• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de nieuwe BMW 5 Serie (doei Bangle)

Auteur: ricardo, gepost 23 november 2009 om 20:16 – 267 Reacties

BMW 5-serie 2011

Na lang wachten mogen we eindelijk de eerste officiële foto’s+info van de zesde generatie 5-series verwelkomen. Minder controversieel dan zijn voorganger, wel een stukje sportiever.

Erg verrassend is het al niet meer, we hadden immers al het nodige aan 5-serie materiaal voorbij zien komen. De dagen van Chris Bangle (ex-designer) en zijn controversiële kijk op auto’s zijn geteld bij BMW en dat is nu dus duidelijk te zien. Doordat hij een stuk minder extravert is dan zijn voorganger lijkt hij bijna automatisch meer op de 7-serie. Dit terwijl de achterkant wat meer neigt naar de 3-serie. Qua lengte is de Vijf opnieuw gegroeid. Dit maal met zo’n 6 centimeter.

Wie wil dieselen met de Vijf kan beginnen met een 520d. Goed voor 184 pk en een nul-naar-honder tijd van 8,1 seconden. Daarna komen de 525d en de 530d. De eerste is goed voor 204 pk en een sprinttijd van 7,2 seconden. De 530d heeft 245 pk, doet 100 km/h in 6,21 seconden en heeft een begrensde topsnelheid van 250 km/h. Het benzinegeweld begint bij de 523i, een 3.0 liter zescilinder met 204 pk aan boord. Goed voor een topsnelheid 238 km/h en een sprintje naar de honderd kan worden afgelegd in 7.9 seconden. Iets hoger op de lijst staat de 528i. Evenveel motorinhoud als de 523i maar met iets meer vermogen, namelijk 258 pk.

Echt interessant wordt het pas met de 535i. Uiteraard met de welbekende 3.0 twinturbo in het vooronder, goed voor 306 peekaa’s en een afgeregelde top van 250 km.h. Van nul naar honderd kan in 6 seconden. Het huidige topmodel is de 550i, een forse V8 (twinturbo) die garant staat voor 407 pk en een sprinttijd naar de honder laat noteren van slechts 5.0 seconden.

Als eerste heeft BMW de nieuwe 5-serie uitgerust met ConnectDrive, een beta-internetsysteem vol met digitale online applicaties die in contact staat met andere systemen in de auto. Zo kan er via BMW Online het laatste nieuws en dergelijken worden opgevraagd. Ook is het te syncen met je telefoon zodat je de auto daarmee kan openen en sluiten. Op termijn komt er een volwaardige internetverbinding in Nederland voor het ConnectDrive systeem.

UPDATE: Video van de 5-serie (f10) waarin de auto wordt uitgelegd volgens BMW zelf. Uiteraard met commentaar van de Nederlandse BMW-ontwerper Adriaan van Hoydonk.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • 'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'
    'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, Chris-Bangle, f10

Vorig bericht: « De Mercedes C-klasse Estate volgens Piecha Design
Volgend bericht: Komt er een powered-up variant van de R8 (R10)? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Flamingo zegt

    23 november 2009 om 20:18

    NEEEEETJEEEEESSSSSSSSS!!!!!!

    Login om te reageren
  2. sacha zegt

    23 november 2009 om 20:18

    Hee, een Volvo!

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      23 november 2009 om 22:06

      @sacha: LOL! wou net zeggen dat ik hem wel geslaagd vind ;)

      Wel belachelijk dat het nog weer groter moet, dit is praktisch E38 formaat… De E60 was al heel erg groot.

      Login om te reageren
    • ron zegt

      31 maart 2010 om 18:48

      @sacha: En welk model volvo denk jij te zien dan ,volvo is een chinees merk en lijkt in het geheel niet op wat ik hier zie ,nee mocht volvo willen zeg.

      Login om te reageren
  3. Nijntje_ zegt

    23 november 2009 om 20:18

    Nijntje wil méér fotos!
    –edit: even geduld, staat er inmiddels bij–

    Login om te reageren
  4. RH zegt

    23 november 2009 om 20:19

    zozo, dat zijn nette sprinttijden!

    Login om te reageren
  5. wick14 zegt

    23 november 2009 om 20:19

    Ik vond vorige model wel veel mooier dan deze.
    maar zal wel wachten tot ik echt kan zien en beoordelen

    Login om te reageren
  6. Flamingo zegt

    23 november 2009 om 20:20

    Waar zijn meer foto’s?
    –edit: daar zijn ze al–

    Login om te reageren
  7. Ard zegt

    23 november 2009 om 20:20

    Prachtig, eindelijk weer een BMW zoals het hoort te zijn;
    Sportief uiterlijk, goede prestaties en veel luxe!

    Login om te reageren
  8. wow zegt

    23 november 2009 om 20:21

    ik zie hier geen volvo in

    Login om te reageren
  9. prop zegt

    23 november 2009 om 20:21

    -edit: hey joh gekkie, hou eens op-

    Login om te reageren
  10. Flamingo zegt

    23 november 2009 om 20:21

    @Nijntje_

    Als je nood hebt mot je naar autobild(.de)..
    Ik bedoel: AB heeft heeeeeeel veel foto’s! Ga ze nu meteen bekijken!!!!

    Login om te reageren
  11. Langen93 zegt

    23 november 2009 om 20:22

    Proper!

    Login om te reageren
  12. EVO zegt

    23 november 2009 om 20:22

    Achterkant lijkt idd wel wat volvo trekjes te hebben.

    Ziet er al met al toch al weer een stuk beter uit dan het huidige model.

    Login om te reageren
  13. Flamingo zegt

    23 november 2009 om 20:22

    Autobild heeft echt mooie vergelijkingsfoto’s!
    srry autoblog

    Login om te reageren
  14. EJS zegt

    23 november 2009 om 20:23

    Ziet er goed uit! Al vond ik het vorige model ook niet mis, moet ik eerlijk zeggen.. En die dieselmotoren klinken wel goed, met nette sprinttijden;)

    Login om te reageren
  15. Autoblog fan zegt

    23 november 2009 om 20:23

    En de sprinttijd van de 535d?

    Login om te reageren
  16. 911GT2 zegt

    23 november 2009 om 20:24

    Saai zeg!

    Login om te reageren
  17. Headhunterz zegt

    23 november 2009 om 20:25

    Ik vind het een zeer mooie auto, alleen jammer dat die voorkant zoveel op de 7 lijkt maarja dat wil ik BMW wel vergeven. :D

    Login om te reageren
  18. RJ zegt

    23 november 2009 om 20:25

    Mooi, vooral de achterkant is een verbetering t.o.v de vorige, erg netjes gedaan!

    Login om te reageren
  19. Headhunterz zegt

    23 november 2009 om 20:25

    Ben nu al benieuwd naar de M5!

    Login om te reageren
  20. VantageR zegt

    23 november 2009 om 20:26

    Ik vind het een nette auto, maar ook wel een beetje saai. En verder snap ik niet waarom ze die dunne stijl in het achterportier hebben gemaakt.

    Login om te reageren
    • Pierre zegt

      23 november 2009 om 21:38

      @VantageR: Lijkt mij dat daardoor het stuk raam in de portier past.

      Login om te reageren
  21. peppie zegt

    23 november 2009 om 20:26

    Heel erg mooi! Ingetogen, elegant en sportief ook vind ik het interieur erg mooi geworden en volgt de richting die het met de 7 en 5GT is ingeslagen. Hij lijkt trouwens kleiner dan hij is voor zo’n grote auto van zijn formaat!

    Login om te reageren
  22. spul zegt

    23 november 2009 om 20:26

    beetje volvo soms in de voorpartij..

    Login om te reageren
  23. Rolf zegt

    23 november 2009 om 20:27

    Wanneer komen ze nu eens met een écht vernieuwende 5 serie bij BMW?

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      23 november 2009 om 20:32

      @Rolf:

      Check het volgende model..^^ Als je dan hebt geconcludeerd dat die idd vernieuwend was, bedenk dan eens hoe iedereen daar nu over praat.. Volg je me?

      Login om te reageren
  24. Punk zegt

    23 november 2009 om 20:28

    Prachtige wagen zeg !! Hahahha, wat een reacties van sommige BMW-haters. Dat zijn ongetwijfeld van die VAG-liefhebbers (waar ze de factor 1,2 a 1,5 x hanteren op hun modellen en dan zeggen WE HEBBEN NIEUWE AUTO haha).

    BMW duft tenminste nieuwe modellen uit. En komen steeds met nieuwe en vette bakken.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      23 november 2009 om 20:30

      @Punk:

      Dit is echt een gewaagd model van BMW :?

      Login om te reageren
  25. ML Benz zegt

    23 november 2009 om 20:29

    @ Sacha: You’re right. Dit zou zomaar een volvo kunnen zijn, de nieuwe s60 ofzo.

    Dit gaat geen E-klasse killer worden. Doe mij de E maar

    Login om te reageren
  26. Tom zegt

    23 november 2009 om 20:29

    Vind deze auto niet herkenbaar als BMW. Lijkt mij meer een Hyundai, Honda, .. en dat is GEEN positief punt!

    Login om te reageren
  27. audi_fan zegt

    23 november 2009 om 20:30

    sorry maar wat is hier nieuw aan dan????
    lelijke bak,zit weinig nieuws aan,ja de koplampen en de achterlampen zijn wat veranderd en ook nog lelijk ook.
    sorry bmw maak voortaan wat betere modellen.

    Login om te reageren
    • BorisB zegt

      23 november 2009 om 20:45

      @audi_fan: Is de nieuwe Audi A4 zo verschillend tegenover de oude buiten dat de lichten wat hertekend zijn? Niet dus. Het is altijd wel iets, als de modellen van BMW te gedurfd zijn getekend dan is het ook weer niet goed. Ik heb natuurlijk wel respect voor je mening maar het is nu niet echt een sterk standpunt. Het is wel een braaf ontwerp maar ik vind het persoonlijk wel geslaagd!

      Login om te reageren
  28. fentenervv zegt

    23 november 2009 om 20:31

    Mooie wagen inderdaad, komt er ook nog een nieuwe m5.

