• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]

Auteur: Dennis, gepost 15 oktober 2009 om 16:21 – 58 Reacties

Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]Afbeelding Officieel: De nieuwe Renault Megane RS [UPDATED]

Renault Megane RS
Renault liet ons in maart al weten dat de nieuwe Renault Megane RS 250 pk en 340 Nm koppel zou krijgen. Desondanks gingen er deze zomer ook geruchten over een nog sterkere Megane RS variant met 275 pk. Zojuist in onze mailbox het officiële persbericht. Daarin de cijfertjes die we nog miste en natuurlijk een heleboel bla bla over de gebruikte technieken en hoe fantastisch die allemaal zijn.

De sprinttijd van 0-100 km/u duurt niet langer dan 6,1 seconden en z’n top bereik je bij 250 km/u. Tegenwoordig willen we natuurlijk ook allemaal weten wat ‘ie verbruikt en hoeveel CO2 er wordt uitgestoten: 8,4 liter/100km gecombineerd verbruik en 195 g/km CO2 uitstoot.

Een “nieuwe” feature op de Megane RS is het zogenaamde “Renault Sport Dynamic Management”. Die kan aan, uit of in de sportstand. Als het systeem aan staat, dan proberen ESP, ASR en Brake-assist de bestuurder een beetje in de toom te houden. In de sportstand bemoeit ESP zich een stuk minder met je capriolen, maar de systemen blijven nog wel alert voor wanneer je echt te gek doet. Helemaal uit kan ook en dan moet je je zonder elektronische hulpjes zien te redden.

Een andere nieuwe feature is de “Renault Sport Monitor”. Dit is een behoorlijk uitgebreide boordcomputer die allerhande informatie voor je bijhoudt. Je kunt via de controller aan het stuur zaken raadplegen zoals onder andere de turbodruk, ollie-temperatuur, real-time koppel en pk, acceleratie stopwatch, etc. Het systeem biedt tevens 5 verschillende instellingen voor de respons op het gaspedaal.

Kopers van de nieuwe Megane RS kunnen kiezen uit een “Sport” chassis voor sportief alledaags gebruik en een “Cup” chassis met gelimiteerd slip differentieel. Verder zijn de Brembo remmen standaard en kan gekozen worden uit 18 of 19 velgen.

Spit voor alle fijne details zelf even door de achttien pagina’s van het persbericht (PDF).

Renault Megane RS video

Renault Megane RS

Renault Megane RS

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

megane, megane-rs, Renault

Vorig bericht: « Nissan 370Z aangedikt door Senner Tuning
Volgend bericht: Onderzoek wijst uit: hybrides zijn killers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Treff zegt

    15 oktober 2009 om 16:25

    ben benieuwd, verwacht er echt wel een superwagen van ;-)

    Login om te reageren
  2. Neptukker zegt

    15 oktober 2009 om 16:25

    Geil…… oh nee, nu zie ik het: geel.
    Jammer van die velgen, ze staan er niet onder.
    Als ze er nu eens een fatsoenlijke besturing op zetten kan het wat zijn.

    Login om te reageren
  3. Hans Lurvink zegt

    15 oktober 2009 om 16:26

    Pfff, stoot wel veel co2 uit zeg…

    Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    15 oktober 2009 om 16:27

    Fatsoenlijke besturing? Ahja, dat kon Renault nooit.

    *ligt in deuk*

    Geil apparaat. Hebben.

    Login om te reageren
  5. zed zegt

    15 oktober 2009 om 16:28

    Op zich wel leuk bakkie, zelfs dat geel stoort me niet echt. Enkel die velgen mogen ze er af laten en misschien een wat eenvoudiger model erop knallen.

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    15 oktober 2009 om 16:30

    “195 g/km CO2 uitstoot.”

    Mooi. Een Renault die het langer vol houd dan zijn concurrentie is altijd leuk. :D

    Login om te reageren
  7. VonStroke zegt

    15 oktober 2009 om 16:31

    Ziet er zwaar uit.

    Login om te reageren
  8. Fiat Coupe zegt

    15 oktober 2009 om 16:32

    Dies net zo snel als mijn 10 jaar oude Coupe (zolang ‘ie geen pk’s verloren heeft) Alleen vind ik mijn wagentje toch iets mooier. Van opzij is de Renault best leuk, maar van voren. BARF! Voetgangersveiligheid zuigt golfballen door een tuinslang.

