• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de MG roadster is terug, mét vleugeldeuren

Auteur: machielvdd, gepost 17 april 2023 om 19:34 – 37 Reacties

Met de MG Cyberster is er eindelijk een echte elektrische cabrio. En hij komt ook naar Europa!

Het huidige MG heeft afgezien van de naam en het logo niet bijster veel te maken met het oorspronkelijke MG, maar de Chinezen zijn de roots van het merk niet vergeten. Waar andere merken geen brood zien in een elektrische cabrio, brengt MG deze gewoon wél op de markt.

Dit komt niet als een donderslag bij heldere hemel, want de MG Cyberster is al veelvuldig voorbijgekomen. Eerst als concept car en vervolgens is de productieversie op verschillende manieren gelekt. Maar nu is ‘ie dan eindelijk officieel.

Althans, het design van de productieversie is officieel. De specificaties houdt MG nog even voor zich, maar we kunnen de auto in ieder geval vanuit alle hoeken bekijken. Een van de eerste dingen die daarbij opvallen zijn de vleugeldeuren. Die hadden we nog niet gezien. Daarmee heeft de Cyberster de uitstraling van een serieuze sportwagen.

MG Cyberster

Hoewel MG toch een beetje een budgetmerk is, heeft deze Cyberster ook in andere opzichten geen goedkope uitstraling. Als je deze auto tussen een Aston Martin en een Ferrari parkeert sta je niet voor lul.

Interieurfoto’s deelt MG nog niet, maar op de foto van bovenaf kunnen we toch een glimp opvangen van het binnenste. Dit is ook heel anders dan we van MG gewend zijn en ziet er van een afstandje niet verkeerd uit. Op gelekte beelden was ook een yoke-stuur te zien, maar we durven niet te zeggen of de afgebeelde auto dat heeft.

MG Cyberster
MG Cyberster
MG Cyberster

De specificaties zijn nog niet officieel, maar niet getreurd: er zijn al wat cijfers gelekt. De Cyberster zal in twee varianten komen, met één of twee elektromotoren. In het eerste geval krijg je 310 pk, in het tweede geval 536 pk.

Dat klinkt leuk, totdat je het gewicht hoort. De versie met twee elektromotoren weegt maar liefst 1.985 kg. Dat is even slikken… De instapversie is iets lichter, maar 1.850 kg is nog steeds heel veel voor een roadster. Een lichtvoetige sportwagen zal het dus niet worden, maar laten we positief blijven. Deze MG Cyberster is ongetwijfeld leuker dan 99% van de EV’s.

Het goede nieuws is dat hij ook onze kant op komt. De Cyberster zal in 2024 zijn opwachting maken, niet toevallig het jaar waarin MG haar 100-jarig jubileum viert. Volgend jaar zomer mogen we de auto in Nederland verwachten.

Ook interessant!

  • leuke elektrische roadster
    Eindelijk een leuke elektrische roadster?
  • The Collectables - Alpina Roadster V8
    Alpina Roadster V8
  • Elektrische auto's onder de 30.000 euro
    Elektrische auto's onder de 30.000 euro
  • Gespot - Pagani Zonda Roadster op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

cyberster, Elektrisch, goodwood-2023, MG

Vorig bericht: « Autoblog video: de nieuwe Volkswagen ID.7 met 700 km range
Volgend bericht: Veel meer verkeersdoden door drank en drugs »

Lees Interacties

Reacties

  1. drsjeroen zegt

    17 april 2023 om 19:41

    Laat maar komen! Eerste Chinese auto die ik zou overwegen. Mochten ze de prijs op of onder de 40k weten te krijgen, gaat dit hetzelfde effect hebben als de MX5 back in the days. Hopelijk het begin van leuke elektrische auto’s!

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      17 april 2023 om 20:47

      Ik had ook goeie hoop,
      Misschien leuke Lease optie..
      Maar als ik lees dat ‘t ding ongeveer even groot is als een 911 en dingen als vleugel deuren heeft, gok ik dat ie best wat prijziger gaat worden dan dat!