    Login om te reageren
  29. Eric zegt

    23 november 2009 om 20:31

    Een pak beter dan de nieuwe E-klasse! Go BMW…Nu de M5 nog.

    Login om te reageren
  30. Flamingo zegt

    23 november 2009 om 20:32

    Ik vind dit wel een mooi plaatje:

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      23 november 2009 om 20:33

      @Flamingo:

      bedankt! zonder jouw plaatje had ik als BMW nitwit geen verschil gezien met het vorige model.

      Login om te reageren
    • SHFT zegt

      23 november 2009 om 20:34

      @Flamingo:

      Stuk voor stuk fantastisch behalve de laatste 2

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        23 november 2009 om 20:36

        @SHFT:

        Hmm, ik vind nummer 2, 4 & 5 de minsten.. Nummer 1 & 3 zijn wat mij betreft met vlag en wimpel het mooist!

        Login om te reageren
    • EJS zegt

      23 november 2009 om 20:35

      @Flamingo:

      Als je ze zo naast elkaar ziet is het een behoorlijke verbetering!

      Login om te reageren
  31. MLTB zegt

    23 november 2009 om 20:32

    http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=159297&stc=1&d=1212447688
    –edit: ja, en wat bedoel je daarmee–

    Login om te reageren
  32. C220AMG zegt

    23 november 2009 om 20:32

    vind hem wel netjes, alleen een dingetje. De kofferbak, die had wel wat “ronder” gemogen.

    Login om te reageren
  33. jarnoviw zegt

    23 november 2009 om 20:33

    Het lijkt verdorie wel een 3-serie, met die achterlichten..
    mmm..beetje jammer..eerst maar eens in het echt bekijken..;)

    Login om te reageren
  34. Ard zegt

    23 november 2009 om 20:34

    @Audi_Fan: Ik vind dat jij als audi-liefhebber niet mag klagen, want zoek de verschillen maar eens tussen vernieuwde modellen van audi.
    Hier zit zeker wel verschil tussen.

    Login om te reageren
  35. Zephyr zegt

    23 november 2009 om 20:36

    Hmm, ik weet ’t niet…ik weet ’t niet. Die ‘grrrrr’ factor is er niet echt. Hij oogt lekker burgerlijk, vriendelijk. Een gevalletje ‘eerst zien op straat’

    Hij heeft in ieder geval beter achterlichten dan de E-klasse.

    Login om te reageren
  36. Shenkie zegt

    23 november 2009 om 20:38

    Het interieur is er echt op vooruit gegaan t.o.v. het huidige model, echt veel mooier! Het exterieur ook een grote stap in de goede richting, toch is de 5-serie die in 1997/1998? geïntroduceerd werd naar mijn mening nog altijd de mooiste.

    Login om te reageren
  37. RJ zegt

    23 november 2009 om 20:38

    Echt Belachelijk dat er audi fans gaan klagen over weinig vernieuwing!!!

    Kijk eerst naar jezelf voor je over een ander gaat oordelen!!
    Audi is ook zo vernieuwend…..

    Login om te reageren
    • M5Power zegt

      23 november 2009 om 20:58

      @RJ: Groot gelijk! bij audi als je naar audi modellen van 10 jaar terug kijkt en deze vergelijkt met de nieuwe en je doet dat bij bmw, een heel verschil hoor!

      on-topic: Ik was bang dat hij lelijk ging zijn maar ben zeeer positief verrast en een bmw moet je normaal in het echt zien om te kunnen oordelen maar ben zeker dat het in het echt een auto gaat zijn met veel bekijks maar hoe dan ook de E60 blijft mijn favoriet!

      Login om te reageren
  38. M-lover zegt

    23 november 2009 om 20:38

    Nou, die sprinttijden blijven maar zakken, wat weegt hij eigenlijk?
    Maar nóg 5cm langer… de vorige was al een heel machien.
    ze zouden hem beter 3 cm korter gemaakt hebben :D voor nog meer plaats koop je dan maar een 7, alsof je in een 5 geen plaats genoeg had :S De 1 is precies op tijd ingekomen in het gamma, want de volgende 3 is al bijna zo groot als een oude 5 :P

    Login om te reageren
  39. autoblogger zegt

    23 november 2009 om 20:39

    Hele gallery is inmiddels compleet, 75 foto’s:
    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=BMW/5-serie_2010

    Login om te reageren
  40. qauqi zegt

    23 november 2009 om 20:39

    echt wel een strak ding, maar ik ben benieuwdt of de m er ook zo opgesmukt uitziet.

    Login om te reageren
  41. B/\/\ \/\/ zegt

    23 november 2009 om 20:40

    VETTE KAR!!!!!! Supergaaf, E-Klasse en A6: inpakken wegwezen, terug naar de tekentafel!!

    Login om te reageren
  42. EVO zegt

    23 november 2009 om 20:40

    foto’s gezien en niks volvo zou best eens de mooiste vijf sinds de E39 kunnen zijn.

    Login om te reageren
  43. Benz.. zegt

    23 november 2009 om 20:42

    Een gewaagd design mag gezegt worden maar qua uiterlijke lijnen en vormen zou mijn voorkeur liggen bij het nu nog huidige 5-serie E60 model. Of de nieuwe E-klasse welke er een stuk frisser/meer bij de tijd uitziet en in mijn ogen toch echt een heel stuk mooier is. Maar dat is subjectief.. Ik zie alleen niet in hoe de M5 er dan uit komt te zien. Deze BMW lijkt mij een stuk groter dan het E60 model en hangt meer tegen de 7-serie aan en mist daardoor de nodige sportiviteit denk ik. Echter, het huidige model was aan vervanging toe en wie weet kan deze 6de generatie het stokje goed overnemen.

    Login om te reageren
  44. Edman zegt

    23 november 2009 om 20:42

    Ik vind het eenheidsworst. Net zoals bij Audi… Bwèh…

    Login om te reageren
  45. Jeroen zegt

    23 november 2009 om 20:44

    Hmmm, ze hadden m wel wat spannender mogen maken.

    Maar ach, de 3 serie hebben ze ook al verprutst. Nu past ie daar tenminste bij.

    Login om te reageren
  46. mrtn zegt

    23 november 2009 om 20:44

    Mooie bak, heerlijk. Maar zie ik nu beugels in de achterbak? :o

    Login om te reageren
  47. majinstar zegt

    23 november 2009 om 20:48

    Muaw als ik erg kritisch ben, kan ik er geen 5 serie in herkennen. Hij heeft teveel trekken van de 3 serie E90. Plaatje 009 en 025 kan je dit duidelijk goed terug zien ( met name de achterkant van de kofferbak ( en dan het bovenste gedeelte daarvan, waar het logo zit ). Op motorisch vlak valt de 535i wel tegen ( 306 pk en optrekken in 6 sec ) ? Een 330i trekt op in 6,5 sec. Ook Bmw slaat een beetje door in die Aziatische richting, vooral met die achterlichten.

    De E60 bracht in zijn tijd iets totaal vernieuwends echt puur op het design en motorisch vlak, daarom is hij ook zo succesvol verkocht. Als je dit vergelijkt met de concurrenten ( Mercedes E klassen & Audi A6 ). Ben je toch het beste af met een Audi A6.

    Login om te reageren
    • tranceparency zegt

      23 november 2009 om 23:41

      @majinstar: idd ik zie hier ook een 3 reeks in… zelfde wat audi deed met de Q5 copymachine op 75% procent en hopla, alleen is het hier omgekeerd en hebben ze de 3 serie gekopieerd op 110% :-D

      Login om te reageren
  48. super zegt

    23 november 2009 om 20:49

    hmm, subjectief, i know maar ik vond de oude mooier; aggresiever, herkenbaarder, meer karakter. Dit vind ik een stuk meer een anoniem design eigenlijk, zou zomaar een lexus/audi/jaguar kunnen zijn met een beetje fantasie.

    Login om te reageren
  49. jorden zegt

    23 november 2009 om 20:50

    er zit echt geen één potentiële 5-serie klant op een Revolutionair nieuwe 5 serie te wachten! . alleen de plaatjes kijkers van auto blog, maar de wereld verging bij de onthulling van de vorrige generatie 7-serie én die was wél revolutionair. kortom… het is nooit goed ;)

    Login om te reageren
  50. Ice zegt

    23 november 2009 om 20:51

    Hmm, heel erg nietszeggend vind ik..

    Login om te reageren
  51. ederooij zegt

    23 november 2009 om 20:54

    Moet zeggen dat dit een mooie bak is, maar is nou niet echt een koppendraaier. Had vooral aan de zijkant wel een iets spannender uiterlijk verwacht. de neus is, vooral met de motorkap, een mooi stukje. Daarna ben ik al weer uitgekeken op de nieuwigheid. Bangle mag dan te vernieuwend geweest zijn, als alle BMW zoals de laatste eruit gaan zien, verdwijnt er een hoop karakter. de 7 is mooi maar standaard, de 5gt heb ik geen woorden voor, de z3 is mooi maar zeer zeker een doorontwikkeling op het vorige model. En dan nu deze. Het is allemaal wel leuk, maar net niet overtuigend wat een BMW moet hebben. Jammer. Moet wel zeggen dat de dashboards beter worden, niet meer van die klinische ziekenhuis dingen.

    Login om te reageren
  52. C70T5 zegt

    23 november 2009 om 20:56

    ik vind dit een mooie auto, klinische perfectie haast. maar dat is het m nou juist, waar ik de e39 een mooie en betrouwbare auto vol emotie vond (net als alle 5 series daarvoor), word ik van deze daarentegen niet warm of koud. misschien moet het nog even wennen, het is wel een stap vooruit in ieder geval.

    al die electronica en techniek…dat moet toch een keer kapot gaan niet?

    Login om te reageren
  53. HDM zegt

    23 november 2009 om 20:57

    Ik vind het teveel 7 meets 3, maar tis niet lelijk.

    Login om te reageren
  54. shrink zegt

    23 november 2009 om 20:58

    Vast een kogelvrij goeie auto, maar qua design vind ik hem slappe koffie. Dit terwijl de vorige te gezocht was. Het is inderdaad nooit goed :-)

    Login om te reageren
  55. lodewijk zegt

    23 november 2009 om 20:58

    Weet er iemand hoe het zit met de Touring versie?