    Login om te reageren
  9. Xiphos zegt

    15 oktober 2009 om 16:34

    ziet er veel belovend uit, kijken hoe hij het doet tegen de concurrentie.

    Login om te reageren
  10. micheloo0 zegt

    15 oktober 2009 om 16:44

    Dat verbruik en die specs dit kan nog wel eens een groot succes worden.

    Login om te reageren
  11. autogier zegt

    15 oktober 2009 om 16:46

    lelijke velgen

    Login om te reageren
  12. Oul@ zegt

    15 oktober 2009 om 16:51

    @Dennis,
    Renault weet zelf niet uit hoeveel velgen er gekozen kan worden? Zijn het er nou 18 of 19 of zet ” er even achter ;)

    Login om te reageren
  13. R zegt

    15 oktober 2009 om 16:54

    Golf VI R!!!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 oktober 2009 om 19:31

      @R: “Golf VI R!!!”

      …ain’t touchin’ that.

      Login om te reageren
  14. tom307 zegt

    15 oktober 2009 om 16:58

    en, waar blijft dan die body die we zagen op de vele autoshows, zou die ook zo besteld kunnen worden,

    zou vet zijn :-p

    Login om te reageren
  15. M3_lover zegt

    15 oktober 2009 om 16:59

    Sorry zag hem… zat erin in Frankfurt… niet mooi… sorry :-) nog liever een Twingo RS :-)

    Login om te reageren
  16. Kuukske zegt

    15 oktober 2009 om 16:59

    Ziet er netjes uit. In ieder geval verbetering.

    Login om te reageren
  17. Bennyb zegt

    15 oktober 2009 om 17:11

    Voorkant lijkt wat op Ibiza Bocanegra

    Login om te reageren
  18. Thys zegt

    15 oktober 2009 om 17:11

    Nou ik vond hem ingame er ERG mooi uit zien bij NFS:Shift.
    Kut spel maar wel mooi rondkijken in exterieur en interieur van allerlei auto’s.

    Weet niet of hij in real life ook mooi is.
    Op foto’s vind ik de panamera echt lelijk maar in het echt is het een enorm mooie wagen.

    Login om te reageren
  19. pizzakoerier zegt

    15 oktober 2009 om 17:24

    Das wel een rap wagentje…die boorcomputer heeft trouwens wel hele vette features

    Login om te reageren
  20. damster zegt

    15 oktober 2009 om 17:34

    Het ding ziet er niet uit. Kijk naar die eerste foto, een soort doorgezakte hot dog op wielen, waar de mosterd uitdruipt. Yak.

    Login om te reageren
  21. Le_Feber zegt

    15 oktober 2009 om 17:41

    Wat een gaaf ding zeg, als ik dat eerste filmpje mag geloven heeft deze ook weer een wegligging van zijn jawelste. Net zoals de vorige overigens…

    Login om te reageren
  22. MRStephan zegt

    15 oktober 2009 om 17:45

    Hier word ik nou niet warm of koud van, saai uiterlijk nog als je het vergelijkt met de concurrentie.

    Login om te reageren
  23. adinsx zegt

    15 oktober 2009 om 18:01

    Heerlijke bak, en als RS-rijder zie ik de Mégane wel graag op de stoep nu ;)

    Overigens Autoblog, de high-res foto’s staan allang op de pers-site van Renault hoor. media.renault.com

    Login om te reageren
  24. Jeroen zegt

    15 oktober 2009 om 18:04

    Waarom andere velgen in dat eerste filmpje? Voor de retst is het een goed gelukte auto vind ik.

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    15 oktober 2009 om 18:16

    *onder de indruk van bochtensnelheid in dat filmpje*

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    15 oktober 2009 om 18:17

    Hm. Ik ben nog niet helemaal blij met dat zwarte vlak vooraan en de velgen. Dat terwijl ik die scherpe zwarte velgen vaak juist mooi vind. En geel hoeft ook niet. Ik geloof niet dat ik in totaal zo’n fan ben van deze auto. Maar hij zal vast wel weer erg goed voor zijn klasse zijn, dat kunstje kent Renault inmiddels wel.

