• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komt er een powered-up variant van de R8 (R10)?

Auteur: ricardo, gepost 23 november 2009 om 22:00 – 47 Reacties

Audi R10 design - Marouane Bembli

Het Audi-offensief in het supercarsegment lijkt niet te stoppen. De laatste geruchten omtrent een nieuwe supercar met 4 ringen gaat over een R8-achtige met een geblazen V10. Goed voor meer dan 600 pk.

Volgens de bronnen van AutoExpress zou het helemaal niet ondenkbaar zijn dat Audi met een R10 op de proppen komt. Deze nieuwe geweldenaar zou dan hetzelfde onderstel krijgen als de aanstaande opvolger van de Lamborghini Murciélago. En ook nu zullen de 10 cilinders in V-vorm weer afkomstig zijn van het Italiaanse merk onder Duits bewind, maar deze keer met wat turbo’s erop geschroefd waardoor het vermogen wel eens boven de 600 pk kan uitkomen. Goed voor nul-naar-honderd tijden van net iets meer dan 3 seconden. Verder blijft het R8-concept gehandhaafd. Dat betekent een motor in het midden, twee sportkuipjes en een aluminium spaceframedinges.

Ook zal de nieuwe R8/R10 een stuk toenemen in formaat. Hij wordt zowel langer als breder volgens de insiders. Mocht je in de buurt van de Nürburgring zijn en je ziet daar wat Lambo’s ronddenderen, vetrouw ze niet! Er zouden daar namelijk al mule’s rondrijden van Audi’s nieuwste supercar vermomt als Lambo. Wie wil weten hoe zulks motorgeweld klinkt kijkt even HIER.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Splinternieuwe Audi R8
    Splinternieuwe Audi R8 mét V8 komt er toch!
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, r10, R8

Vorig bericht: « Officieel: de nieuwe BMW 5 Serie (doei Bangle)
Volgend bericht: Cool: Speelgoedautos opblazen in SloMo (HD-video) »

Lees Interacties

Reacties

  1. De Baron zegt

    23 november 2009 om 22:01

    En het uitmelken van de zoveelste VAG variant gaat weer een stap verder!!

    Login om te reageren
  2. Headhunterz zegt

    23 november 2009 om 22:03

    Hmm.. ik zie er weinig nut in om een soort van opvolger van de R8 te maken, de R8 V10 presteert toch goed?

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      23 november 2009 om 22:07

      @Headhunterz: Waarom zou BMW een nieuwe 5-serie introduceren? Het huidige model is toch ook prima? -.-

      Login om te reageren
  3. BananaFlip zegt

    23 november 2009 om 22:06

    Interessant… al heeft een atmosferisch blok mijn voorkeur als het supercars betreft. Hoewel, een dikke supercharger op een C6 schroeven is dan wel weer lekker.
    Maar dat is een musclecar. En musclecars mogen alles.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      23 november 2009 om 23:04

      @BananaFlip: behalve vierwielaandrijving hebben een een goed weggedrag hebben , vooroordelen he ik weet het :p

      Login om te reageren
      • BananaFlip zegt

        24 november 2009 om 15:02

        @bpc: Achterwielaandrijving is alleen maar een voordeel! Inderdaad een beetje vooroordelen ja, je zou ook nog een interieur uit Action Man-plastic kunnen noemen :P .

        Login om te reageren
  4. Scorso zegt

    23 november 2009 om 22:06

    Lijkt me wel leuk, kan alleen maar positief zijn voor Audi…

    Login om te reageren
  5. Ivan zegt

    23 november 2009 om 22:15

    @De Baron

    Uitmelken? dit gaat over een volledig nieuwe auto…
    Denk de volgende keer eens na vooraleer je iets schrijft

    Login om te reageren
  6. BMWmannetje zegt

    23 november 2009 om 22:17

    Ik ben het met Headhunterz eens, het komt een beetje over van, de R8 V10 is mislukt, laten we snel een nog snellere bouwen:S @BananaFlip, de 5-serie is echt toe aan vervanging, geloof me..

    Login om te reageren
  7. august zegt

    23 november 2009 om 22:22

    -edit: check, thanks!-

    Login om te reageren
  8. De Baron zegt

    23 november 2009 om 22:30

    @ Ivan,

    Ik heb zeer zeker negedacht vooraleer ik een comment plaatste!!