    Login om te reageren
    • BorisB zegt

      23 november 2009 om 21:23

      @lodewijk: da zal nog wel een paar maandjes duren, maar daar zie ik ook het hardst naar uit;)

      Login om te reageren
  56. afca zegt

    23 november 2009 om 20:59

    ben benieuwd naar de touring, dat zijn naar mijn mening de mooiste 5-series..

    Login om te reageren
  57. kowalsk zegt

    23 november 2009 om 20:59

    Ziet er prima uit, al heeft de achterkant een hoog Japan-gehalte en heeft BMW ook hier die rare motorkap toegepast… Jammer.

    Login om te reageren
  58. J. zegt

    23 november 2009 om 21:00

    De vorige 5 vind ik een van de mooiste BMW’s ooit, dus wat dat betreft kon deze voor mij alleen maar minder worden.

    Deze wagen is absoluut niet lelijk, maar het is mij wat te ingetogen.

    Login om te reageren
  59. Flamingo zegt

    23 november 2009 om 21:00

    Autoblog,

    Wat fijn dat jullie de mogelijkheid tot grootformaat foto’s geven!

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      23 november 2009 om 21:04

      @Flamingo: duh! ;)
      Kost een paar minuutjes extra, maar dan heb je ook wat.

      Login om te reageren
  60. C6_R zegt

    23 november 2009 om 21:00

    7+3 / 2 = 5

    ‘nuff said!

    Login om te reageren
  61. Bobby Orlando zegt

    23 november 2009 om 21:02

    Leuke arbeidersauto.

    Login om te reageren
  62. KaCh1ng zegt

    23 november 2009 om 21:03

    zoooo mooi, gwn jizzed in my pants bij wijze van spreke

    Login om te reageren
  63. mb zegt

    23 november 2009 om 21:08

    Nette auto.Zeker beter als het hedendaagse model.Ze hebben in ieder geval de achteras in het midden gekregen van het spatbord.Petje af hoor

    Login om te reageren
  64. sven2 zegt

    23 november 2009 om 21:09

    beter dan de vorige, maar nog altijd niet mooi!
    de vertegenwoordigers auto blijft de XF en de E-klasse! mooi, degelijk, luxueus…

    Login om te reageren
    • sven2 zegt

      23 november 2009 om 21:13

      @sven2:
      nog vergeten te zeggen, de CTS van Cadillac zou bij mij ook nog wel eens in de garage kunnen komen i.p.v. een 5 reeks of A6!

      Login om te reageren
  65. mini v8 zegt

    23 november 2009 om 21:11

    Wanneer komt deze nu officieel op de markt dan ?

    Login om te reageren
  66. Mich zegt

    23 november 2009 om 21:13

    Persoonlijk vind ik de vorige mooier.. die straalde iets meer uit, maar deze mag er ook zijn hoor

    Login om te reageren
  67. mb zegt

    23 november 2009 om 21:14

    Ook jammer,de overhang van de kont.Eerst maar even in het echt zien.DE 7 serie vond ik op de fotos mooier dan in het echt .Even afwachten

    Login om te reageren
  68. chef zegt

    23 november 2009 om 21:14

    niet veel bijzonders.. beetje kopieren en plakken, vind de auto ook niet echt veel uitstralen

    Login om te reageren
  69. DePannekoek zegt

    23 november 2009 om 21:14

    hopelijk komt er een 4WD variant op de lichte motoren…

    Login om te reageren
  70. Laue zegt

    23 november 2009 om 21:14

    dit is dus eigenlijk de BMW 5.6

    Login om te reageren
  71. JH zegt

    23 november 2009 om 21:15

    ziet er zeeer geslaagd uit, ik vind alleen die onderste grill iets minder

    Login om te reageren
  72. w0o0dy zegt

    23 november 2009 om 21:16

    De zijkant is goed gelukt wat mij betreft… knap om een auto van dit formaat de spanning mee te geven van de 3 serie. Beetje gedrongen maar tegelijk ook redelijk laag en sportief. Dat spreekt me aan. De achterkant is niet erg gelukt vind ik… zoals bij de huidige 5 serie vind ik de achterlichten teveel kerstversiering (is wel een modedingetje op het moment dus echt onverwacht is dat niet). De meeste moeite heb ik met de motorkap… die vind ik echt lelijk, veel te druk en niet alsof het zo moest worden maar meer alsof er nog iets onder de kap moest en ze daarom maar wat “etages” hebben toegevoegd om geen bolle neus te hoeven plaatsen… de huidige 3 serei heeft ze ook en ook daar vind ik het mislukt, de pre-facelift is beter. Enfin niet mijn soort auto, maar wel beter dan verwacht (qua uiterlijk) en ik ben benieuwd of BMW het weer voor elkaar heeft gekregen hier iets bijzonders van te maken qua weggedrag (weer runflat banden standaard?).

    Login om te reageren
  73. Nederbelg zegt

    23 november 2009 om 21:16

    Mooie wagen, lijkt meer een evolutie van de E39 dan van de E60. Alleen hadden ze wat aan die achterlichten moeten doen. Hopelijk pakken ze dat bij de opvolger van de E90 wel aan.

    Login om te reageren
  74. Dr.Bob zegt

    23 november 2009 om 21:18

    Owkeeej, die is goed gelukt!
    Bangle, geniet van je pensioen, het gaat bij BMW allemaal prima lukken zonder je :).
    Moet m’n vader nu wel maar eens gaan duidelijk gaan maken dat ‘ie een oudje heeft.. (E34)

    Login om te reageren
  75. cardesigner@USA zegt

    23 november 2009 om 21:18

    Mooi, maar toch had de 5 van Bangle wat meer eigen identiteit, maar dat mag nu eenmaal niet meer.

    Login om te reageren
  76. Deepakk zegt

    23 november 2009 om 21:18

    Hij is mooi. Maar niet vernieuwend. Toch geeft hij een gevoel van die moet ik hebben.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      23 november 2009 om 21:41

      @Deepakk:
      Dat is het imago van een Premium auto, gewoon het nieuwste hebben anders heb je een pauperbak.

      Login om te reageren
  77. fubar zegt

    23 november 2009 om 21:20

    goh ik word hier helemaal wild van.NOT
    is dit t neefje van chris bangle dan ofzo?ziet er toch ook niet uit.god man heeft echt de uitstraling van een dacia.
    deze komt dus niet op het sinterklaas lijstje

    Login om te reageren
  78. sim zegt

    23 november 2009 om 21:20

    Een beetje braaf uiterlijk die heel vlug gedemodeerd zal zijn. Is eigenlijk al verouderd van voor zijn lancering.
    Saaie automobielen komen al jaren uit Duitsland.

    Login om te reageren
  79. trk zegt

    23 november 2009 om 21:20

    t is gewoon een mix van de 1,3 en 7 serie.. vond de vorige een stuk mooier

    Login om te reageren
  80. W115 zegt

    23 november 2009 om 21:22

    Sorry ik vind dit heel jammer, minder toekomstmuziek en meer eenheidsworst :(

    Login om te reageren
  81. nemon zegt

    23 november 2009 om 21:23

    Ik vind hem best netjes, maar bij een 2e blik krijg ik toch het idee dat deze automobiel een identiteitscrisis heeft. De voorkant ziet er van 1 kant Z4-achtig uit, een andere hoek dan weer 7-serie achtig, en de achterzijde is dan weer een 3-serie. Overall is hij toch een stuk beter dan de vorige 5-serie, hij ziet er… minder lomp uit :)

    Login om te reageren
  82. R. zegt

    23 november 2009 om 21:23

    “Echt interessant wordt het pas met de 535i. Uiteraard met de welbekende 3.0 twinturbo in het vooronder, goed voor 306 peekaa’s en een afgeregelde top van 250 km.h.”

    Lijkt me sterk dat de twin turbo N54 motor hier nog in zit, weet je zeker dat het niet de N55 met één turbo is zoals in de 5 GT?

    Login om te reageren
  83. DIPSHIT zegt

    23 november 2009 om 21:25

    en euh… wnr is die beschikbaar?

    Login om te reageren
  84. joh zegt

    23 november 2009 om 21:26

    De laatste mooie 5 serie is toch de E34.
    http://memimage.cardomain.com/ride_images/2/1703/3901/16756950011_large.jpg

    Login om te reageren
  85. backfire zegt

    23 november 2009 om 21:27

    foutfoutfout

    ik had eerder een gedownscalede 7 gehoopt ipv een geupscalede 3

    Login om te reageren
  86. w0o0dy zegt

    23 november 2009 om 21:28

    Zijn dit dezelfde beelden? Kweenie, toch maar ff posten als ie dubbel is dan haalt autoblogger em wel weg ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=iBkzze_8Y0U

    Login om te reageren
  87. joh zegt

    23 november 2009 om 21:28

    De laaste mooie 5 serie is toch de E34.

    Login om te reageren
  88. Sjakie zegt

    23 november 2009 om 21:28

    Hoezo ‘doei Bangle’??? Hij is toch pas 6 maanden weg? Het design voor deze auto is vast al 4-5 jaar geleden vastgelegd…

    Login om te reageren
  89. FeRaRi zegt

    23 november 2009 om 21:30

    wat een saaie bak zeg ik vind dat bmw echt ff een compleet nieuw model moet gaan maken net zoals audi.(de r8 is wel vet).

    Login om te reageren
  90. Pierre zegt

    23 november 2009 om 21:40

    Eerst maar eens in het echt zien, is toch altijd anders dan op foto’s, maar denk dat ik mijn e39 er wel op in zou willen ruilen.

    Login om te reageren
  91. Dev zegt

    23 november 2009 om 21:40

    Wat een verschrikkelijk saaie bak.

    Login om te reageren
  92. FuelMinded zegt

    23 november 2009 om 21:41

    Lang leve Design Director Ing. Adrian van Hooydonk! :D

    Hier een plaatje van de man achter deze schoonheid.

    )

    Login om te reageren
  93. dr no zegt

    23 november 2009 om 21:45

    bestwel mmoi, maar niet echt vernieuwend, zitten te veel accenten van soortgenoten in (reeds genoemd). Benieuwd naar de prijzen excl. bpm, leuk als ocasion in 2013.