    Login om te reageren
  27. Jip zegt

    15 oktober 2009 om 18:20

    18 of 19 velgen? 4 is wel genoeg voor mij, een auto heeft toch maar 4 wielen.

    Login om te reageren
  28. Henk zegt

    15 oktober 2009 om 18:26

    Prijs?

    Login om te reageren
  29. 1NteNSe zegt

    15 oktober 2009 om 18:30

    Leip (H)

    Login om te reageren
  30. AMG Powerrr zegt

    15 oktober 2009 om 18:42

    Hee… dat is een Renault die ik best zou willen…

    Login om te reageren
  31. Megakix zegt

    15 oktober 2009 om 18:57

    …wat is die testrijder een fruitdruifje zeg… ;-)

    Login om te reageren
  32. virke zegt

    15 oktober 2009 om 19:05

    op plaatjes is de megane echt mooi maar in het echt..
    is hij echt FUCKING LELIJK!!

    Login om te reageren
  33. adinsx zegt

    15 oktober 2009 om 19:09

    @virke

    misschien moet je die VAG bril die alleen facelifts leuk laat zien, even afzetten ;)

    Kga binnenkort maar eens even kijken of er ergens een ritje te regelen valt :p

    Login om te reageren
  34. El-Loco zegt

    15 oktober 2009 om 19:38

    Wat die knuppel doet in het tweede filmpje moet dus NIET kinders… Ik zou het turbootje eerst even af laten koelen. ;)

    Login om te reageren
  35. Dimglor zegt

    15 oktober 2009 om 19:41

    Leuke wagen!
    Ziet er echt mooi en sportief uit, Renault kennende zal dit wel weer een echte hot hatch zijn!

    Login om te reageren
  36. mastertjen zegt

    15 oktober 2009 om 19:44

    Qua looks zou ik precies eerder voor de Focus RS gaan.

    Login om te reageren
  37. bmw zegt

    15 oktober 2009 om 19:44

    Dennis:

    “Daarin de cijfertjes die we nog misteN”
    “en kan gekozen worden uit 18 of 19 INCH velgen.”

    Ik vind hem wel stoer, alleen twijfel ik aan die plastique-fantastique uitlaat-bumperpartij. De specs zijn alleszins ernstig te nemen. En het Monitoring System lijkt me wel leuk speelgoed, als je zo’n RS bezit…

    Login om te reageren
  38. Honda zegt

    15 oktober 2009 om 19:55

    van 0-100 km 6,1 seconden topsnelheid 250km/u. als ik moet kijken wat voor mensen dit soort auto’s gaan rijden dan vraag ik me af of dit wel veilig is. Meeste BMW, AMG,etc etc.. weten wat rijden is een ze weten donders goed hoe ze moeten rijden. Maar wat nou als een puisterige Playstation NERD perongeluk bij Renault dealer teregt komt een perongeluk zo’n smerige sport wagen ( hok ) koopt ?

    Login om te reageren
    • MRStephan zegt

      15 oktober 2009 om 22:01

      @Honda: Dat is wel erg hokjes achtig denken. En BMW rijders weten hoe ze moeten rijden? AMG rijders ook? Sorry? Kom je wel eens in Rotterdam :D ??

      Login om te reageren
  39. jordy zegt

    15 oktober 2009 om 20:01

    als je in het bezit bent van een gewone standaard megane, zou het dan ook mogelijk zijn om deze bumpers op je auto te leggen?

    Login om te reageren
  40. AMG Powerrr zegt

    15 oktober 2009 om 20:12

    @ mijn vorige reactie,

    Ik bedenk me net dat er ook zoiets als een Golf R, Focus RS en Civic Type R te koop zijn. En die heb ik liever!

    Login om te reageren
  41. BananaFlip zegt

    15 oktober 2009 om 21:02

    Lekker, hier wordt het alleen maar beter van.
    Wel verkeerde wielen onder de auto op de headerfoto.

    Login om te reageren
  42. Jo-zef zegt

    15 oktober 2009 om 21:45

    Dus op een ritje van 100km stoot je zo’n kleine 20kg (19,5kg) CO2 uit… Vet :lol:

    Login om te reageren
  43. Mairsil zegt

    15 oktober 2009 om 22:02

    @AMG Powerrr
    Een Golf R en Focus RS zijn dan ook een dikke 10 mille duurder. De Golf GTI en Focus ST zitten meer in deze prijsklasse. De Type R is iets dichterbij, al zal die ook duurder blijven, maar dan lever je wel 50 pk en 0.5sec op de 0-100 tijd in.