    Audi heeft al een supersport in zijn programma, namelijk de R8 V8/V10. Denk je echt dat “normale” mensen het verschil voelen of ze nu met 525 pk door de stad rijden of met 600+ pk..? En daarnaast, hoe wil je dat testen met al die files en verkeersdrukte in Nederland?

    Echter zijn er een aantal mensen die denken dat ze dit wel degelijk kunnen, maar zichzelf overschatten (uitzonderingen daargelaten) en dus de auto kopen.

    Vandaar het uitmelken van hetzelfde concept!

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      23 november 2009 om 23:07

      @De Baron: de wereld is meer dan alleen nederland…

      Login om te reageren
  9. HDM zegt

    23 november 2009 om 22:35

    Ze moete ook echt elk gat opvulle he? Wat komt er morgen, de R6? De R8½?

    Login om te reageren
  10. EJS zegt

    23 november 2009 om 22:37

    Lijkt me niet onwaarschijnlijk, de R8 is aardig succesvol, en daarmee hebben ze dus een reputatie opgebouwd.. Tijd dus om die reputatie uit te melken!

    En voor de mensen die daarover negatieve dingen zeggen; bekijk het eens van de andere kant, zo blijft het straatbeeld tenminste gevarieerd, want er komen echter meer verschillende modellen…..

    Login om te reageren
  11. august zegt

    23 november 2009 om 22:50

    Ricardo bedoelt natuurlijk vermomd. Met een d, dat is.

    ;)

    Login om te reageren
  12. Relief zegt

    23 november 2009 om 23:00

    @De Baron

    Dan kan je 90% van alle supercars afschaffen. Elk merk heeft wel verschillende modellen in huis. De R10 is geen upgrade van de R8. Het is een volledig nieuwe auto. Als deze op de onderstel van een Murcielago wordt gezet, betekent dit dat deze ook net zo enorm wordt als een murcielago.

    Mensen kopen eenmaal dure auto’s en dat heeft niets te maken met uitmelken. Audi heeft maar 1 supercar in huis. Ferrari al heel wat. Is Ferrari dan ook maar een uitmelk merk?

    Login om te reageren
  13. Relief zegt

    23 november 2009 om 23:01

    Btw autoblog, graag titel veranderen. Je suggereert hiermee dat er een R8 komt met geupgrade motor terwijl dit niet zo is.

    Login om te reageren
  14. treser zegt

    23 november 2009 om 23:05

    Leuk om te zien hoeveel aandacht de ontwerpen van een student krijgen.De tekeningen/ontwerpen staan op de site cardesignnews.com en zijn van een student, met de volgende opleidingen:
    Education:2004
    Graduated high school, 3 yrs science

    2006
    15 months military service

    2007-2010
    Bachelor in Industrial Design – Mid Sweden University

    Op de site zijn nog veel meer ontwerpen te vinden van “toekomstige Audi’s”.
    Aardig ontwerp maar volgens mij niet meer dan dat.

    Login om te reageren
    • sjorsx87 zegt

      27 november 2009 om 12:52

      @treser: “De tekeningen/ontwerpen staan op de site cardesignnews.com en zijn van een student…”
      Ik was wel benieuwd en heb even op de website rond gesnuffelt, maar kon ze niet vinden?

      Login om te reageren
  15. JohanCelica zegt

    23 november 2009 om 23:08

    hoeveel soorten r8’en zijn er wel niet, het mag nu wel even ophouden

    Login om te reageren
  16. Relief zegt

    23 november 2009 om 23:10

    Nogmaals het AutoExpress artikel spreekt over een BIG BROTHER van de R8. Een compleet nieuw model.

    Autoblog graag dit herstellen.

    Login om te reageren
  17. renaat zegt

    23 november 2009 om 23:23

    @ relief, u are right ;)

    een nieuwe supercar van audi, die mooie wagens produceerd.
    waarom niet, hebben wij opnieuw een mooi kwijlobject.
    die we nooit kunnen kopen, maarja :p

    Login om te reageren
  18. TDIfreak zegt

    23 november 2009 om 23:27

    er is nog steeds geen R8TDI :s

    Login om te reageren
  19. Linkador zegt

    23 november 2009 om 23:35

    Uiteindelijk een naar beneden lopende lijn, met een beetje geluk is het einde van het dikke kont tijdperk ingezet.