      Login om te reageren
      • drsjeroen zegt

        17 april 2023 om 22:14

        Vleugeldeuren zal toch alleen voor het prototype zijn?

        Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    17 april 2023 om 19:42

    Een verheugende tijding !

    Login om te reageren
  3. drtim zegt

    17 april 2023 om 19:46

    Gewoon een leuk ding

    Login om te reageren
  4. banderas zegt

    17 april 2023 om 19:51

    Gewicht merk je amper in bepaalde EV’s. MG4 stuurt ook gewoon strak.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      17 april 2023 om 20:24

      Blijkbaar nog nooit in een echt lichte auto gereden?
      Zou een proefrit in een Renault Alpine gaan maken.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        17 april 2023 om 21:14

        @JanJansen: lichter is altijd wel beter, maar het koppel en vermogen van de elektromotoren doen gewicht vaak vergeten (het is ook niet echt een probleem) en natuurlijk de lage plek van het gewicht zorgt er voor dat je ook fijne ervaring in de bochten kunt hebben.
        Wel ga je het merken als je er echt mee gaat smijten natuurlijk, echt op de grens rijden.

        Login om te reageren
        • p993 zegt

          17 april 2023 om 22:30

          De bandjes…denk ook eens aan de arme bandjes!

          Login om te reageren
      • Donstil zegt

        17 april 2023 om 21:25

        Nah ik heb wel wat auto’s gereden van het kaliber “wegen niet veel maar zouden heel fijn moeten sturen” en zo baanbrekend als dat we op het internet doen geloven is het allemaal niet.

        Zou mij verbazen als een elektrische roadster met dito vermogen en een laag zwaartepunt (want batterijen in de bodem) niet net zo leuk rijd.

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          18 april 2023 om 03:33

          Vandaar ook dat ze in de racerij auto’s zo zwaar mogelijk maken…

          Login om te reageren
      • AstonMartinDriver zegt

        18 april 2023 om 07:52

        Rijd zeker lichter, doe ik al 60 K km 😇

        Login om te reageren
  5. geelbarrel zegt

    17 april 2023 om 19:52

    Ziet er netjes uit maar die kilo’s …. oef

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      17 april 2023 om 20:10

      EV = kilo’s. Het hoort erbij. Je kan ook kilo’s inleveren, maar dan lever je ook bereik in.

      Maar laat deze maar komen! Ik vind em best geinig en weer eens wat anders dan de volgende geelektrificeerde zeecontainer.

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        17 april 2023 om 22:32

        Kilo’s is hogere banden slijtage en dus meer ongefilterd plastic wat ik inadem. Doe mij maar lekker een lichtgewicht benzine auto met opf filter.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          18 april 2023 om 06:45

          Niet zo snel. De zware auto kan ook gewoon op hardere slijtvastere banden staan waarmee die minder fijnstof produceert dan een lichtere auto op sportieve kleverige en snel slijtende banden. Doordat een EV meestal regeneratief remt, geen fijnstof uit het verbrandingsproces heeft kan die heel goed per kilometer minder fijnstof produceren dan een lichtere auto met verbrandingsmotor.

          Login om te reageren
  6. O plaat zegt

    17 april 2023 om 19:55

    Een roadster die meer weegt dan mijn Cadillac sedan, de toekomst is saai.

    Login om te reageren
  7. Jagris zegt

    17 april 2023 om 20:06

    Wauw, ik vind ‘m leuk. En dat heb ik niet snel bij Chinese auto’s. Benieuwd of de auto zijn looks ook kan vertalen in goede rijeigenschappen en of de kwaliteit een beetje goed is. Ik kijk uit naar zijn launch.

    Login om te reageren
  8. utregcity zegt

    17 april 2023 om 20:10

    Helemaal goed. 👍

    Login om te reageren
  9. schuimbekje3 zegt

    17 april 2023 om 20:12

    mijn porsche weegt ook 2400kg en heeft bijna 100pk minder en zou ik niet noemen als slak…

    Login om te reageren
  10. W115 zegt

    17 april 2023 om 21:34

    Liever een strakke Chinees dan een seniele Europeaan.