    Login om te reageren
    • MRStephan zegt

      15 oktober 2009 om 22:23

      @Mairsil: Maar de Type R is er ook niet mee te vergelijken, want die biedt als enige in dat rijtje een atmosferische motor die lekker veel toeren draait terwijl de rest turbotjes gebruikt. Maar die Renault haalt 250 pk uit een 2.0 liter, dus alsnog liever een GTI met chip of de potentere van degene die jij net opnoemde, de ST met chip, lekkere 5 cilinder roffel :D

      Login om te reageren
  44. berry zegt

    15 oktober 2009 om 22:19

    vind de afwerking echt slecht…

    t.o.v de andere auto’s binnen deze klasse..
    de verbreders zijn opgeplakt,
    passing van carroseriedelen is om te huilen,
    ding kraakt in het dashboard,

    Login om te reageren
  45. troublesome88 zegt

    16 oktober 2009 om 01:44

    Eerste Renault waarbij ik zeg: “Moah.. niet verkeerd” Maar verder dan dat komt ik helaas niet..

    Login om te reageren
  46. clubbtraxx zegt

    16 oktober 2009 om 03:34

    Voorkant zou enorm opknappen als dat zwarte deel van het front gewoon in de kleur van de auto zou worden gespoten.

    Zou ik in de markt zijn voor dit ding was dat het eerste wat ik liet doen, nog voor aflevering. Voor de rest namelijk best een bommetje

    Login om te reageren
  47. Vincenzo zegt

    16 oktober 2009 om 09:18

    lekker dik ding……..je kunt wel weer zien dat Fiat zijn tijd ver vooruit was met de Stilo.
    Renault, Volvo, VAG jatten allemaal de dikke heupen en platte achterkant. Maar ja dat is oud nieuws he.

    Login om te reageren
  48. Shaarel zegt

    16 oktober 2009 om 10:37

    Niet verkeerd! Maar als ik in de markt zou zitten voor een dergelijk model kies ik toch nog voor de Focus RS denk ik.

    @Vincenzo: Italiaans design is vaak prachtig, maar dat van de Fiat Stilo vond ik nu niet bepaald visionair…

    Login om te reageren
  49. Eric zegt

    16 oktober 2009 om 10:43

    In België betaal je 5000 euro eenmalige inschrijving bij meer dan 211pk. Tot 211pk betaal je de helft. En ook ik kies voor de Focus RS.
    En meer betaalbaar een Clio RS!!
    Ik ben wel content dat er nog constructeurs zulke auto’s bouwen vandaag de dag!!!

    Login om te reageren
  50. Cantago zegt

    16 oktober 2009 om 11:26

    Wat een gedrocht, vooral die gekke hoeken aan de achterkant zien er gewoon echt niet uit! Waar is de echte styling gebleven?

    Login om te reageren
  51. MDA zegt

    16 oktober 2009 om 11:58

    Ik vind die velgen juist wel cool… Doe hem voor mij maar in het zilvergrijs. Met die kekke velgen.

    Login om te reageren
  52. stefaan zegt

    16 oktober 2009 om 15:48

    Lekkere bak. Naar renault’s gewoonte zal deze weer erg hard door de bochten gaan. Geef mij deze maar ipv de golf r of focus rs

    Login om te reageren
  53. Wouterman! zegt

    16 oktober 2009 om 17:17

    Hell, wat een bak zeg :-P

    Très geil!!

    @Andere hot hatches in dit segment: Groeten uit Dieppe, KUT!

    Login om te reageren
  54. miguel zegt

    16 oktober 2009 om 18:54

    en wa kost da bolleke??xP

    Login om te reageren
  55. w0o0dy zegt

    18 oktober 2009 om 10:46

    Die video van Grosjean in de Megane laat zien wat zo’n Renaultsport uitvoering werkelijk is… een trackday auto met ruimte en comfort voor gebruik met de familie. Qua degelijkheid heb ik het niet op Renault (of zeg maar frans) maar qua wegligging is Renaultsport de meeste concurrenten toch duidelijk te snel af.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North