    Login om te reageren
  20. President zegt

    24 november 2009 om 00:07

    veRtrouw ;-)

    Login om te reageren
  21. MacReady zegt

    24 november 2009 om 02:45

    Audi begeeft zich teveel in Lamborghini territorium, hetgeen ten koste gaat van laatstgenoemde. Indien waar, niet slim op de iets langere termijn.

    Login om te reageren
  22. Windhoos zegt

    24 november 2009 om 05:51

    Lezen valt voor sommigen niet mee, als hij komt dan komt deze bak naast de R8 op de markt. Een beetje als de Murcie onder de Audi’s, en dus niet als vervanging van de R8

    @MacReady,

    Onzin, Lambo rijders gaan echt niet zomaar van Lamborghini naar Audi. Ten eerste scheelt het wat de prijs betreft niet eens zo veel, en ten tweede heeft Lamborghini een te grote naam. Dus dat gaat echt niet gebeuren….

    Login om te reageren
  23. gs-raw zegt

    24 november 2009 om 07:29

    het zou toch wat wezen als dit ontwerp (welliswaar in aangepaste vorm) erdoor gaat komen zeg echt heeeeeerlijk gewoon :lol:

    Login om te reageren
  24. jack zegt

    24 november 2009 om 07:48

    nu in het zwart en een mooie vin achterop en we hebben een nieuwe batmobiel

    Login om te reageren
  25. Eric zegt

    24 november 2009 om 07:53

    Ik snap niet waarom Audi een auto op de markt brengt in de kleine klasse van de Murc-opvolger? Ze concurreren met hun zusterbedrijf. En als hij komt dan hoop ik niet dat hij op het gedrocht van hierboven lijkt.
    En by-the-way de 458Italia is een pak mooier dan de R8. Maar ieder zijn smaak!!!!

    Login om te reageren
  26. markieanta zegt

    24 november 2009 om 07:54

    Wat is nou uberhaupt het nut van een dergelijke auto.
    Winstgevend zal het nooit worden, aangezien de ontwikkelkosten,ondanks dat ze het zogenaamd samen met Lambo doen, wat uiteindelijk van dezelfde holding is, uiteraard torenhoog zijn.
    Dus passen ze dit puur toe als reputatieboost.
    Maar dan is uiteraard de vraag of het werkt.
    Snap ik alleen nog niet dat ze hun merkvoering niet wat meer gespreid houden.
    Bugatti voor het hele bijzondere
    Lambo voor het extravagante
    Porsche voor het snelle en spartaanse
    Audi voor het hogere sedan/stationwagon segment
    VW voor het normale werk
    Seat en Skoda voor de el cheapo wagens

    Tsja, iedereen zijn VAG, maar ik moet er niet aan denken…

    Login om te reageren
  27. jack zegt

    24 november 2009 om 08:19

    @Eric,

    Je kunt beter met je eigen concurreren dan met een ander.

    Even klein eenvoudig voorbeeldje:

    Stel er zijn 2 merken waarvan 1 van jou. Dan is de kans dat er bij jou gekocht wordt 50%.

    Stel er zijn 3 merken waarvan 2 van jou. Dan is de kans toegenomen dat er bij jou gekocht zal worden. Omdat jij meer marktaanbod hebt.

    Login om te reageren
  28. Merry zegt

    24 november 2009 om 08:26

    Maar even voor alle duicelijkheid, gebruik lambo nou Audi motoren of gebruik Audi nou Lambo motoren?
    Want welke V10 gaat er da in de A8/S8 of die die tank ook mag heten?

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      24 november 2009 om 09:20

      @Merry: volgens mij komt dat blok uit de gallardo met duitse verfijning is dat blok ook in de RS6, R8 v10 en S8

      Login om te reageren
  29. Dennis zegt

    24 november 2009 om 08:59

    Hoeveel peekaa’s zo’n ding ook heeft,
    hoe duur dat ding ook is,
    het is en blijft MAAR een Audi.
    Niet veel meer dan een VW of Skoda.

    Login om te reageren
  30. pdebie zegt

    24 november 2009 om 11:05

    Vind het design van deze niet mooi. die van de R8 wel.
    Maar goed, dit is toch een concept tekening van een student ofzo? Stond tijdje terug op het web?