    Login om te reageren
  94. smoke zegt

    23 november 2009 om 21:48

    Wie fotoshopt even een roze bloes en een sik op Adrian van Hooydonk? Want zonder kan ik hem helaas niet serieus nemen als BMW-designer…

    Login om te reageren
  95. Flamingo zegt

    23 november 2009 om 21:50

    Die achterkant doet me ergens aan denken maar ik weet nog steeds niet precies wat. Tot nu toe ben ik tot hier met nadenken:


    Login om te reageren
  96. Erik zegt

    23 november 2009 om 21:52

    Prachtige wagen!
    Net als bij alle BMW’s: hoe langer je ernaar kijkt, hoe mooier.

    Login om te reageren
  97. Bart zegt

    23 november 2009 om 21:54

    PRACHTIG(L)
    achterkant van de 3 serie en de voorkant van de nieuwe 7 serie
    LOVE IT !

    Login om te reageren
  98. Pixed zegt

    23 november 2009 om 21:54

    Mooi, maar zo verschrikkelijk saai… Dan toch liever een Lexus GS.

    Login om te reageren
  99. Tommy2 zegt

    23 november 2009 om 21:55

    Eerste mooie BMW weer sinds tijden!!! Ze KUNNEN het wel. De 7-serie was van achteren al te pruimen, maar deze is van alle kanten mooi! Netjes gedaan.

    Alleen 2 kritiek puntjes:
    1: De motorkap moet gewoon doorlopen tot de grille, dit ziet er niet uit zo met een naad dwars over je motorkap!

    2: Je raad het mischien al. dat lullige haaiefinnetje natuurlijk!

    Login om te reageren
  100. Lucb zegt

    23 november 2009 om 21:55

    Die achterlichten zijn niet zo mooi als die van de huidige/

    Login om te reageren
  101. ZeRoo zegt

    23 november 2009 om 21:56

    Waarom worden die dingen steeds groter.. straks past die niet meer in je garage! :)

    Login om te reageren
  102. Punk zegt

    23 november 2009 om 21:56

    Wat een Beauty zeg hier kan de A6 und E class niet tegenop !!!

    Login om te reageren
  103. Sebas zegt

    23 november 2009 om 22:02

    Dikke bak! Mooier dan de 5GT. Nu maar afwachten totdat de M5 komt.

    Login om te reageren
  104. M5Power zegt

    23 november 2009 om 22:02

    Waarom heeft niemand het hier eigelijk over de motoren? dat vind ik pas een vooruitgang! een 520d met 184pk dat is toch niet nx?

    Login om te reageren
  105. BananaFlip zegt

    23 november 2009 om 22:02

    Niet gek, ziet er strak uit.
    Wel jammer dat de BMW’s van ’s hedendaags steeds meer naar elkaar toe kruipen qua design. Maar deze 5-serie straalt stukken meer klasse uit dan die van Chris.

    Login om te reageren
  106. Rob USA zegt

    23 november 2009 om 22:07

    5 serie der neue 911! Oftewel geen lef om echt iets nieuws neer te zetten en dan maar op save spelen.

    Login om te reageren
  107. mashell zegt

    23 november 2009 om 22:11

    Vroeger zou je zeggen saai en degelijk als een bankier. Nu is het saaier en degelijker als een bankier. Van buiten een nette maar vrij inspiratieloze auto. Van binnen mooi maar uit veel te veel onderdelen. Teveel losse strips en vakjes en stroken. De 5GT is op dat punt echt een klap beter, meer premium zeg maar.

    Login om te reageren
  108. Rearfender zegt

    23 november 2009 om 22:16

    Hmmm…. ziet er wel goed uit. Ik heb toch iets meer met de vorige E60 generatie. Was toch wat spannender qua looks!

    Anyhow.. ik mis de belangrijkste motorisering nl. de dieselbom en twinturbo 535d met 272 playkaa’s..!

    Waar is dit diesel monster gebleven?
    BMW gaat toch niet zijn verkoop succes uit het assortiment halen omwille van het CO2 debacle?

    Ik neem aan dat al deze modellen zijn uitgerust met Efficient Dynamics en er minstens een hybride variant van komt.

    Al met al een redelijk geslaagd (veilig) design.

    Vaya con dios E60, denkt met weemoed terug aan het Bangle-tijdperk…..snik snik!

    Login om te reageren
  109. Jorn zegt

    23 november 2009 om 22:23

    echt baanbrekend design zeg…

    Login om te reageren
  110. nofxke zegt

    23 november 2009 om 22:24

    Wil premium zeggen dat al je modellen op elkaar moeten trekken? Iedereen zit te zeggen dat Audi modellen onderling moeilijk te onderscheiden zijn, wel BMW heeft zonet bewezen dat ze dezelfde richting op gaan. Hier zit wel iets in van eender welk ander BMW model, vooral 3 en 7.
    Bangle bracht tenminste wat variatie in het gamma, variatie die we binnenkort weer kunnen missen…

    Login om te reageren
  111. tahir zegt

    23 november 2009 om 22:26

    hmm….

    lelijk of niet ?

    Login om te reageren
  112. Jaap zegt

    23 november 2009 om 22:27

    Hmmm…. ziet er wel goed uit. Ik heb toch iets meer met de vorige E60 generatie. Was toch wat spannender qua looks!

    Anyhow.. ik mis de belangrijkste motorisering nl. de dieselbom en twinturbo 535d met 272 playkaa’s..!

    Waar is dit diesel monster gebleven?
    BMW gaat toch niet zijn verkoop succes uit het assortiment halen omwille van het CO2 debacle?

    Ik neem aan dat al deze modellen zijn uitgerust met Efficient Dynamics en er minstens een hybride variant van komt.

    Al met al een redelijk geslaagd (veilig) design.

    Vaya con dios E60, denkt met weemoed terug aan het Bangle-tijdperk.

    Login om te reageren
  113. SpeeDZoR zegt

    23 november 2009 om 22:28

    Prachtige wagen, ik vind dat ze eindelijk weer de goede kant opgaan bij Bmw.
    Ik vind dat deze auto net als de E39 een perfecte combinatie heeft van sportiviteit, en toch ook een stukje zakelijkheid en chique. heel goed gedaan!
    vond de E60 geen lelijke auto, maar vond hem toch minder t.o.v. de e39 en nu ook van de F10.

    Login om te reageren
  114. VW T5 174PK zegt

    23 november 2009 om 22:32

    Sportief model zeker vergeleken met de E en A6.
    Als ik veel km’s maakte zou ik toch nog altijd voor de comfortabele E gaan maar denk dat de A6 ook wat klanten gaat verliezen …snap allen niet dat je modellen met een 3.0 liter 523 en 528 gaat noemen maar dat is al langer logica bij BMW die aan mij een beetje voorbij gaat
    waarom niet gewoon een 530i en een 530iT ofzoiets maar goed:)
    komen er ook nog 4 cil benzines of zit dat er niet in?

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      23 november 2009 om 22:43

      @VW T5 174PK: ja er komt vast en zeker een 4 clinder 520(d), bmw staat er bekend om hun “goedkoopste uitvoering” later te introduceren

      Login om te reageren
      • fconderkantlat zegt

        23 november 2009 om 22:45

        @arashrsf @SimonMC: komt denk ik doordat de drempel om een bepaalde auto te kopen dat net op de markt is, of nog geintroduceerd moet worden, lager ligt dan dat ie al een tijdje op de markt is.

        Login om te reageren
  115. fconderkantlat zegt

    23 november 2009 om 22:37

    rare lange neus

    Login om te reageren
  116. Mikep85 zegt

    23 november 2009 om 22:37

    Ik vind het een ontzettend mooie auto zeg, had het zoals velen alleen logischer gevonden wanneer deze na de e39 was gekomen. Wat betreft de 5GT, die vond ik zoals vele BMW’s op de foto wat minder, maar in het echt ziet hij er toch verrukelijk uit zeg. Wat me ook opvalt is dat het schuine naar de bestuurder gekeerde dashboard wat meer terug is gekomen. Dat miste ik de laatste jaren bij de nieuwere modellen. Toch een klein beetje BMW-dna. Dat vond ik al mooi bij de e30, de e36 nog mooier en de e46 is toch wel de overtreffende trap.

    Login om te reageren
  117. YK zegt

    23 november 2009 om 22:39

    Prachtig… werkelijk prachtig :cry:
    Echt vanuit elk opzicht…

    Login om te reageren
  118. M3_lover zegt

    23 november 2009 om 22:40

    Prachtige auto! Deze gaat het maken! 520d met 184pk… schon! Dat ze die motot straks maar “uitrollen” in de future 1 en 3 :-) Mogelijk straks dan een 123d met 211pk? 520d en 525d allebei +7pk :-)

    Login om te reageren
  119. PCCB zegt

    23 november 2009 om 22:40

    Doe maar een carbonzwarte en een set 19″. Dan ziet hij er beslist super uit!

    Login om te reageren
  120. Alessio zegt

    23 november 2009 om 22:40

    Weet je wat volgens mij het probleem is.. Autofabrikanten moeten nu eenmaal met nieuwe modellen komen. Enerzijds om de verkopen opnieuw op gang te trekken en anderzijds gewoon om te vernieuwen. Maar geef eerlijk toe, na 6 generaties 5-serie is het toch moeilijk om een compleet nieuwe auto te ontwerpen. Als je naar de eerste kijkt en je kijkt naar de nieuwe, dan is het hoekige design veranderd in allemaal afgeronde hoeken. Alles is tegenwoordig veel boller en als ‘premium-fabrikant’ moet je natuurlijk wel je auto’s bepaalde typerende kenmerken geven. Volgens mij zorgt dit er voor dat men op de duur slechts kleine evoluties/faceliften maar geen revoluties meer op de markt zal brengen. Gewoon omdat we zo goed als in het eindstadium zitten van een bepaald model. Want wat gebeurd er wanneer je een compleet revolutionair model op de markt brengt? juist, alles is gepikt van de Aziaten/Chinezen.. Wat kan je nog meer doen dan een paar lijntjes weer strak trekken, de lampjes vervangen en de auto wat doen groeien.
    We zullen hier gewoon aan moeten wennen. Audi zit al een tijdje in deze fase maar langzaam maar zeker geraken de andere fabrikanten hier ook in. Dit is trouwens ook de oorzaak waarom veel meer nichemarkten gecreëerd worden zoals bv de A5, A7, X6, 5GT,…
    Voor de rest vind ik dit een zeer geslaagd model. En eindelijk heeft BMW door dat ze bij de zwaardere modellen de uitlaten langs beide kanten duwen.. Die twee luttele uitlaatjes voor de 550i konden echt niet. Een wolf in schaapskleren dat wel, maar toch.

