kunnen worden . . . , dit zou Christian Horner als Red Bull- teambaas moeten beseffen . . . , tenzij Mercedes-AMG en Ferrari regelmatig in de fout gaan . . .
Volgens de berekeningen van Mercedes wordt Copse dit jaar met 290km/u genomen, terwijl het vorige record vorig jaar neer werd gezet en 265km/u bedroeg. Dat zijn wel echt significante verschillen. Ik ben benieuwd alle coureurs het volhouden.
Haha ham moet gewoon serieus met z’n sport bezig zijn en niet zeiken. Iedereen heeft m horen hijgen dit seizoen. Ik denk dat de rest van de rijders t wel zullen halen.
@lambohenkie: Is gewoon manier van ademhaling die nodig was in bocht 3 en 4 in Spanje. Max gaf al aan dat ademhalen zwaar is op die plek, om er dan ook nog bij te praten helemaal natuurlijk.
Wat een gelul: Te hoge snelheid. Gaan ze toch v/h gas af stelletje angsthazen (Hamilton). Vroeger waren de auto’s veel sneller dan die meuk stofzuigers van tegenwoordig. ik wacht nog steeds op het moment dat er standaard 1200 pk’s aan boord zijn incl. dito geluid Mercedes, stelletje spel bedervers.
@sracert: Wat een gelul. Dat de auto’s vroeger praktisch raketten waren, wil nog niet zeggen dat ze ook beter waren. Het is niet zonder reden dat het ene na het andere ronderecord wordt verbroken door deze nieuwe 2017 auto’s.
@ikschrijfookoverautos: Ook niet helemaal waar. Oude ongewijzigde circuits zoals Australië, China en Canada staan alle records nog gewoon op 2004. Dat heeft te maken met dat de auto’s in kwalificatie sneller zijn dan in de race tegenwoordig en alleen in race kan je records verbreken.
@bassx: ik heb misschien een beetje overdreven, maar je moet wel beseffen dat ze toen nog met de hoeveelheid brandstof in de auto mochten spelen. Tegenwoordig is het voltanken en gaan met die banaan, waardoor ze niet overal de kans krijgen om records te breken. Toch zie je op een aantal circuits (bijv. Monaco) dat de ronderecords al vrij vroeg in de race naar de ballen worden gereden, wat ik alleen maar indrukwekkende vindt. Het geluid daarentegen is niet te vergelijken :(
@ikschrijfookoverautos: Klopt, auto’s van nu zijn sneller alleen het reglement niet.
Kunnen we geen pouletje maken? Wat gaat er deze keer stuk?
Allemaal 5 euri inzetten en los gaan we!