    Login om te reageren
  31. MacReady zegt

    24 november 2009 om 11:46

    @ Windhoos

    Waar lees je dat ik dat beweer? Audi begeeft zich teveel in het Lamborghini territorium (gedeelde techniek, potentieel wellicht snellere modellen), waardoor het merk Lamborghini afkalft. Wil niet zeggen dan Lamborghini rijders ineens Audi gaan rijden, maar door verlies aan merkidentiteit zouden ze bijvoorbeeld sneller kunnen kiezen voor een concurrent (Ferrari etc.)die diezelfde identiteit iets hoger in het vaandel heeft staan.

    Login om te reageren
  32. MacReady zegt

    24 november 2009 om 11:49

    @ jack:

    Merkidentiteit is belangrijk, zeker ook in dit segment. Een Ferrari wordt niet zo snel meer geïdentificeerd met een Fiat, maar als Audi’s zo dicht naar Lamborghini’s toekruipen en wellicht in de toekomst zelfs snellere modellen verkoopt, dan gaat dit op termijn zeker ten koste van de naam Lamborghini.

    Login om te reageren
  33. RobGTR zegt

    24 november 2009 om 11:50

    Dus dit wordt waarschijnlijk hetzelfde verhaal als bij de Reventón. Staat gewoon op het onderstel van de Murciélago, maar dan met hoogstwaarschijnlijk een duurdere carroserie etc. En daar vragen ze dan zo’n extreem hoge prijs voor vanwege de exclusiviteit. Uiteraard wordt ‘ie duurder, maar ik geloof niet een beetje. In tegendeel, wellicht weer een (spottende) marketingtruc. Ik snap welke kant ze op willen met de R10, maar misschien gaan ze hier te ver mee. Vind het design namelijk erg futuristisch. Dat kan goed zijn, maar niet hier. En bovendien vind ik het niet zo goed aansluiten bij de andere Audi-modellen zoals de R8.

    Login om te reageren
  34. SummerSky zegt

    24 november 2009 om 13:15

    Als deze designtrend doorzet kijken we allemaal binnenkort door een gleufje naar buiten :(

    Login om te reageren
  35. Ferdinand1 zegt

    24 november 2009 om 13:17

    Nou moet ik toch echt even reageren op dat concept. Wat een dildo! Ik moet er elke keer weer om lachen :D

    Login om te reageren
  36. The Bear zegt

    24 november 2009 om 14:09

    Wat een drol van een ontwerp. Die deurtjes!! hahaha. Zo kom je dr toch nooit in?

    Login om te reageren
  37. Megakix zegt

    24 november 2009 om 14:16

    Wat een r-%@$$@# bak is dit zeg ! Moeten we binnenkort ook nog met een zwarte cape rondlopen en een masker dragen ? brr…

    Login om te reageren
  38. Windhoos zegt

    24 november 2009 om 20:31

    @MacReady,

    Een lambo rijder gaat ook niet kiezen voor een Ferrari of andersom (uitzonderingen daar gelaten), want dat is netzoals Audi en BMW. Nu heb ik niet zoveel moeite met BMW hoor, maar het is inmiddels wel overduidelijk geworden dat die twee fabrikanten (en dan met name de fanboys) niet samen gaan…….

    @Merry,

    Lambo gebruikt Audi motoren, die Audi later in een aangepaste hoedanigheid in hun eigen modellen is gaan gebruiken

    Login om te reageren
  39. Windhoos zegt

    24 november 2009 om 20:33

    @RobGTR,

    De Audi R10 (?) gaat er héél erg anders uitzien dan op de schets….

    Login om te reageren
  40. Cantago zegt

    24 november 2009 om 21:17

    Toch is dit best een goed uitmelkproject, hier kan wel eens iets HEEEEL leuks uit komen!!

    Login om te reageren
  41. sjorsx87 zegt

    27 november 2009 om 12:10

    Los van dit lelijke design ben ik erg benieuwd naar de ontwikkelingen hiervan! Please autoblog-crew hou ons op de hoogte over verdere ontwikkelingen van dit project!
    Zou trouwens best weleens een concurrent van de Lexus LFA kunnen gaan worden? Of wordt dit weer een prestigeproject van VAG waardoor ze in een hoger segment gaan komen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North