    Login om te reageren
  121. SimonMc zegt

    23 november 2009 om 22:43

    Niet slecht, al vind ik de neus véél te druk.

    Ik bedoel, kijk maar naar die eerste foto bv, je ziet reflecties van alle kanten door het lijnenwerk.

    Ook de achterkant is wennen, maar kan er mee door.

    Overigens vind ik het vreemd dat een 3.0 de benzine instapmotor is? Wel een 2.0 liter turbodiesel, maar geen 2.0 benzinemotor bv?

    Login om te reageren
  122. renny zegt

    23 november 2009 om 22:44

    Vind niemand dat de zijkant lijkt op de (stok oude) alfa 166 ???

    Login om te reageren
  123. SimonMc zegt

    23 november 2009 om 22:46

    Met drukke neus bedoelde ik eigenlijk drukke voorkant = motorkap.

    Login om te reageren
  124. renny zegt

    23 november 2009 om 22:46

    Login om te reageren
  125. Rick dos zegt

    23 november 2009 om 22:46

    Mensen, ik heb de foto’s tot mij genomen. Ik heb de auto van alle hoeken bekeken. Ik heb eens een stap achteruit gedaan EN nog eens over mijn kin gewreven.

    Het oordeel is binnen, de topic kan na deze comment gesloten worden; Hij is mooi.

    Dank u voor uw aandacht.

    Login om te reageren
  126. Rick dos zegt

    23 november 2009 om 22:46

    http://www.youtube.com/watch?v=qtjWC0M7SJ0&feature=player_embedded#

    Login om te reageren
  127. Renny zegt

    23 november 2009 om 22:47

    ik bedoel deze http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=BMW/5-serie_2010/bmw_5serie_012.jpg

    Login om te reageren
  128. Rick dos zegt

    23 november 2009 om 22:49

    Op 2.15 zie je ‘m ook wat natuurlijker. Zonder PR-opsmuk…

    http://www.youtube.com/watch?v=2X-cNJJ4o5I&feature=player_embedded

    Login om te reageren
  129. guzmann zegt

    23 november 2009 om 22:51

    Super! Veel beter dan het vorige model…

    Login om te reageren
  130. heidekonijn zegt

    23 november 2009 om 22:52

    @Renny
    Dat heet voorsprong :-)

    Login om te reageren
  131. Supreem zegt

    23 november 2009 om 22:55

    Deze F10 zal technisch gezien schitterend zijn, en als rijdersauto zal het eens te meer lonely at the top wezen, maar designsgewijs is dit een zwaktebod. Een groot uitgevallen E90 met de neus van een nieuwe 7-serie. Jammer. Ik begrijp er werkelijk geen snars van.

    Met mijn finaal oordeel wacht ik tot ik hem in het echt gezien heb, maar voorlopig is het een teleurstelling.

    Het is natuurlijk wel leuk dat een tweedehandse E60 betaalbaarder wordt, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  132. Golf FSI 2.0 zegt

    23 november 2009 om 22:56

    (allemachtig, wat veel reacties)

    Het lijkt wel alsof elke keer als er nieuwe uitkomt, ik het vorige model mooier vindt. Maw geef mij die ‘lelijke’ maar.

    Login om te reageren
  133. troublesome88 zegt

    23 november 2009 om 22:59

    10x mooier dan de vorige!!

    Login om te reageren
  134. M3_lover zegt

    23 november 2009 om 23:01

    Dat Audi en Mercedes maar al in hun “broek” gaan doen! Haha Dit is echt een gaaf apparaat!

    Login om te reageren
  135. JamesBond007 zegt

    23 november 2009 om 23:06

    ik mis de e39. maar toch denk ik dat ik wel kan wennen aan dit ding. als bmw toch lelijke dingen blijft produceren zal mijn smaak wel veranderd moeten worden want ik ben nou eenmaal fan. wel jammer hoor, ze kunnen veel beter. maarja. adriaan van hooidonk is net zo goed in ontwerpen van auto’s als het styleren van zijn haar..

    Login om te reageren
  136. de sjonnies zegt

    23 november 2009 om 23:06

    Alfa Romeo maakt dit model toch al jaren?
    Nu er een BMW logo op zit loopt iedereen te kwijlen.
    Best wel een mooie wagen hoor, daar niet van maar zoals de vorige te overdone was, is deze very very underdone.
    En weer zo’n dikke kont :)

    Login om te reageren
  137. sebastianchubasco zegt

    23 november 2009 om 23:07

    heeft niemand het nog niet gezegd? komt ie: hij is een beetje SAAI… en de beste is ie ook niet meer want van alle kant wordt ie afgetroefd. audi verkoopt beter, mercedes is pas echte luxe, jaguar maakt de betere diesel.

    NEXT!

    Login om te reageren
  138. Rstyled zegt

    23 november 2009 om 23:10

    Dit model is echt een GROTE verbetering voor de 5 serie. Ik vind de huidige 5 tegenwoordig niet meer mooi, begint een beetje te lijken op een blok op wielen. Dit daarentegen ziet er erg mooi gelijnd uit en dat stel ik zeer op prijs. Alleen de ‘bek’ heeft nog een beetje een lelijke grijns. Ik kan niet wachten op de facelift. De 3-series worden ook altijd mooier met facelift.

    Login om te reageren
  139. brecht zegt

    23 november 2009 om 23:11

    Inderdaad, ik zie er ook best wat Volvo in die snuit (de gehele lengte). En Ik vind de huidige 5-serie veel mooier.

    Login om te reageren
  140. Herke zegt

    23 november 2009 om 23:11

    Ben er als BMW liefhebber en 325 eigenaar niet zo kapot van… zeker een mooie auto, maar het is niet dat ik zeg van Zo! wat zet bmw hier weer wat speciaals neer.. hij is, tsja hoe zeg ik dat, te ”gewoontjes” maarja dat is de bedoeling ook bij bmw.

    Login om te reageren
  141. Hennep zegt

    23 november 2009 om 23:15

    Zeer mooi, altijd groot liefhebber van BMW.

    Login om te reageren
  142. Herke zegt

    23 november 2009 om 23:16

    Ik ben trouwens benieuwd naar zijn gewicht. bmw zou veel lichtgewicht onderdelen gebruiken?

    Login om te reageren
  143. Michael zegt

    23 november 2009 om 23:23

    Kvind hem mooi maar die achtlichten lijden precies aan het syndroom van dawn (of down) of zoiets.

    Login om te reageren
  144. peter zegt

    23 november 2009 om 23:24

    ik vind em geslaagd. Veel beter dan de nieuwe 7.

    Alleen, de neus mist persoonlijkheid. Door de vergroting van de nieren en de “normalere” koplampen ziet de voorkant er veel minder bmw uit.

    Login om te reageren
  145. F355GTB zegt

    23 november 2009 om 23:29

    Prachtige auto!
    Na de gedrochten X5, X6 en 5GT eindelijk weer eens een móóie BMW!
    Meestal moet ik even wennen aan een nieuw model, maar deze bevalt me meteen!
    Wat mij betreft de mooiste in z’n klasse.
    Stuk mooier dan de Audi A6 en Mercedes E.

    Login om te reageren
  146. Initial_D zegt

    23 november 2009 om 23:29

    Voorkant van de auto is geslaagd, interieur vind ik ook mooi luxe met veel horizontale accenten. Maar die achterkant is echt gedateerd, en de auto moet nog uitkomen! Voor de rest geslaagde auto.

    Login om te reageren
  147. Gerrit zegt

    23 november 2009 om 23:51

    super vet! meer meer meer!!! ben benieuwd als ik ze in het echt zie!!!
    Nice work bmw!

    Login om te reageren
  148. Bartje zegt

    23 november 2009 om 23:57

    Ik vind de huidige 5 serie MET M-sportpack de mooiste berline in dat segment op de markt.. In het begin vond ‘k ‘m ook niet wat het moest zijn maar dit wilt maar enkel zeggen dat Bangle zijn ontwerpen (voor mij) werken :)

    Deze versie is conservatiever, maar gelukkig heeft hij toch nog een iets of wat sportieve uitstraling. Dit is de eerste versie van BMW 5-series met een hoge snuit waardoor ze wel een traditie verbreken. De opzet van het dashboard komt volgens mij uit de Z4 welke ‘k geweldig vind! Leuk stuurtje ook, dat was namelijk mottig in de vorige versie. De zijlijn vind ‘k echt wel prachtig :) Wat mij vooral interesseert is hoeveel het gewicht is afgenomen/toegenomen.

    Login om te reageren
  149. Draak zegt

    23 november 2009 om 23:57

    BMW zit weer op de juiste weg als het om ontwerpen gaat!

    Login om te reageren
  150. Citrofiel zegt

    23 november 2009 om 23:58

    Geef Bangle zijn baantje eens terug. Dan komt er tenminste nog wat onderscheidends uit de fabriek rollen. Dit is allemaal al zo gedáán… :?

    Login om te reageren
  151. tibor zegt

    23 november 2009 om 23:59

    ”spuugt zijn scherm onder met dom perignon”
    echt niet mooi van de buitenkant, hoewel de binnenkant zeker wel geslaagd is. Toch veels te saai en niet passend van de buitenkant. veel liever de jaguar XF.

    Login om te reageren
  152. Arodin zegt

    24 november 2009 om 00:05

    Adriaan van Hoydonk = Adriaan van Hoooooooydonk

    Login om te reageren
  153. drowel zegt

    24 november 2009 om 00:18

    Ziet er goed uit, maar kan me toch niet voorstellen dat de 535D eruit gaat?! Kan hem namelijk ook niet zien in de lijst me motoren op de BMW site!