    Login om te reageren
  11. p993 zegt

    17 april 2023 om 22:33

    Iem een idee waarom andere fabrikanten dit segment links laten liggen?
    En waarom MG hier dan wél brood in ziet??

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      17 april 2023 om 23:31

      Zwaartepunt van de kernwaarde van het merk; staat bekend om fijn rijdende, niet al te prijzige roadsters. Dus..

      Mazda en Alfa Romeo zijn ook typisch merken die dit zouden kunnen doen. Opel niet.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        18 april 2023 om 10:08

        Van het merk MG wel ja, maar ook van het merk MG?

        Met andere woorden, de auto’s die MG onder de nieuwe vlag uitbrengt zijn wel even heel anders dan wat we van ze gewend zijn (ZS, ZR en ZT waren rare fratsen) dus kun je het nog wel over hetzelfde MG hebben?

        Login om te reageren
  12. MaartenD zegt

    17 april 2023 om 22:36

    ziet er geinig uit alleen vleugeldeuren op een cabrio vind ik een beetje onzinnig

    Login om te reageren
  13. karhengst zegt

    17 april 2023 om 23:11

    Oogt beter dan de huidige Z4. Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat wordt.

    Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    18 april 2023 om 00:24

    Het ding ziet er gewoon goed uit. Een serieuze leuke EV cabrio van een, naar ik begrijp, Chinese ontwerper Shao Jingfeng. Vroeger hadden “de Chinezen” nog Europeanen nodig om auto’s te ontwerpen. Maar het lijkt alsof dat niet meer nodig is. Is dit het begin van het einde voor Europese designers? Of is dat al veel eerder gebeurd?

    Login om te reageren
  15. grandmasterb zegt

    18 april 2023 om 01:06

    @ pomoek helemaal mee eens. Jammer dat hun regiem nog zo achterlijk, asociaal en onmenselijk is. Ik zou hem daarom nu nooit kopen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 april 2023 om 06:53

      Ach de Amerikanen hebben in Guantanamo ook gewoon een concentratiekamp en worden gerund door de wapen lobby. Niet alleen stoken ze elke oorlog op maar ze hebben nog steeds dat 2e amendement. Japanner, Duitsers en Italianen waren fout in de oorlog.
      Dus ik hoop dat je je lekker voelt in je Peugeot.

      Login om te reageren
      • alper zegt

        18 april 2023 om 21:29

        Amen.

        Login om te reageren
    • pomoek zegt

      18 april 2023 om 08:27

      @grandmasterb: Heb je een punt.

      Login om te reageren
  16. rollingstoned zegt

    18 april 2023 om 03:45

    Ik zie wat enthousiaste reacties wat het design betreft, maar ik vind het design niet erg goed uit de verf komen. Het idee is aardig, maar van de zijkant ziet het allemaal maar raar en geknutselt uit. Ook het front heeft een rare hoek, schuin van voren. Een posterauto ziet er uit alle hoeken goed uit. En dat is bij deze MG niet bepaald het geval. Daarbij, die vleugeldeuren… in een cabrio… zal het vast goed doen op de parkeerplaats van de McDonalds :-P

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      18 april 2023 om 08:27

      @mashell: Heb je ook een punt

      Login om te reageren
  17. duke021 zegt

    18 april 2023 om 07:01

    ….. heeft toch niks meer met MG te maken. Jammer dat een iconisch naam misbruikt wordt. Hulde aan de octagon van Brits grond

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    18 april 2023 om 07:08

    Zo op de plaatjes een mooi ding. De Alpine heeft model gestaan?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      18 april 2023 om 10:10

      Zie er tussen mijn wimpers door ook wel lijnen van een F-type in, vooral rond het kontje.

      Login om te reageren
      • Otua zegt

        19 april 2023 om 04:47

        Ze hebben geprobeerd een f-type te verkleinen naar het formaat van een mx-5 en daarvoor heel goed naar de mx-5 gekeken.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North