    Login om te reageren
  154. Jelle zegt

    24 november 2009 om 00:47

    Toch al ver gekomen, hé. Als volvo als voorbeeld dient voor de nieuwe bmw :D

    Login om te reageren
  155. VeniVidiVici zegt

    24 november 2009 om 00:49

    Nou… ondanks de 170 reacties plak ik die van mij er ook nog maar (onopvallend) bij haha.
    Maar zie ik op het filmpje LED verlichting? Ehhh zo blijft er toch weinig over voor de facelift in 2013/2014? :?
    Verder een erg geslaagde nieuwe 5-serie! Mix van 3-coupe en 7-serie én ergens een vleugje e39 :)
    Alleen ben zéér benieuwd hoe hij oogt met M pakket en dikkere velgen! :D

    Login om te reageren
  156. VeniVidiVici zegt

    24 november 2009 om 00:50

    @ Jelle:

    Sorrie hoor maar als jij dit vergelijkt met Volvo… dan heb je in mijn ogen geen verstand van auto’s!!!

    Login om te reageren
  157. Flamingo zegt

    24 november 2009 om 01:00

    De vorige had misschien wel wat meer.. Maarja ach. Dit is ook een hele mooie auto!
    Ter vergelijking:










    Ik zou niet weten of deze autoweeklinks (muv 1tje) werken maar zo was het voor mij makkelijker zoeken..

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      24 november 2009 om 08:28

      @Flamingo:
      ik ben tot de conclusie gekomen dat dit gewoon een facelift is als je alle foto’s op een rij zet. het maakt niet uit, maar schreeuw niet van de daken dat het een nieuw model is.

      Login om te reageren
  158. GTR zegt

    24 november 2009 om 02:20

    het is wennen. maar wel okee

    Login om te reageren
  159. Prisma zegt

    24 november 2009 om 02:24

    Echt de spiegels worden nogaltijd in het hoekje geplaats bij BMW ze zijn te oudbollig geen verbeelding en totaal niet vernieuwd.

    Login om te reageren
  160. MacReady zegt

    24 november 2009 om 02:49

    Tjee, een nieuwe BMW. Net zo spannend en verassend als een nieuwe jurk voor oma. Grijze muizen ontwerp.

    Login om te reageren
  161. red-ax3993 zegt

    24 november 2009 om 03:08

    ik kan niet wachten tot het M-Pack uitkomt!!!!!!

    Login om te reageren
  162. bozewolf zegt

    24 november 2009 om 04:40

    Spuuglelijk achterportier en een echte varkensneus met opgetrokken onderlip.

    Login om te reageren
  163. bnc zegt

    24 november 2009 om 04:44

    Even de E60 knop moeten omdraaien toen ik de eerste foto zag maar nu ik uitgebreid naar alle foto’s heb zitten staren en het ontwerp me wat heb laten bezinken kan ik niet anders dan het een mooie opvolger vinden.

    Login om te reageren
  164. moox12 zegt

    24 november 2009 om 04:45

    Dat sommige zeggen dat wat heeft van een VOLVO kan wel kloppen, maar dat komt eigenlijk alleen door die snee in moterkap. Net boven de neus. Meerdere types van BMW hebben dat. De rede daarvoor is dat je dan een ingewikkelder motorkap krijgt. Persoonlijk had ik de neus door laten lopen.

    Login om te reageren
    • moox12 zegt

      24 november 2009 om 04:48

      @moox12: svp een edit knop.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        24 november 2009 om 05:00

        @moox12: We kraaien al gvd een jaar om een edit-knop, maar die autoblog fags zijn bang dat de integriteit van discussies dan in het geding komt (alsof die uberhaupt integer waren, fok off).

        Iets wat met een simpele OP-date en edit-date opgelost kan worden medunkt, maar ok, ze hebben blijkbaar geen zin in t extra werk.

        Login om te reageren
  165. Windhoos zegt

    24 november 2009 om 05:34

    Of de achterkant een verbetering is tov het vorig model, dat weet ik zo nog niet, maar op alle andere punten is hij imo echt veel mooier.

    Login om te reageren
  166. JosJ zegt

    24 november 2009 om 07:49

    nul naar honder-d tijd voor de 550i ;)

    Login om te reageren
  167. mo zegt

    24 november 2009 om 08:05

    Nou dit is gewoon een kleinere 7 serie man…..

    Login om te reageren
  168. Harold zegt

    24 november 2009 om 08:19

    Nette auto, tijdloos.

    Login om te reageren
  169. Stijn zegt

    24 november 2009 om 08:31

    Een beetje een botoxbehandeling/facelift van de oude series. Begrijpelijk op safe gespeeld, maar had meer karakter kunnen krijgen. En nu Audi zo sterk is mag het ook een beetje meer pit krijgen om een beetje mee te kunnen. Dus niet veel mis mee maar een beetje saai.

    Login om te reageren
  170. kliko zegt

    24 november 2009 om 08:40

    Ik ben benieuwd welke de klassieker wordt over 25 jaar: de Bangle-butt-5 of deze? Ik gok op de eerste. Na 8 jaar begint het te wennen, over 20 jaar krijgen we heimwee.

    Login om te reageren
  171. bakkerst zegt

    24 november 2009 om 08:48

    sorry Fanboys, maar ik vind de vorige 5 series mooier.
    het eerste waar die nieuwe neus, met vooruitstekende gigantische nieren me aan doet denken is dit:

    dat zal dan wel een Porsche zijn, maar die gigantische varkensneus is precies hetzelfde.. :S

    dan liever de vorige serie, die ziet er tenminste wat gestroomlijnd en offensief uit, deze rare neus vind ik echt helemaal niks, dat had ik ook al met de vorige 7 serie, maar hier hebben ze het verdorie nog erger gemaakt door de nieren verder naar voren te trekken..
    Brrrr

    Login om te reageren
  172. jee-oekeloeres zegt

    24 november 2009 om 08:50

    goh, ik vind het net een japanner

    Login om te reageren
  173. DDH zegt

    24 november 2009 om 08:52

    @ Ricardo/Autoblog, de 535i heeft geen twinturbo meer, maar een enkele twinpower turbo die dezelfde prestaties en eigenschappen levert als de “oude” twinturbo.

    Login om te reageren
  174. primramessar zegt

    24 november 2009 om 09:07

    Teleurstellend lelijk en saai

    Login om te reageren
  175. Bohica zegt

    24 november 2009 om 09:13

    Sommige mensen zouden niet eens mogen reageren met hun stomme opmerkingen en vergelijkingen.
    Er reageren een hoop mensen die werkelijk geen verstand van auto´s hebben en zichzelf dagelijks vervoeren in een dacia en dan alles voor de rest afkraken.
    Voor de mensen die geinterresserd zijn Ja er komen een M5 maar dan wel met een V8 met turbo´s met meer dan 580pk

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      24 november 2009 om 18:09

      @Bohica:

      ga je schamen man! Eerst zeggen dat andere mensen geen verstand van auto’s hebben en dan zeggen dat de M5 wss 580+ pk krijgt! Dat is dus wss gewoon de 555pk/680nm die in de x5/6m ook ligt..

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        24 november 2009 om 18:33

        @EJS: Bohica zal wel gelijk gaan krijgen…

        Login om te reageren
        • EJS zegt

          24 november 2009 om 18:59

          @SimonMc:

          Ik denk het eigenlijk niet. Ik heb namelijk op geen enkele manier het idee dat bmw probeert qua pk’s audi te overtreffen, hoeven ze ook helemaal niet want de kans is groot dat de M5 met 555 pk sneller is dan een RS6 met 580 pk, al was het maar om het gewicht.. Áls de M5 meer pk’s krijg dan de x5/6M zal dit dus hooguit een symbolisch aantal pk’s zijn om het verschil tussen de m5 en de x5/6m aan te kaarten, te behalen door een andere uitlaat ofzo.. En zelfs dat betwijfel ik, 555 pk ‘bekt’ ook gewoon lekker..

          Login om te reageren
  176. Valleyman zegt

    24 november 2009 om 09:22

    Waar is de stoerheid van het design naartoe?

    Login om te reageren
  177. Treff zegt

    24 november 2009 om 09:22

    wel een verbetering ten opzichte van het vorige model, en het heeft echt mooie lijnen! Alleen vind ik het steeds meer een 7’er worden dan een 5’er!!

    Dit design is echt geslaagd voor de nieuwe 5!

    Login om te reageren
  178. rstyled zegt

    24 november 2009 om 09:24

    Als men niet kan zien dat dit model aan zowat alle kanten anders is dan de huidige 5, moet men toch echt een bezoekje brengen aan de oogarts. Mensen zien wat ze willen zien. Tegen de huidige zeepkist durf ik wel wat sprintjes te trekken, maar deze is gewoon angstaanjagend ;)

    Login om te reageren
  179. 16v zegt

    24 november 2009 om 09:27

    Geen poespas, maar een mooie degelijke BMW, klasse!

    Login om te reageren
  180. papageno zegt

    24 november 2009 om 09:30

    Saai Saai Saai.
    Please give us Bangle back!!!

    Login om te reageren
  181. Jan zegt

    24 november 2009 om 09:37

    Mooi!!

    Login om te reageren
  182. Ash zegt

    24 november 2009 om 09:37

    Waaaaahhh weer een waardige 5 serie hoor!!
    Wauw wat is ie mooi!! :D Echt geslaagd wauw!! Damn!! Ik ben de E60 gewoon bijna vergeten als ik deze zie :|

    Login om te reageren
  183. 750i zegt

    24 november 2009 om 09:40

    Een prachtige auto en zeker ten opzichte van zijn voorganger…alleen vind ik die afschuwelijke haaienvin of haaievin op het dak echt niks. Op geen enkele BMW trouwens.

    Login om te reageren
  184. lincoln zegt

    24 november 2009 om 10:10

    Bangle is de baas ..
    en dat bewijst deze auto ..

    Login om te reageren
  185. GerreLekker zegt

    24 november 2009 om 10:12

    Men neme een 3-serie en een 7-serie, even goed roeren, klaar!

    Login om te reageren
  186. Laue zegt

    24 november 2009 om 10:21

    Vind eerder dat BMW zich belachelijk maak door te spreken van een compleet nieuw design. ik zegt niet dat audi nu zo veel verassends is maar deze 5 serie heeft gewoon enkele styling updates meer niet, dus haal die bruine arm maar uit BMW.

    Login om te reageren
  187. Peter zegt

    24 november 2009 om 10:38

    Denk de “niertjes” weg en je kan er eender welke badge op kleven. Als BMW-fan kan je je misschien wel op een uitstekende techniek beroepen, maar dat doen op een individualistische stijl is toch echt een waanidee. Al bij al dus een behoorlijke auto maar niet bijzonder.

    Login om te reageren
  188. Bezoeker zegt

    24 november 2009 om 10:47

    Wow wat is deze BMW toch heerlijk zeg in real life zal deze 99999x dikker uit zien net als elke BMW model !

    Login om te reageren
  189. Benjamin1 zegt

    24 november 2009 om 10:48

    De voorkant is net een beetje teveel 3, de achterkant is wel lekker. Ga m toch ff IRL checken denk ik.

    Login om te reageren
  190. CSL zegt

    24 november 2009 om 11:38

    Tja wat moet ik hiervan zeggen.
    Prachtige auto met prachtige techniek. Een verkoop kanon.
    De huidige 5serie blijft netals zijn voortgangers ook prachtig.

    Er is 1 ding waar ik aan moet wennen en dat is het volgende: motorkap moet gewoon doorlopen tot of in de grille, de naad dwars over je motorkap daar heb ik moeite mee.
    Van dichtbij in een donker kleurtje zal het wel meevallen maar dat is toch jammer van de Nederlandse meneertje.
    Het enige wat ik kan bedenken waarom ze dat zo doen, is de veiligheid voor de voetgangers zodat de motorkap makkelijk omhoog kan springen of zo, maar dan nog zou je hem beter kunnen verwerken boven de gril en tegelijkerd tijd van die zelfde lijn gebruik maken. Dat hadden ze bij de nieuwe Z4 en 7serie ook moeten doen. Daarnaast zal de neus van de auto ook nog eens langer eruit zien. Dus waarom ze dat niet doen kan ik niet begrijpen.

    Het interieur waar je 99% van de tijd in doorbrengt is mooier dan ik had verwacht, klasse gewoon.
    520d met 184pk is ook natuurlijk uitstekend te noemen. Een tijdje geleden had je daar de 530d voor nodig.
    Samen met een DCT bak zal dat ook behoorlijk gaan.

    Een 550i met 407pk en 600nm bij 1700 toern is natuurlijk een zeer leuke E39 M5 vervanger. Daarnaast kun je een pakketje nemen bij BMW waardoor die over de 450pk/nm? gaat. En dat is behoorlijk.
    Dan moet de nieuwe M5 een raket zijn om het verschil goed te kunnen maken!! Zij iemand daar 612pk bij 1700kg!

    Login om te reageren
  191. blag zegt

    24 november 2009 om 11:47

    De neus ziet er goed uit maar zijn / haar kont is maar een lomp ding dat aan verbetering toe is … Die kont is nog een overblijfsel van de Bangle periode, maarja dat is alleen mijn mening … bmw is nog ver weg van de elegante sportieve periode van vroeger … maar ik ben a grumpy old man…

    Login om te reageren
  192. MTM zegt

    24 november 2009 om 12:03

    Prachtige auto! Kon wel eens de nieuwe maatstaaf worden als hij net zo rijdt als hij eruitziet!

    Login om te reageren
  193. svennos zegt

    24 november 2009 om 12:07

    voorkant is prachtig!

    de achterkant daarentegen lijkt meer op een chinees dan op een fatsoenlijk premium ding…

    Login om te reageren
  194. Vincenzo zegt

    24 november 2009 om 12:20

    Jezus wanneer komen ze nou eens met iets nieuws?
    Dit hebben we nu wel gezien….pfffff lijkt audi wel met steeds dezelfde meuk.

    Nee de Alfa 166 blijft nog steeds de mooiste in z’n klasse.

    Login om te reageren
  195. Stijn zegt

    24 november 2009 om 12:28

    BMW gaat Audi nadoen door alle modellen weer op elkaar af te stemmen. Een overduidelijke baby 7-serie.

    Login om te reageren
  196. Jesper zegt

    24 november 2009 om 12:36

    Chapeau BMW!! Gefeliciteerd, geweldig geslaagd model!
    Was ik in de markt voor een dergelijke auto, keek ik niet eens meer naar een E-Klasse of een A6. :)

    Maar hij had toch wel iets minder behoudend vormgegeven mogen zijn… Vorige straalde meer karakter uit.

    Zie het zo, de E60 was het populaire jongetje van de klas door gewoon zichzelf te zijn, dat was genoeg. Deze F10 moet té hard zijn best doen om er bij te horen. Fail.
    We Want Bangle! We Want Bangle! :twisted:

    Login om te reageren
  197. JanC zegt

    24 november 2009 om 13:09

    Het zal voor sommigen wel een bijzonder fraaie auto zijn, maar qua design is de 5 er op achteruit gegaan. Geen vooruitstrevendheid meer, en men is met de nieuwe niet voor vernieuwen gegaan, maar uiterst extreem behouden. Als dit de nieuwe 5 in 2002 was geweest was het een voor die tijd mooie auto, maar nu is het design gewoon verouderd op het moment dat de auto uitkomt. Bovendien lijkt hij teveel op de 3.

    Login om te reageren
  198. matt zegt

    24 november 2009 om 13:16

    Mooie auto!
    Maar vaag, erg vaag. Vorige was vernieuwend, deze kun je zo afleiden uit wat andere modellen.
    En zoals alle bmw modellen,in het begin heel mooi en na 3 jaar verouderd.

    Login om te reageren
  199. CSL zegt

    24 november 2009 om 13:30

    Ik vind de achterkant trouwens nu al erg mooi.
    Van dichtbij zal het alleen maar 100* beter zijn:

    Login om te reageren
  200. Raptor zegt

    24 november 2009 om 13:34

    Saai. Gaap. Ze zien er allemaal hetzelfde uit. Ik weet het want ik heb er één van de firma.

    Login om te reageren
  201. Turbo zegt

    24 november 2009 om 14:02

    Een nette wagen. De E39 was ook niet spanned doch zeer mooi. Dat kan deze auto (na wat wennen) ook wel in het rijtje.

    Alleen de gemelde sprinttijden vind ik hier en daar wat optimistisch. Dat is gebruikelijk bij BMW ;)

    Login om te reageren
  202. Megakix zegt

    24 november 2009 om 14:04

    @Flamingo; TOP! die bijdrage van jou !
    Het is een hele verbetering tov de vorige, en terecht. Die 5-serie kon mij nooit echt bekoren. Je was gewoon verplicht om het M-Sportpakket erbij aan te schaffen, dan wassie nog wel mooi.
    Nu dus een behoudender stijl, beetje zoals Audi dit al eeuwen doet..en die worden (blijkbaar) ook aan mensen ‘gesleten’…dus…er is veel (meer) te winnen met deze nieuwe 5-serie. De achterlichten vind ik wel wat ‘grotigjes’, maar de rest is zeer degelijk en mooi.

    Login om te reageren
  203. Summer_sky zegt

    24 november 2009 om 14:12

    Jammer alleen dat ze van die goedkoop aandoende, witplastic booskijkertjes in de koplampen hebben ingebouwd, net als bij de X1. Ziet er niet uit, maar verder, de op 1 na meest aantrekkelijke auto in z’n klasse (na de 5 GT)

    Login om te reageren
  204. Mr. Dj M. zegt

    24 november 2009 om 14:25

    Mooi en weer terug naar wat BMW altijd was. Toch vond ik ook het Bangle design erg mooi en is het mede dankzij dit design ook zo geweest dat deze 5-serie zo relatief lang qua design mee kon en ook de slechts kleine facelift bewees dit.
    Dit is echter over de langere toekomst gezien tijdlozer en dat de middenconsole weer naar de bestuurder toe staat is ook top! Dat van de huidige is misschien stylistisch verantwoord, maar minder als je zelf in de auto zit.

    Login om te reageren
  205. Bohica zegt

    24 november 2009 om 14:50

    In de laatste reacties zit al wat meer waarheden.
    De auto zal net zoals de 5GT weer verkopen als een raket want die vond ook niemand mooi maar hij verkoopt als een gek. Ik weet van heel veel mensen die hun lease auto nog effe doorreden om te wachten op de nieuwe 5
    De beste reactie was van CSL die weet waarover die praat .

    Login om te reageren
  206. BmwMPower zegt

    24 november 2009 om 16:33

    Prachtige auto is het geworden!
    Meer heb ik niet te zeggen…
    BMW 535d, met M-Sportpakket. Zie je het al voor je?

    Login om te reageren
  207. Simpson zegt

    24 november 2009 om 16:37

    wel een hoop reacties op zo’n ouwe-lullen-bak

    als ik die foto vab flamingo bekijk, moet ik zeggen dat ik de eerste drie eigenlijk mooier vind dan de laatste drie, maar dat kan ook een vlaag van nostalgie zijn.

    techniek, kwaliteit en rijplezier zijn ongetwijfeld boven alle twijfel verheven, maar het blijft een saai ontwerp voor een te hoge prijs.

    Login om te reageren
  208. mc zegt

    24 november 2009 om 16:42

    tsja, is weinig vernieuwend. Het valt me eigenlijk een beetje tegen.

    Login om te reageren
  209. Tuurlijk zegt

    24 november 2009 om 16:43

    Ze hadden van mij de reflectoren op de achterbumper weg mogen laten. Laten we niet hopen dat dit straks nog een stijlkenmerk van de 5 serie wordt, gezien ze ook al op de E60 zaten..

    Login om te reageren
  210. brecht zegt

    24 november 2009 om 16:44

    Ze hadden de vorige 5-serie moeten updaten met enkele stijlkenmerken van de nieuwe. Wat meer lijnenspel in de zijflanken, de snuit lichtjes retoucheren (afblijven van de koplampen) en de kont iets bij moeten werken (ook weer afblijven van de achterlichten). Dus in feite de ‘omranding’ als je hem langs voor of achter bekijkt.

    Nu kan ik er best inkomen dat er mensen zijn die de vorige 5-serie oerlelijk vonden.

    Login om te reageren
  211. bmw850i zegt

    24 november 2009 om 16:51

    Ja deze overeenkomst is een beetje ver gezocht maar als je een beetje je ogen dichtknijpt zie je de overeenkomst.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      24 november 2009 om 21:27

      @bmw850i: ja nu je het zegt! 4 banden, 2 koplampen, hetzelfde! Onzin:P

      Nu even serieus: ik vind de achterkant echt mooi geworden! De voorkant is ook wel lekker bruut, hoewel de nieren wel iets te ver uitsteken vind ik, maarja, dat maken de motoren dan weer goed, vooral de 550i natuurlijk!

      Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        25 november 2009 om 11:00

        @Cantago:

        je snapt em niet, het gaat om de neus, bij de bimmer specifiek de nieren, die staan erg verticaal, en zijn naar voren getrokken ten opzichte van de rest van de neus. dat past goed bij de Jag, maar niet bij de bimmer..

        dat bedoelt BMW850i

        nadenken, dan pas reageren..

        Login om te reageren
    • casperianus zegt

      29 november 2009 om 20:48

      Ik vind de vorige gewaagder, en dus (automatisch) eigenlijk ook wel mooier. De nieuwe is een beetje saai, lijkt teveel op de andere BMW’s, zeker het front.

      @bmw850i: Als ik m’n bril afzet, en m’n ogen half dicht doe, zie ik nog steeds geen overeenkomst. Hoe komt het dat jij wel een overeenkomst ziet?

      Login om te reageren
  212. AriM6 zegt

    24 november 2009 om 18:50

    @ CSL
    Schitterende reactie, hier sluit ik me wel bij aan.
    Ik heb opzich niet zo heel veel moeite met de neus, alleen hier en daar net een lijnte te veel.

    OT:
    Leuke wagen, ik zie de 3 serie Sedan de 3 Coupe , de 7 serie en ook een beetje van de Z4 erin terug komen.
    Een mooie auto op de foto’s, maar ik ben benieuwd hoe dit ding er in het echt uit ziet.
    In het echt zie je dingen van de auto die je op de foto, op het eerste gezicht niet zou zien.
    Je krijgt ook een andere indruk van de auto, dus ik zal nog even moeten wachten totdat ik dat ding in het echt gezien heb om mij conclusie te trekken.

    Login om te reageren
  213. Max-autoblogger zegt

    24 november 2009 om 19:31

    Prachtig design, mijn vader wil er mischien een kopen.
    Ik zal waarschijnlijk niet goed gelezen hebben, maar hoeveel pk en nm heef heeft de 520i er stond alleen over de diesel en een paar bezine 535i en een paar v8 en de benzine specificaties???

    Login om te reageren
  214. Max-autoblogger zegt

    24 november 2009 om 19:33

    sorry ik heb inderdaad niet goed gelezen ze hebben dus geen 520i ze beginnen met een 6 cilinder bij het e60 model hadden ze wel een 520i.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      24 november 2009 om 19:37

      @Max-autoblogger:

      Maak je geen zorgen, er komen nog wel 4 cylinder benzine motoren, maar die wordt pas over een paar maanden geïntroduceerd.. Net als een kleinere dieselmotor, want die komt er ongetwijfeld ook nog;)

      Login om te reageren
  215. Nijntje_ zegt

    24 november 2009 om 19:39

    Hij is mooi geworden.
    Wat een klassewagen, alleen wat is ie groot!
    Ik vind het dash goed gelukt, met die knik naar de bestuurder, maakt het echt een rijdersauto!

    Login om te reageren
  216. koreantaxiproductions zegt

    24 november 2009 om 19:42

    lelijk, vanaf 2002 is er geen mooie BMW meer gemaakt.

    Login om te reageren
  217. Max-autoblogger zegt

    24 november 2009 om 20:19

    @ EJS oh ja dat was ik vergeten bedankt ;).

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      24 november 2009 om 20:30

      @Max-autoblogger:

      yw;)

      Login om te reageren
  218. Windhoos zegt

    24 november 2009 om 20:37

    Opvallend dat sommigen liever de Bangle modellen zien. Dan heb ik liever saai en ingetogen, netzoals nu en in de periode voor bangle…..

    Login om te reageren
  219. Trango zegt

    24 november 2009 om 22:30

    Audi lacht zich rot. Na een eerder tegenvallende E Klasse W212, nu een 5 serie zonder identiteit. De nieuwe A6 zal de markt voor het rapen hebben.

    Login om te reageren
    • M5Power zegt

      24 november 2009 om 23:03

      @Trango: eerst cijfers dan zullen we eenz zien ik denk niet dat de nieuwe A6 zo drastisch zal verandert zijn, wss een kleinere versie van de A8

      @ EJS: ik denk niet dat er een lichter model uitkomt de DE 520d hoor

      On)topic: Waarom vinden er zoveel mensen hem op een 7 lijken? ik vind juist van niet misschien juist de grote nieren maar dat zullen ze allemaal krijgen. ik vind hem wat trekjes hebben van een Z4 en een 3 nieuwe generatie

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        26 november 2009 om 14:33

        @M5Power:

        Ik denk het wel, vermoedt dat er nog wel een 518d komt met 2.0 liter en ergens tussen de 140 en de 155 pk;) Al was het maar gewoon voor de leasers!

        Login om te reageren
        • M5Power zegt

          26 november 2009 om 20:47

          @EJS: Ik denk niet dat ze dat zullen doen, want daar zal een hoop kritiek op komen en het zou ook niet echt kloppen want ze staan erom bekend dat ze bij het zuiniger maken van een motor altijd voor meer of op het zelfde aantal vermogen blijven. maar ja we zullen wel zien

          Login om te reageren
          • EJS zegt

            26 november 2009 om 20:52

            @M5Power:

            Aan de andere kant is 140pk in principe in zo’n auto voor veel mensen gewoon voldoende, en kunnen ze er het verbruik misschien nog iets mee omlaag brengen, dat zou dus interessant zijn voor de ‘leasemassa’.. Maar, we zullen idd wel zien..

            Login om te reageren
  220. Mean_Green zegt

    24 november 2009 om 22:43

    Login om te reageren
  221. audi-driver zegt

    24 november 2009 om 23:07

    vind het meer een uiterlijk voor een 3-serie, maar toch kan ik niet op de M van dit model..

    Login om te reageren
  222. Ahura zegt

    25 november 2009 om 07:42

    ‘Grappige’ reacties weer.. Volvo dit, Jaguar dat blabla.. het heeft BMW nieren, BMW koplampen, zijkanten ala 3-serie en 7-serie en de achterkant is ook typisch BMW. En ik vind hem prachtig. De huidige heeft altijd een neus gehad dat niet bij de rest pastte. Deze is gewoon weer zoals een BMW hoort te zijn, net als de nieuwe 7-serie

    Ik heb alleen moeite met de te brave koplampen. Niet stoer, niet sportief, niet chique.. gewoon niks

    Login om te reageren
  223. Josef zegt

    25 november 2009 om 12:01

    Ik heb die 5-serie in dealer gezien, was ik vergeten om ademen, die ding is erg mooie, ik dacht meteen weer een geslagde bmw, echt een monster

    Login om te reageren
  224. billie zegt

    25 november 2009 om 14:19

    ik vind m niet zo mooi , deze nieuwe.

    Login om te reageren
  225. Dennis21 zegt

    25 november 2009 om 19:53

    @josef….waar heb jij die gezien hier in NL-dealer? want dat zal nie meevallen bmw-nederland heeft hem nog niet :)
    de 5GT wel

    Login om te reageren
  226. SjonHigh zegt

    26 november 2009 om 20:48

    Sjeemig, wat een hoop reacties met verschillende en uiteenlopende meningen. Goed gedaan BMW, zo hoort men auto’s te benaderen. OT, mega bak en mijn volgende (en ik heet sjonnie, koel hè….), damn waar is mijn cartier ketting met panter???

    Login om te reageren
  227. sinekturbo zegt

    27 november 2009 om 04:56

    ik denk aan een plat gedrukt e90.
    eerder aan wennen.maar moest ik kiezen tussen audi en mercedes e classe en dit dan toch maar audi.

    Login om te reageren
  228. Windhoos zegt

    27 november 2009 om 09:19

    @M5Power,

    Ik ben het eens met EJS, als ze geen lage instapper produceren lopen ze enorm veel inkomsten mis….

    Login om te reageren
  229. Ard zegt

    29 november 2009 om 14:16

    Ik denk ook dat bmw ook nog een instapper gaat maken met rond de 150 pk, ik denk dat dat best eens een verkooptopper zou kunnen worden.

    Login om te reageren
  230. broek zegt

    29 november 2009 om 19:30

    Veel te braaf , ik dacht eerst dat het een beetje veranderde 3 serie was toen ik hem de eerste keer zag. Ik vond de vorige 5 veel mooier en intimiderender.

    Login om te reageren
  231. Vanquish zegt

    29 november 2009 om 22:57

    Stukken beter dan de huidige 5 serie! Nog steeds, het blijft een BMW. Als Alfa fan kun je daar niet echt warm van worden.

    Login om te reageren
  232. mark zegt

    2 december 2009 om 16:58

    zie hem net, mijn god was saai. echt onvoorstelbaar, onvoorstelbaar, wat een saaiheid, echt niet te filmen, na de vorige 5, een van de mooiste auto’s ever, deze in de markt zetten is een grove schande, zooooo saaiii, brrr, ik moet het kwijt, waardeloos…. krijg er kippevel van…

    Login om te reageren
  233. Windhoos zegt

    2 december 2009 om 18:26

    Nogmaals, liever saai dan over the top…..

    Login om te reageren
  234. Snitch zegt

    22 januari 2010 om 19:43

    Ik heb ‘m vandaag gezien, en in gezeten.

    Ge-Wel-Dig!

    Prachtding. Echt waar.

    Ik ben niet zo’n automan, maar ik vond ‘m echt mooi, en hij zat ook lekker (luxe interieur heeft net een nieuwe betekenis gekregen).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North